Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cc4ae71b-6e55-450a-a8aa-75bf05570b46","c_author":"Péterfy Gergely","category":"360","description":"Sorozatunkhoz öt írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Péterfy Gergelynek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: tizenegyes, árőr, klánvagyon, jogálomtalanítás, egyetemes.","shortLead":"Sorozatunkhoz öt írót kértünk fel, öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Péterfy...","id":"20241201_az-en-hetem-peterfy-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc4ae71b-6e55-450a-a8aa-75bf05570b46.jpg","index":0,"item":"0ff5a6f1-1ec8-4d25-b28e-e6fd46ed39cd","keywords":null,"link":"/360/20241201_az-en-hetem-peterfy-gergely","timestamp":"2024. december. 01. 17:30","title":"Az én hetem: Péterfy Gergely fóka-, talán delfinbőr úton suhant dedikálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec6dfeed-5b29-414b-b0c3-29bf2618059a","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Egy másik esetnél is, nem a szabálytalankodón múlt, hogy nem lett belőle gázolás. ","shortLead":"Egy másik esetnél is, nem a szabálytalankodón múlt, hogy nem lett belőle gázolás. ","id":"20241202_szabalytalan-BMW-gyalogatkelo-balesetveszely-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec6dfeed-5b29-414b-b0c3-29bf2618059a.jpg","index":0,"item":"726f9324-b042-48d9-8f10-5c842fbd1656","keywords":null,"link":"/cegauto/20241202_szabalytalan-BMW-gyalogatkelo-balesetveszely-video","timestamp":"2024. december. 02. 08:22","title":"Aki így közlekedik, mint ez a fehérvári autós, előbb-utóbb biztos elüt valakit – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8893fec-a51e-4473-9202-41c5ff5663c7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az Üllői úton bárki csodájára járhat a nem éppen kormányzati célokat tükröző hirdetésnek.","shortLead":"Az Üllői úton bárki csodájára járhat a nem éppen kormányzati célokat tükröző hirdetésnek.","id":"20241203_Magyar-Peter-meg-tudja-csinalninemzeti-konzultacios-plakatot-ragasztottak-at-Budapesten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8893fec-a51e-4473-9202-41c5ff5663c7.jpg","index":0,"item":"7995b6c2-4453-492b-9f3e-4160375ba9c4","keywords":null,"link":"/itthon/20241203_Magyar-Peter-meg-tudja-csinalninemzeti-konzultacios-plakatot-ragasztottak-at-Budapesten","timestamp":"2024. december. 03. 14:09","title":"Magyar Péter meg tudja csinálni! – átragasztották a nemzeti konzultációs plakátot Budapesten - fotó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf87725a-cd3f-46b6-8c90-e7942bd22ce5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A civil szervezet üdvözli a törvénymódosítást, de 4+1 pontban összegyűjtötte, mire lenne még szükség az eladósodott emberek támogatására.","shortLead":"A civil szervezet üdvözli a törvénymódosítást, de 4+1 pontban összegyűjtötte, mire lenne még szükség az eladósodott...","id":"20241202_Utcajogasz-vegrehajtasi-szabalyok-javaslatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf87725a-cd3f-46b6-8c90-e7942bd22ce5.jpg","index":0,"item":"ab87d116-d8ac-4238-b26e-f2350277fbdd","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_Utcajogasz-vegrehajtasi-szabalyok-javaslatok","timestamp":"2024. december. 02. 11:10","title":"Utcajogász: Nem elég a legszegényebbek megsegítésére a végrehajtási szabályok módosítása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bfdc24f-320d-4555-85b3-d79857d075df","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az AUR mellett két további, kisebb szélsőjobboldali párt is bejutott a román parlamentbe a vasárnapi választáson, de a legtöbb szavazatot a kormánykoalíciót vezető PSD kapta. A magyar kisebbség pártja a vártnál jobban szerepelt.","shortLead":"Az AUR mellett két további, kisebb szélsőjobboldali párt is bejutott a román parlamentbe a vasárnapi választáson, de...","id":"20241202_romania-valasztas-rmdsz-aur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bfdc24f-320d-4555-85b3-d79857d075df.jpg","index":0,"item":"f50762e9-074e-4f25-bd22-a37b30dd0d95","keywords":null,"link":"/vilag/20241202_romania-valasztas-rmdsz-aur","timestamp":"2024. december. 02. 05:19","title":"A szociáldemokraták nyerték a román választást, simán bejutott az RMDSZ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3b8f36f-4a03-46f8-a4b4-6f1d56855bb3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az ausztrál nő nyolcvannal haladt egy Melbourne melletti autópályán, mikor egyszer csak azt érezte, hogy valami a lábára tekeredik. Csoda, hogy megúszta.","shortLead":"Az ausztrál nő nyolcvannal haladt egy Melbourne melletti autópályán, mikor egyszer csak azt érezte, hogy valami...","id":"20241201_halalos-tigriskigyot-talalt-a-labanal-vezetes-kozben-egy-ausztral-no","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3b8f36f-4a03-46f8-a4b4-6f1d56855bb3.jpg","index":0,"item":"e561d274-f366-4962-9655-382eeef9bf8a","keywords":null,"link":"/elet/20241201_halalos-tigriskigyot-talalt-a-labanal-vezetes-kozben-egy-ausztral-no","timestamp":"2024. december. 01. 16:30","title":"Rémálom az autópályán: vezetés közben érzett valamit a lábán, egy halálos tigriskígyó volt az","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e031718-4da6-4fae-8b85-3bd2ae083f29","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kétfaktoros azonosítási rendszert vezetett be online rendszerében a Szerencsejáték Zrt. Röviden arról van szó, hogy nehezebb lesz illetékteleneknek ellopni a nyereményeket.","shortLead":"Kétfaktoros azonosítási rendszert vezetett be online rendszerében a Szerencsejáték Zrt. Röviden arról van szó...","id":"20241202_szerencsejatek-zrt-ketfaktoros-azonositas-adatmodositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e031718-4da6-4fae-8b85-3bd2ae083f29.jpg","index":0,"item":"ad92e52e-3d6c-4556-843e-d0548ca8967c","keywords":null,"link":"/tudomany/20241202_szerencsejatek-zrt-ketfaktoros-azonositas-adatmodositas","timestamp":"2024. december. 02. 08:03","title":"Bekapcsolt valamit a Szerencsejáték Zrt., és ennek most sokan örülhetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd3b78ac-dce8-4075-a4f9-6ed1bc29bb37","c_author":"Szabó M. István","category":"360","description":"Az uniós szabályozás megnyitja az utat a retorziók lehetősége előtt – mondja Báldi András ökológus, az MTA levelező tagja, a Hun-Ren Ökológiai Kutatóközpont munkatársa, akit a biodiverzitás hanyatlása, a fajok kihalása és a természet helyreállítása kapcsán kérdeztünk.","shortLead":"Az uniós szabályozás megnyitja az utat a retorziók lehetősége előtt – mondja Báldi András ökológus, az MTA levelező...","id":"20241202_hvg-fenntarthato-fejlodes-biodiverzitas-okoszisztema-helyreallitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd3b78ac-dce8-4075-a4f9-6ed1bc29bb37.jpg","index":0,"item":"380fec01-2a7b-450a-9519-600ddc2f4803","keywords":null,"link":"/360/20241202_hvg-fenntarthato-fejlodes-biodiverzitas-okoszisztema-helyreallitas","timestamp":"2024. december. 02. 12:00","title":"\"Az élővilág szeretete tanítható. Valódi változást a kollektív döntésektől várhatunk\" – interjú Báldi András ökológussal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vajon mi lenne az autóiparral, az autókkal, ha nem lenne a Golf? Attól ilyen színes az autós paletta, főleg a kompakt kategóriában, hogy van egy Golf, amihez mérni lehet a kocsikat. Unalmas, elavult, ódivatú, de etalon évtizedek óta. Mindenki jobb autót akar csinálni nála. Ezért születnek jobbnál jobb kocsik. A szerepbe közben persze beleszürkült a Golf, de meg is edződött, szinte tökéletes.
Lehet azt mondani, hogy nem nagy kunszt ez az autó, de nekem tetszik a formája. Agresszívabb lett az orra, touareges a hátsója, összességében maradt a régi. Akinek ez csalódás, tudnia kell, a Golf lassan változik, a minősége és a megbízhatósága pedig soha. Ezért is lehet Európa egyik legkedveltebb autója, a német piacon évtizedek óta az első modell. Ennyi német nem tévedhet. Nehéz megtalálni a hibáit. Egyszerű, áttekinthető, komfortos, biztonságosan vezethető, uralható, a kipróbált új motorral kiváló választás.
Nekem kicsi az autó, sokszor úgy éreztem, egy Polóban vagy Fabiában ülök. Amit a vezetőülésben szűknek éreztem, azt ugyanakkor bőségesnek magam mögött. A hátsó sorban ülők nem szenvednek térhiányban, az ülések kemények, nem kényeztetnek, a lábtér kifejezetten nagy. Kár, hogy mindez a csomagtartó rovására megy, amiben viszont gyenge a Golf. Akárcsak az elődei. Isofix-rögzítési pontok, olvasólámpa, ruhafogas teszi praktikussá, a függönylégzsákok pedig biztonságossá a hátsó kuckót.
Diszkrét, meglepően elegáns a Golf belseje, és ez igaz az alacsonyabb felszereltségi szintekre is. Tesztautóm alap Trendline csomagja kifejezetten kellemesnek mondható négy elektromos ablakemelővel, felárért kétzónás automatikus klímával (46 ezer forint), ülésfűtéssel (csomagban 140 ezer), nagy kijelzős zenelejátszóval, tempomattal (48 ezer) és kényelmes szövet ülésekkel. Xenonlámpa nem is rendelhető egyelőre, ám a halogén fényszórókat és az éjszakai utazást kanyarlámpa egészíti ki. A rendszer a kormány elfordításakor, illetve irányjelzéskor felkapcsolja a ködlámpát a megfelelő oldalon (felára 45 ezer forint). Bosszantó, hogy az ESP fizetős, csak újabb 168 ezer forint leperkálásával érezhetjük magunkat nagyobb biztonságban; igaz, ezért a pénzért már fék- és hegymenetsegédet is kapunk.
Esti megvilágítása is szép, a fehér-vörös izzás audis élményekre emlékeztet, a rádió kijelzője maradt kék. A fedélzeti számítógép kijelzője informatív és tetszetős.
Pörgős a legkisebb turbómotor, az egynégyes 122 lóereje több mint elég a napi rutin teljesítéséhez, de hosszabb utazáshoz, tengerig tartó sztrádalovagláshoz is elegendő. Az egyhetes használat során soha, egyetlen közlekedési helyzetben sem éreztem alsóbbrendűnek magam, dinamikusan és a város ritmusát táncolva kiválóan vezethető. Pontos a kormány, feszes, de csillapít a futómű, agilis és biztonságos a kanyarokban, elegendő tartalékkal bír előzéseknél. Hibátlan. Gondoltam, majd a fogyasztásba jól belekötök, ezért nem kíméltem. Igaz, a téli időjárásnak köszönhetően nem raliztam vele, így a 600 kilométeres tesztelés során, vegyes használatban 7,3 liter benzint kért száz kilométerenként.
Nagyon halk a motor, de annyira, hogy olyan érzésünk van, mint egy kriptában: síri csend. Egy német magazin vette a fáradságot és megmérte üresben, milyen zajártalommal jár. Az eredmény megdöbbentő: 40 decibel. Hallani mellette egy zsebóra szívverését. Csak összehasonlításként: Mercedes-Benz S600 – 41 decibel, BMW 750 Li – 43 decibel, Toyota Prius – 44 decibel. Alapjáraton 700-at fordul percenként a motor, meg sem moccan a motorfedél.
Ám amikor szükség lenne a turbó segítségére, megváltozik a karakter, fütyül a feltöltő, felerősödik a motorhang és még a kipufogó felől is halljuk a 200 newtonméter hatását. A néma leventéből könnyedén dühös lovag lehet.
A Bogár, a Karmann Ghia, a Golf és a New Beetle sorozatok összesen több mint egymillió Volkswagen kabrióját követően megjelent a Volkswagen Eos. A Volkswagen a világon elsőként kínál ötrészes cabrio-, toló- és coupé-tetőt (CSC-tető). Az autót a VW Innovációs Napon mutatták be a sajtónak.
Viszonylag erős motor, pontos kormány és váltó, egyszerű de minőségi beltér, modern technika és kombi kasztni. Új Golf családoknak és mesterembereknek.
Vegyünk egy jól bevált Golfot, emeljük meg, adjunk hozzá egy csipet Passat/Eos/hatos Golf dizájnt, Plusos praktikumot, intelligens összkerékhajtást. Venni fogják, mint a cukrot. Németországban máris sikersztori a Tiguan, nálunk még csak ébredezik a piac, a magas ár a gátja terjedésének.
Hiszünk, vagy nem hiszünk a PR-szövegeknek, ez a Golf már nem az a Golf. A Das Auto szlogen leghitelesebb fordítása mostantól: Golf VI. Csak reméljük, hogy újításait, minőségét követni fogják a konkurensek.
Menczer azt mondta Magyarnak, azért jött ide, hogy végre egy férfivel is találkozzon, mire Magyar azzal vágott vissza, hogy Menczernek büdös és habzik a szája.
Az ellenzékiként ismert melegeknek épp máglyát rakat a hatalom a leggátlástalanabb verőembereivel. A hűséges alattvaló viszont puhára esik a huszonöt fős buliból is – írja publicistánk.