Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d3f2ea44-f74f-4949-8e6d-4642dca894cc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nem tud lépést tartani a kereslettel egy helyi pékség Törökországban, miután egy ötezeréves recept alapján készítenek kenyeret. Az egykori összetevők rokonfajtáit használják, és az már csak kellemes ráadás, hogy fölöttébb szárazságtűrő növényekről van szó.","shortLead":"Nem tud lépést tartani a kereslettel egy helyi pékség Törökországban, miután egy ötezeréves recept alapján készítenek...","id":"20250604_regeszeti-lelet-5000-eves-kenyer-recept-kolluoba-hoyuk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3f2ea44-f74f-4949-8e6d-4642dca894cc.jpg","index":0,"item":"a2bc8390-8fe6-43c5-b7ee-3348c5b12722","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_regeszeti-lelet-5000-eves-kenyer-recept-kolluoba-hoyuk","timestamp":"2025. június. 04. 08:03","title":"Elővettek egy 5000 éves kenyérreceptet, és az emberek nem tudnak betelni vele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5f5908a-eba2-4746-8245-806db45d5973","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Súlyos higiéniai és élelmiszer-biztonsági hiányosságokat talált a fogyasztóvédelem.","shortLead":"Súlyos higiéniai és élelmiszer-biztonsági hiányosságokat talált a fogyasztóvédelem.","id":"20250604_Arkad-WestEnd-Polus-etterem-higienia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5f5908a-eba2-4746-8245-806db45d5973.jpg","index":0,"item":"39c16258-b1f8-40a0-88c3-9397063bdb9e","keywords":null,"link":"/kkv/20250604_Arkad-WestEnd-Polus-etterem-higienia","timestamp":"2025. június. 04. 08:38","title":"Az Árkád, a WestEnd és a Pólus 12 éttermének higiéniáját ellenőrizték, mind a 12 ellen eljárás indult","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7df6763-860e-4c9c-b51c-384d5370f3de","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Rövidesen jöhet a „here we go”.","shortLead":"Rövidesen jöhet a „here we go”.","id":"20250604_kerkez-milos-bournemouth-liverpool-atigazolas-fabrizio-romano","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7df6763-860e-4c9c-b51c-384d5370f3de.jpg","index":0,"item":"17563d5e-6579-4ebf-b646-069f10448a8d","keywords":null,"link":"/sport/20250604_kerkez-milos-bournemouth-liverpool-atigazolas-fabrizio-romano","timestamp":"2025. június. 04. 09:21","title":"Az utolsó simításokat végzik Kerkez Milos liverpooli szerződésén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b954fbc8-5e1b-4c46-8d47-4dc85243637c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A demonstráción többek között Paizs Miklós és Juhász Péter is felszólalt. ","shortLead":"A demonstráción többek között Paizs Miklós és Juhász Péter is felszólalt. ","id":"20250603_tuntetes-hadhazy-akos-ferenciek-tere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b954fbc8-5e1b-4c46-8d47-4dc85243637c.jpg","index":0,"item":"2fdbc3e7-9783-46dd-a21e-010fb34dfa7d","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_tuntetes-hadhazy-akos-ferenciek-tere","timestamp":"2025. június. 03. 17:34","title":"Tüntetés nélkül nincsen kedd, újra a Ferenciek terén tiltakozott Hadházy Ákos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86e23344-a2c4-4715-a8c0-2f5ff7528776","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Nagy Márton voltaképpen a pár éve csendben elhalt reptérvasút-projekt felélesztését jelentette be. Egy fontos különbséggel: a beruházás legalábbis részben koncesszióban valósulna meg. A miniszter szerint logikus volna a kínai beruházók bevonása. Fatális véletlen: Mészáros Lőrinc és kínai partnerei épp jókor végeznek a Budapest–Belgráddal.","shortLead":"Nagy Márton voltaképpen a pár éve csendben elhalt reptérvasút-projekt felélesztését jelentette be. Egy fontos...","id":"20250604_ferihegy-vasut-kina-meszaros-budapest-belgrad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86e23344-a2c4-4715-a8c0-2f5ff7528776.jpg","index":0,"item":"5d6d7602-f5a7-40ac-9f8c-e6d68ac03a47","keywords":null,"link":"/360/20250604_ferihegy-vasut-kina-meszaros-budapest-belgrad","timestamp":"2025. június. 04. 06:45","title":"A ferihegyi gyorsvasút lesz az új Budapest–Belgrád?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2bca616c-428d-4055-8500-065ea5f8161a","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Természetvédelmi szempontból sikertörténet a szajgák elszaporodása, mezőgazdasági szempontból kevésbé.","shortLead":"Természetvédelmi szempontból sikertörténet a szajgák elszaporodása, mezőgazdasági szempontból kevésbé.","id":"20250603_szajga-tulszaporodas-szaratov-putyin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2bca616c-428d-4055-8500-065ea5f8161a.jpg","index":0,"item":"5269f1c7-47e9-4bce-a5ba-d6dd9d9ea52f","keywords":null,"link":"/elet/20250603_szajga-tulszaporodas-szaratov-putyin","timestamp":"2025. június. 03. 16:27","title":"Különös orrú antilopok inváziója miatt fordultak Putyinhoz a szaratovi parasztok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10dccd36-fac1-4815-886d-2315ecd254d3","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az író egy franciaországi irodalmi fesztivál vendége lett volna, de kénytelen volt lemondani a fellépését.","shortLead":"Az író egy franciaországi irodalmi fesztivál vendége lett volna, de kénytelen volt lemondani a fellépését.","id":"20250604_krasznahorkai-covid-korhaz-marseilles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10dccd36-fac1-4815-886d-2315ecd254d3.jpg","index":0,"item":"5bef8ba0-904f-4df7-a0d4-cd4d10782041","keywords":null,"link":"/kultura/20250604_krasznahorkai-covid-korhaz-marseilles","timestamp":"2025. június. 04. 16:38","title":"Kórházba került Krasznahorkai László","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c016fc6-e8b4-40ee-b95d-c9b2bac756e3","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A Berlinből Milánóba tartó repülő pilótája kényszerleszállást hajtott végre.","shortLead":"A Berlinből Milánóba tartó repülő pilótája kényszerleszállást hajtott végre.","id":"20250605_ryanair-repulo-vihar-turbulencia-kenyszerleszallas-serultek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c016fc6-e8b4-40ee-b95d-c9b2bac756e3.jpg","index":0,"item":"35692dc3-9635-4120-83b8-357b226e1fbf","keywords":null,"link":"/vilag/20250605_ryanair-repulo-vihar-turbulencia-kenyszerleszallas-serultek","timestamp":"2025. június. 05. 11:42","title":"Kilencen sérültek meg turbulencia miatt a Ryanair egyik járatán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szinte láthatatlanul ugyan, de egy holdfényes éjszaka alatt megújult a hármas BMW.
am
Szinte láthatatlanul ugyan, de egy holdfényes éjszaka alatt megújult a hármas BMW. Szexibb a hátsója, izgalmasabb az orra, kényelmesebb a belseje és okosabb a fedélzeti elektronikája. A négy izzó fénygyűrű és a vörös hátsó csíkok révén állandó nappali világítással jelezzük létezésünket.
Ami nem változott: a precíz kormányzás, a kemény futómű, a sportos vezetési élmény, a körülményes be- és kiszállás, a takarékos és nyomatékos dízelmotor. A riszálás azonban nem hiányzott, tesztautómban ugyanis egy új generációs xDrive dolgozott, amely egy pillanatra sem adta át a vezetőnek a hátsókerék-hajtás olykor hajmeresztő élményeit. Farolni, megcsúszni, kisodródni normális tempónál alig lehet, nagy gázzal jeges úton természetesen számtalanszor sikerült. Csak az íze végett…
am
am
A kormány természetesen M-logós, ennek megfelelően vaskos, még kesztyűben is biztonságosan irányítható. A hatsebességes kézi váltóval öröm a munka, ha kissé vadulni akarunk együttműködő partnerre találunk benne. Persze miért vadulnánk, ha úgysem tör ki a fara, ráadásul minek rontanánk le a BMW remek fogyasztási adatait. A 177 lóerős, 350 newtonméter nyomatékú 320d összkerékhajtással is kis étvágyú, a közösen megtett 400 kilométer (vegyes, télies üzem) során 6,8 literes átlagot mértünk száz kilométerenként. Titka a BMW varázsszava: efficient dynamics. A kifejezés mögött olyan intelligens megoldások sora található, amelyek a teljesítmény növelése mellett számottevően csökkentik a károsanyag-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást: automatikus Start/Stop (plusz 3 fok fölött), a fékenergia visszanyerés, és a hajtásláncot érintő egyéb módosítások. Ezek segítségével az kackiás választ ad a teljesítmény kontra fogyasztás kérdésre. Amikor levesszük lábunkat a gázról vagy fékezünk, a generátor elektromos árammá alakítja a gépkocsi mozgási energiáját, és azt az akkumulátor töltésére fordítja. Ennek eredményeképpen csökken a motornak az akkumulátor töltése miatti terhelése - így a fogyasztás is.
[[ Oldaltörés: Dinamikusan hatékony ]]
am
A stop/start automatika nagy találmány, ám kár hogy kispórolták az automatikus elektronikus kéziféket, egyszerűbb lenne, ha nem a féken vagy a kéziféken állva kellene várni a lámpaváltást.
am
A kormányzást villanymotor segíti annak érdekében, hogy még több kanyart élvezhessünk két tankolás között. Ennek a megoldásnak az az előnye a hagyományosan elterjedt hidraulika-rendszerekkel szemben, hogy csak a tényleges kormányzás ideje alatt igényel energiát. Ha egyenesen halad, vagy kanyarodás közben egy bizonyos helyzetben tartja kormánykereket, akkor a villanymotor nem működik, következésképpen nem fogyaszt energiát sem.
A hűtőn folyamatosan áthaladó légáramlás növeli a légellenállást, és rontja az aerodinamikát. A BMW 3-asban a hűtő elé beiktatott, elektronikusan vezérelhető fedelek csak akkor nyílnak ki, ha a hűtőnek levegőre van szüksége. Ha a fedelek zárva vannak, akkor csökken az ellenállás, és ezzel szintén üzemanyagot lehet megtakarítani.
am
A hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval felszerelt modelleket sebességváltásra figyelmeztető jelzővel szerelték fel, amely folyamatosan azt figyeli, hogy az adott pillanatban melyik fokozat a legtakarékosabb, és annak megfelelően ad tanácsokat. A számításokhoz figyelembe veszi mind a vezetési körülményeket, mind a motor terhelését. Például erős gyorsítás esetén megvárja, amíg a motor magasabb fordulatszámra pörög fel, csak utána ad tanácsot.
Az új generációs közös nyomócsöves technológia pontosan kiszámított mennyiségű üzemanyagot juttat az égéstérbe 2000 bar körüli nyomással, így maximális hatékonyságot és még simább járást garantál.
Már a BMW 320dben is elérhető xDrive összkerékhajtási rendszer még több tapadást, iránystabilitást és biztonságot nyújt. Száraz úton a rendszer a motor erejének negyven százalékát az első, hatvan százalékát pedig a hátsó kerekekre irányítja. A lendületből semmit nem vesz el, sőt sokkal bevállalósabb az ember azzal a tudattal, hogy négy lábon áll az aszfalton. Amennyiben a rendszer azt érzékeli, hogy a megpördülés veszélye alakul ki a csúszós úton, a másodperc ezredrésze alatt módosítja a nyomaték elosztást a két tengely között, így már azelőtt megakadályozza az alul- vagy túlkormányzottság jelenségét, mielőtt az kialakulna. Úttartása biztos, harapja a kanyarokat.
am
[[ Oldaltörés: Hátul szűk ]]
am
Futóműve kemény, sportos, néha ráz. Ezekhez a zörgésekhez csatlakoznak a beltér nyiszogásai, reccsenései.
A navigációs és szórakoztató képernyő hatalmas, szélesvásznú, így célszerűbb megosztani: egyik oldalt a navigációs térképet láthatjuk, mellette például az aktuális menetinformációkat. Ha unjuk az mp3-as lemezeinket a BMW merevlemezére zenéket is tölthetünk, de USB-n keresztül is hallgathatjuk külső lejátszónkat. A megújult iDrive könnyen kezelhető, egyértelmű és sok segédbillentyűt is tartalmaz, nem csak tekergetni és tologatni lehet.
A kilátás nem könnyű, közel vagyunk az aszfalthoz, jó mélyen, a parkolásban jobb oldalon lebillenő visszapillantó tükör, elöl és hátul grafikus tolatóradar segíti a vezetőt, a telefonálás Bluetooth-on keresztül biztonságos és a kormányról is vezérelhető. Az ergonómia példás, és nem megy a sportos hangulat rovására. A bixenon fényszórókkal este is biztonságban vezethetünk.
am
Az első ülések kényelmesek, fűthetők, ám hátul nem nagy élmény utazni. Igazából két teljes értékű ülés áll utasaink rendelkezésére, de mivel túlságosan sportosra alakították ki, befelé dőlünk. Ideális, ha két fiatalt össze akarunk boronálni egy Budapest-Püspökladány túrán Szolnoknál már nem lehet őket szétválasztani.
A csomagtartó átlagos, szája szűk, szerencsére bővíthető, osztottan dönthetők a hátsó ülések háttámlái, síalagút áll a rendelkezésünkre, szivargyújtós csatlakozóból hátul kettő van. Mivel defekttűrő abroncsokkal kínálják a BMW-t a pótkerék helye felszabadult, oda is pakolhatunk.
A közlekedés pénteki, 10 perces leállítása az első figyelmeztetés, lehet, hogy legközelebb 10 hétre áll le Budapest – mondta a HVG-nek a főpolgármester.