szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A Seat (Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo) mérnökei nem teketóriáztak újabb...

Seat Altea freetrack
am

A Seat (Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo) mérnökei nem teketóriáztak újabb bőrt lehúzni a nagyon jól el- és kitalált Alteáról. Volt eddig sportos, egyterűsített és dizájnolt változata, most mindezt megkapjuk egyben összkerék-hajtással és megemelt hasmagassággal együtt. Kell ennél több? Crossover karakterű arculat, tágas tér a családnak, összkerék-hajtás, egy kompakt autó vezethetősége, magas biztonság, sportautós menettulajdonságok, high-tech alapfelszereltség – ez az Altea freetrack.

 

Seat Altea freetrack
am

A santiagói reptéren inkább a kiállított autók mennyisége döbbentett meg, semmint az Altea freetrack formája, amely sokban nem változott. Egy kis műanyag körben, masszívabbnak tűnő vonalak, formás fenék, rajta az Altea 4 felirattal, öblös és jó hangú kettős kipufogók, sportos kerekek. A beltér sem sokban különbözik, a magasabb felszereltségű Altea XL-hez képest, a középkonzol műanyagbetétje barnás színt kapott, az erősen sportos ülések kétféle anyagból készültek, a fejtámla környékén használt anyag mintázata fekete kígyóbőrhöz hasonlóan rücskös, ezzel jelezve, hogy a természetben is otthon van az új Altea. 



A 40 milliméteres hasmagasság növekedésnek eredményeként a freetrack első terepszöge 17,6 fokos, a hátsó 23 fokos. A komolyabb terepezést felejtsük el, a gyártó is hangsúlyozza a jármű szabadidő-autó jellegét.

 

[[ Oldaltörés: Csalódás helyett tartalmas száguldozás ]]

Seat Altea freetrack
am

Első ránézésre csalódtam, úgy éreztem, ezért az optikai mutatványért nem kellett volna 2500 kilométert utazni, a Seat itthon is tud izgalmas dolgot előállítani, gondolok itt a Leon Monsterre, vagy a Leon FRX-re. Az autók átvételénél nem is figyeltem a motorokra. Kértem egy benzinest, gondoltam egyhatos lesz. Indulás után kicsit meglepett az autó vadállati ereje, nézem a forgalmiban, ja, ez a kétliteres turbómotor, 200 lóerővel. Pardon. 

Innentől már izgalmasabb lett a játék, és miután országúton és autópályán nem találtunk ellenfélre, bevetettük magunkat egy fa- és kőszállítással, bányászattal megritkított, sziklás, fás, murvás és vízátfolyásos gall erdőbe. Ha nem lett volna mellettem egy kolléga, és nem várt volna otthon a család, kipróbáltam volna, milyen lenne raliautónak a freetrack. Az biztos, hogy könnyű terepen a Haldex-kuplungos összkerék-hajtással izgalmas tempót lehet diktálni, parádésan driftelni a poros kanyarokban, riszálni a dagonyás vízátfolyásokban. Mindezt egy tökéletes családi autóban, sok tárolórekesszel, 16 centire tologatható hátsó üléssorral, 490 literes (593 literre növelhető) csomagtartóval, a mennyezetből lenyíló héthüvelykes multimédiás képernyővel. Ez utóbbi akkor lehet hasznos, amikor a kicsikkel hosszabb útra indulunk, számítógépes játékkonzolok, hordozható multimédiás lejátszók csatlakoztathatók rá. A hátsó ülések előredöntésével 1562 literesre növekszik az Altea csomagtere. 

Seat Altea freetrack
am

Gazdagon felszerelt, a kétzónás klíma, a négy elektromos ablakemelő, az ABS, az utánfutó dőlését stabilizáló rendszerrel (TSP) kiegészített ESP, a hat légzsák, első ködlámpák, multifunkciós kormány, esőérzékelős ablaktörlő, automatikus világítás, tempomat, tolatássegítő mind alapból jár. Extraként színes navigációs rendszer, Bluetooth-előkészítés, kanyarkövető bi-xenon fényszórók, hátsó oldallégzsákok, fűtött ülések választhatók. 


Az autót a második hullámban, a görögökkel és a portugálokkal együtt szeptemberben vezetik be hazánkban, 6,557 millió lesz a fronthajtású, majdnem olyan, mint… változat. A komolyabb ügyfelek az összkerekes benzinest, illetve a szintén négyszernégyes 170 lovas kétliteres dízelt választják majd. Az előbbiért 7,812 milliót, az utóbbiért 7,554 milliót kérnek szeptembertől a Seat kereskedésekben. Minden változatot manuális váltóval szerelnek, de ha később igény támad rá, lesznek DSG-váltós modellek is a kínálatban. 



Seat Altea freetrack
am

A tesztautókat 225/45-ös Pirelli gumikkal és 17 hüvelykes alukerekekkel szerelték, amelyekkel nem volt nehéz elérni a maximális sebességet, valahol 210 környékén már úgy éreztem, nem pont ezen a kanyargós autópályán kell rekordot dönteni. Kanyarban nagy sebességnél érezni a kocsi méreteit, 1,6 tonnás tömegét, ilyenkor szorítani kell a jó fogású és pontos sportkormányt. A benzinmotoros freetrack 7,5 másodperc alatt van százon, a dízelnek 1,2 másodperccel tart tovább a gyorsulás. 



 B. Cs. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!