Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a9de11d7-628b-4ac5-a3ec-113eb2d6a156","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"A Facebookon megjelent videókról felmerült a gyanú, hogy egy külföldi befolyásolás részei, de a Facebook erre nem talált nyomot. ","shortLead":"A Facebookon megjelent videókról felmerült a gyanú, hogy egy külföldi befolyásolás részei, de a Facebook erre nem...","id":"20250517_Szigetvari-Viktor-Datadat-lengyel-valasztasok-Facebook-hirdetesek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9de11d7-628b-4ac5-a3ec-113eb2d6a156.jpg","index":0,"item":"32b1fd7c-c328-4855-b979-e2783902fba8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250517_Szigetvari-Viktor-Datadat-lengyel-valasztasok-Facebook-hirdetesek-ebx","timestamp":"2025. május. 17. 09:58","title":"Szigetvári cégét beavatkozással vádolják Lengyelországban, de pont a mostani ellenzék engedte szabadjára az ilyen kampányolást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26c6f799-06f7-4f57-990f-8154e6e56ddc","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Legalább egy halottról és három sérültről adtak hírt az ukrán hatóságok.","shortLead":"Legalább egy halottról és három sérültről adtak hírt az ukrán hatóságok.","id":"20250518_Kijev-orosz-ukran-haboru-drontamadas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26c6f799-06f7-4f57-990f-8154e6e56ddc.jpg","index":0,"item":"b98ca152-3685-4a76-93a7-3ca1a4eb9e2c","keywords":null,"link":"/vilag/20250518_Kijev-orosz-ukran-haboru-drontamadas-ebx","timestamp":"2025. május. 18. 10:43","title":"Minden eddiginél nagyobb dróntámadást hajtott végre Oroszország Ukrajna ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3032352-50d7-4779-b975-f11181a46a19","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"XIV. Leó pápa vasárnap szolgálatkezdő miséjét követően fogadta Volodimir Zelenszkij ukrán elnököt és feleségét, Olenát.","shortLead":"XIV. Leó pápa vasárnap szolgálatkezdő miséjét követően fogadta Volodimir Zelenszkij ukrán elnököt és feleségét, Olenát.","id":"20250518_xiv-leo-papa-volodimir-zelenszkij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3032352-50d7-4779-b975-f11181a46a19.jpg","index":0,"item":"b89a87e5-6eb2-4e23-a65c-42b4fdfdbc1e","keywords":null,"link":"/vilag/20250518_xiv-leo-papa-volodimir-zelenszkij","timestamp":"2025. május. 18. 17:44","title":"Fogadta Volodimir Zelenszkijt XIV. Leó pápa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c86aa262-11f9-4435-9975-aee604a25d11","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Érdemes előre tájékozódni, hogy elkerüljük a bírságokat.","shortLead":"Érdemes előre tájékozódni, hogy elkerüljük a bírságokat.","id":"20250517_Uj-fizetos-utak-juniustol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c86aa262-11f9-4435-9975-aee604a25d11.jpg","index":0,"item":"ecacd716-8d25-4425-a058-53613ab8fb24","keywords":null,"link":"/cegauto/20250517_Uj-fizetos-utak-juniustol","timestamp":"2025. május. 17. 07:24","title":"Újabb útszakaszok lesznek fizetősek júniustól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05611583-5cfc-441b-8579-0bed0d8ebf8a","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Napjainkban sokszor már az is bonyolult, hogy az ember számontartsa a társadalom különféle generációit, az X-től a milleniumi nemzedéken át a Z-, illetve az alfa-generációig. Az eltérő korosztályoknak sok mindenről határozott – és erősen különböző – véleménye van, nem kivétel ez alól az elektromos autózás sem. De vajon mire vágynak a mostani ötvenes-hatvanasok, negyvenes-ötvenesek és a húszas-harmincasok?","shortLead":"Napjainkban sokszor már az is bonyolult, hogy az ember számontartsa a társadalom különféle generációit, az X-től...","id":"20250409_fordmagyarorszag_elektromos_Ford_Puma_Gen-E","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05611583-5cfc-441b-8579-0bed0d8ebf8a.jpg","index":0,"item":"42c5835c-ba04-4399-8d9c-94dd59c50746","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250409_fordmagyarorszag_elektromos_Ford_Puma_Gen-E","timestamp":"2025. május. 17. 15:30","title":"Túlárazott dodzsem vagy az emberiség túlélésének záloga?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"1c3014fd-12a9-4a9f-850b-c2c02144d3b9","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"A női életút egyik izgalmas, ugyanakkor sok nehézséggel teli szakasza a menopauza. Ezt egy jóval nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb szakasz követi, a posztmenopauza, amely számtalan pozitív lehetőséget rejt magában, ha az ember nyitottan és tudatosan áll hozzá. Mi történik szervezetünkben ebben az időszakban, milyen változásokra számítsunk, és mit tegyünk azért, hogy minél tovább aktívak és egészségesek maradhassunk?","shortLead":"A női életút egyik izgalmas, ugyanakkor sok nehézséggel teli szakasza a menopauza. Ezt egy jóval nyugodtabb...","id":"20250324_ez-var-rank-a-menopauza-utan-cikatridina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c3014fd-12a9-4a9f-850b-c2c02144d3b9.jpg","index":0,"item":"0f28b434-4f2b-4510-92ae-6e0734d21ba6","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250324_ez-var-rank-a-menopauza-utan-cikatridina","timestamp":"2025. május. 18. 11:30","title":"Amikor kisimul az élet: ez vár ránk a menopauza után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"2dc1d1d5-e0f6-48da-982e-f0a36cf4209e","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A szélsőjobboldali George Simion kampánycsendre hivatkozva minden közösségi oldalát eltüntette a vasárnapi román elnökválasztás előtt.","shortLead":"A szélsőjobboldali George Simion kampánycsendre hivatkozva minden közösségi oldalát eltüntette a vasárnapi román...","id":"20250517_george-simion-romania-elnokvalasztas-facebook-tiktok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2dc1d1d5-e0f6-48da-982e-f0a36cf4209e.jpg","index":0,"item":"ece54ac0-b8c0-4ae3-8d40-8f64b0b98de7","keywords":null,"link":"/vilag/20250517_george-simion-romania-elnokvalasztas-facebook-tiktok","timestamp":"2025. május. 17. 19:00","title":"Facebook- és TikTok oldalát is felfüggesztette George Simion a román elnökválasztás hajrájában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f792656c-63e6-412f-9c30-064b08c43e99","c_author":"HVG","category":"360","description":"A szerb, magyar és grúz középpolgárság a korrupt elittől szenved, azonban a tömegmozgalmak kevésnek bizonyulnak a változáshoz, amíg az EU asszisztál a „stabilokráciához” – írja Oliver Jens Schmitt történész. Miért érdekes a Tisza Párt felbukkanása?","shortLead":"A szerb, magyar és grúz középpolgárság a korrupt elittől szenved, azonban a tömegmozgalmak kevésnek bizonyulnak...","id":"20250518_osztrak-professzor-kelet-europa-kozepreteg-duh-korrupt-elit-orban-tisza-part-europai-unio-stabilokracia-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f792656c-63e6-412f-9c30-064b08c43e99.jpg","index":0,"item":"9d3b87d7-cf64-49ed-a714-986148f576eb","keywords":null,"link":"/360/20250518_osztrak-professzor-kelet-europa-kozepreteg-duh-korrupt-elit-orban-tisza-part-europai-unio-stabilokracia-lapszemle","timestamp":"2025. május. 18. 08:45","title":"Osztrák professzor: Dühös a magyar középréteg a korrupt és tekintélyuralmi elitre, de lerázni aligha tudja magáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vajon mi lenne az autóiparral, az autókkal, ha nem lenne a Golf? Attól ilyen színes az autós paletta, főleg a kompakt kategóriában, hogy van egy Golf, amihez mérni lehet a kocsikat. Unalmas, elavult, ódivatú, de etalon évtizedek óta. Mindenki jobb autót akar csinálni nála. Ezért születnek jobbnál jobb kocsik. A szerepbe közben persze beleszürkült a Golf, de meg is edződött, szinte tökéletes.
Lehet azt mondani, hogy nem nagy kunszt ez az autó, de nekem tetszik a formája. Agresszívabb lett az orra, touareges a hátsója, összességében maradt a régi. Akinek ez csalódás, tudnia kell, a Golf lassan változik, a minősége és a megbízhatósága pedig soha. Ezért is lehet Európa egyik legkedveltebb autója, a német piacon évtizedek óta az első modell. Ennyi német nem tévedhet. Nehéz megtalálni a hibáit. Egyszerű, áttekinthető, komfortos, biztonságosan vezethető, uralható, a kipróbált új motorral kiváló választás.
Nekem kicsi az autó, sokszor úgy éreztem, egy Polóban vagy Fabiában ülök. Amit a vezetőülésben szűknek éreztem, azt ugyanakkor bőségesnek magam mögött. A hátsó sorban ülők nem szenvednek térhiányban, az ülések kemények, nem kényeztetnek, a lábtér kifejezetten nagy. Kár, hogy mindez a csomagtartó rovására megy, amiben viszont gyenge a Golf. Akárcsak az elődei. Isofix-rögzítési pontok, olvasólámpa, ruhafogas teszi praktikussá, a függönylégzsákok pedig biztonságossá a hátsó kuckót.
Diszkrét, meglepően elegáns a Golf belseje, és ez igaz az alacsonyabb felszereltségi szintekre is. Tesztautóm alap Trendline csomagja kifejezetten kellemesnek mondható négy elektromos ablakemelővel, felárért kétzónás automatikus klímával (46 ezer forint), ülésfűtéssel (csomagban 140 ezer), nagy kijelzős zenelejátszóval, tempomattal (48 ezer) és kényelmes szövet ülésekkel. Xenonlámpa nem is rendelhető egyelőre, ám a halogén fényszórókat és az éjszakai utazást kanyarlámpa egészíti ki. A rendszer a kormány elfordításakor, illetve irányjelzéskor felkapcsolja a ködlámpát a megfelelő oldalon (felára 45 ezer forint). Bosszantó, hogy az ESP fizetős, csak újabb 168 ezer forint leperkálásával érezhetjük magunkat nagyobb biztonságban; igaz, ezért a pénzért már fék- és hegymenetsegédet is kapunk.
Esti megvilágítása is szép, a fehér-vörös izzás audis élményekre emlékeztet, a rádió kijelzője maradt kék. A fedélzeti számítógép kijelzője informatív és tetszetős.
Pörgős a legkisebb turbómotor, az egynégyes 122 lóereje több mint elég a napi rutin teljesítéséhez, de hosszabb utazáshoz, tengerig tartó sztrádalovagláshoz is elegendő. Az egyhetes használat során soha, egyetlen közlekedési helyzetben sem éreztem alsóbbrendűnek magam, dinamikusan és a város ritmusát táncolva kiválóan vezethető. Pontos a kormány, feszes, de csillapít a futómű, agilis és biztonságos a kanyarokban, elegendő tartalékkal bír előzéseknél. Hibátlan. Gondoltam, majd a fogyasztásba jól belekötök, ezért nem kíméltem. Igaz, a téli időjárásnak köszönhetően nem raliztam vele, így a 600 kilométeres tesztelés során, vegyes használatban 7,3 liter benzint kért száz kilométerenként.
Nagyon halk a motor, de annyira, hogy olyan érzésünk van, mint egy kriptában: síri csend. Egy német magazin vette a fáradságot és megmérte üresben, milyen zajártalommal jár. Az eredmény megdöbbentő: 40 decibel. Hallani mellette egy zsebóra szívverését. Csak összehasonlításként: Mercedes-Benz S600 – 41 decibel, BMW 750 Li – 43 decibel, Toyota Prius – 44 decibel. Alapjáraton 700-at fordul percenként a motor, meg sem moccan a motorfedél.
Ám amikor szükség lenne a turbó segítségére, megváltozik a karakter, fütyül a feltöltő, felerősödik a motorhang és még a kipufogó felől is halljuk a 200 newtonméter hatását. A néma leventéből könnyedén dühös lovag lehet.
A Bogár, a Karmann Ghia, a Golf és a New Beetle sorozatok összesen több mint egymillió Volkswagen kabrióját követően megjelent a Volkswagen Eos. A Volkswagen a világon elsőként kínál ötrészes cabrio-, toló- és coupé-tetőt (CSC-tető). Az autót a VW Innovációs Napon mutatták be a sajtónak.
Viszonylag erős motor, pontos kormány és váltó, egyszerű de minőségi beltér, modern technika és kombi kasztni. Új Golf családoknak és mesterembereknek.
Vegyünk egy jól bevált Golfot, emeljük meg, adjunk hozzá egy csipet Passat/Eos/hatos Golf dizájnt, Plusos praktikumot, intelligens összkerékhajtást. Venni fogják, mint a cukrot. Németországban máris sikersztori a Tiguan, nálunk még csak ébredezik a piac, a magas ár a gátja terjedésének.
Hiszünk, vagy nem hiszünk a PR-szövegeknek, ez a Golf már nem az a Golf. A Das Auto szlogen leghitelesebb fordítása mostantól: Golf VI. Csak reméljük, hogy újításait, minőségét követni fogják a konkurensek.