Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2672687e-63fe-40f6-bc76-63fb2b37de95","c_author":"dr. Váradi Péter ","category":"360","description":"Sok szó esik a magyar egészségügy alulfinanszírozottságáról, de ez valójában csak a probléma egyik része. A bajok között van olyan is, amelyért nem az állam vagy az orvosok tehetők felelőssé. Vélemény.","shortLead":"Sok szó esik a magyar egészségügy alulfinanszírozottságáról, de ez valójában csak a probléma egyik része. A bajok...","id":"20250304_Varadi-Peter-A-magyar-egeszsegugy-negy-nagy-baja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2672687e-63fe-40f6-bc76-63fb2b37de95.jpg","index":0,"item":"5ea541fd-3c30-46ff-9494-2dd822ace060","keywords":null,"link":"/360/20250304_Varadi-Peter-A-magyar-egeszsegugy-negy-nagy-baja","timestamp":"2025. március. 04. 12:14","title":"Váradi Péter: A magyar egészségügy négy nagy baja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90331c6a-c4f1-4f4b-89db-a171328dda46","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A kínai óriásüzem éves szinten 1,8 millió köbméter vizet, 283 millió kilowattóra áramot és 26 millió köbméter gázt igényel majd. Naponta 1 400 elkészült kocsit fognak kiszállítani 175 fuvarral. Évi 155 ezer tonna hulladék keletkezik majd a gyártás során, plusz 7 ezer tonna veszélyes hulladék.","shortLead":"A kínai óriásüzem éves szinten 1,8 millió köbméter vizet, 283 millió kilowattóra áramot és 26 millió köbméter gázt...","id":"20250305_A-BYD-szegedi-gyara-kisvarosnyi-vizet-aramot-es-gazt-fog-fogyasztani","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90331c6a-c4f1-4f4b-89db-a171328dda46.jpg","index":0,"item":"d7a6eb45-ecc8-48bb-b793-091c9d64c84f","keywords":null,"link":"/kkv/20250305_A-BYD-szegedi-gyara-kisvarosnyi-vizet-aramot-es-gazt-fog-fogyasztani","timestamp":"2025. március. 05. 15:03","title":"A BYD szegedi gyára kisvárosnyi vizet, áramot és gázt fog fogyasztani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"233c730c-3f29-4228-86c4-ca3acc253456","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Azután, hogy a külügyi államtitkár gépét nem hagyták leszállni, még a magyar nagykövetnek is hivatalos meghallgatásra kell mennie.","shortLead":"Azután, hogy a külügyi államtitkár gépét nem hagyták leszállni, még a magyar nagykövetnek is hivatalos meghallgatásra...","id":"20250304_magyar-levente-bosznia-hercegovina-magyar-nagykovet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/233c730c-3f29-4228-86c4-ca3acc253456.jpg","index":0,"item":"7b5bcee8-602f-4e0e-9a12-1c1741a24c40","keywords":null,"link":"/itthon/20250304_magyar-levente-bosznia-hercegovina-magyar-nagykovet","timestamp":"2025. március. 04. 12:43","title":"Bekérették Bosznia-Hercegovina magyar nagykövetét Magyar Levente kijelentései miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"052c66ea-1596-4200-9ad5-e9d49aeb4f40","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Azzal vádolták a fiatalt, hogy zsoldosként harcolt Oroszország ellen, és terrorcselekményeket követett el.","shortLead":"Azzal vádolták a fiatalt, hogy zsoldosként harcolt Oroszország ellen, és terrorcselekményeket követett el.","id":"20250305_borton-kurszk-james-anderson-oroszorszag-itelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/052c66ea-1596-4200-9ad5-e9d49aeb4f40.jpg","index":0,"item":"997cefd2-7cdc-49ee-b723-de6c3557f0d3","keywords":null,"link":"/vilag/20250305_borton-kurszk-james-anderson-oroszorszag-itelet","timestamp":"2025. március. 05. 14:48","title":"19 év börtönt kapott egy brit fiatal, aki az oroszok ellen harcolt Kurszkban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"144cc777-402a-45f0-aa1b-58a98ce8300f","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az NKE hadtudományi karának egyik oktatója szerint minden azon múlik, hogy az Ukrajnát támogatni hajlandó európai országok mennyire képesek betölteni a Washington után maradt űrt.","shortLead":"Az NKE hadtudományi karának egyik oktatója szerint minden azon múlik, hogy az Ukrajnát támogatni hajlandó európai...","id":"20250304_amerikai-tamogatas-ukrajna-takacs-mark","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/144cc777-402a-45f0-aa1b-58a98ce8300f.jpg","index":0,"item":"ded2666f-dcb7-4b47-a23c-433f7e1f118e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250304_amerikai-tamogatas-ukrajna-takacs-mark","timestamp":"2025. március. 04. 15:30","title":"Mekkora tragédiát jelent Ukrajna számára az amerikai támogatás felfüggesztése?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7e9aaf8-3cc8-433f-9570-59e2e906182b","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A bírák tiltakozása után a magyar igazságszolgáltatás helyzetéről írt a német lap. ","shortLead":"A bírák tiltakozása után a magyar igazságszolgáltatás helyzetéről írt a német lap. ","id":"20250305_Suddeutsche-Zeitung-riport-birok-tiltakozas-igazsagszolgaltatas-magyar-helyzet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7e9aaf8-3cc8-433f-9570-59e2e906182b.jpg","index":0,"item":"ec7626f6-27a2-4366-8c9f-81bbd025930c","keywords":null,"link":"/360/20250305_Suddeutsche-Zeitung-riport-birok-tiltakozas-igazsagszolgaltatas-magyar-helyzet","timestamp":"2025. március. 05. 15:45","title":"Süddeutsche Zeitung-riport: A magyar bírák nem akarnak tovább hallgatni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62286e66-b0b4-4612-a9f6-cb2ed5e13430","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"A játékvezető, Michael Oliver szerint röpködtek a szitokszavak.","shortLead":"A játékvezető, Michael Oliver szerint röpködtek a szitokszavak.","id":"20250304_arne-slot-liverpool-angol-bajnoksag-jatekvezeto-karomkodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62286e66-b0b4-4612-a9f6-cb2ed5e13430.jpg","index":0,"item":"d5a4feca-ebfd-4a1a-b8f8-8e36cf379a6f","keywords":null,"link":"/sport/20250304_arne-slot-liverpool-angol-bajnoksag-jatekvezeto-karomkodas","timestamp":"2025. március. 04. 20:48","title":"Kiderült, mit mondott Szoboszlaiék edzője, amiért eltiltották","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ecd535ef-d463-4ddf-803e-9d685e7d6916","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A digitális szolgáltatásokról szóló, 2024-ben élesedett törvény „összeférhetetlen az amerikai szólásszabadság hagyományával” – mondta az FCC nemrég kinevezett elnöke.","shortLead":"A digitális szolgáltatásokról szóló, 2024-ben élesedett törvény „összeférhetetlen az amerikai szólásszabadság...","id":"20250304_dsa-fcc-brendan-carr-biralat-szolasszabadsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ecd535ef-d463-4ddf-803e-9d685e7d6916.jpg","index":0,"item":"06fc9e54-c108-4a1a-9562-2a65c979c1a7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250304_dsa-fcc-brendan-carr-biralat-szolasszabadsag","timestamp":"2025. március. 04. 14:33","title":"Új frontot nyit az USA az EU-val szemben, a háttérben pedig Elon Musk dörzsölheti a tenyerét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
1957-ben egy igazi népautót dobott piacra a Fiat. A nem egészen három méter hosszú kocsi fenekében 500 köbcentiméteres motor zümmögött. Tömege elenyésző volt: mindössze 499 kiló. A modell a világ egyik első városi autójaként hatalmas népszerűségnek örvendett a szűk utcák hazájában, Olaszországban. Utódja, a Fiat 126 hozzánk is eljutott, a kispolszkit is ugyanaz az elnyűhetetlenség, de jóval kevesebb báj jellemezte, mint elődjét.
Stiller Ákos
A népszerű formát 50 éves évfordulójára támasztotta fel a Fiat, elsöprő sikerrel: a lengyel gyár nem győzi a termelést, egyre hosszabbak a várakozási listák. Ebben nem kis szerepe van annak, hogy a régi modell főbb elemeit mind megtartották, sőt, kihangsúlyozták. Az a benyomásom, mintha a régi motorháztetőt és csomagtartót ráerősítették volna egy gyurmára, és belökték volna a szélcsatornába: az új modell karakteres elemeivel együtt vált áramvonalasabbá, modernné és sportossá.
Stiller Ákos
A legfontosabb változás a méreteket érinti. Az új Fiat 500 fél méterrel hosszabb, 30 centivel szélesebb és 20 centivel magasabb, mint elődje. Számomra is meglepő módon, kétméteres magasságommal is kényelmesen elfértem a vezetőülésben, egyedül az ajtó közelsége volt kissé zavaró. A hátsó ülések már nem ilyen kényelmesek, közepes magasságú felnőttek még elférnek, de ezt a helyet inkább hagyjuk meg a gyerekeknek.
Stiller Ákos
A retró hullám a belsőt tervező dizájnerek feje fölött is átcsapott, csak sajnos nem merültek el benne eléggé. A kijelző valóságos műremek, nagyon szépen megoldott a középső konzolon átívelő, az autó színével megegyező műanyag is, de a klíma gombjai már nemcsak, hogy nem illenek egy ilyen luxus kiskocsiba, hanem bármilyen autóban takargatni kéne őket. Ugyanilyen jellegtelenek az ablakemelő gombok is, felfoghatatlan, miért nem tudtak a tervezők ezekre a részletekre is egy kis figyelmet fordítani. Az ülésekre viszont semmilyen panasz nem lehet, minőségük a felsőbb osztályokat idézi, nagyon jól megoldott elem a kerek fejtámla is.
[[ Oldaltörés: Felnyerítenek a pónik ]]
De elég a dizájnból, minek a részletekkel foglalkozni, amikor a motortérben 100 lóerő duruzsolja a fülünkbe, hogy forza-forza! Az 1,4-es motor igazából csak háromezres fordulatnál mutatja meg képességeit, addig kényelmesen elporoszkál, de amint eléri ezt a bűvös határt, azonnal felnyerítenek a pónik, és erősen megrántják a karosszériát. Könnyedén is repítheti, hiszen mindössze 900 kilóval kell csak megdolgoznia.
Stiller Ákos
A futómű rendkívül feszes, minden követ érezni az utakon, de ez fokozza az élményt. Csak úgy süvít a kanyargós utakon a kicsike, igazi álom vele a hegymenet. A jóval drágább sportkocsi élvezetét adja ez a pöttöm jószág. Jó, a motor azért nem hörög, de épp elég határozott a hangja, hogy odakapják a fejüket a járókelők.
Stiller Ákos
A sport gombot benyomva a kormány feszesebb lesz, a gáz határozottabb, a vezető elszántabb, az anyósülésen ülők kifejezése egyre riadtabb. Gyorsan menni mindenki tud, szokták mondani, de megállni? Igazából nem is az 500-as gyorsasága a rémisztő, hanem a fék ereje - ha nem kötjük be magunkat, könnyen lehet, hogy kaparóval kell eltávolítani az arcunkat a szélvédőről.
Stiller Ákos
Egyetlen hátránya a rendkívül nagy fordulóköre, két-háromszor kell korrigálni, míg egy szűk helyre be tudunk vele állni. Egy alapvetően városi használatra szánt kocsitól ez pedig elég meglepő.
Stiller Ákos
Veszélyes autó ez a Fiat 500, a nyugodt vezetőket is állandó gyorshajtásra csábítja, a higgadt vásárlókat pedig egyenesen kétségbe ejti. Kisautónak drága, retróautónak korrekt az ára, élményautóként pedig egyenesen alkalmi vétel.