szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ralf Schumacher az évad nyögvenyelősre sikeredett első fele, és az utóbbi hetek biztató teljesítménye után jobb folytatást remél. A Toyota versenyzője saját maga és csapata szerepléséről, a jövőről és a közelmúlt baleseteiről is beszélt az autómenedzser.hu-nak a Magyar Nagydíj idején.

© Autómenedzser
Bátyja visszavonulása után Ralf Schumacher nagy reményekkel készült a 2007-es évadra. A korábban csak néha-néha fellángoló német abban bízott, hogy a hétszeres világbajnok nagytestvér távozása után végre kiléphet az árnyékból és levetkőzheti az oly sok éven keresztül viselt ’kis Schumi’ becenevet. A 32 esztendős, korábbi hatszoros futamgyőztes sofőr elszámolta magát: terve nemhogy egészben, de még csak részben sem valósult meg.

Az F1-ben hatodik idényét töltő Toyota a vártnál lényegesen gyengébben kezdte a szezont, ráadásul az idény első felében a csapattárs Jarno Trullinak jobban feküdt a TF107 kódjelű konstrukció. Habár az olasz sem halmozta a pontokat, Schumachernél így is meggyőzőbben szerepelt: míg a pescarai sofőr sepangi, sakhiri és indianapolisi pontszerzéseivel összesen hét egységet gyűjtött, addig a kerpeni csak Melbourne-ben és Montrealban tudott egy-egy pontocskát összekuporgatni. Ralf válsága az évad közepére annyira elmélyült, hogy a Francia Nagydíj előtt szóba került az azonnali menesztés lehetősége is. Miután a Toyota-vezérkartól egyre dühösebb visszajelzések érkeztek, az addig szemlátomást motiválatlan német vette a lapot: magasabb sebességi fokozatra kapcsolt és – legalábbis az évad végéig – bebiztosította a helyét a csapatnál.

Noha eredmények tekintetében a javulás csak a három ponttal zárt Magyar Nagydíjon mutatkozott meg, Ralf szerint a folyamat jóval korábban elkezdődött: „Már Montreálban is gyorsak voltunk, de sajnos nem sikerült megfelelően kihasználni a biztonsági autós kavarodást. Már ott is tisztában voltunk azzal, hogy jó irányba haladunk és tudtuk, hogy előbb vagy utóbb jönnek majd az eredmények is.” – mondja a német, akinek az év első felében átélt nehézségek jónéhány ősz hajszálat csaltak a halántékára. Magny-Cours-tól egyre inkább fordult a kocka: a TF107-est Schumacher zabolázta meg jobban és gyorsabbnak bizonyult Trullinál. Hogy a hirtelen jött teljesítménybeli javulást a Toyota-vezetők intelme, a számos új fejlesztés, vagy netalántán a kettő kombinációja szülte, azt nem lehet pontosan tudni, a pilóta mindenesetre jó formát ígér az évad hátralevő részére is. „Szerencsére egyre jobban érzem az autót, így javul a teljesítményem is” – fogalmaz Ralf. - „Úgy tűnik, hogy folyamatosan javulunk és jó hír, hogy a folytatásban további újítások érkeznek majd, amelyekkel még erősebbek lehetünk.”

Míg a Toyota a közúti autózásban elérte a csúcsot és az év végén előreláthatólag a legnagyobb gyártóvá avanzsál, addig az F1-ben nem jön ki lépés a japánoknak. Hat évnyi szereplés és a tekintélyes, megközelítőleg 400 millió dolláros büdzsé ellenére a csapatnak idén sem sikerült az élmezőnybe verekednie magát. Az okokról szakmai berkeken belül megoszlanak a vélemények, a helyzetet közel három esztendeje a gárda kötelékéből látó Schumachernek viszont határozott állásfoglalása van.

A cikk folytatásában fény derül a jövőre is. Kattintson ide!
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Világ

Megbüntették Ralf Schumachert

Autója szabálytalan bal első kereke miatt büntetést kapott a Forma-1-es Monacói Nagydíj csütörtöki szabadedzései után Ralf Schumacher.