szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Egy hónapon keresztül WOB-kezdetű, azaz wolfsburgi rendszámú színes Tiguanok lepik el...

Egy hónapon keresztül WOB-kezdetű, azaz wolfsburgi rendszámú színes Tiguanok lepik el a Citadellát, az M0-ás körgyűrűt, Visegrádot és a Dunakanyart. Nem kell megijedni, újságírók tesztelik ezeket az autókat. Nekünk is módunkban állt megtenni ezt, ráadásul az elsők között. 

VW

A Tiguan első ránézésre egy városi terepjáró, amelyben a hangsúly az előbbi, azaz a városi szón van. Képzeljünk el egy Golf Plust, tegyünk alá egy Haldex-kuplungos összkerékhajtást, egy csőrösen vidám orrot és máris kész a Tiguan. A Haldex normál üzemben a nyomaték 90 százalékát az első tengelyre küldi, de ha szükséges, akár 100 százalékban is képes a hátsó tengelyt hajtani. 

VW

Kellemes, kényeztető belső fogad, az 1,4-es TSI-motorral bézs bőr járt, a kétliteres dízelt visszafogottabb belsővel adták. Ami közös minden tesztre kiállított Tiguanban az a magas üléspozíció, a kényelmes ülések, az érzelemmentes, pontos kormányzás és váltás, az automatikus rögzítőfék, az elindulás-asszisztens, a madártávlatú navigáció. Ez mind jól hangzik, ám rendesen megdobja a költségvetést. Magyar árról még nem tudunk, Németországban 26-27 ezer eurótól indul a kis terepes ára. 


[[ Oldaltörés: Papíron terepjáró ]]

VW

A Tiguant három benzines (150, 170, 200 lovas TSI) és két dízel változatban kínálják, ez utóbbi 140, illetve 170 lovas. Kezdetben csak a két kisebb teljesítményű változatban kapható az autó. A 4,43 méter hosszú, 1,81 széles és 1,67 méter magas kocsi egyik kiemelkedő tulajdonsága a sajtóanyag szerint, hogy 2500 kilós terhet vontathat. Csomagtartója alaphelyzetben 470 literes, de az ülések ledöntésével 1510 literig bővíthető, 650 kilót szállíthatunk vele. A Tiguanhoz kínált sok extra közül megemlíthetjük az automatikus parkolássegédet, az offroad navigációt, a parkolókamerát, a panoráma üvegtetőt. 

VW

Enyhe terepjárásra, a 30 milliméterrel hosszabb Track&Field felszereltségű modell ajánlanám, ebben van egy offroad billentyű, amivel az ESP-t lehet terepes állásba kapcsolni. A Tiguan eme változatának 28 fokos az első terepszöge szemben a többi variáns 18 fokával. Minden modellnek 25 fokos a hátsó terepszöge, 20 fokos a rámpaszöge és 195 milliméteres a szabad hasmagassága. A kormányzás és a futómű személyautós, a Tiguannal a vadregényes bozótosok helyett inkább az aszfaltcsíkon találkozhatunk leginkább.

B. Cs.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!