szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Míg nálunk szégyenteljesen elmaradott a szabályozás, a kormánynak még a terveiben sem szerepel a szén-dioxid-alapú adózás bevezetése, addig Európa európaibb fele környezetvédelmi lázban ég.

© Autómenedzser
A Mercedes-Benz által tartott hamburgi fórumon a kérdések órájában a különböző nemzetek újságírói egyértelmű nemzeti és uniós stratégiákat ismertettek a káros kibocsátással kapcsolatos jóléti rendszer alapvető problémájának megoldására. A fogyasztás hihetetlen mértékű növekedése, a fejlődő országok felmérhetetlen energiaszükséglete teljesen átalakítja néhány éven belül az autóipart. A korábban felmerült alternatív megoldások már nem csak a személyautó-gyártókat, hanem a teherfuvarozásban résztvevőket is komolyan foglalkoztatják. A gyártóktól a végfelhasználóig mindenki abban érdekelt, hogy minél olcsóbban és minél környezetkímélőbben fuvarozza az árut.

© Autómenedzser
Míg a személyautózásban egyértelműen környezetkímélő megoldásokat választhatunk, lásd elektromos, gázos, vagy hibrid, addig a nehézgépek kategóriájában lassabban mozdultak meg az érdekek. De megmozdultak. Ennek szép példája, hogy például Hamburgban 9, világszerte 36 (Izlandon, Európában, Ausztráliában, Kínában) üzemanyagcellás tömegközlekedésben résztvevő Mercedes-Benz Citaro busz fut, ráadásul már 2005 óta. Sikerült is ilyennel utaznunk, semmi hangja nincs, károsanyag-kibocsátása nulla. Az év végén lecserélik ezeket, új sokkal hatékonyabb, azaz kisebb üzemanyagcellával, nagyobb nyomáson tárolt hidrogénnel hajtott buszokra. Hasonló törekvéseket már Skandináviában is láthattunk, ott már 1989 óta járják a stockholmi utakat bioetanollal hajtott buszok (akár 80 százalékkal kevesebb károsanyag), sőt a Scania hibrid járműve tesztüzemben már utasokat is szállít.

Milyen volt a gázos Sprinter és milyen a hibrid, kiderül a folytatásból. Kattintson.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!