Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e45a2d7d-91d1-4dec-9aab-1538d0caec0f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Idén nem kell annyit várni a Qualcomm csúcskategóriás lapkájára, mint tavaly: már szeptemberben befut, és valószínűleg nem kell majd sokat várni az első, ezzel szerelt mobilra sem.","shortLead":"Idén nem kell annyit várni a Qualcomm csúcskategóriás lapkájára, mint tavaly: már szeptemberben befut, és valószínűleg...","id":"20250520_qualcomm-snapdragon-8-elite-2-bemutato-esemeny-bejelentes-lapkakeszlet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e45a2d7d-91d1-4dec-9aab-1538d0caec0f.jpg","index":0,"item":"a82138be-924d-44b5-b02e-590d03c37dcd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_qualcomm-snapdragon-8-elite-2-bemutato-esemeny-bejelentes-lapkakeszlet","timestamp":"2025. május. 20. 12:03","title":"Megvan a dátum: ekkor jön az új csúcs chip, amivel minden mobil hasíthat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86f2679e-f40e-41bb-818e-c96cf9ba1511","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Utódot kapott a két éve bemutatott, középkategóriás Qualcomm Snapdragon 7 Gen 3 chip. A negyedik generációs lapkánál teljesítmény terén jelentős az előrelépés.","shortLead":"Utódot kapott a két éve bemutatott, középkategóriás Qualcomm Snapdragon 7 Gen 3 chip. A negyedik generációs lapkánál...","id":"20250520_qualcomm-snapdragon-7-gen-4-lapkakeszlet-kozepkategorias-chip","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86f2679e-f40e-41bb-818e-c96cf9ba1511.jpg","index":0,"item":"1cc3acbe-32a3-4dff-bda2-71ed42a8b6c7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_qualcomm-snapdragon-7-gen-4-lapkakeszlet-kozepkategorias-chip","timestamp":"2025. május. 20. 22:03","title":"Van, amiben 65%-kal jobb lesz rengeteg okostelefon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95371c67-c091-4a0c-baa3-3756e3199dae","c_author":"Maltofer","category":"brandchannel","description":"A vas hiánya az egyik leggyakoribb nyomelemhiány, nagyjából minden harmadik embert érint világszerte. Komoly hatással van az egészségre: csökkenti az energiaszintet, rontja a kognitív funkciókat és gyengíti az immunrendszert. Ha kiderül, hogy vashiányosak vagyunk, a hatásos vaspótlás mellett a vashiány okait is meg kell találni. Ebben a cikkben összeszedtük, hogy miért fontos ez.","shortLead":"A vas hiánya az egyik leggyakoribb nyomelemhiány, nagyjából minden harmadik embert érint világszerte. Komoly hatással...","id":"20250428_Hatastalan-a-vaspotlas-okok-maltofer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95371c67-c091-4a0c-baa3-3756e3199dae.jpg","index":0,"item":"d58f7528-e719-42d9-9bde-92f0594b03b9","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250428_Hatastalan-a-vaspotlas-okok-maltofer","timestamp":"2025. május. 19. 07:30","title":"Hatástalan a vaspótlás? Mutatjuk a lehetséges okokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Maltofer","c_partnerlogo":"b5850ba1-e583-4d22-9186-688d82b8c838","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"288fc933-3392-43e1-a178-2d25a8bca89a","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250520_Marabu-Feknyuz-Harcosok-klubja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/288fc933-3392-43e1-a178-2d25a8bca89a.jpg","index":0,"item":"2709dba9-8234-44ac-a4e9-1b025df37c93","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_Marabu-Feknyuz-Harcosok-klubja","timestamp":"2025. május. 20. 15:24","title":"Marabu Féknyúz: Harcosok Klubja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ef6386a-6ee0-485a-b989-768e2ea9f5dc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A háromszázmillió forintos egyedi kocsit nem volt nehéz felismerni. ","shortLead":"A háromszázmillió forintos egyedi kocsit nem volt nehéz felismerni. ","id":"20250520_McDrive-Charles-Leclerce-az-imolai-verseny-utan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ef6386a-6ee0-485a-b989-768e2ea9f5dc.jpg","index":0,"item":"58438287-6761-49d6-b211-8601a28363e9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250520_McDrive-Charles-Leclerce-az-imolai-verseny-utan","timestamp":"2025. május. 20. 07:57","title":"Ilyen Ferrari is ritkán tűnik fel a McDrive-ban, mint Charles Leclerc-é az imolai verseny után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8bcda7a-338d-454c-994d-e78dada7cea3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"2024-ben a Honor mutatta be a piac legvékonyabb hajlítható mobilját, ám azóta egy másik gyártó elhappolta ezt tőlük. Most erre (is) választ adhat a Honor.","shortLead":"2024-ben a Honor mutatta be a piac legvékonyabb hajlítható mobilját, ám azóta egy másik gyártó elhappolta ezt tőlük...","id":"20250520_honor-magic-v5-osszehajthato-okostelefon-vekonysag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8bcda7a-338d-454c-994d-e78dada7cea3.jpg","index":0,"item":"fceac413-0677-4e1a-81e5-6c6848755716","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_honor-magic-v5-osszehajthato-okostelefon-vekonysag","timestamp":"2025. május. 20. 16:03","title":"Sosem látott vékony telefon kerülhet piacra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a380a2ff-a8db-4848-a1f1-7b87198843df","c_author":"Balla István ","category":"360","description":"Takács Gergely véletlenül került a filmszakmába, de ma már olyan produkciók vizuáliseffekt-producere, mint a Mentőexpedíció, a Gemini Man, vagy épp a Hunyadi. Utóbbival kapcsolatban azt mondja, neki egyetlen filmes kollégája sem rótta fel, miért vállalt munkát egy ilyen giga-költségvetésű magyar sorozatban, ugyanis „senki sem hiszi magáról, hogy ha ő kapta volna ezt a lehetőséget, akkor elutasítja”. HVG-portré.","shortLead":"Takács Gergely véletlenül került a filmszakmába, de ma már olyan produkciók vizuáliseffekt-producere, mint...","id":"20250520_Takacs-Gergely-VFX-vizualiseffekt-producer-Hunyadi-HVG-portre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a380a2ff-a8db-4848-a1f1-7b87198843df.jpg","index":0,"item":"98f78e97-340c-41bd-88ef-0e9ddef47470","keywords":null,"link":"/360/20250520_Takacs-Gergely-VFX-vizualiseffekt-producer-Hunyadi-HVG-portre","timestamp":"2025. május. 20. 19:30","title":"„Trónok harcát akartunk csinálni, de olyan csata abban sem volt, mint a Hunyadi 10. részében”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7f2b646-58d7-4c76-894c-3a9c45d0ad8b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Világszerte egyre többet adnak el plug-in hibrid, illetve tisztán elektromos kocsikból.","shortLead":"Világszerte egyre többet adnak el plug-in hibrid, illetve tisztán elektromos kocsikból.","id":"20250519_folytatodik-a-konnektoros-autok-eloretorese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7f2b646-58d7-4c76-894c-3a9c45d0ad8b.jpg","index":0,"item":"bb11a83e-0c52-4c95-8f96-f4e866d51598","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_folytatodik-a-konnektoros-autok-eloretorese","timestamp":"2025. május. 19. 07:21","title":"Folytatódik a konnektoros autók előretörése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem tüzet okád, de nem is kormoz a Seat Leon Ecomotive. A cégautós erények mellett a különleges változat alacsony fogyasztással kecsegtet. Mindez nem megy a kényelem és a dinamika rovására.
A zöldtuningnak köszönhetően a Seat Ecomotive 105 lóerős 1.9 TDI erőforrásának szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 16 grammal, 135-ről 119 gramm/kilométerre csökkent. Nem véletlenül, ezzel a kibocsátással a Leon Ecomotive vásárlói Spanyolországban mentesülnek a regisztrációs adó megfizetése alól. Mit tettek a gazdaságosság érdekében a martorelli technikusok? A motor elektronikus szabályzását megpiszkálták, a harmadik, a negyedik és az ötödik sebességfokozatot megváltoztatták, azaz átlagosan 8,2 százalékkal hosszabbra nyújtották az áttételezést. Ez körülbelül kilométerenként 7 grammal csökkenti a károsanyag kibocsátást. A zöld Leont szériában dízel részecskeszűrővel (DPF) szerelik, amely hatékonyan szűri ki a dízelmotorokra jellemző kormot.
A fejlesztések többek között a jármű saját tömegére is kiterjedtek, ami a felszereltség alapos áttanulmányozását és bizonyos extrafelszerelések kínálatból történő eltávolítását követően mérséklődött, de az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok is fontos szerepet játszanak, lehetővé téve a 15 hüvelykes keréktárcsán a 195/65, míg a 16-os esetében a 205/55 méret alkalmazását.
Ennyi és más semmi. Mégis takarékos a Leon, és emiatt nem kell túl nagy áldozatot hoznia tulajdonosának. Hacsak az irtózatosan zajos motorra nem orrol meg. Aki kerregő Passaton vagy CX Pallason szocializálódott, hamar túlteszi magát a Leon hangján. Megéri a kis fogyasztásért cserében. A nyolcszáz kilométeres tesztút végén – vegyes használatban – az elvárt mértékben égette el a gázolajat az Ecomotive motorja, száz kilométerenként 5,7 litert fogyasztott.
Városban kellemetlenül rugalmatlan a motor, sokat kell pörgetni, mert a hosszú áttételek miatt nem szeretjük alacsony sebességnél a négyes és az ötös fokozatokat. A 250 newtonméteres nyomatékcsúcsot szerencsére elég hamar, 1900-as percenkénti fordulatnál eléri. Hatvan kilométer/órás sebességnél ötösben nem pörög ezret sem a főtengely. Emiatt inkább országúton, hosszabb túrákon jó vele közlekedni, nagyobb sebességnél, autópályán nem érezni rajta, hogy takarékszövetkezet volt a jele az óvodában. Futóműve jól csillapítja az úthibákat, kanyarokban jól fekszi az utat pontos kormányának köszönhetően. A fékek erősek, a váltó hibátlan, a hatodik fokozat azonban hiányzott.
A Leon Ecomotive ideális cégautó, alapáras az ABS és az elektronikus menetstabilizáló (TCS), hat légzsák, az Isofix rögzítési pontok, az első elektromos ablakemelők, az elektromosan állítható és fűthető, a karosszéria színére fényezett házzal szerelt külső tükrök, a légkondicionáló, az AUX-bemenettel ellátott, MP3-as CD-rádió, a hat hangszóró, a kipörgésgátló és vészfékrásegítő (EBA), az abroncsnyomás ellenőrző rendszer, a fedélzeti számítógép.
A kilátásban nem partnerek a kis visszapillantó tükrök, a sokat takaró A- és C-oszlopok. A dizájn ellenben rendben van. Jók az ülések, egyszerű, nem szép, de praktikus és ergonomikus a beltér. Hátul is jó ülni, a kupés tetővonal miatt felnőtteknek szűk, gyerekeknek ideális. A csomagtér az átlagosnál nem kisebb, 341 literes.
Látványosan más, mint a többi. Városban lehet vele pattogni, ám az autópályán nem segít a tuningruha, erőtlen és rugalmatlan, de legalább szép. Előjáték az Ibiza Cuprához. Reméljük lesz az is.