Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4fd7a331-63de-4e5d-910a-1c7510ba0ee5","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Fehér Ház enyhít az importalkatrészek vámjain, illetve finomítják a rendszert.","shortLead":"A Fehér Ház enyhít az importalkatrészek vámjain, illetve finomítják a rendszert.","id":"20250429_Trump-rajott-enyhiteni-kellene-az-autovamokon-hogy-ne-rakodjanak-vamokra-vamokra-vamokra-vamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fd7a331-63de-4e5d-910a-1c7510ba0ee5.jpg","index":0,"item":"e0aca99e-c591-46ec-9f78-559c1fcdcd34","keywords":null,"link":"/kkv/20250429_Trump-rajott-enyhiteni-kellene-az-autovamokon-hogy-ne-rakodjanak-vamokra-vamokra-vamokra-vamok","timestamp":"2025. április. 29. 07:56","title":"Trump rájött, szerelni kellene az autóvámokon, hogy ne rakódjanak vámokra vámok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a34ca2ac-803b-45f6-96f7-63646505d671","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A sportrészleg saját fejlesztési platformjára épül. ","shortLead":"A sportrészleg saját fejlesztési platformjára épül. ","id":"20250428_Jon-a-Mercedes-AMG-valasza-a-Taycanra-tobb-mint-1000-loerovel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a34ca2ac-803b-45f6-96f7-63646505d671.jpg","index":0,"item":"5f5bd02c-58ce-4db5-9067-3895590aa00a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250428_Jon-a-Mercedes-AMG-valasza-a-Taycanra-tobb-mint-1000-loerovel","timestamp":"2025. április. 28. 20:50","title":"Jön a Mercedes-AMG válasza a Taycanra - több mint 1000 lóerővel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a89fff55-23db-4384-9034-76f869e1980e","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az öt év hat hónap börtönre ítélt Giovanni Angelo Becciut eltiltotta Ferenc pápa a bíborosi jogaitól, de a kardinális mégis részt akart venni a pápaválasztáson.","shortLead":"Az öt év hat hónap börtönre ítélt Giovanni Angelo Becciut eltiltotta Ferenc pápa a bíborosi jogaitól, de a kardinális...","id":"20250429_biboros-papa-elitelt-olasz-kardinalis-becciu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a89fff55-23db-4384-9034-76f869e1980e.jpg","index":0,"item":"232cf87a-b61c-433f-9568-3a1d1e8529ff","keywords":null,"link":"/elet/20250429_biboros-papa-elitelt-olasz-kardinalis-becciu","timestamp":"2025. április. 29. 13:03","title":"Egy bíborosból már biztosan nem lesz pápa, az elítélt olasz kardinális visszalépett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18a7ff53-88f7-49df-a941-cd7adc1ff8c4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bár a mesterséges intelligencia tudását senki sem vitatja, a megbízhatóságát illetően már nem ennyire egyértelmű a helyzet. Ezért is lehet elgondolkodtató a hír, amely szerint mesterséges intelligenciát kezdtek el alkalmazni egy amerikai atomerőműben. Most még ugyan csak dokumentumkeresési célokra, azonban több olyan vállalkozás is van, amely már keresi a MI bevezetésének egyéb lehetőségét az atomenergia területére.","shortLead":"Bár a mesterséges intelligencia tudását senki sem vitatja, a megbízhatóságát illetően már nem ennyire egyértelmű...","id":"20250428_mesterseges-intelligencia-amerika-atomeromu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18a7ff53-88f7-49df-a941-cd7adc1ff8c4.jpg","index":0,"item":"46c417f3-01a2-4cd4-a453-aa86f815ddb8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_mesterseges-intelligencia-amerika-atomeromu","timestamp":"2025. április. 28. 20:03","title":"Mert ugye mi baj lehet? Egy atomerőműben elkezdték használni a mesterséges intelligenciát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ea57886-46a9-488f-ba57-62590457a244","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az Oroszország-szakértő szerint lényegében kizárható a véletlen egybeesés.","shortLead":"Az Oroszország-szakértő szerint lényegében kizárható a véletlen egybeesés.","id":"20250429_ukrajnai-haboru-bucsai-meszarlas-schmidt-maria-racz-andras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ea57886-46a9-488f-ba57-62590457a244.jpg","index":0,"item":"f90a467e-8775-459f-99f8-7b2cafa54929","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_ukrajnai-haboru-bucsai-meszarlas-schmidt-maria-racz-andras","timestamp":"2025. április. 29. 19:06","title":"Rácz András: Schmidt Mária bucsai mészárlásról szóló „buta agymenése” a figyelemelterelést szolgálja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Lázár János még februárban ígérte meg, hogy megvizsgálja, hogyan tehetné biztonságosabbá a munkát a vasutasok számára.","shortLead":"Lázár János még februárban ígérte meg, hogy megvizsgálja, hogyan tehetné biztonságosabbá a munkát a vasutasok számára.","id":"20250429_A-MAV-vagyonoroket-vezenyel-a-problemasabb-vonatokra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38.jpg","index":0,"item":"0c49a1dd-476c-428e-99dd-c478f7d8fc36","keywords":null,"link":"/itthon/20250429_A-MAV-vagyonoroket-vezenyel-a-problemasabb-vonatokra","timestamp":"2025. április. 29. 17:37","title":"A MÁV vagyonőröket vezényel a problémásabb vonatokra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a29ca8ae-a411-42ad-9958-196ea74670ad","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A plugin hibrid hajtásláncú BYD Seal U DM-i új változatának tisztán elektromos hatótávolsága eléri a 125 kilométert.","shortLead":"A plugin hibrid hajtásláncú BYD Seal U DM-i új változatának tisztán elektromos hatótávolsága eléri a 125 kilométert.","id":"20250430_magyarorszagon-az-1125-kilometeres-hatotavu-legujabb-byd-seal-u-dm-i","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a29ca8ae-a411-42ad-9958-196ea74670ad.jpg","index":0,"item":"16aa16dd-1989-43c9-8f2d-a68d66267d55","keywords":null,"link":"/cegauto/20250430_magyarorszagon-az-1125-kilometeres-hatotavu-legujabb-byd-seal-u-dm-i","timestamp":"2025. április. 30. 06:41","title":"Magyarországon az 1125 kilométeres hatótávú legújabb BYD","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c9bc8cf0-ddd1-48d0-9f53-b25221de5ee3","c_author":"Bedő Iván","category":"tudomany","description":"Európának talán érdemes leválnia az amerikai űrprogramokról. Az oroszok lemaradtak, most az USA és Kína versenyez a Hold és a Mars meghódításáért. Még kérdés, marad-e az elmúlt évtizedekben megszokott, békés űrkutatás, vagy gyarmatosítás, kalózkodás lesz belőle.","shortLead":"Európának talán érdemes leválnia az amerikai űrprogramokról. Az oroszok lemaradtak, most az USA és Kína versenyez...","id":"20250428_urkutatas-urverseny-urhaboru-usa-kina-europa-hold-mars-nyersanyag-banyaszat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c9bc8cf0-ddd1-48d0-9f53-b25221de5ee3.jpg","index":0,"item":"82770a95-22a6-451b-9df1-219cdfa1425e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_urkutatas-urverseny-urhaboru-usa-kina-europa-hold-mars-nyersanyag-banyaszat","timestamp":"2025. április. 28. 10:03","title":"Űrverseny vagy űrháború indul most? Szemünk előtt áll fel az új világegyetemrend","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Passat BlueMotion: a középkategória fogyasztási bajnoka
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A BlueMotion jelzéshez kapcsolódó alacsony üzemanyag-fogyasztás nem jelenti a...
A BlueMotion jelzéshez kapcsolódó alacsony üzemanyag-fogyasztás nem jelenti a lemondást az élvezetes vezetésről. A kezdetben VW Polo és Passat modellekben elérhető technológia valós alternatíva a környezetkímélő autózásban: a kissé áttervezett típusok 10 százalékkal kevesebbet fogyasztanak, igaz felárat kell fizetni értük. A BlueMotion első „gyümölcse” az a Volkswagen Polo volt, amelyet a 2006-os genfi autószalonon mutattak be a nagyközönségnek s még abban az évben nyártól – az energiatakarékos és környezetkímélő autókra nagyon fogékony – Svájcban, Hollandiában, Ausztriában és Németországban kezdték el forgalmazni. A 2007-es genfi szalonon mutatták be a felső-középkategóriás új Passat BlueMotiont, melynek átlagfogyasztása 100 kilométerenként 5,1 liter – legalábbis ezt ígéri a sajtóanyag.
A teszt és a cikk végén kiderült azonban a turpisság… A VW szerint a 77 kW/105 lóerő teljesítményű TDI-motorral szerelt Volkswagen Limousine és Variant változatában egyaránt átlépi az ebben a kategóriában álomhatárként megjelenő 5,5 literes átlagfogyasztási értéket. A Passat BlueMotion 0,6, illetve 0,7 (Variant) literrel bizonyul takarékosabbnak az alapmodellhez képest.
Az üzemanyag-fogyasztás és az emisszió csökkentését hosszabb sebességváltó-áttételekkel, áramlástechnikai finommunkával és a motor belső változtatásaival sikerült elérni, az autót kissé leültették, speciális légterelőket alkalmaznak, a gumik keskenyebbek, gördülési ellenállásuk kisebb. A központi kijelzőn folyamatosan látjuk, hogy éppen hányas sebességfokozatban van az autó, a rendszermindig jelzi, hogy mikor érdemes fel-, illetve visszaváltanunk, ha a takarékosság ezt úgy kívánja.
Az új BlueMotion már itthon is rendelhető, az ára 100 ezer forinttal magasabb, mint a hasonló 1,9-es dízelé. Az alacsony üzemanyag-fogyasztáshoz igazodnak a 15 (10 százalék), illetve 19 gramm/kilométerrel (Variant; 12 százalék) alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátási értékek is: a 136, illetve 137 (Variant) gramm/kilométer. A kipufogórendszer szériakivitelben részecskeszűrőt tartalmaz.
Az autó beltere nagyon letisztult, erősen műanyagos, jól áttekinthető, komfortos, de messze nem prémium. Sokkal inkább egy praktikus limuzin érzetét kelti, ha az ember taxira gondol, ez a kép jut az eszébe. A műszerfal szépnek mondható, kissé a Phaetonra hajaz. A kapcsolók, gombok, billentyűk ugyanakkor a Golf-családból ismerősek. Tárolórekeszek tömkelege segíti a családi utazásokat. Felszereltségét tekintve az új Passat BlueMotion a Trendline kivitelre épül. A karosszéria, a futómű és a motor módosításain túl a specifikus felszerelések között található a multifunkciós kijelzőn megjelenő sebességfokozat-ajánlás, valamint a sebességszabályozó rendszer. A Passat BlueMotion szériafelszereltségében szerepel még a "Climatic" félautomatikus légkondicionáló, a bőrbevonatú váltókar-gomb, a magasságában állítható vezetőülés, az első elektromos ablakemelők, a külsőhőmérséklet-jelző, az elektromos rögzítőfék, a magasságában és tengelyirányban is állítható kormányoszlop, a LED irányjelzők és hátsó lámpatest, a zöld színű hővédő üvegezés, a távirányítású központi zár, az ellenkormányzási rásegítéssel működő ESP, a hat légzsák és a vészfékezésre működésbe lépő vészvillogó.
De ez mind kevés, a Golfhoz nagyon közel áll a Passat, pedig a típus presztízse sokkal magasabbra van emelve. A kormány tapintása nem tetszett, a megfelelő üléspozíciót csak a teszt végére tudtam beállítani. Nincsenek pohártartók elöl, ez nagyon zavaró, kárpótlásként hátul van kettő a lehajtható könyöktámaszban.
[[ Oldaltörés: Mennyit is fogyaszt? ]]
Az egykilences turbódízelből 105 lóerőt varázsoltak elő a mérnökök, nem egy erőgép, de ezt tudtuk is. Nem az izomfitogtatásra tervezték, hanem arra, hogy bizonyítsa, a VW is tud környezetkímélő autókat gyártani. A motor hangja a PDTDI-hőskort idézi, traktorhanggal ébred az autó. Ötvennél ezret fordul a motor, alapjárata 7-800 körül van. Kényelmes autókázásra való, de ha kell, simán tartja a 130-140-es pályatempót.
Amikor beültem a Passatba 1060 kilométeres hatótávolság fogadott, 500 kilométer megtétele után ugyanennyit mutatott a számítógép. A szinte hihetetlen takarékosságra a végső számolásra derült fény. A Passat Bluemotion vegyes használatban pontosan 5 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként. Ha egy Polo lenne, legyintenénk, de ez egy Passat volt.
Amellett, hogy keveset fogyaszt, még az üzemanyag-takarékosságra is ösztönöz a BlueMotion: ha már egy ilyen autót veszünk, nem lehet, hogy sokat egyen alapon, még jobban odafigyelünk a naftára. Mindig skubiztam, mennyit mutat nap végén a mérő – nem volt olyan alkalom, hogy 4,7 fölé ment volna a computer szerint a napi átlagfogyasztás.
Ha taxis lennék, biztos, hogy ezt venném. Hátul nagyon kényelmes, fejedelmi a helykínálat, és a csomagtartó is elég nagy. B. Cs.