Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0ead2837-b77b-4528-86fd-2fa30efd6325","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már nem csak az új funkciókat, hanem azt is tudni lehet, hogy mely iPhone-ok és más Apple eszközök kapják meg ősszel a cég újdonságait. Van néhány búcsúzó.","shortLead":"Már nem csak az új funkciókat, hanem azt is tudni lehet, hogy mely iPhone-ok és más Apple eszközök kapják meg ősszel...","id":"20250614_apple-ios-ipados-macos-26-tamogatott-keszulekek-lista-iphone","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ead2837-b77b-4528-86fd-2fa30efd6325.jpg","index":0,"item":"d7cdad94-1bff-4096-a158-af8177c8fbd5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250614_apple-ios-ipados-macos-26-tamogatott-keszulekek-lista-iphone","timestamp":"2025. június. 14. 14:03","title":"Itt a lista: ezek a készülékek kapják meg az iOS 26-ot és az Apple többi új rendszerét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33cc0698-66d8-4d1b-a849-def3f7875267","c_author":"Tiszai Balázs","category":"gazdasag","description":"A magyarországi potenciális beszállítók tapasztalatai alapján a villanyautók (EV) gyártására való átállás sokszor inkább vergődésnek tűnik. A cégek az EV-iparban való szerepvállalásának lehetőségeit és realitásait mérte fel egy friss magyar kutatás. ","shortLead":"A magyarországi potenciális beszállítók tapasztalatai alapján a villanyautók (EV) gyártására való átállás sokszor...","id":"20250615_elektromos-auto-villany-gyartas-EV-ipar-magyar-beszallito-HUN-REN-KRTK-kutatas-tury-gabor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33cc0698-66d8-4d1b-a849-def3f7875267.jpg","index":0,"item":"1604e694-7d58-4224-8b80-bfed904293ea","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250615_elektromos-auto-villany-gyartas-EV-ipar-magyar-beszallito-HUN-REN-KRTK-kutatas-tury-gabor","timestamp":"2025. június. 15. 13:00","title":"Fejlesztési kényszer, lyukra futás, visszaszorulás: óriási kihívásokról vallottak az elektromosautó-iparba bekapcsolódni akaró magyar beszállítók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6fa66b98-eef4-47ae-800f-992550ec21e5","c_author":"Balizs Benedek ","category":"elet","description":"Ekler Luca rájött, hogy meg kell tanulnia nemet mondani.","shortLead":"Ekler Luca rájött, hogy meg kell tanulnia nemet mondani.","id":"20250615_penge-podcast-ekler-luca-paralimpiai-bajnok-testnevelesi-egyetem-adjunktus-szilagyi-aron-kenyeres-andras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fa66b98-eef4-47ae-800f-992550ec21e5.jpg","index":0,"item":"290beae4-ce0d-4d88-a15a-d91fc4f18ef4","keywords":null,"link":"/elet/20250615_penge-podcast-ekler-luca-paralimpiai-bajnok-testnevelesi-egyetem-adjunktus-szilagyi-aron-kenyeres-andras","timestamp":"2025. június. 15. 08:30","title":"„Meg kell húzni a határt, nehogy rámenjen a fizikális vagy a mentális egészség” – kétszeres paralimpiai bajnokunk a sport mellett egyetemi adjunktusként is igyekszik helytállni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5685b38-8048-4b14-b3b9-61044e93d086","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az ex-tiszás Farkas Dezső a rendszerváltást akarja segíteni új politikai kezdeményezésével, az Irány Párttal.","shortLead":"Az ex-tiszás Farkas Dezső a rendszerváltást akarja segíteni új politikai kezdeményezésével, az Irány Párttal.","id":"20250614_tisza-sziget-farkas-dezso-magyar-peter-irany-part-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5685b38-8048-4b14-b3b9-61044e93d086.jpg","index":0,"item":"91a07873-f633-44cb-abca-9e57799c081d","keywords":null,"link":"/itthon/20250614_tisza-sziget-farkas-dezso-magyar-peter-irany-part-ebx","timestamp":"2025. június. 14. 22:07","title":"Megszólalt a Tisza Szigetek korábbi koordinátora: új pártot alapít","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dae23002-d540-4904-9e97-8cd024de73f4","c_author":"Németh András","category":"vilag","description":"Izrael folytatja az Irán elleni, péntek hajnalban kezdett légioffenzívát, Benjamin Netanjahu miniszterelnök szerint az iráni rezsim soha nem volt olyan gyenge, mint most. A jelenlegi izraeli-iráni összecsapás sokkal súlyosabb, mint a két ország közötti tavalyi összetűzés, amikor az ellenfelek korlátozott drón- és rakétacsapásokat hajtottak végre egymás ellen. Irán ugyan válaszolt, ám az mindenképpen igaz, hogy a perzsa állam területét az 1980-1988-as Irak-Irán háború óta nem érték olyan súlyos csapások, mint az utóbbi órákban. Izrael célja egy iráni rendszerváltozás kikényszerítése lehet.","shortLead":"Izrael folytatja az Irán elleni, péntek hajnalban kezdett légioffenzívát, Benjamin Netanjahu miniszterelnök szerint...","id":"20250614_Izrael-Iran-atomprogram-lezaras-haboru-diplomacia-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dae23002-d540-4904-9e97-8cd024de73f4.jpg","index":0,"item":"0ad3e451-6154-4f25-a4d7-f38d4743308a","keywords":null,"link":"/vilag/20250614_Izrael-Iran-atomprogram-lezaras-haboru-diplomacia-ebx","timestamp":"2025. június. 14. 07:17","title":"Izrael valóban elhatározta az iráni atomprogram lezárását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az 59 éves férfit elkapták a hatóságok, a házkutatáskor fegyvert és lőszert is találtak a lakásán.","shortLead":"Az 59 éves férfit elkapták a hatóságok, a házkutatáskor fegyvert és lőszert is találtak a lakásán.","id":"20250613_szentendre-rendor-tabornok-alcaz-kirug-tanar-igazgato-iskola-nyomozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"9ff2c023-6b12-4c4b-979e-a940e5d84564","keywords":null,"link":"/itthon/20250613_szentendre-rendor-tabornok-alcaz-kirug-tanar-igazgato-iskola-nyomozas","timestamp":"2025. június. 13. 18:32","title":"Egy férfi rendőr tábornoknak adta ki magát, hogy kirúgasson egy tanárt Szentendrén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20df789c-b934-4f46-9a52-b9e0f2eac295","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Amikor előállították, megharapta az egyik rendőrt. ","shortLead":"Amikor előállították, megharapta az egyik rendőrt. ","id":"20250614_meztelen-ittas-vezetes-budaors","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20df789c-b934-4f46-9a52-b9e0f2eac295.jpg","index":0,"item":"a6c7fbb5-766c-414f-aa8e-022f0a92a0cc","keywords":null,"link":"/cegauto/20250614_meztelen-ittas-vezetes-budaors","timestamp":"2025. június. 14. 11:49","title":"Anyaszült meztelenül, ittasan kocsikázott egy férfi Budaörsön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68de6285-3226-4a14-8f4c-9ea2e9cca2a4","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Egy fotó kedvéért tett tönkre egy értékes műalkotást egy turista egy olasz múzeumban.","shortLead":"Egy fotó kedvéért tett tönkre egy értékes műalkotást egy turista egy olasz múzeumban.","id":"20250614_maffei-muzeum-rongalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68de6285-3226-4a14-8f4c-9ea2e9cca2a4.jpg","index":0,"item":"ed7c46c7-4649-4552-9bae-c7099a596d8b","keywords":null,"link":"/kultura/20250614_maffei-muzeum-rongalas","timestamp":"2025. június. 14. 14:20","title":"Valóra vált minden múzeum rémálma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Akárhogy is nézzük, ez egy történelmi pillanat: négy év után Honda...
Akárhogy is nézzük, ez egy történelmi pillanat: négy év után Honda van a szerkesztőségben. Jó az időzítés is, az elsők között tehettük próbára a megújult Civicet. Nem kell nagy változásra gondolni, leheletnyit változtak az első és a hátsó lámpatestek, a kötény és az első szoknya. A legnagyobb és leghasznosabb változás a belteret érintette, az ügyfelek által tömegesen kritizált nagy, könnyen karcolódó fényes műanyagbetétet jobb minőségű és finomabb tapintású váltotta a műszerfalon.
am
Bár korábban nem teszteltük, volt tapasztalatom a rossz összhatású beltérről, amely ugyanakkor a legegyedibb és legkülönlegesebb a kategóriában. A többszintes információmezők valódi űrhajós hangulatot teremtenek, nem érdemes rá szaporítani a szót, tapasztalni kell fényorgiáját. Az alumínium borítású pedálok túl közel vannak egymáshoz, érződik, ezt a kocsit női topánkákra méretezték. Semmi nem zörög egyelőre, azonban a kézifék karja később biztosan fog, mert már most is lóg.
am
A kormány formája rendhagyó, jó fogású, a váltó csattogós, merev, de pontos. Az autó úttartása kiváló, futóműve kemény, rossz úton ráz, a kormányzás direkt, enyhén túlkormányzottságra hajlamos az ötajtós.
am
Bár a váltó mozgása és kattogása zavart, az erőátvitel maga lenyűgözött, a sebességváltás ideális pontjainak jelzésével, pillanatok alatt hatosba felpakolunk. Szinte hihetetlen, de tempomattal, hatosban 43 kilométer/óra sebességgel rángatás nélkül lassúzik az autó, 1100-as percenkénti fordulaton, de akár 40-ig is lazíthatunk, csak ekkor jelzi a rendszer, hogy inkább váltsunk egyet vissza. Az új hatsebességes váltómű belső struktúrája megegyezik a korábbi ötsebességesével, de a kapcsolási érzet a rövidebb szinkrongyűrűknek, a csatlakozás nélküli előválasztó struktúrának és a kisebb súrlódású, nagykapacitású léptetőcsapágyaknak, köszönhetően javult. Kiegészítésképp egy új fogaskerék-specifikációt is találunk, mellyel a III. és VI. fokozatok közötti átkapcsolás lett pontosabb. A váltó kompaktabb és kisebb súrlódású. A kapcsolási út lerövidült, az áttételek közelebb vannak és javult. A kuplung magasan fog, ezért induláskor zavaróan nagy gázzal kezdünk.
am
A látvány mellett hasznosságokat is felfedezhetünk az új műszerfalon, a kormány köré került számos kapcsoló, a váltási pontot a fedélzeti számítógép jelzi, sőt egy ökométer mutatja, mennyire gazdaságosan vezetünk. Bár egy sportos vérű járműben ülünk, a takarékosság ragályos és megtanítható. Így a többnyire városban, elővárosban megtett négyszáz kilométer során 6,75 liter benzint fogyasztott a Civic 100 kilométerenként.
[[ Oldaltörés: Csak a múltja sportos ]]
A sportos múlttal szakított a Honda, az 100 lovas 1,4-es Civic a kisautók átlag fürgeségével elegendő dinamikával bír városban, ám autópályán a Civic-legendát megszégyenítő módon sorol be a külső sávba. 120 felett hangos és erőtlen az autó, talán ezért is fogy jobban az 1,8 literes változat. Olyannyira süvít ilyenkor a szélzaj, hogy a fiam attól félt – talán a cockpit miatt – mindjárt felszállunk.
am
Az autó formavilága a nyílhegy és a kardél mitikus, archaikus szimbólumrendszerét vegyíti az ultramodern technikával. A lámpák, a kilincsek, a tükörbe integrált irányjelzők szinte feldöfik a többi közlekedőt.
am
Jó benne ülni, kényelmes hátul is, csak nagyon magas embereknek lehet kín. A kilátás nem annyira akadálytalan, a fűthető, elektronikusan állítható és behajtható külső tükrök jól szolgálnak, ám a hátsó szélvédő furcsa kialakítása révén esőben, hóban vagy a koszos autóból lehetetlen kilátni. Nem tudjuk, milyen autó jön mögöttünk, emiatt nem is idegeskedünk a lehúzódással. Tolatáskor nagy segítség a parkolóradar, csak halkan és elég későn jelez. Szerencsére a műszerfalon képi értesítést is kapunk az esetleges akadályokról.
Példás az autó biztonsága, minden biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztet, a műszerfalon egy hibajelzőn pontosan látjuk ki a bűnös. Furcsa, hogy az autó gombnyomásra indul, mégis be kell dugnunk a lyukba a slusszkulcsot és rá kell adnunk a gyújtást.
am
Az alapfelszereltség a kategória egyik legjobbja: hat légzsák, riasztó, kipörgésgátló, ESP, vészfék-asszisztens, kormányról vezérelhető audiorendszer mp3-lejátszással, USB-csatlakozóval, esőérzékelős ablaktörlő, automata fényszóró, állítható vezetőülés, négy elektromos ablak, hátsó olvasólámpa, fűthető első ülések, tempomat, automatikus klíma, 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák, tolatóradar. Mindez természetesen nem olcsó, az 1,4-es Civic alapára 4,6 millió forint.
am
Csomagtartója méretes, még egy szabvány szánkó is befért. Erénye, hogy alacsonyan van a küszöb, így könnyedén megpakolhatjuk. Az ülések okos megoldással egy mozdulattal a padló síkjába dönthetők.