Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5ee3b466-84b5-4db1-9035-e11d27ee22e8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Semmit nem hagynak a véletlenre a szombati összeomlás után.","shortLead":"Semmit nem hagynak a véletlenre a szombati összeomlás után.","id":"20250607_Az-osszes-szabad-klimas-busszal-keszenletben-all-Kelenfoldon-vasarnap-a-MAV","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5ee3b466-84b5-4db1-9035-e11d27ee22e8.jpg","index":0,"item":"10e74a19-6cb6-4001-baa2-8ccb2d45fed7","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Az-osszes-szabad-klimas-busszal-keszenletben-all-Kelenfoldon-vasarnap-a-MAV","timestamp":"2025. június. 07. 22:06","title":"Az összes szabad klímás busszal készenlétben áll a MÁV Kelenföldön vasárnap","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"795ae6ce-aadf-4971-bcef-7e0a62a4654a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Vannak akik nemet mondtak, utána mégis posztoltak és a Voks 2025-re bíztatták követőiket, inkább belemennek, mert nem akarnak kiszúrni a településeikkel.","shortLead":"Vannak akik nemet mondtak, utána mégis posztoltak és a Voks 2025-re bíztatták követőiket, inkább belemennek, mert nem...","id":"20250607_Nepszava-Kenyszeritik-a-Fideszes-polgarmestereket-hogy-Ukrajna-ellen-kampanyoljanak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/795ae6ce-aadf-4971-bcef-7e0a62a4654a.jpg","index":0,"item":"3cfa5447-4be0-434e-9629-dd0d4f781b38","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Nepszava-Kenyszeritik-a-Fideszes-polgarmestereket-hogy-Ukrajna-ellen-kampanyoljanak","timestamp":"2025. június. 07. 13:21","title":"Népszava: Kényszerítik a Fideszes polgármestereket, hogy Ukrajna ellen kampányoljanak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1ced7f6-4ba8-44e6-b268-c773dda4832f","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Az amerikai Coco Gauff nyerte meg a női egyest a francia nyílt teniszbajnokságon: a szombati döntőben szetthátrányból fordítva győzte le a világelső Arina Szabalenkát.","shortLead":"Az amerikai Coco Gauff nyerte meg a női egyest a francia nyílt teniszbajnokságon: a szombati döntőben szetthátrányból...","id":"20250607_Dramai-csataban-nyerte-Gauff-a-Roland-Garrost","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1ced7f6-4ba8-44e6-b268-c773dda4832f.jpg","index":0,"item":"657912f5-451c-4b75-878a-3e757893de3f","keywords":null,"link":"/sport/20250607_Dramai-csataban-nyerte-Gauff-a-Roland-Garrost","timestamp":"2025. június. 07. 19:13","title":"Drámai csatában nyerte Gauff a Roland Garrost","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd7607e1-0ece-4041-9f50-d5f7bc9d8d6e","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Az eseményre a 2024-es EP-választások egyéves évfordulóján kerül sor.","shortLead":"Az eseményre a 2024-es EP-választások egyéves évfordulóján kerül sor.","id":"20250607_Orban-Viktor-Franciaorszagban-mond-beszedet-a-Patriotak-nagygyulesen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd7607e1-0ece-4041-9f50-d5f7bc9d8d6e.jpg","index":0,"item":"125c1d5a-08e9-4488-867b-0c2ab2858736","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Orban-Viktor-Franciaorszagban-mond-beszedet-a-Patriotak-nagygyulesen","timestamp":"2025. június. 07. 14:50","title":"Orbán Viktor Franciaországban mond beszédet a Patrióták nagygyűlésén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f7633d1-7453-459a-a64e-e61aa69d810a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A sziklamászás veszélyes sport, igaz, a mászótermekben minimalizálják a kockázatot. Azonban valami más is leselkedik azokra, akik szívesen töltik itt az időt: nagyon veszélyes anyagok kerülhetnek a szervezetükbe egy ártalmatlannak tűnő forrásból.","shortLead":"A sziklamászás veszélyes sport, igaz, a mászótermekben minimalizálják a kockázatot. Azonban valami más is leselkedik...","id":"20250607_falmaszas-maszoterem-maszocipok-hatasa-a-levego-minosegere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f7633d1-7453-459a-a64e-e61aa69d810a.jpg","index":0,"item":"5303ed56-f9e5-4abe-ace7-b4e3b087e48f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250607_falmaszas-maszoterem-maszocipok-hatasa-a-levego-minosegere","timestamp":"2025. június. 07. 14:03","title":"Veszélybe kerülhet az, aki mászóterembe jár, de nem azért, amiért gondolná","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b425feb4-909a-46c8-b3a5-91d9e2fb6ae1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Még idén elindul az Amazon Web Services (AWS) European Sovereign Cloud, ami egy teljesen független európai felhőrégió lesz. Az új struktúrát az unió állampolgárai fogják irányítani és kizárólag az európai jogszabályok hatálya alá tartozik majd. A működtetéséhez a vállalat új európai szervezetet hoz létre németországi székhellyel. A projekt Brandenburgban valósul meg, 7,8 milliárd eurós beruházással.","shortLead":"Még idén elindul az Amazon Web Services (AWS) European Sovereign Cloud, ami egy teljesen független európai felhőrégió...","id":"20250607_aws-european-sovereign-cloud-europai-felho-indulas-brandenburg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b425feb4-909a-46c8-b3a5-91d9e2fb6ae1.jpg","index":0,"item":"ac55a4b2-d8cd-4bb5-bac6-231dba375afc","keywords":null,"link":"/tudomany/20250607_aws-european-sovereign-cloud-europai-felho-indulas-brandenburg","timestamp":"2025. június. 07. 10:03","title":"Ez a szuverenitás: 2025 végére saját felhőt kap Európa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e","c_author":"Maltofer","category":"brandchannel","description":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja az anyagcserét, a növekedést és a normális sejtműködést. De vajon mindenkinek ugyanannyi vasra van szüksége? Távolról sem! Lássuk, milyen tényezőktől függ, mennyit kell bevinnünk belőle.","shortLead":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja...","id":"20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e.jpg","index":0,"item":"beab4618-d3d2-44ae-9c20-b31b791efcbf","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","timestamp":"2025. június. 08. 11:30","title":"Elég vasat eszünk meg naponta? A válasz nem egyértelmű!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Maltofer","c_partnerlogo":"b5850ba1-e583-4d22-9186-688d82b8c838","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"ec87f7d3-02c1-4891-aec4-4718fb7dddb2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az, hogy nyomtatókat működtetnek több évtizedes operációs rendszerek, nem is olyan meglepő, az viszont annál inkább, hogy liftek, vonatok vagy kórházak mögött is állhatnak elavult szoftveres megoldások.","shortLead":"Az, hogy nyomtatókat működtetnek több évtizedes operációs rendszerek, nem is olyan meglepő, az viszont annál inkább...","id":"20250608_regi-windows-xp-3-1-dos-operacios-rendszer-hasznalata","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec87f7d3-02c1-4891-aec4-4718fb7dddb2.jpg","index":0,"item":"1fa993de-046b-4ce7-9498-c947879014b6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250608_regi-windows-xp-3-1-dos-operacios-rendszer-hasznalata","timestamp":"2025. június. 08. 16:03","title":"Vonatok, kórházak működése múlik még mindig Windows XP, sőt Windows 3.1 és DOS rendszereken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vajon mi lenne az autóiparral, az autókkal, ha nem lenne a Golf? Attól ilyen színes az autós paletta, főleg a kompakt kategóriában, hogy van egy Golf, amihez mérni lehet a kocsikat. Unalmas, elavult, ódivatú, de etalon évtizedek óta. Mindenki jobb autót akar csinálni nála. Ezért születnek jobbnál jobb kocsik. A szerepbe közben persze beleszürkült a Golf, de meg is edződött, szinte tökéletes.
Lehet azt mondani, hogy nem nagy kunszt ez az autó, de nekem tetszik a formája. Agresszívabb lett az orra, touareges a hátsója, összességében maradt a régi. Akinek ez csalódás, tudnia kell, a Golf lassan változik, a minősége és a megbízhatósága pedig soha. Ezért is lehet Európa egyik legkedveltebb autója, a német piacon évtizedek óta az első modell. Ennyi német nem tévedhet. Nehéz megtalálni a hibáit. Egyszerű, áttekinthető, komfortos, biztonságosan vezethető, uralható, a kipróbált új motorral kiváló választás.
Nekem kicsi az autó, sokszor úgy éreztem, egy Polóban vagy Fabiában ülök. Amit a vezetőülésben szűknek éreztem, azt ugyanakkor bőségesnek magam mögött. A hátsó sorban ülők nem szenvednek térhiányban, az ülések kemények, nem kényeztetnek, a lábtér kifejezetten nagy. Kár, hogy mindez a csomagtartó rovására megy, amiben viszont gyenge a Golf. Akárcsak az elődei. Isofix-rögzítési pontok, olvasólámpa, ruhafogas teszi praktikussá, a függönylégzsákok pedig biztonságossá a hátsó kuckót.
Diszkrét, meglepően elegáns a Golf belseje, és ez igaz az alacsonyabb felszereltségi szintekre is. Tesztautóm alap Trendline csomagja kifejezetten kellemesnek mondható négy elektromos ablakemelővel, felárért kétzónás automatikus klímával (46 ezer forint), ülésfűtéssel (csomagban 140 ezer), nagy kijelzős zenelejátszóval, tempomattal (48 ezer) és kényelmes szövet ülésekkel. Xenonlámpa nem is rendelhető egyelőre, ám a halogén fényszórókat és az éjszakai utazást kanyarlámpa egészíti ki. A rendszer a kormány elfordításakor, illetve irányjelzéskor felkapcsolja a ködlámpát a megfelelő oldalon (felára 45 ezer forint). Bosszantó, hogy az ESP fizetős, csak újabb 168 ezer forint leperkálásával érezhetjük magunkat nagyobb biztonságban; igaz, ezért a pénzért már fék- és hegymenetsegédet is kapunk.
Esti megvilágítása is szép, a fehér-vörös izzás audis élményekre emlékeztet, a rádió kijelzője maradt kék. A fedélzeti számítógép kijelzője informatív és tetszetős.
Pörgős a legkisebb turbómotor, az egynégyes 122 lóereje több mint elég a napi rutin teljesítéséhez, de hosszabb utazáshoz, tengerig tartó sztrádalovagláshoz is elegendő. Az egyhetes használat során soha, egyetlen közlekedési helyzetben sem éreztem alsóbbrendűnek magam, dinamikusan és a város ritmusát táncolva kiválóan vezethető. Pontos a kormány, feszes, de csillapít a futómű, agilis és biztonságos a kanyarokban, elegendő tartalékkal bír előzéseknél. Hibátlan. Gondoltam, majd a fogyasztásba jól belekötök, ezért nem kíméltem. Igaz, a téli időjárásnak köszönhetően nem raliztam vele, így a 600 kilométeres tesztelés során, vegyes használatban 7,3 liter benzint kért száz kilométerenként.
Nagyon halk a motor, de annyira, hogy olyan érzésünk van, mint egy kriptában: síri csend. Egy német magazin vette a fáradságot és megmérte üresben, milyen zajártalommal jár. Az eredmény megdöbbentő: 40 decibel. Hallani mellette egy zsebóra szívverését. Csak összehasonlításként: Mercedes-Benz S600 – 41 decibel, BMW 750 Li – 43 decibel, Toyota Prius – 44 decibel. Alapjáraton 700-at fordul percenként a motor, meg sem moccan a motorfedél.
Ám amikor szükség lenne a turbó segítségére, megváltozik a karakter, fütyül a feltöltő, felerősödik a motorhang és még a kipufogó felől is halljuk a 200 newtonméter hatását. A néma leventéből könnyedén dühös lovag lehet.
A Bogár, a Karmann Ghia, a Golf és a New Beetle sorozatok összesen több mint egymillió Volkswagen kabrióját követően megjelent a Volkswagen Eos. A Volkswagen a világon elsőként kínál ötrészes cabrio-, toló- és coupé-tetőt (CSC-tető). Az autót a VW Innovációs Napon mutatták be a sajtónak.
Viszonylag erős motor, pontos kormány és váltó, egyszerű de minőségi beltér, modern technika és kombi kasztni. Új Golf családoknak és mesterembereknek.
Vegyünk egy jól bevált Golfot, emeljük meg, adjunk hozzá egy csipet Passat/Eos/hatos Golf dizájnt, Plusos praktikumot, intelligens összkerékhajtást. Venni fogják, mint a cukrot. Németországban máris sikersztori a Tiguan, nálunk még csak ébredezik a piac, a magas ár a gátja terjedésének.
Hiszünk, vagy nem hiszünk a PR-szövegeknek, ez a Golf már nem az a Golf. A Das Auto szlogen leghitelesebb fordítása mostantól: Golf VI. Csak reméljük, hogy újításait, minőségét követni fogják a konkurensek.