Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d198ba42-46d7-4832-bea0-e68ba98f0ac7","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"Még nem elitkulturális tevékenység az olvasás Magyarországon, de már nem vagyunk messze ettől – állítja Gombos Péter, a Magyar Olvasástársaság alelnöke. Manapság sokszor hároméves korig eldől, hogy valakiből olvasó lesz-e vagy sem, mit tehetnek a szülők? Jó hír, hogy még a nem olvasó fiatalok is könnyen rákapathatók a könyvekre. Vajon hogyan? ","shortLead":"Még nem elitkulturális tevékenység az olvasás Magyarországon, de már nem vagyunk messze ettől – állítja Gombos Péter...","id":"20250606_hvg-nincs-mese-kell-mese-gombos-peter-olvasaskutato-olvasas-kutyuzes-melyolvasas-gyerekek-fiatalok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d198ba42-46d7-4832-bea0-e68ba98f0ac7.jpg","index":0,"item":"a93f1e1a-b87e-45c9-a3cd-0b4426f00663","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-nincs-mese-kell-mese-gombos-peter-olvasaskutato-olvasas-kutyuzes-melyolvasas-gyerekek-fiatalok","timestamp":"2025. június. 06. 20:05","title":"Ha a magyarok szövegértési képessége elérné a finnországit, nagyon nagy mértékben nőne a GDP-nk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"66116a0f-f081-4d33-8c60-86e4178a6cdd","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Az éjszaka megjelent kormányrendelet alapján a lakástámogatásokhoz is begyűrűzhet a készpénzhasználat. Júliustól ugyanis az önerőt akár teljes egészében készpénzben is meg lehet fizetni. Jelenleg a készpénzben teljesített vételárrészlet nem haladhatja meg a vételár – csere esetén a vételár-különbözet – 10 százalékát.","shortLead":"Az éjszaka megjelent kormányrendelet alapján a lakástámogatásokhoz is begyűrűzhet a készpénzhasználat. Júliustól...","id":"20250606_csok-plusz-falusi-csok-torlesztese-juliustol-keszpenzben-is-bankmonitor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66116a0f-f081-4d33-8c60-86e4178a6cdd.jpg","index":0,"item":"d72308cc-4bd0-4eaf-8b95-ce7b3d33d06a","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250606_csok-plusz-falusi-csok-torlesztese-juliustol-keszpenzben-is-bankmonitor","timestamp":"2025. június. 06. 13:55","title":"Jön a készpénz a falusi csok-nál és a csok plusznál is: zsebből is rendezhető lesz a kapcsolódó vételárrész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4be6bc8c-4a00-4db6-8156-213077df2000","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kihívás tragikus véget ért, a nő belehalt a sérüléseibe.","shortLead":"A kihívás tragikus véget ért, a nő belehalt a sérüléseibe.","id":"20250608_tiktok-kihivas-meggyujtott-polo-fogadas-rendorseg-letartoztatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4be6bc8c-4a00-4db6-8156-213077df2000.jpg","index":0,"item":"aa52903c-de8d-496f-9e56-0c93d7b8868c","keywords":null,"link":"/itthon/20250608_tiktok-kihivas-meggyujtott-polo-fogadas-rendorseg-letartoztatas","timestamp":"2025. június. 08. 13:42","title":"Letartóztatták a férfit, aki rávett egy nőt, hogy TikTok-élőzés közben gyújtsa fel a ruháját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"adc97179-041e-44d8-ac03-34e3e0b63c81","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az amerikai hadsereg megnevezte azt a 24 éves őrmestert, aki Magyarországon, egy kiképzésen halt meg egy balesetben csütörtökön.","shortLead":"Az amerikai hadsereg megnevezte azt a 24 éves őrmestert, aki Magyarországon, egy kiképzésen halt meg egy balesetben...","id":"20250608_Fiatal-de-maris-sikeres-amerikai-katona-volt-aki-Magyarorszagon-halt-meg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/adc97179-041e-44d8-ac03-34e3e0b63c81.jpg","index":0,"item":"d91a48d7-8a6d-4c21-914d-dd95029dd403","keywords":null,"link":"/itthon/20250608_Fiatal-de-maris-sikeres-amerikai-katona-volt-aki-Magyarorszagon-halt-meg","timestamp":"2025. június. 08. 10:27","title":"Fiatal, de máris sikeres amerikai katona volt, aki Magyarországon halt meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec5bb973-00f0-4b6b-9fb1-de5bba95a119","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az utolsó útja a Boráros térről indult. ","shortLead":"Az utolsó útja a Boráros térről indult. ","id":"20250606_hegyi-zsolt-mav-csoport-hev-szerelveny-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec5bb973-00f0-4b6b-9fb1-de5bba95a119.jpg","index":0,"item":"92a1939d-0854-49b3-be8e-0869c83c6b44","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_hegyi-zsolt-mav-csoport-hev-szerelveny-video","timestamp":"2025. június. 06. 14:17","title":"Nyugdíjba vonult az első olyan HÉV-szerelvény, amely elérte a 60 éves kort – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dacb4726-8c4f-4907-a40c-b6729fac25cf","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Az érintetteknek sok tízmilliárd dollárnyi törlesztést kell megkezdeniük az idén. Az adósságcsapda remek lehetőséget jelent Peking számára, hogy növelje politikai befolyását a csődbe jutott államok felett.","shortLead":"Az érintetteknek sok tízmilliárd dollárnyi törlesztést kell megkezdeniük az idén. Az adósságcsapda remek lehetőséget...","id":"20250607_adel-tartozasa-kinanak-egy-ovezet-egy-ut-adossagcsapda-hitelezobol-behajto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dacb4726-8c4f-4907-a40c-b6729fac25cf.jpg","index":0,"item":"68d44700-3668-41a4-be7c-238d13841020","keywords":null,"link":"/360/20250607_adel-tartozasa-kinanak-egy-ovezet-egy-ut-adossagcsapda-hitelezobol-behajto","timestamp":"2025. június. 07. 15:30","title":"Behajtóként kell viselkednie Kínának, ha vissza akarja kapni pénzét a világ legszegényebb országaitól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9166a77-a7fc-4daa-8277-4d2a22cedc51","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A köztársasági elnök államfői magánlátogatáson van Erdélyben. ","shortLead":"A köztársasági elnök államfői magánlátogatáson van Erdélyben. ","id":"20250607_Zarandokok-kozott-tunt-fel-Sulyok-Tamas-Csiksomlyon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9166a77-a7fc-4daa-8277-4d2a22cedc51.jpg","index":0,"item":"6dddf1f5-9381-42a2-bc35-c729c951f1dc","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Zarandokok-kozott-tunt-fel-Sulyok-Tamas-Csiksomlyon","timestamp":"2025. június. 07. 19:15","title":"Zarándokok között tűnt fel Sulyok Tamás Csíksomlyón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5dc951ed-ada1-4807-9928-89549d14fe05","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Tíz percre megállt minden: a busz, a villamos, a metró. A kormány elvon, a főváros pedig visszafeszít – ha csak pár percre is. Van, aki a fővárost hibáztatja, másnak pedig tetszik a kiállás „a jogainkért”. De miért mondja Karácsony Gergely főpolgármester, hogy ennek a játszmának csak vesztese lehet? Pitner Gábor és Solymos Kristóf riportja.","shortLead":"Tíz percre megállt minden: a busz, a villamos, a metró. A kormány elvon, a főváros pedig visszafeszít – ha csak pár...","id":"20250606_budapest-leallas-video-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5dc951ed-ada1-4807-9928-89549d14fe05.jpg","index":0,"item":"fd593023-c4bb-41cf-ae30-0c8f2ca7bc26","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_budapest-leallas-video-ebx","timestamp":"2025. június. 06. 17:55","title":"Van, aki „elküldené kapálni a Karácsonyt”, mert mit tehetne szerencsétlen kormány? – Videón Budapest leállása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A megjelenése óta eltelt másfél évben több mint 2100 vásárlót csábított el a Nissan kis szabadidőautója. Annyira kedvezőek a modellel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatok, hogy a japánok emelték a tétet, immár hétüléses változatban is kapható a Qashqai. Mit tud az elsőkerekes alapváltozat?
Tesztautónk ötüléses és elsőkerékhajtású, igazi városi vagány, urbánus sármőr. Vajon mi lehet a vonzereje? Nem olcsó autó, legalább 4,8 milliót le kell szurkolnunk egy benzines típusért, a Renault-motoros dízel ára 5,3 millió forinttól indul. És mégis veszik. Jól néz ki, kényelmes, jól vezethető, praktikus, jól megy, keveset fogyaszt és jól felszerelt. Az a helyzet, hogy az előbbi mondatok lehetnének PR-szlogenek, pedig igazak. Népszerűsége töretlen, áruházi parkolóban mindig volt olyan kuncsaft, aki vagy megleste, vagy az áráról kérdezősködött. Sokan a tévéből ismerték fel, dolgoznak a reklámok.
Az üléspozíció otthonos, elsőre picit fura volt, mert minden nagyon közel van, a szélvédő, a kormány, a váltó. Nőknek is ideális. Magasról nézünk le a négy irányban állítható, könnyű, jó fogású kormányra, amelyen a tempomat, az audiorendszer és a telefon kapcsolói is helyet kaptak. Már az induló Visia felszereltségű modellben van Bluetooth-os telefonálást lehetővé tévő mp3-as hangrendszer. A telefonkapcsolat egyszerűen létrehozható, a telefonálás annál bonyolultabb, sok figyelmet igényel, biztonságosabb csak fogadásra használni. Igaz, ha beprogramozunk néhány fontos telefonszámot, akkor azokat a kormányról is kiválaszthatjuk.
Ebben a modellben mutatkozott be a Nissan komfort klímája, aktiválásával könnyű fuvallatként a fejünk fölött húz el a hűs levegő, hűt de nem bántóan. Az autó ajtait kulcs nélkül is nyithatjuk, indítókulcs helyett egy kart kell elfordítanunk. Ezzel meggyűlt a bajom, gyűlöltem miatta a Nissant, hogy miért nem lehetett egy gombbal vagy egy normális tárcsával beizzítani a motort. Néhányszor perceket veszítettem az életemből, amíg sikerült kioldanom a kormányzárat. Idő volt megtanulni milyen ritmusban kell a kuplungra, a fékre lépni és közben a kart elfordítani. Ezzel a kocsival ne menjünk bankot rabolni. A kulcs helyett szolgáló szerkezet nagyon gagyi, sokkal inkább illik egy százforintos bolt kirakatába, mint egy hatmilliós autóba.
A tető teljes terjedelmében panoráma üvegfelület engedi be a napfényt, ha ez zavarna, elektromosan árnyékolhatjuk. Motorházfedelén gyíkgerinchez hasonlító kitüremkedés ad jellegzetes arcot a Qashqainak. Kupészerű befejezése a csomagtartó méretét kedvezőtlenül befolyásolja.
A franciáktól kapott másfél literes halk erőforrás fürge, 106 lóereje városban és autópályán is elegendő. Erőtartaléka alacsony fordulat tartományban teszi magabiztossá, hosszú a váltó áttétele, hatosban 50-nel gázadás nélkül elporoszkál, nagyobb sebességnél elfogy a lendület. Fogyasztása alacsony, vegyes használatban 300 kilométeres tesztelés során beérte 6,4 liter gázolajjal. Hatótávja 950-1000 kilométer. Pedig mezőn is hajtottam. Komolyabb terepre alkalmatlan, laza, folyóparti homokban rögtön kipörög, nincs húzóerő, elsőkerékhajtásával elvérzik. Mezei utakon, kemény talajon, ahol a hasmagassága engedi, elmegy. Sarazni be lehet, csak ne álljunk meg vele, lendületből haladjunk át a felázott talajon, akár egy normál autóval. Közúton ugyanakkor terepjárósan lépi át az akadályokat. Rossz magyar utakra tervezték. A váltó pontos. Élmény vezetni. Ha vennék ilyent, nem hagynám ki az összkerékhajtást, egy ilyen felépítésű autónak, szerintem, csak úgy van értelme.
Az autó biztonsága Renault-san példás, mind az öt biztonsági öv becsatolására figyelmeztet. Az EuroNCAP töréstesztjén a maximális ötcsillagos minősítést kapta utasvédelemre és a maximális négy csillagot gyermekvédelemre.
A beltér minőséginek tűnik, az ülések kényelmesek, a tömzsi kapcsolók kézre állnak, sok eszköz a francia testvérből ismerős, ergonomikus a berendezés. Az ESP kapcsolóját kissé eldugták. A műszerórák informatívak, jól olvashatóak, lényegi tartalmat közvetítenek, az esti narancs színű hangulatvilágításról apró mennyezeti lámpa gondoskodik.
A Nissan kis egyterűje vidám, fiatalos, családi autó. Sok kompromisszummal, szegényes alapfelszereltséggel, kis fogyasztással és gondmentes, hosszú élettartammal.
Az X-Trail szögletessége klasszikus értékeket rejt. Minősége, terhelhetősége és praktikuma kiemeli a szabadidő-autók közül. Most egy dzseki is jár hozzá.
A Nissan a felső kategóriájú limuzinok térkínálatát ötvözte a kis ferdehátúak fürgeségével és az egyterűek praktikumával, így született meg a Note, a divatos, egyedi és sokoldalú családi autó.