Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c57795b1-4e81-4676-894c-3c57e026d8c1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Dögösebb modellek is lehetnek a villanyautós kínálatban.","shortLead":"Dögösebb modellek is lehetnek a villanyautós kínálatban.","id":"20250417_Ford-ST-es-RS-nevek-elektromoskent","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c57795b1-4e81-4676-894c-3c57e026d8c1.jpg","index":0,"item":"52d42fd4-7416-4de2-8133-988e2618fef2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Ford-ST-es-RS-nevek-elektromoskent","timestamp":"2025. április. 17. 08:28","title":"A Ford ST és RS nevek életben maradhatnak, de csak elektromosként","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76565e6e-ee72-44cd-ba9c-cead55274072","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Öt euróba kerül, hogy megnézzük a Szent Márk teret vagy a Grand Canalt.","shortLead":"Öt euróba kerül, hogy megnézzük a Szent Márk teret vagy a Grand Canalt.","id":"20250417_Megint-csak-penzert-lephetnek-be-a-turistak-Velencebe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76565e6e-ee72-44cd-ba9c-cead55274072.jpg","index":0,"item":"1da8ae1f-261b-4528-b8b7-c82ee8cb8193","keywords":null,"link":"/elet/20250417_Megint-csak-penzert-lephetnek-be-a-turistak-Velencebe","timestamp":"2025. április. 17. 12:59","title":"Megint csak pénzért léphetnek be a turisták Velencébe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b73a0aeb-b74f-46f8-9380-29e6c451cd4a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Mumbai Filmakadémia másodjára rendezi meg azt a filmes kezdeményezését, amelyre csak iPhone-nal forgatott filmekkel lehet nevezni.","shortLead":"A Mumbai Filmakadémia másodjára rendezi meg azt a filmes kezdeményezését, amelyre csak iPhone-nal forgatott filmekkel...","id":"20250417_apple-iphone-16-pro-max-macbook-pro-filmkeszites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b73a0aeb-b74f-46f8-9380-29e6c451cd4a.jpg","index":0,"item":"e55f43b4-387e-48d2-bc29-e6ad89c1b1e7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_apple-iphone-16-pro-max-macbook-pro-filmkeszites","timestamp":"2025. április. 17. 10:03","title":"Nézze meg: elkészült négy film, mindegyiket egy iPhone-nal forgatták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e57c4b7-34d9-405e-aeb7-c3b8e10c83be","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Könnyen lehet, hogy a Meta bosszúból nem integrálja az Apple mesterséges intelligenciáját a saját szolgáltatásaiba.","shortLead":"Könnyen lehet, hogy a Meta bosszúból nem integrálja az Apple mesterséges intelligenciáját a saját szolgáltatásaiba.","id":"20250417_meta-apple-apple-intelligence-mesterseges-intelligencia-facebook-instagram-whatsapp-threads","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e57c4b7-34d9-405e-aeb7-c3b8e10c83be.jpg","index":0,"item":"0538ec18-c0e4-4438-a87f-5fddd2715224","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_meta-apple-apple-intelligence-mesterseges-intelligencia-facebook-instagram-whatsapp-threads","timestamp":"2025. április. 17. 12:03","title":"Bosszút állhat a Meta az Apple-ön, és ez a felhasználóknak a legrosszabb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf5a7c7c-811c-4649-b60b-fd8128048c11","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"“A kosz és a penész a teljes főépületet kezdi belepni” – írta Magyar aa Facebookon. Az államtitkár kommentben reagált. ","shortLead":"“A kosz és a penész a teljes főépületet kezdi belepni” – írta Magyar aa Facebookon. Az államtitkár...","id":"20250416_Magyar-Peter-ujra-elment-a-korhazba-amit-az-egeszsegugyi-allamtitkar-szerint-a-Tisza-miatt-nem-tudnak-felujitani","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf5a7c7c-811c-4649-b60b-fd8128048c11.jpg","index":0,"item":"18f37139-841c-4db8-bdf2-2fcff69b5ac8","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_Magyar-Peter-ujra-elment-a-korhazba-amit-az-egeszsegugyi-allamtitkar-szerint-a-Tisza-miatt-nem-tudnak-felujitani","timestamp":"2025. április. 16. 20:43","title":"Magyar Péter újra elment a kórházba, amit az egészségügyi államtitkár szerint a Tisza miatt nem tudnak felújítani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e86f2dd2-0a0a-4d63-a8ca-3403d4def1bf","c_author":"Kasza János","category":"tudomany","description":"Kellően nehéz, és kicsit addiktív a Capcom szörnyvadász-szériájának legújabb tagja, a Monster Hunter Wilds. A játékban óriási, masszív szörnyeket kell legyűrni, ami sokkal nehezebb, mint elsőre gondolja az ember. Kipróbáltuk.","shortLead":"Kellően nehéz, és kicsit addiktív a Capcom szörnyvadász-szériájának legújabb tagja, a Monster Hunter Wilds. A játékban...","id":"20250418_monster-hunter-wilds-szornyvadaszat-jatekteszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e86f2dd2-0a0a-4d63-a8ca-3403d4def1bf.jpg","index":0,"item":"ec82d9a2-e367-47d5-988d-5542b999bb8d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250418_monster-hunter-wilds-szornyvadaszat-jatekteszt-velemeny","timestamp":"2025. április. 18. 12:03","title":"Szörnyvadászat a legjobb fajtából – profi és szórakoztató játék a Monster Hunter Wilds (teszt)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9854f1a8-08a7-4226-a49b-94b9f024e210","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Ha dalra fakad a Tőzegláp-falka…","shortLead":"Ha dalra fakad a Tőzegláp-falka…","id":"20250416_farkasvonyitas-farkasfalka-termeszetvedelem-nagyragadozok-usa-minnesota-voyageurs-nemzeti-park","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9854f1a8-08a7-4226-a49b-94b9f024e210.jpg","index":0,"item":"4367859e-bf1b-4bcf-bae3-598cb5446dba","keywords":null,"link":"/zhvg/20250416_farkasvonyitas-farkasfalka-termeszetvedelem-nagyragadozok-usa-minnesota-voyageurs-nemzeti-park","timestamp":"2025. április. 16. 17:07","title":"Tekerje fel a hangerőt! Ilyen farkaskórust nem hall mindennap","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93f9488f-96e0-4106-9bbf-9878d393de1b","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Már a híradóban is csak a stúdióban, papírról olvassák fel a híreket.","shortLead":"Már a híradóban is csak a stúdióban, papírról olvassák fel a híreket.","id":"20250417_szerb-kozteve-blokad-elmaradt-musorok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93f9488f-96e0-4106-9bbf-9878d393de1b.jpg","index":0,"item":"5032fe15-12b6-4045-9512-9da9c179843f","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_szerb-kozteve-blokad-elmaradt-musorok","timestamp":"2025. április. 17. 17:05","title":"Blokád alatt tartják a szerb köztévét a tüntető egyetemisták, műsorok maradtak el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha nem is komoly sportautó, legalább dögösen néz ki a finomra hangolt Ibiza...
Ha nem is komoly sportautó, legalább dögösen néz ki a finomra hangolt Ibiza SportCoupé. Így, ebben a formában jelenleg ez az egyik legszebb kisautó. A KW sportrugók 30 milliméterrel süllyesztik az Ibiza karosszériáját, míg az O.CT saját fejlesztésű nyomtávszélesítője 15 milliméterrel szélesíti oldalanként a hátsó tengelyt, így összesen 3 centivel szélesebb a hátsó nyomtáv. Látványos a változás és ráadásul nem is kerül sokba, 80 ezer forintból kijön. Tesztautóm feltűnően népszerű volt, sokan megnézték, sokan rákérdeztek tulajdonságaira, árára. 17-es alufelnikkel, elektromosan behajtható tükrökkel 3,75 millió forintból a tesztelt SC.
am
Sokat fejlődött az Ibiza. Külseje mellett beltere szebb, ízlésesebb és kellemesebb lett. Sok a puha műanyag, kevés a kopogós, szép a műszerfal és nem tolakodó a vörösben izzó középkonzol a rádió és a klíma kapcsolóival. A tempomat továbbra is bajuszkapcsolóról kezelhető, mint az Audiban, VW-ben vagy Skodában. A kormány jó fogású, a rádió gombjai nem rajta, hanem alatta egy műszeregységben kaptak helyet. Ezt szokni kell, kezelése nem magától értetődő. A klíma automatikus funkcióval is rendelkezik. Az éjszakai közlekedésben kanyarlámpák (ködlámpa) segítenek.
am
Nem szabad elfelejtenünk, hogy az Ibiza kapta meg elsőként az új kisautós padlólemezt a VW-konszern márkái között. Egy évvel korábban, mint a Polo és 2-3 évvel korábban, mint a Skoda Fabia. Ezért szinte semmi sem emlékeztet ezekre. Ha a korábbi Ibizába vagy a mostani Fabiába beülünk, csukott szemmel nem tudjuk eldönteni, melyik melyik. Még a szaguk is azonos. Ez már a múlté, ráadásul a SportCoupé nem egy egyszerű háromajtós, hanem egy izgalmas pici kupé.
A váltó elfogadhatóan működik, nem annyira precíz, mint egy Skodában, de jobb, mint a korábbi. A hatodik sebesség hiányzott.
am
Zörgés, nyikorgás mindaddig nem sértette fülemet, amíg a hirtelen felmelegedést nem követte néhány mínuszos éjszaka. Ekkor megszólaltak az ezüstre fényezett műanyag betétek, hangosítani kellett a rádió hangerejét. A nyikorgáshoz csatlakozott a csomagtartóban is valami. Megnéztem, csak az elakadásjelző háromszög és az egészségügyi doboz rakoncátlankodott.
am
A csomagtartó kicsi, de nem kisebb, mint az ebben a kategóriában megszokott. Egy tömött hokistáska mellé sikerült még bepréselnem egy laptopot és a fotóstáskámat is. A hokiütők elhelyezése már nehezebb volt. Az ülések előredöntése nem egyszerű. Ugyanúgy fel kell tépni a hátsó ülőlapot előtte, mint a Fabianál.
Az első ülések túl sportosak, széles csípőjű nagy embereknek kényelmetlen lehet. Hosszabb úton nyomta a lapockáimat, nem tudtam ellazulni benne. Bár Easy Entry rendszerrel van szerelve, azaz az első ülés sínen könnyedén elmozdítható, a hátsó sorba nehezen préseltem be magam. Hátul viszonylag kényelmes, ugyanúgy ráz, mint elöl, a kiszállás nagy kínlódással jár.
am
A szélesebb nyomtávnak köszönhetően parádésan fordul be a kisautó, öröm volt cikk-cakkban közlekedni. Egyenesben amúgy sem nagy élmény, a 86 lóerős motor semmiben sem partner, amit sportosnak nevezhetnénk. Városban mégis szerettem vele közlekedni, felrázott. A fékek gyengék.
A jó kis tavaszi kátyúkon rettenetesen felüt az autó. Elég volt egyszer átérezni a veselerúgó élményt, utána már odafigyeltem a lyukakra, volt, hogy vissza is fordultam és másik útvonalon mentem a célállomásra.
am
Az autó fogyasztását csak becsülni tudom, saját mérésem szerint, tele tanktól tele tankig 12 liter fölött fogyasztott száz kilométerenként városi üzemben. Ez irreális, a fedélzeti számítógép 8,5 litert mutatott. Remélem, az eltérést az okozhatta, hogy a tesztautó csak látszólag volt színültig tankolva.