Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d28c5a10-2606-4ce6-a30b-7bd10e9e3371","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Nagy Szilárd a csapatból kiszállt, miután testvéréből miniszter lett, de a jelek szerint nem szakította meg a kapcsolatot korábbi munkatársaival.","shortLead":"Nagy Szilárd a csapatból kiszállt, miután testvéréből miniszter lett, de a jelek szerint nem szakította meg...","id":"20250129_nagy-marton-nagy-szilard-ugyvedi-kor-ngm-mini-dubaj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d28c5a10-2606-4ce6-a30b-7bd10e9e3371.jpg","index":0,"item":"6a455791-59e0-4e03-91f4-c0b7754699dc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_nagy-marton-nagy-szilard-ugyvedi-kor-ngm-mini-dubaj","timestamp":"2025. január. 29. 11:27","title":"A korábban Nagy Márton testvére által vezetett ügyvédi kör bábáskodott a mini-Dubaj szerződés fölött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6e11e38-fd93-4b24-895e-02c8aa1e9e38","c_author":"Bankmonitor / Sándorfi Balázs","category":"gazdasag","description":"Az „őrület”, ahogy Nagy Márton gazdasági csúcsminiszter nevesítette a lakossági állampapír piacon kialakult helyzetet, nem az 1000 milliárd forint feletti kamatfizetésről szól (ez teljesíthető), hanem sokkal inkább arról, hogy a befektetők most az állampapírban tartott pénz jövőjéről (is) döntenek. Nem kisebb a tét, mint a teljes magyar államadósság 10%-a, ami kevesebb, mint 3 hónap alatt megmozdulhat. A kihívás nem kicsi, de kezelhető. Az alternatívák között azonban eddig egy érdemi lehetőség nem merült fel: egy új konstrukcióra lenne szükség a lakossági állampapír kínálatban, mely szemben a PMÁP-pal ténylegesen, valós időben, inflációhoz igazítja a kamatfizetést.","shortLead":"Az „őrület”, ahogy Nagy Márton gazdasági csúcsminiszter nevesítette a lakossági állampapír piacon kialakult helyzetet...","id":"20250130_allampapirpiac-pmap-befektetes-bankmonitor-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6e11e38-fd93-4b24-895e-02c8aa1e9e38.jpg","index":0,"item":"355a1288-b931-47fc-8f12-db2c181fce3a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_allampapirpiac-pmap-befektetes-bankmonitor-ebx","timestamp":"2025. január. 30. 14:16","title":"Az „őrület” megoldása, azaz mitől nyugodhat meg az állampapírpiac","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6ad69c7-d8b4-468c-8e58-6a5390ff4dd1","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Szemrevalóbb dizájn, jobb hatékonyság, nagyobb hatótáv, kisebb zaj, modernebb technika. Ezek a főbb hívószavai a világ legnépszerűbb autójaként jegyzett Tesla Model Y ráncfelvarrt változatának – jövünk az első személyes találkozás tapasztalataival.","shortLead":"Szemrevalóbb dizájn, jobb hatékonyság, nagyobb hatótáv, kisebb zaj, modernebb technika. Ezek a főbb hívószavai a világ...","id":"20250129_budapest-felfrissitett-tesla-model-y-juniper-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6ad69c7-d8b4-468c-8e58-6a5390ff4dd1.jpg","index":0,"item":"53d20a48-840d-4481-a683-93faf373b18c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_budapest-felfrissitett-tesla-model-y-juniper-teszt-velemeny","timestamp":"2025. január. 29. 16:13","title":"Budapesten a legújabb Tesla: beültünk a menő fénycsíkos friss Model Y-ba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bda6c64d-2e6f-49e8-a022-a3877b583147","c_author":"Balogh Csaba","category":"360","description":"Egy erőtlen ütés csak arra jó, hogy felbosszantsa az ellenfelet. A kínai technológiák kézben tartóit pedig nem volt érdemes az amerikaiaknak felbosszantaniuk. Vagy legalábbis illett volna felkészülni arra, hogy aki nem fekszik ki, az vissza fog ütni. Vélemény.","shortLead":"Egy erőtlen ütés csak arra jó, hogy felbosszantsa az ellenfelet. A kínai technológiák kézben tartóit pedig nem volt...","id":"20250129_balogh-csaba-kina-usa-deep-seek-technologiai-innovacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bda6c64d-2e6f-49e8-a022-a3877b583147.jpg","index":0,"item":"bd6ff02f-bd9e-4d40-b6a7-0ed74d89ec17","keywords":null,"link":"/360/20250129_balogh-csaba-kina-usa-deep-seek-technologiai-innovacio","timestamp":"2025. január. 29. 11:30","title":"Balogh Csaba: Most múlik pontosan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2bbc8ed2-3220-474a-b11b-e38341da28cc","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"László Attila az ügyben kifejtett kormányzati kommunikációt szerecsenmosdatásnak minősítette.","shortLead":"László Attila az ügyben kifejtett kormányzati kommunikációt szerecsenmosdatásnak minősítette.","id":"20250129_feljelentes-pilis-fergek-ivoviz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2bbc8ed2-3220-474a-b11b-e38341da28cc.jpg","index":0,"item":"d23cd791-dbf7-41eb-beda-333da7454a58","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_feljelentes-pilis-fergek-ivoviz","timestamp":"2025. január. 29. 09:25","title":"„Elfogadhatatlan a kormányzati kommunikáció” – feljelentést tett a pilisi polgármester az ivóvízben talált férgek miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2522507a-ab1d-4fad-977a-00497e6d3850","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Tom Welling, az ifjú Superman egykori alakítója ittas vezetés miatt került bajba.","shortLead":"Tom Welling, az ifjú Superman egykori alakítója ittas vezetés miatt került bajba.","id":"20250129_Letartoztattak-Supermant","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2522507a-ab1d-4fad-977a-00497e6d3850.jpg","index":0,"item":"78e3910c-334d-4a7d-b29b-462f941097a7","keywords":null,"link":"/kultura/20250129_Letartoztattak-Supermant","timestamp":"2025. január. 29. 08:20","title":"Letartóztatták Supermant","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09084703-11a0-4115-b465-73388d2f7f88","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az 1000 lóerőnél erősebb plugin hibrid Lamborghini Revuelto külseje most egy kicsit még vadabb lett.","shortLead":"Az 1000 lóerőnél erősebb plugin hibrid Lamborghini Revuelto külseje most egy kicsit még vadabb lett.","id":"20250130_lopakodo-vadaszgepek-ihlettek-a-legujabb-lamborghini-revuelto-tuning","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09084703-11a0-4115-b465-73388d2f7f88.jpg","index":0,"item":"1a0954a8-eb01-4f32-a8f4-e98719fc16c1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250130_lopakodo-vadaszgepek-ihlettek-a-legujabb-lamborghini-revuelto-tuning","timestamp":"2025. január. 30. 06:41","title":"Lopakodó vadászgépek ihlették a legújabb Lamborghinit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48135edd-1006-4601-8bb4-856cba98f9c5","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Elek Péter Ausztráliában él, önmagát keresztény konzervatívnak tartja, többször is a Fideszre szavazott. A rendező Magyar Péter megjelenéséről is beszélt. ","shortLead":"Elek Péter Ausztráliában él, önmagát keresztény konzervatívnak tartja, többször is a Fideszre szavazott. A rendező...","id":"20250129_Csurran-cseppen-megszolalt-Majka-klipjenek-rendezoje_Elek_Peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48135edd-1006-4601-8bb4-856cba98f9c5.jpg","index":0,"item":"d00a7741-e0c0-4d34-97b6-5d0a90beb712","keywords":null,"link":"/kultura/20250129_Csurran-cseppen-megszolalt-Majka-klipjenek-rendezoje_Elek_Peter","timestamp":"2025. január. 29. 12:07","title":"„Áhhh a dal, ami után nem lesz több munkátok” – megszólalt Majka Csurran-cseppen klipjének rendezője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A frissen letakarított, vagy leszórt út is csúszós lehet. Vezetéstechnikai szakemberek óva intenek attól, hogy havas, jeges úton fékezésnél, vagy kanyarodásnál csak és kizárólag az automatikus stabilizáló és blokkoló rendszerekre (ABS, ASR, ESP) hagyatkozzunk.
A biztonságos közlekedéshez nélkülözhetetlenek a kis, elektromos segédberendezések az autóban, hiszen ezek megkönnyítik a vezető dolgát. Ugyanakkor megvan ezeknek is a maguk hátránya. Mint például az ABS-nek a havas talajon történő fékezéskor. Ilyen esetekben ugyanis, nemhogy megrövidül a fékút, hanem ellenkezőleg, meghosszabbodik. Éppen ezért a vezetőknek óvatosan kell közlekedniük – tanácsolja az Európai Autoklub. Extrém helyzetekben, előbb elkerülheti a bajt, ha figyelmesen vezet és helyesen választja meg a sebességet, mintha csak az ABS-re hagyatkozik. Ezek a berendezések segítenek minket a közlekedésben, de az nem jelenti azt, hogy minden bajból kihúznak bennünket.
Az ilyen jellegű figyelmeztetések közhelyesnek tűnnek, ám sajnos igenis szükség van rájuk. A mai vezetőket elkényeztetik a gyárak a különböző elektronikus berendezésekkel, akik azt gondolják, az autó minden bajban kisegíti őket. Míg az ESP-t, vagyis az elektronikus menetstabilizálót havon ki lehet kapcsolni - van olyan helyzet, amikor csak így tudunk szabadulni a hó szorításából –, addig az ABS minden körülmény között dolgozik. Csak az olyan klasszikus terepjárókban, mint az új Iveco Campagnola (Massif) van olyan elektronikus fékezést segítő berendezés, amelyet ideiglenesen ki lehet kapcsolni.
Ugyanakkor az ABS (antiblocking system) megjelenése óta – az 1985-ös Ford Scorpióban volt először – az autó akkor is kormányozható, ha a sofőr teljes erőből a fékre lép, a kerekek darálnak és az autó csúszik. Tesztek és tudományos felmérések szerint, bár az ABS megakadályozza az autó kicsúszását. Ugyanakkor hóban, latyakban és homokban a rendszer nem működik tökéletesen, ezért csúszik ilyenkor jobban a kocsi. Az ABS nélküli autóknak hóban, sárban és homokban van egy kis előnyük: A féktávolságuk rövidebb lehet. Ugyanakkor teljes fékezésnél az autó szinte irányíthatatlanná válhat. Az ABS-es autóknál viszont lehetőség van az ellenkormányzásra és az autó egyenesben tartására.
Manapság már a vásárló nem döntheti el, hogy akarja-e élvezni az ABS előnyeit, vagy sem. Az 2004. július elseje után gyártott és Európában forgalmazott autóknak ugyanis alaptartozéka az ABS.
Csúszós úton azonban nem szabad csak a berendezésekre hagyatkozni, óvatosságra van szükség. Szakemberek azt ajánlják például, hogy háromszor annyi követési távolságot tartsunk ilyenkor, mint száraz úton.
A tavalyi hatalomátvétel után idén ismét jobbnak bizonyultak a német autók a Dekra éves megbízhatósági felmérésében. A flottákkal is foglalkozó német hivatalos gépjármű-felügyeleti szervezet 15 millió autót vizsgált meg 2008-ban. Idén először nemcsak kategóriánként neveztek meg győzteseket, hanem kiosztották az év legmegbízhatóbb autója címet is. Ezt az Audi A6 kapta.
A forgalom drasztikus csökkenésével számolnak idén az autókereskedők. A visszaesés évek óta tart, 2008-ban 10 százalékos volt a zuhanás, 159 ezer új személyautót és 31 ezer haszonjárművet adtak el. Nem voltak kelendők 2008-ban a klasszikus terepjárók, a mini- és a kisautók, illetve a buszok. Bővült, illetve szinten maradt a 4x4-es autók, a prémium terepjárók, a prémiumautók, a középkategóriás személyautók, valamint a 3,5-5 tonna közötti és a 15 tonna fölötti haszonjárművek piaca.
Bár még nem kezdődött meg az igazi tél, sokan megfogadták a szakemberek tanácsait, és lecserélték télire gumijaikat. Akik még nem döntöttek, vagy várnak a hóra, íme, a legutóbbi ADAC-teszt eredményei.
A prémium gumiabroncsok sebességhatára 210 kilométer/óra vagy annál jobb, s neves márka díszeleg az oldalukon. A legkorszerűbb technológiával készülnek, halkan futnak és alacsony a gördülési ellenállásuk. Drága autókon feszülnek, hiszen a csendes üzem, a környezetvédelem és a biztonság még mindig sok pénzbe kerül.
Január ötödikén éjfélkor lezárult az a szavazás, amelyen a hvg.hu és az autómenedzser.hu olvasói eldönthették, szerintük melyik a 2008-ban általunk kipróbált autók közül a legjobb. Idén kilenc kategóriában mérettek meg a tesztautók, a legtöbb szavazatot begyűjtő kocsi lett 2008 tesztautója. Játékunkban közel tízezer szavazat született. Az első tízben két Skoda, két Saab és két Mazda is helyet kapott, ám az "Az év tesztautója 2008" szavazás nyertese a Lexus LS600hL lett. A második helyen holtversenyben a Fiat 500 és a Saab 9-3 osztozik, harmadik az Opel Zafira.
Az Európai Unió még a válság első napjaiban megegyezett néhány környezetvédelmi kérdésben a nagy autógyárakkal. Eszerint az új autók kétharmadának kell csak különösen takarékosnak lenniük. Kezdetben. 2015-től mindnek.