Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"504a2f21-1752-41d1-a80d-7cc4f8ce7616","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A szakaszon pótlóbusz közlekedik.","shortLead":"A szakaszon pótlóbusz közlekedik.","id":"20250129_baleset-villamosok-kozlekedes-buda-moricz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/504a2f21-1752-41d1-a80d-7cc4f8ce7616.jpg","index":0,"item":"45051b49-af41-42aa-8487-cfb406164a6b","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_baleset-villamosok-kozlekedes-buda-moricz","timestamp":"2025. január. 29. 08:05","title":"Baleset miatt nem járnak a villamosok Albertfalva kitérő és a Móricz Zsigmond körtér között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5949103b-e28c-4c98-96ae-4f8dd785928c","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Amerikában az NFL-re, Magyarországon pedig a focira is többen keresnek rá az interneten, mint az országok vezetőinek nevére a Google Trends szerint.","shortLead":"Amerikában az NFL-re, Magyarországon pedig a focira is többen keresnek rá az interneten, mint az országok vezetőinek...","id":"20250129_Orban-es-Trump-is-kevesbe-erdekli-az-embereket-mint-a-kedvenc-sportaguk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5949103b-e28c-4c98-96ae-4f8dd785928c.jpg","index":0,"item":"88c3bf7d-967b-4fdd-a522-27a6498427a3","keywords":null,"link":"/sport/20250129_Orban-es-Trump-is-kevesbe-erdekli-az-embereket-mint-a-kedvenc-sportaguk","timestamp":"2025. január. 29. 07:01","title":"Orbán és Trump a kanyarban sincsenek kedvenc sportjukhoz képest","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71001c5b-f271-4ea3-8ca5-b54edaddecba","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A csere helyszíne Hán Júnisz volt, ahol palesztinok tömege várta a túszokat.","shortLead":"A csere helyszíne Hán Júnisz volt, ahol palesztinok tömege várta a túszokat.","id":"20250130_izrael-tuszok-szabadulas-halasztas-palesztin-tomeg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71001c5b-f271-4ea3-8ca5-b54edaddecba.jpg","index":0,"item":"77fa3398-163d-4d4b-9080-65f699a25479","keywords":null,"link":"/vilag/20250130_izrael-tuszok-szabadulas-halasztas-palesztin-tomeg","timestamp":"2025. január. 30. 16:13","title":"A túszok átadása körüli káosz miatt leállította a fogolycserét Izrael","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15c62026-2763-486e-93d9-99f865db91cf","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Egy amerikai per apropóján elemzi a Der Spiegel, miért nincs szükségük a nagy techcégeknek arra, hogy titokban felhasználják a telefonok mikrofonját. De akkor honnan „tudják” a hirdetők, min törjük éppen a fejünket?","shortLead":"Egy amerikai per apropóján elemzi a Der Spiegel, miért nincs szükségük a nagy techcégeknek arra, hogy titokban...","id":"20250130_apple-telefon-lehallgatas-per-gyanus-reklamok-tenyleg-lehallgat-a-mobil","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15c62026-2763-486e-93d9-99f865db91cf.jpg","index":0,"item":"991ef010-1551-47f5-b069-4f29ea56d673","keywords":null,"link":"/360/20250130_apple-telefon-lehallgatas-per-gyanus-reklamok-tenyleg-lehallgat-a-mobil","timestamp":"2025. január. 30. 17:00","title":"Úgy érzi, hogy lehallgatja a mobilja? Valójában ezért kapunk gyanúsan témába vágó reklámokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"73e69b26-9a33-405f-8561-6f7011679af5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Soha nem volt jogsija, de most el is tiltották. ","shortLead":"Soha nem volt jogsija, de most el is tiltották. ","id":"20250129_Jogositvany-nelkuli-autos-kergettek-Debrecenben-a-rendorok-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73e69b26-9a33-405f-8561-6f7011679af5.jpg","index":0,"item":"570d4fd8-82d8-4b21-bce9-113fa7d7c715","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_Jogositvany-nelkuli-autos-kergettek-Debrecenben-a-rendorok-video","timestamp":"2025. január. 29. 08:17","title":"Jogosítvány nélküli autóst kergettek Debrecenben a rendőrök – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc2dcc26-b23f-486a-bff4-b6d9c3a0e5e9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Bár anyósa nem közintézménynél dolgozik, az EP-képviselő szerint nem nehéz kapcsolatot találni a kirúgása és az ő, Kulja András kormányt bíráló felszólalása között. ","shortLead":"Bár anyósa nem közintézménynél dolgozik, az EP-képviselő szerint nem nehéz kapcsolatot találni a kirúgása és az ő...","id":"20250130_kulja-andras-anyos-kirugas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc2dcc26-b23f-486a-bff4-b6d9c3a0e5e9.jpg","index":0,"item":"a34340d5-9fea-407a-a7f7-b3454b65f95e","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_kulja-andras-anyos-kirugas","timestamp":"2025. január. 30. 11:30","title":"Végkielégítés nélkül rúgták ki Kulja András anyósát, a tiszás képviselő nem zárja ki, hogy politikai okok miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8af792a9-8d02-4bf0-ad1a-ba9b534be0ba","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A többség nem sieti el ezt a teendőt. ","shortLead":"A többség nem sieti el ezt a teendőt. ","id":"20250129_eves-matrica-vasarlas-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8af792a9-8d02-4bf0-ad1a-ba9b534be0ba.jpg","index":0,"item":"c723fad0-aa4a-48a2-adfc-cca68fe8061e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_eves-matrica-vasarlas-2025","timestamp":"2025. január. 29. 14:50","title":"Több mint kétmillió autós most is az utolsó pillanatokra hagyja az éves matrica vásárlást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e05dd05-9716-4fd0-9f0f-d4b37217d060","c_author":"Marabu","category":"gazdasag","description":"","shortLead":"","id":"20250130_Marabu-Feknyuz-Hasznos-es-haszontalan-szankciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e05dd05-9716-4fd0-9f0f-d4b37217d060.jpg","index":0,"item":"e7dfb5e8-167d-4fec-a689-b361c0b0d4ec","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_Marabu-Feknyuz-Hasznos-es-haszontalan-szankciok","timestamp":"2025. január. 30. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Hasznos és haszontalan szankciók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A JATO Dynamics autóipari adatszolgáltató legutóbbi jelentése alapján, az össz-európai új autó eladások novemberben 25,3 százalékkal (313 ezer 361 jármű) maradtak el a tavaly novemberi számoktól. A hónapban összesen 924 ezer 936 új személygépkocsi kelt el, a tavalyi 1 millió 238 ezer 297-os darabszámhoz képest.
A piac novemberi további csökkenése csak tovább növelte az év eddigi időszakában fokozatosan felhalmozódó hátrányt 2007-hez képest. A 2008-as év eddigi 11 hónapjának eredménye (13 millió 556 ezer 52) – 7,1 százalékkal (1 millió 30 ezer 584) marad el a 2007-es év első 11 hónapjának értékesítési számaitól.
A Volkswagen továbbra is Európa vezető autómárkája novemberben, megelőzve a Fordot, a Renault-t, az Opel/Vauxhall-t és a Fiatot. Az első 11 hónap összessítésében a nyertesek a Volkswagen, a Ford, az Opel/ Vauxhall, a Renault és a Peugeot.
A negatív piaci körülmények ellenére az Audi teljesítménye egyedülálló, mindössze 1,1 százalékos visszaeséssel tavaly novemberhez képest, továbbá a hátunk mögött álló 11 hónap alatt 0,2 százalékkal (1457) növelni is tudta eladásait 2007 első 11 hónapjához képest. Ezt elsősorban az új A4 bevezetése tette lehetővé. Kevés márka tudta novemberi számaival túlszárnyalnia a tavalyi év azonos hónapját, a Dacianak viszont ez remekül sikerült. Az új Sandero modell bevezetésének köszönhetően novemberben 27,9 százalékos (10 ezer 163) növekedéssel, éves szinten pedig 42,6 százalékkal (97 ezer 206) megnövekedett eladásokkal büszkélkedhet.
Mindenképp meg kell említenünk 11 hónapos eredménye alapján a Nissant (+9,9 százalék, 28 ezer 971), a Mazdát (+2,4 százalék, 5356), a smartot (+12,1 százalék, 10 ezer 486), a Subarut (+10,5 százalék, 4439) és a Jaguart (+13,3 százalék, 4120).
Újra a Volkswagen Golf került Európában a dobogó tetejére novemberben (+ 5,5 százalékos növekedés az év első 11 hónapjában). A Golfot az új Ford Fiesta, a Peugeot 207, a Ford Focus, a Renault Clio, a Volkswagen Passat, az Opel/ Vauxhall Corsa, a Volkswagen Polo, az Audi A4 és a Fiat Punto követik.
Az új Audi A4-nek sikerült egyedüli top 10-es modellként megnövelni számait novemberben (tavaly novemberhez képest). 21,2 százalékos emelkedéssel a kilencedik helyet vívta ki magának az európai tabellán. Az év első 11 hónapjának számait figyelembe véve szintén a 9. helyen áll a modell, 16,6 százalékos értékesítési növekedést produkálva a tavalyi év azonos időszakához képest.
Az új modellek közül szintén szép eredményeket hozott a Hyundai i10, a Dacia Sandero, a Ford Kuga, az Alfa Romeo Mito, a Lancia Delta, a Suzuki Splash, a Renault Koleos, az Audi Q5 és a BMW X6 is az európai piacon.
November folyamán szintén növekedésnek örvendhetett a Peugeot 308, az Opel / Vauxhall Agila, a Nissan Qashqai, a Fiat 500, a Renault Twingo, a Volkswagen Tiguan, a Citroën C5 és a Renault Modus, elsősorban új verzióknak, vagy nagyobb készleteknek köszönhetően.
A jelenlegi globális pénzügyi és gazdasági kihívásoknak köszönhetően, az idei év novemberi eladási csaknem minden országban lényegesen alulmaradtak a 2007-es év azonos hónapjához képest. A legtragikusabb visszaesés Izlandon következett be, ahol a tavaly novemberi 1365 darabos eladás idén novemberre 74 darabra zsugorodott (-94,6 százalék).
Finnországban viszont 77,5 százalékkal növekedtek az új autó eladások tavaly novemberhez képest, a tavaly novemberi 3631 darabos eladás idén novemberre 6445 darabra duzzadt. Az elmúlt évtized azonos hónapjait vizsgálva az idei még mindig elmarad a sokéves átlagtól, kivéve 2007 novembert, mikor is egy kedvezőtlen adószabályzatnak köszönhetően torpantak meg drasztikusan az eladások. Szintén ezzel magyarázható a tavalyi év első 11 hónapjához viszonyított mintegy 9,5 százalékos emelkedés 2008 első 11 hónapjában.
Az eddigi 11 hónapban növekedést sikerült produkálnia a tavalyi év azonos időszakához képest még Belgiumnak, Csehországnak, Franciaországnak, Litvániának, Luxemburgnak, Lengyelországnak, Portugáliának, Szlovákiának, Szlovéniának és Svájcnak, többnyire az erős évkezdetnek köszönhetően.
A bank- és hitelpiaci válsággal indokolják az elemzők, hogy az autóeladások az Egyesült Államokban szeptemberben több mint negyedükkel(27 százalékkal) maradtak el az egy évvel korábbitól. Az év megelőző része is romló piacot mutatott: 2007. azonos időszakához képest a kilenc havi idei csökkenés csaknem 13 százalékot ért el.
Az üzemanyag árának drasztikus emelkedése miatt májusban 7,8 százalékkal 1,33 millióra csökkent az új személygépkocsik regisztrációja Európában az egy évvel korábbihoz képest - tette közzé pénteken az európai gyártók szakmai szövetsége (ACEA).
A várakozásoknak megfelelően ismét visszaestek Magyarországon az újautó-eladások. Az év eleje jobban indult, aztán a nyári drasztikus zuhanást követően az év vége egészen jól alakult. A személyautós piac visszaesése ellenére jó számokat produkáltak a haszonjárművek.
Többször átkalkulált árak, nehezebb hitelfeltételek és emelkedő kamatok jellemzik a magyar autópiacot, ahol októberben 16,5 százalékkal estek az eladások. A szakma most egy nagykoalícióval akar magán segíteni - írta a keddi Népszabadság.
Áprilisban 1 millió 420 ezer 944 új személyautó kapott rendszámot Európában, 9,6 százalékkal több, mint tavaly áprilisban, de a növekedés lényegében annak tudható be, hogy három munkanappal több volt idén áprilisban, mint tavaly áprilisban.
4,1 százalékkal csökkent az új személygépkocsik értékesítése 2008 első negyedévében az egy évvel korábbihoz képest. A magyar piacon 40 ezer 673 személyautót és terepjárót adtak el a márkakereskedések az első három hónapban - adta hírül közleményében a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). A trend egyértelmű: tovább csökken a kisautópiac, nő a középkategória és a prémiumszegmens.