Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d949d133-65df-4326-827b-c6d2769f56b1","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Egy meglepetésdöntetlen, egy sokgólos győzelem és egy lélekemelő siker után a középdöntőben folytatja a magyar férfi kézilabda-válogatott a világbajnokságon. A továbbjutás akkor lenne a legegyszerűbb, ha kedd este sikerülne felülkerekedni a franciákon, akiket 2012 óta nem tudtak legyőzni, de akkor sem lehetetlen, ha nem jön össze a bravúr.","shortLead":"Egy meglepetésdöntetlen, egy sokgólos győzelem és egy lélekemelő siker után a középdöntőben folytatja a magyar férfi...","id":"20250121_magyar-ferfi-kezilabda-valogatott-vilagbajnoksag-kozepdonto-ellenfelek-eselyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d949d133-65df-4326-827b-c6d2769f56b1.jpg","index":0,"item":"76d44af8-55f3-4f8a-b17e-65a82ea4d4e4","keywords":null,"link":"/sport/20250121_magyar-ferfi-kezilabda-valogatott-vilagbajnoksag-kozepdonto-ellenfelek-eselyek","timestamp":"2025. január. 21. 11:46","title":"Kézilabda-vb: jó úton jár a válogatott, de a java még csak most következik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0530cbb-98a0-48b1-80b0-c148d2113e22","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A több évtizedes kora ellenére lényegében vadonatúj kis Citroënnek alaposan megkérik az árát.","shortLead":"A több évtizedes kora ellenére lényegében vadonatúj kis Citroënnek alaposan megkérik az árát.","id":"20250122_hihetetlen-de-csak-582-kilometer-van-ebben-a-regi-citroen-kacsaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0530cbb-98a0-48b1-80b0-c148d2113e22.jpg","index":0,"item":"60a4f740-ec31-4258-9dac-91c68c6a0ed3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250122_hihetetlen-de-csak-582-kilometer-van-ebben-a-regi-citroen-kacsaban","timestamp":"2025. január. 22. 07:59","title":"Hihetetlen, de csak 582 kilométer van ebben a régi Citroën Kacsában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e906ca70-4dab-4e17-8684-45a9eaefad6d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ezt a Porsche Carrera-szériát a kilencvenes évek közepén gyártották.","shortLead":"Ezt a Porsche Carrera-szériát a kilencvenes évek közepén gyártották.","id":"20250121_Romma-tort-egy-youngtimer-Porschet-Tarjannal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e906ca70-4dab-4e17-8684-45a9eaefad6d.jpg","index":0,"item":"778b699a-8d66-4fc5-901f-c97cd02e42f8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250121_Romma-tort-egy-youngtimer-Porschet-Tarjannal","timestamp":"2025. január. 21. 11:51","title":"Rommá törtek egy ritka Porsche 911-est Tarjánnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"11e17410-9f84-4875-bd90-ff65b15073b8","c_author":"Szomolányi Katalin","category":"360","description":"A feszültségekkel teli világban ma olyan vállalatvezetőkre van szükség, akik a szabályozást mankóként használják ahhoz, hogy a vállalat egészét és érdekeltjeinek életét javítsák. Ehhez ad pár tanácsot szerzőnk, akivel közösen készül a HVG ESG Top 40 listája is.","shortLead":"A feszültségekkel teli világban ma olyan vállalatvezetőkre van szükség, akik a szabályozást mankóként használják ahhoz...","id":"20250120_fenntarthato-fejlodes-2025-szomolanyi-katalin-hvg-esg-top-40","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/11e17410-9f84-4875-bd90-ff65b15073b8.jpg","index":0,"item":"604d1155-dcbe-473b-9658-b739bc553a77","keywords":null,"link":"/360/20250120_fenntarthato-fejlodes-2025-szomolanyi-katalin-hvg-esg-top-40","timestamp":"2025. január. 20. 17:30","title":"Öt tanács vállalatvezetőknek, hogy megmenthessük a bolygót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7cd3532d-a2ea-4957-865a-4ae8eba44f4d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Idén 4,3, jövőre 4 százalék lehet a kínai GDP növekedése.","shortLead":"Idén 4,3, jövőre 4 százalék lehet a kínai GDP növekedése.","id":"20250120_Fitch-az-amerikai-vamok-miatt-lassulhat-a-Kinai-novekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7cd3532d-a2ea-4957-865a-4ae8eba44f4d.jpg","index":0,"item":"ae032e1c-1af0-4b51-a298-1416f7575231","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250120_Fitch-az-amerikai-vamok-miatt-lassulhat-a-Kinai-novekedes","timestamp":"2025. január. 20. 21:32","title":"Fitch: az amerikai vámok miatt lassulhat a kínai növekedés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f7bb508a-8442-4cb2-9bec-014600782264","c_author":"HVG","category":"360","description":"Diplomáciai viharokat is kavartak Habsburg Ottó úti okmányai. A történtek szövevényes hátterét tárta fel a Századokban megjelent tanulmányában Fejérdy Gergely, a Habsburg Ottó Alapítvány tudományos igazgatóhelyettese. ","shortLead":"Diplomáciai viharokat is kavartak Habsburg Ottó úti okmányai. A történtek szövevényes hátterét tárta fel a Századokban...","id":"20250120_Fejerdy-Gergely-Habsburg-Otto-utlevelugyei-1919-1949","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f7bb508a-8442-4cb2-9bec-014600782264.jpg","index":0,"item":"7291eb55-a916-4f56-8210-e1d0872c5d92","keywords":null,"link":"/360/20250120_Fejerdy-Gergely-Habsburg-Otto-utlevelugyei-1919-1949","timestamp":"2025. január. 20. 18:30","title":"Egy trón és állampolgárság nélküli trónörökös utazásai: így szerzett útleveleket Habsburg Ottó a két világháború között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de7ffd37-9d9a-4278-a1f2-a986d8f4d56a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Tahiti egyre népszerűbb az európai munkavállalók körében, nem véletlenül. Egy német újságíró a családjával próbálta ki öt hónapon keresztül, milyen a Csendes-óceán déli részéről hírgyárosnak lenni addig, amíg kollégái alszanak.","shortLead":"Tahiti egyre népszerűbb az európai munkavállalók körében, nem véletlenül. Egy német újságíró a családjával próbálta ki...","id":"20250121_tahiti-munkavallalas-ejszakai-muszak-idoeltolodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de7ffd37-9d9a-4278-a1f2-a986d8f4d56a.jpg","index":0,"item":"c3386cbb-c46c-43a1-9ee2-7903ea87e861","keywords":null,"link":"/elet/20250121_tahiti-munkavallalas-ejszakai-muszak-idoeltolodas","timestamp":"2025. január. 21. 04:31","title":"Íme a földi paradicsom, ahol napsütésben letudhatják az éjszakai műszakot a kalandvágyó európaiak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"70c13a67-4fc9-46ed-b903-f9e5e4929d7d","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A hotel éttermében csaptak fel a lángok, egyelőre nem tudni, miért.","shortLead":"A hotel éttermében csaptak fel a lángok, egyelőre nem tudni, miért.","id":"20250121_torokorszag-kartalkaya-siparadicsom-szalloda-tuzeset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70c13a67-4fc9-46ed-b903-f9e5e4929d7d.jpg","index":0,"item":"9a28764d-fe3d-4e13-85a4-61fdcbe86222","keywords":null,"link":"/vilag/20250121_torokorszag-kartalkaya-siparadicsom-szalloda-tuzeset","timestamp":"2025. január. 21. 08:21","title":"Kigyulladt egy szálloda egy törökországi síparadicsomban, legalább tízen meghaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az ADAC – német autóklub – balesetek vizsgálata után arra az eredményre...
MTI
Az ADAC – német autóklub – balesetek vizsgálata után arra az eredményre jutott, hogy évente 15 ezer személyi sérüléssel járó balesetért a kisteherautók, transzporterek a felelősek. Ezek közül is a leggyakoribbak a hátulról történő ütközések. Éppen ezért tesztelte az ADAC a kisteherautókat. Az eredmény: a legnagyobb kockázatnak a személyautóban ülők vannak kitéve. 60 kilométer/órás ütközésnél például a teherautónak csak kis mértékben sérül a motorháztetője, de a személyautó karosszériája jelentősen törik. Az ütés következtében a fejtámla és az egész ülés sérülhet, sőt sok esetben a vezető ülése elmozdul a helyéről. A következmény: a gerinc és a csigolyák sérülésének kockázata megnő. A hátsó ülésen utazók ennél is rosszabbul járhatnak: ők nyak, láb és mellkasi sérülésekre számíthatnak.
A balesetek többsége elkerülhető lenne, ha a haszonjáműveket egy fékhatásnövelő berendezéssel szerelnék fel. A balesetek egy része ugyanis a vezető hibájából következik be, vagyis abból, hogy nem ismeri elég jól autója működését. Az ütközések általában veszélyes előzésekkel kezdődnek, melyek aztán nem ritkán ütközéssel (fával, vagy a szembejövő forgalommal) végződnek. A karambolok nagy része ESP (elektronikus menetstabilizáló) beszerelésével elkerülhető, vagy legalábbis enyhíthető lenne a következmény. Sajnos azonban a Németországban forgalmazott modellek egyharmadát szerelték fel csupán ESP-vel. Nálunk ez az arány drasztikusan rosszabb, még az egytizedet sem éri el.
A teszt szerint a transzporterek passzív biztonsági rendszerét is javítani kell. Ez a jármű azon biztonsági elemeit foglalja össze, amelyek a baleset bekövetkezése közben és után segítenek elkerülni, illetve enyhíteni a sérüléseket, s melyek a vezető beavatkozását nem igénylik. Az autó utasai ugyanis komoly veszélynek vannak kitéve, ha teherautónak, szalagkorlátnak, vagy fának ütközik a jármű. A láb és a mellkas sérülései nagyon gyakoriak. A műszerfal, a pedálok és a padló igen sérülékeny, amely miatt könnyen előfordulhat, hogy az utas beszorul az autóba. A transzporterek által okozott balesetek számának csökkentése érdekében, az ADAC azt szeretné, ha a hatóságok kötelezővé tennék minden új haszon-gépkocsiban az ESP-t és a vészfék-asszisztenst. Ezek segítségével ugyanis 100 kilométer/óra sebességnél a féktáv akár 12 méterrel csökkenthető.