Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6e393dc6-3f42-460d-b6bc-12de81233802","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Mandiner kezdte ki az ország egyik legismertebb humoristáját.","shortLead":"A Mandiner kezdte ki az ország egyik legismertebb humoristáját.","id":"20250523_pottyondy-edina-bodocs-tibor-propaganda-mandiner-harcosok-klubja-menczer-tamas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e393dc6-3f42-460d-b6bc-12de81233802.jpg","index":0,"item":"05deeded-6f4e-4639-8fe7-dde53d1da2dc","keywords":null,"link":"/kultura/20250523_pottyondy-edina-bodocs-tibor-propaganda-mandiner-harcosok-klubja-menczer-tamas","timestamp":"2025. május. 23. 10:05","title":"Pottyondy védelmébe vette Bödőcsöt: Ő nem Menczer Tamás és nem VV Segal, hanem valaki, aki mögött teljesítmény van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8e512e2-4ae9-405b-83d8-6d18cbbea634","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Egy újabb, a kormány által is támogatott vagyonkezelő alapítványba viszi kedvencét, a zalai autós tesztpálya fejlesztőjét és üzemeltetőjét Palkovics László volt miniszter. Bár ez végre egy csúcstechnológiás projekt, az Orbán-rendszer jegyeit így is magán viseli.","shortLead":"Egy újabb, a kormány által is támogatott vagyonkezelő alapítványba viszi kedvencét, a zalai autós tesztpálya...","id":"20250523_hvg-autoipari-tesztpalya-palkovics-zalazone-szaporodnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8e512e2-4ae9-405b-83d8-6d18cbbea634.jpg","index":0,"item":"f5fd838c-c6b6-4608-9944-fc486781ffac","keywords":null,"link":"/360/20250523_hvg-autoipari-tesztpalya-palkovics-zalazone-szaporodnak","timestamp":"2025. május. 23. 11:42","title":"Új alapítvány jön, de Palkovics marad: menti milliárdos mínuszokat termelő zalai csodaprojektjét a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c532d94-8df1-4a68-87e2-9e8e3f951811","c_author":"Mátraházi Zsuzsa","category":"360","description":"A panorámavetítésekkel, retrospektív válogatásokkal és workshopokkal is gazdagított programok mind ingyenesen látogathatók május 27-től június 1-ig.","shortLead":"A panorámavetítésekkel, retrospektív válogatásokkal és workshopokkal is gazdagított programok mind ingyenesen...","id":"20250524_hvg-Kecskemeti-Animacios-Filmfesztival","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c532d94-8df1-4a68-87e2-9e8e3f951811.jpg","index":0,"item":"6b95efaf-0340-4553-bb32-820ac619ed9e","keywords":null,"link":"/360/20250524_hvg-Kecskemeti-Animacios-Filmfesztival","timestamp":"2025. május. 24. 15:45","title":"Nagy nemzetközi seregszemléken debütált és díjazott filmek egész sorát lehet látni Kecskeméti Animációs Filmfesztiválon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a72fb025-e2a1-43e6-afec-da7889229029","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"A Covid elleni védekezésnél jobb is lehet a felkészülés, a nemzetközi együttműködés. Ezt a reményt tükrözi az elfogadásra váró, nagy nehezen összehozott világmegállapodás.","shortLead":"A Covid elleni védekezésnél jobb is lehet a felkészülés, a nemzetközi együttműködés. Ezt a reményt tükrözi...","id":"20250523_hvg-vilagjarvany-egyezmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a72fb025-e2a1-43e6-afec-da7889229029.jpg","index":0,"item":"8f403957-40e8-4be8-8d08-64b29b33bfa7","keywords":null,"link":"/360/20250523_hvg-vilagjarvany-egyezmeny","timestamp":"2025. május. 23. 13:30","title":"Minden tizedik gyógyszer ingyen lesz? Mit hoz a fejünkre az új világjárvány-szerződés?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f26e52c9-7fd5-45a2-bcc3-9d187b8b3393","c_author":"HVG","category":"360","description":"A Fidesz korábbi parlamenti képviselője, Mihalovics Péter és fidelitasos üzlettársai tízmilliárdos vagyont halmoztak fel az elmúlt években, ezt most egy újabb értékes ingatlannal fejelték meg.","shortLead":"A Fidesz korábbi parlamenti képviselője, Mihalovics Péter és fidelitasos üzlettársai tízmilliárdos vagyont halmoztak...","id":"20250522_hvg-fidelitas-ideona-mihalovics-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f26e52c9-7fd5-45a2-bcc3-9d187b8b3393.jpg","index":0,"item":"5998efbc-9d82-46bd-a0d1-da16aab9d168","keywords":null,"link":"/360/20250522_hvg-fidelitas-ideona-mihalovics-peter","timestamp":"2025. május. 23. 12:15","title":"A budai Várban lett szállodája a volt miniszteri biztos cégének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f771b49-1d8a-40d8-8931-cb88fc79e59c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Wendy Rush, az OceanGate vezérigazgatójának felesége a kísérőhajón hallotta, amint a Titan nevű tengeralattjáró összeroppant. Akkor még nem sejtette, hogy pontosan mit hallott.","shortLead":"Wendy Rush, az OceanGate vezérigazgatójának felesége a kísérőhajón hallotta, amint a Titan nevű tengeralattjáró...","id":"20250523_oceangate-titan-tengeralattjaro-baleset-tragedia-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f771b49-1d8a-40d8-8931-cb88fc79e59c.jpg","index":0,"item":"f56b5cca-b7ee-4d92-b978-45eb613f295c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250523_oceangate-titan-tengeralattjaro-baleset-tragedia-video","timestamp":"2025. május. 23. 10:03","title":"„Mi volt ez a durranás?” – biztonsági kamera rögzítette a Titan összeroppanásának hangját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5bb45e75-36bd-48f3-9308-d704474af96a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Most is csak az egyik üzemanyag ára mozdul.","shortLead":"Most is csak az egyik üzemanyag ára mozdul.","id":"20250523_benzin-gazolaj-tankolas-benzinkut-nagykereskedelmi-ar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bb45e75-36bd-48f3-9308-d704474af96a.jpg","index":0,"item":"5016817b-829b-427b-bc8d-3f8247d13a06","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_benzin-gazolaj-tankolas-benzinkut-nagykereskedelmi-ar","timestamp":"2025. május. 23. 10:30","title":"Még olcsóbb lesz a gázolaj, mint a benzin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"626e26b2-e2a1-4a07-845f-f93632b740e7","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Az 1960-as években egy véletlen felfedezésnek köszönhető a ciszplatin nevű kemoterápiás gyógyszer, amelyet egyesek „a valaha kifejlesztett legfontosabb rákellenes gyógyszerként” emlegetnek. Szerkesztett részlet A kémia nagykönyve című kiadványból.","shortLead":"Az 1960-as években egy véletlen felfedezésnek köszönhető a ciszplatin nevű kemoterápiás gyógyszer, amelyet egyesek „a...","id":"20250524_Egy-veletlen-felfedezes-ami-uj-fejezetet-nyitott-a-rakgyogyitasban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/626e26b2-e2a1-4a07-845f-f93632b740e7.jpg","index":0,"item":"317c961f-cc65-49c0-b46b-bdbcd8178367","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250524_Egy-veletlen-felfedezes-ami-uj-fejezetet-nyitott-a-rakgyogyitasban","timestamp":"2025. május. 24. 19:15","title":"Egy véletlen felfedezés, ami új fejezetet nyitott a rákgyógyításban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Teszt: valóban olyan jó a Honda Civic, amilyen drága?
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Furcsa, űrsikló alakja ellenére a Hondás kasztból nem utálják ki a legújabb civiceseket. Sőt, az alfásokhoz és a minisekhez hasonlóan néha még köszönnek is nekik.
Akárhogy is nézzük, ez egy történelmi pillanat: négy év után Honda van a szerkesztőségben. Jó az időzítés is, az elsők között tehettük próbára a megújult Civicet. Nem kell nagy változásra gondolni, leheletnyit változtak az első és a hátsó lámpatestek, a kötény és az első szoknya. A legnagyobb és leghasznosabb változás a belteret érintette, az ügyfelek által tömegesen kritizált nagy, könnyen karcolódó fényes műanyagbetétet jobb minőségű és finomabb tapintású váltotta a műszerfalon.
Bár korábban nem teszteltük, volt tapasztalatunk a rossz összhatású beltérről, amely ugyanakkor a legegyedibb és legkülönlegesebb a kategóriában. A többszintes információmezők valódi űrhajós hangulatot teremtenek, nem érdemes rá szaporítani a szót, tapasztalni kell fényorgiáját. Az alumínium borítású pedálok túl közel vannak egymáshoz, érződik, ezt a kocsit női topánkákra méretezték. Semmi nem zörög egyelőre, azonban a kézifék karja később biztosan fog, mert már most is lóg.
A kormány formája rendhagyó, jó fogású, a váltó csattogós, merev, de pontos. Az autó úttartása kiváló, futóműve kemény, rossz úton ráz, a kormányzás direkt, enyhén túlkormányzottságra hajlamos az ötajtós.
Bár a váltó mozgása és kattogása zavart, az erőátvitel maga lenyűgözött, a sebességváltás ideális pontjainak jelzésével, pillanatok alatt hatosba felpakolunk. Szinte hihetetlen, de tempomattal, hatosban 43 kilométer/óra sebességgel rángatás nélkül lassúzik az autó, 1100-as percenkénti fordulaton, de akár 40-ig is lazíthatunk, csak ekkor jelzi a rendszer, hogy inkább váltsunk egyet vissza. Az új hatsebességes váltómű belső struktúrája megegyezik a korábbi ötsebességesével, de a kapcsolási érzet a rövidebb szinkrongyűrűknek, a csatlakozás nélküli előválasztó struktúrának és a kisebb súrlódású, nagykapacitású léptetőcsapágyaknak, köszönhetően javult. Kiegészítésképp egy új fogaskerék-specifikációt is találunk, mellyel a III. és VI. fokozatok közötti átkapcsolás lett pontosabb. A váltó kompaktabb és kisebb súrlódású. A kapcsolási út lerövidült, az áttételek közelebb vannak és javult. A kuplung magasan fog, ezért induláskor zavaróan nagy gázzal kezdünk.
A látvány mellett hasznosságokat is felfedezhetünk az új műszerfalon, a kormány köré került számos kapcsoló, a váltási pontot a fedélzeti számítógép jelzi, sőt egy ökométer mutatja, mennyire gazdaságosan vezetünk. Bár egy sportos vérű járműben ülünk, a takarékosság ragályos és megtanítható. Így a többnyire városban, elővárosban megtett négyszáz kilométer során 6,75 liter benzint fogyasztott a Civic 100 kilométerenként.
A sportos múlttal szakított a Honda, az 100 lovas 1,4-es Civic a kisautók átlag fürgeségével elegendő dinamikával bír városban, ám autópályán a Civic-legendát megszégyenítő módon sorol be a külső sávba. 120 felett hangos és erőtlen az autó, talán ezért is fogy jobban az 1,8 literes változat. Olyannyira süvít ilyenkor a szélzaj, hogy a fiam attól félt – talán a cockpit miatt – mindjárt felszállunk.
Az autó formavilága a nyílhegy és a kardél mitikus, archaikus szimbólumrendszerét vegyíti az ultramodern technikával. A lámpák, a kilincsek, a tükörbe integrált irányjelzők szinte feldöfik a többi közlekedőt.
Jó benne ülni, kényelmes hátul is, csak nagyon magas embereknek lehet kín. A kilátás nem annyira akadálytalan, a fűthető, elektronikusan állítható és behajtható külső tükrök jól szolgálnak, ám a hátsó szélvédő furcsa kialakítása révén esőben, hóban vagy a koszos autóból lehetetlen kilátni. Nem tudjuk, milyen autó jön mögöttünk, emiatt nem is idegeskedünk a lehúzódással. Tolatáskor nagy segítség a parkolóradar, csak halkan és elég későn jelez. Szerencsére a műszerfalon képi értesítést is kapunk az esetleges akadályokról.
Példás az autó biztonsága, minden biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztet, a műszerfalon egy hibajelzőn pontosan látjuk ki a bűnös. Furcsa, hogy az autó gombnyomásra indul, mégis be kell dugnunk a lyukba a slusszkulcsot és rá kell adnunk a gyújtást.
Az alapfelszereltség a kategória egyik legjobbja: hat légzsák, riasztó, kipörgésgátló, ESP, vészfék-asszisztens, kormányról vezérelhető audiorendszer mp3-lejátszással, USB-csatlakozóval, esőérzékelős ablaktörlő, automata fényszóró, állítható vezetőülés, négy elektromos ablak, hátsó olvasólámpa, fűthető első ülések, tempomat, automatikus klíma, 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák, tolatóradar. Mindez természetesen nem olcsó, az 1,4-es Civic alapára 4,6 millió forint.
Csomagtartója méretes, még egy szabvány szánkó is befért. Erénye, hogy alacsonyan van a küszöb, így könnyedén megpakolhatjuk. Az ülések okos megoldással egy mozdulattal a padló síkjába dönthetők.
Rosszul indult az év a japán autógyártók többségének és nem várnak kedvező fejleményeket az év további részében: a Honda Motor, a kettes számú japán járműgyártó pénteken közölte, hogy első negyedévi eredménye 85,6 százalékkal 25,4 milliárd jenre romlott.
A párizsi autószalonon bemutatkozott a Honda elektromos-benzines modellje, az új Insight. Az ötajtós, a vállalat szerint elfogadható árfekvésű családi autó értékesítését jövő tavasszal kezdik meg Japánon kívül Európában és Észak-Amerikában.
Az amerikai székhelyű Warranty Direct piackutató cég 3-9 éves korú autók tulajdonosai között végzett felmérést, mely során 450 ezer angol és amerikai jármű meghibásodási adatait összegezte. Az eredmények alapján a Mazda járművei végeztek az élen 8,04 százalékos meghibásodási rátával - ami azt jelenti, hogy 100 autóból mindössze nyolcnál észleltek kisebb-nagyobb rendellenességet.
Európában csak kétezer autót érint a Honda legújabb visszahívási akciója, amelynek során Jazz, Accord és FR-V típusokat rendelnek a szervizekbe a benzinpumpa esetleges meghibásodása miatt.