Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b1bb9aae-ba04-492c-96a9-102e7a5ed614","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Nagy bajban lennének a határon túli magyarok, ha ott, ahol élnek, viszonossági alapon ugyanazok a „szuverenitásvédelmi” regulák lennének az irányadók, amiket Orbánék Magyarországon a civilek és a sajtó ellen bevezetni készülnek. ","shortLead":"Nagy bajban lennének a határon túli magyarok, ha ott, ahol élnek, viszonossági alapon ugyanazok a „szuverenitásvédelmi”...","id":"20250521_hvg-orban-hataron-tuli-magyarok-szuverenitasvedelem-tamogatasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1bb9aae-ba04-492c-96a9-102e7a5ed614.jpg","index":0,"item":"2e829497-e64e-4526-b09c-c6e9e5b8e773","keywords":null,"link":"/360/20250521_hvg-orban-hataron-tuli-magyarok-szuverenitasvedelem-tamogatasok","timestamp":"2025. május. 21. 15:15","title":"Így sújthat le a határon túli magyarokra nagy védelmezőjük, Orbán Viktor nagy szuverenitásvédelme","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b51bd5c-ad94-444f-b889-3acbd856ddc4","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Ha Ukrajnából nem jön gáz, érkezik majd délről. Az olcsó energiához barátok kellenek, nem ellenségek – mondta a miniszterelnök.","shortLead":"Ha Ukrajnából nem jön gáz, érkezik majd délről. Az olcsó energiához barátok kellenek, nem ellenségek – mondta...","id":"20250521_orban-viktor-enegia-foldgaz-turk-allamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b51bd5c-ad94-444f-b889-3acbd856ddc4.jpg","index":0,"item":"c0e901db-5389-4a9d-bd81-3096a7fdb5df","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_orban-viktor-enegia-foldgaz-turk-allamok","timestamp":"2025. május. 21. 17:19","title":"Orbán a türköket méltatta a magyar energiaellátás megsegítése miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba2abae1-922c-47e8-9aa3-1e05d382d9c4","c_author":"Lengyel Tibor","category":"gazdasag","description":"Kocsis Máté szerint a magyar elhárítás régóta tudott a kémkedéssel gyanúsított és le is tartóztatott ukrán férfiról, de a Fidesz még régebben tudhatott róla, hiszen évekkel ezelőtt közös biznisze volt a NER gazdasági elitjével. Közös thaimasszázs-cégük nyert el a Covid-járvány idején milliárdos állami megbízást, azóta pedig felszívódott.","shortLead":"Kocsis Máté szerint a magyar elhárítás régóta tudott a kémkedéssel gyanúsított és le is tartóztatott ukrán férfiról, de...","id":"20250522_A-Fidesz-altal-leleplezett-kemgyanus-ukran-Hollo-Istvan-nemreg-meg-a-Fidesz-gazdasagi-elitjevel-uzletelt-allami-milliardokhoz-jutva-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba2abae1-922c-47e8-9aa3-1e05d382d9c4.jpg","index":0,"item":"5dd96481-ec66-445f-9078-32a7cc758f25","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_A-Fidesz-altal-leleplezett-kemgyanus-ukran-Hollo-Istvan-nemreg-meg-a-Fidesz-gazdasagi-elitjevel-uzletelt-allami-milliardokhoz-jutva-ebx","timestamp":"2025. május. 22. 09:26","title":"A Fidesz által leleplezett kémgyanús ukrán Holló István nemrég még a Fidesz gazdasági elitjével üzletelt, milliárdos állami megbízáshoz jutva","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0a34815-db4b-4d54-8c18-edbd4fc72ee6","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A hatóság arra buzdítja az utasokat, hogy továbbra is éljenek panasszal, ha a légi közlekedés során jogsérelem éri őket.","shortLead":"A hatóság arra buzdítja az utasokat, hogy továbbra is éljenek panasszal, ha a légi közlekedés során jogsérelem éri őket.","id":"20250521_A-fogyasztovedelem-atfogo-ellenorzest-inditott-a-legitarsasagoknal-a-legtobb-panasz-a-jaratok-kesesere-vonatkozott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0a34815-db4b-4d54-8c18-edbd4fc72ee6.jpg","index":0,"item":"9330d60e-9302-424e-8727-c96c84e31a99","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250521_A-fogyasztovedelem-atfogo-ellenorzest-inditott-a-legitarsasagoknal-a-legtobb-panasz-a-jaratok-kesesere-vonatkozott","timestamp":"2025. május. 21. 10:44","title":"A fogyasztóvédelem átfogó ellenőrzést indított a légitársaságoknál, a legtöbb panasz járatkésésre vonatkozott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"37d37e95-aa34-4b0c-a448-0cbc2dccf556","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag","description":"A közgazdász szerint a budapesti beruházás jó irány, Bod Péter Ákos azonban szkeptikusabb a projekttel kapcsolatban, Závecz Tibor szerint pedig ráfér a magyar vállalkozókra, hogy a külföldi vállalatok felrázzák a gazdasági környezetet. ","shortLead":"A közgazdász szerint a budapesti beruházás jó irány, Bod Péter Ákos azonban szkeptikusabb a projekttel kapcsolatban...","id":"20250522_vig-alapkezelo-konferencia-bod-peter-akos-pogatsa-zoltan-zavecz-tibor-kerekasztal-byd-catl-bmw-usa-kina-eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/37d37e95-aa34-4b0c-a448-0cbc2dccf556.jpg","index":0,"item":"a5c133e7-5ace-43bc-825c-4a2b8ef8ca4b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_vig-alapkezelo-konferencia-bod-peter-akos-pogatsa-zoltan-zavecz-tibor-kerekasztal-byd-catl-bmw-usa-kina-eu","timestamp":"2025. május. 22. 17:35","title":"Pogátsa Zoltán: Az, hogy a BYD idehozza a központját, elképesztően fontos és jó dolog","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"021d36fc-0b3a-4bcf-896e-9c78c5843473","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók arra voltak kíváncsiak, van-e valami pozitív hatása annak, ha egy pár ölelkezve alszik el. A rövid válasz az, hogy: igen.","shortLead":"Amerikai kutatók arra voltak kíváncsiak, van-e valami pozitív hatása annak, ha egy pár ölelkezve alszik el. A rövid...","id":"20250522_oleles-elalvas-alvopoz-ejszakai-alvas-parkapcsolat-pszichologia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/021d36fc-0b3a-4bcf-896e-9c78c5843473.jpg","index":0,"item":"bd9b296d-bd11-43cd-9067-73145cf3cc1c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_oleles-elalvas-alvopoz-ejszakai-alvas-parkapcsolat-pszichologia","timestamp":"2025. május. 22. 19:03","title":"Ölelkezős típus? Ilyen előnyökkel számolhat, ha alvás előtt összebújik a párjával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ddf780b-c7ed-49d7-9bc4-9d5898ba2423","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Az egykori világbajnok nem csak Orbán Viktorral tárgyalt.","shortLead":"Az egykori világbajnok nem csak Orbán Viktorral tárgyalt.","id":"20250522_okolvivas-boksz-evander-holyfield-bvsc-egyuttmukodes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ddf780b-c7ed-49d7-9bc4-9d5898ba2423.jpg","index":0,"item":"fa410175-a119-4406-887a-2d12411217b3","keywords":null,"link":"/sport/20250522_okolvivas-boksz-evander-holyfield-bvsc-egyuttmukodes","timestamp":"2025. május. 22. 16:00","title":"Kiderült, miért jött többször is Budapestre Evander Holyfield veterán bokszlegenda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09094249-46fb-4349-9a69-fe75ec5b6a6e","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A vadonatúj Citroën C3 Aircross meglepően kompakt méretben kínál komfortra hangolt 7 üléses életérzést, benzines, hibrid és tisztán elektromos kivitelben. Megnéztük, milyen élőben a Nagyszombaton készülő francia crossover.","shortLead":"A vadonatúj Citroën C3 Aircross meglepően kompakt méretben kínál komfortra hangolt 7 üléses életérzést, benzines...","id":"20250521_olcso-7-uleses-citroen-c3-aircross-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09094249-46fb-4349-9a69-fe75ec5b6a6e.jpg","index":0,"item":"0569af60-8569-425c-acf8-41e7b7d09918","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_olcso-7-uleses-citroen-c3-aircross-teszt-velemeny","timestamp":"2025. május. 21. 13:35","title":"Az olcsó Daciáknak és Suzukiknak tesz keresztbe a Magyarországra érkezett új Citroën – kipróbáltuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha nem is komoly sportautó, legalább dögösen néz ki a finomra hangolt Ibiza...
Ha nem is komoly sportautó, legalább dögösen néz ki a finomra hangolt Ibiza SportCoupé. Így, ebben a formában jelenleg ez az egyik legszebb kisautó. A KW sportrugók 30 milliméterrel süllyesztik az Ibiza karosszériáját, míg az O.CT saját fejlesztésű nyomtávszélesítője 15 milliméterrel szélesíti oldalanként a hátsó tengelyt, így összesen 3 centivel szélesebb a hátsó nyomtáv. Látványos a változás és ráadásul nem is kerül sokba, 80 ezer forintból kijön. Tesztautóm feltűnően népszerű volt, sokan megnézték, sokan rákérdeztek tulajdonságaira, árára. 17-es alufelnikkel, elektromosan behajtható tükrökkel 3,75 millió forintból a tesztelt SC.
am
Sokat fejlődött az Ibiza. Külseje mellett beltere szebb, ízlésesebb és kellemesebb lett. Sok a puha műanyag, kevés a kopogós, szép a műszerfal és nem tolakodó a vörösben izzó középkonzol a rádió és a klíma kapcsolóival. A tempomat továbbra is bajuszkapcsolóról kezelhető, mint az Audiban, VW-ben vagy Skodában. A kormány jó fogású, a rádió gombjai nem rajta, hanem alatta egy műszeregységben kaptak helyet. Ezt szokni kell, kezelése nem magától értetődő. A klíma automatikus funkcióval is rendelkezik. Az éjszakai közlekedésben kanyarlámpák (ködlámpa) segítenek.
am
Nem szabad elfelejtenünk, hogy az Ibiza kapta meg elsőként az új kisautós padlólemezt a VW-konszern márkái között. Egy évvel korábban, mint a Polo és 2-3 évvel korábban, mint a Skoda Fabia. Ezért szinte semmi sem emlékeztet ezekre. Ha a korábbi Ibizába vagy a mostani Fabiába beülünk, csukott szemmel nem tudjuk eldönteni, melyik melyik. Még a szaguk is azonos. Ez már a múlté, ráadásul a SportCoupé nem egy egyszerű háromajtós, hanem egy izgalmas pici kupé.
A váltó elfogadhatóan működik, nem annyira precíz, mint egy Skodában, de jobb, mint a korábbi. A hatodik sebesség hiányzott.
am
Zörgés, nyikorgás mindaddig nem sértette fülemet, amíg a hirtelen felmelegedést nem követte néhány mínuszos éjszaka. Ekkor megszólaltak az ezüstre fényezett műanyag betétek, hangosítani kellett a rádió hangerejét. A nyikorgáshoz csatlakozott a csomagtartóban is valami. Megnéztem, csak az elakadásjelző háromszög és az egészségügyi doboz rakoncátlankodott.
am
A csomagtartó kicsi, de nem kisebb, mint az ebben a kategóriában megszokott. Egy tömött hokistáska mellé sikerült még bepréselnem egy laptopot és a fotóstáskámat is. A hokiütők elhelyezése már nehezebb volt. Az ülések előredöntése nem egyszerű. Ugyanúgy fel kell tépni a hátsó ülőlapot előtte, mint a Fabianál.
Az első ülések túl sportosak, széles csípőjű nagy embereknek kényelmetlen lehet. Hosszabb úton nyomta a lapockáimat, nem tudtam ellazulni benne. Bár Easy Entry rendszerrel van szerelve, azaz az első ülés sínen könnyedén elmozdítható, a hátsó sorba nehezen préseltem be magam. Hátul viszonylag kényelmes, ugyanúgy ráz, mint elöl, a kiszállás nagy kínlódással jár.
am
A szélesebb nyomtávnak köszönhetően parádésan fordul be a kisautó, öröm volt cikk-cakkban közlekedni. Egyenesben amúgy sem nagy élmény, a 86 lóerős motor semmiben sem partner, amit sportosnak nevezhetnénk. Városban mégis szerettem vele közlekedni, felrázott. A fékek gyengék.
A jó kis tavaszi kátyúkon rettenetesen felüt az autó. Elég volt egyszer átérezni a veselerúgó élményt, utána már odafigyeltem a lyukakra, volt, hogy vissza is fordultam és másik útvonalon mentem a célállomásra.
am
Az autó fogyasztását csak becsülni tudom, saját mérésem szerint, tele tanktól tele tankig 12 liter fölött fogyasztott száz kilométerenként városi üzemben. Ez irreális, a fedélzeti számítógép 8,5 litert mutatott. Remélem, az eltérést az okozhatta, hogy a tesztautó csak látszólag volt színültig tankolva.