Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"afa3dc7a-ac77-44bc-be6d-12c4709999b2","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A vámháború kezdete óta az amerikai fizetőeszköz úgy ingadozik, ahogy az a válságban lévő feltörekvő országoknál szokás. Drámai mértékben veszített az értékéből, ami azzal jár, hogy Amerika más kormányoktól függ. Így főleg Kínától, amellyel éppen történelmi viszálya bontakozik ki. A történelemben talán még nem volt ennyire veszélyes ’bátorságpróba’. Ez tényleg olyan, mint amikor két autó robog teljes sebességgel egymás felé, és amelyik előbb félrerántja a kormányt, az vesztett – írja a két szerző, Daniel Eckert és Holger Zschäpitz.","shortLead":"A vámháború kezdete óta az amerikai fizetőeszköz úgy ingadozik, ahogy az a válságban lévő feltörekvő országoknál...","id":"20250412_Die-Welt-helyzetelemzes-A-dollar-melyrepulese-jelenti-Trump-kovetkezo-durva-hibajat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afa3dc7a-ac77-44bc-be6d-12c4709999b2.jpg","index":0,"item":"f210adaf-bce7-44ca-b705-b8c68d34410b","keywords":null,"link":"/360/20250412_Die-Welt-helyzetelemzes-A-dollar-melyrepulese-jelenti-Trump-kovetkezo-durva-hibajat","timestamp":"2025. április. 12. 08:06","title":"Die Welt-helyzetelemzés: A dollár mélyrepülése jelenti Trump következő durva hibáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"36e90c0d-906a-446a-abf7-975b86872eca","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250413_erste-mobilbank-kinai-adatatviteli-szabvany-android-hibajavitas-krausz-ferenc-orosz-akademia-spacex-rontgen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/36e90c0d-906a-446a-abf7-975b86872eca.jpg","index":0,"item":"e284cf3f-d86b-4265-82a3-b41704d13516","keywords":null,"link":"/tudomany/20250413_erste-mobilbank-kinai-adatatviteli-szabvany-android-hibajavitas-krausz-ferenc-orosz-akademia-spacex-rontgen","timestamp":"2025. április. 13. 12:02","title":"Ez történt: Bejelentették az Erste-ügyfeleknek, melyik telefonokról tűnik el végleg a bank alkalmazása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7079c0b-878a-45f9-bf51-27b752ae64d1","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Magyar szemmel az lehet a legfurcsább, hogy nyilvános tévé viták vannak politikusok között. ","shortLead":"Magyar szemmel az lehet a legfurcsább, hogy nyilvános tévé viták vannak politikusok között. ","id":"20250412_Lengyelorszagban-sem-egyszeru-az-elet-addig-vitaztak-a-vitarol-a-politikusok-mig-vegul-kettot-tartottak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7079c0b-878a-45f9-bf51-27b752ae64d1.jpg","index":0,"item":"2573d5f8-7ddd-464a-a03b-7826524df6e7","keywords":null,"link":"/vilag/20250412_Lengyelorszagban-sem-egyszeru-az-elet-addig-vitaztak-a-vitarol-a-politikusok-mig-vegul-kettot-tartottak","timestamp":"2025. április. 12. 11:23","title":"Lengyelországban sem egyszerű az élet: addig vitáztak a vitáról a politikusok, míg végül inkább kettőt tartottak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6cb47038-32a4-4078-9239-b48e2e9cb293","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A pénisz alakú menetelés után a Kétfarkú Kutya Párt politikusai tartottak beszédeket a Hősök terén, ahol a szürkeségből és az egyformaságból a színek és a változatosság világába juttatták el az embereket.","shortLead":"A pénisz alakú menetelés után a Kétfarkú Kutya Párt politikusai tartottak beszédeket a Hősök terén, ahol a szürkeségből...","id":"20250412_ketfarku-kutya-part-tuntetes-pride-legyen-mindenki-egyforma","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6cb47038-32a4-4078-9239-b48e2e9cb293.jpg","index":0,"item":"f9ccec78-06d6-4e2d-a172-0135f622745d","keywords":null,"link":"/itthon/20250412_ketfarku-kutya-part-tuntetes-pride-legyen-mindenki-egyforma","timestamp":"2025. április. 12. 14:38","title":"„Éljetek úgy, hogy soha senki ne mondja meg, hogyan kelljen élnetek” – Magyar Péternek és Orbán Viktornak is üzent az MKKP a békemenetén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d2c07538-f729-4832-aecd-0fdf8b1b9ed4","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A minisztérium azt közölte, hogy a Tisza Párt elnöke össze-vissza beszél. ","shortLead":"A minisztérium azt közölte, hogy a Tisza Párt elnöke össze-vissza beszél. ","id":"20250412_Nagy-Martonek-szerint-nem-igaz-amit-Magyar-Peter-allit-a-kormany-nem-akar-2000-milliard-forintnyi-hitelt-felvenni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2c07538-f729-4832-aecd-0fdf8b1b9ed4.jpg","index":0,"item":"7714c58d-1d67-4d15-abaf-94e48e671931","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250412_Nagy-Martonek-szerint-nem-igaz-amit-Magyar-Peter-allit-a-kormany-nem-akar-2000-milliard-forintnyi-hitelt-felvenni","timestamp":"2025. április. 12. 14:48","title":"Nagy Mártonék szerint nem igaz, amit Magyar Péter állít, a kormány nem akar 2000 milliárd forintnyi hitelt felvenni letelepedési kötvényekkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7b7dbc1-fecf-40f5-8348-b822d1f599ae","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Kétszer is összehozta ezt a bravúrt, de néhány hónap pihenő után visszatér a képernyőre, már hétfőn látható lesz.","shortLead":"Kétszer is összehozta ezt a bravúrt, de néhány hónap pihenő után visszatér a képernyőre, már hétfőn látható lesz.","id":"20250412_Visszater-az-ATV-hez-a-sajat-musorat-lekeso-hirados-Toth-Geza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7b7dbc1-fecf-40f5-8348-b822d1f599ae.jpg","index":0,"item":"8c2515a1-7e45-4504-827e-dc6b1af2a001","keywords":null,"link":"/elet/20250412_Visszater-az-ATV-hez-a-sajat-musorat-lekeso-hirados-Toth-Geza","timestamp":"2025. április. 12. 20:43","title":"Visszatér az ATV-hez a saját műsorát lekéső híradós, Tóth Géza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dea10479-57e0-4583-b52f-8b63d815ae09","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"A kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer (EPR) keretében már második éve vállalnak fontos szerepet a gyártók abban, hogy termékeik megfelelő módon hasznosuljanak újra, ezzel óvva környezetünket és erősítve a gazdaságot. A már működő rendszer azonban most szigorodik: áprilistól bírságot kaphat az, aki nem, vagy nem valós adatot szolgáltat a hatóság részére. Cikkünkben azt nézzük meg, mi a bírság célja, és hogy kinek, miért és mennyit kell fizetnie.","shortLead":"A kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer (EPR) keretében már második éve vállalnak fontos szerepet a gyártók abban...","id":"20250305_Aprilistol-birsag-EPR-adatszolgaltatas-MOHU","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dea10479-57e0-4583-b52f-8b63d815ae09.jpg","index":0,"item":"1178b7a3-1d8a-4cd3-83c7-c1832ab46147","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250305_Aprilistol-birsag-EPR-adatszolgaltatas-MOHU","timestamp":"2025. április. 13. 11:30","title":"Áprilistól bírság jár a gyártóknak az elmaradt vagy hibás EPR-adatszolgáltatásért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9cded7bb-16a4-4ce7-8a71-468fd9c456d7","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Mi történik, amikor valaki egyre mélyebbre merül az összeesküvés-elméletek világában? A tévhittölcsér szinte észrevétlenül zárul össze az ember körül – de van-e belőle kiút? Szerkesztett részlet Dan Ariely Tévhit című könyvéből.","shortLead":"Mi történik, amikor valaki egyre mélyebbre merül az összeesküvés-elméletek világában? A tévhittölcsér szinte...","id":"20250413_Hogyan-nyel-be-valakit-a-tevhittolcser-Van-e-kiut-belole","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9cded7bb-16a4-4ce7-8a71-468fd9c456d7.jpg","index":0,"item":"4cfb2659-863d-41ff-9d35-c673b19ca32e","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250413_Hogyan-nyel-be-valakit-a-tevhittolcser-Van-e-kiut-belole","timestamp":"2025. április. 13. 19:15","title":"Hogyan süllyed el valaki a tévhittölcsérben? Van-e kiút belőle?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Teszt: valóban olyan jó a Honda Civic, amilyen drága?
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Furcsa, űrsikló alakja ellenére a Hondás kasztból nem utálják ki a legújabb civiceseket. Sőt, az alfásokhoz és a minisekhez hasonlóan néha még köszönnek is nekik.
Akárhogy is nézzük, ez egy történelmi pillanat: négy év után Honda van a szerkesztőségben. Jó az időzítés is, az elsők között tehettük próbára a megújult Civicet. Nem kell nagy változásra gondolni, leheletnyit változtak az első és a hátsó lámpatestek, a kötény és az első szoknya. A legnagyobb és leghasznosabb változás a belteret érintette, az ügyfelek által tömegesen kritizált nagy, könnyen karcolódó fényes műanyagbetétet jobb minőségű és finomabb tapintású váltotta a műszerfalon.
Bár korábban nem teszteltük, volt tapasztalatunk a rossz összhatású beltérről, amely ugyanakkor a legegyedibb és legkülönlegesebb a kategóriában. A többszintes információmezők valódi űrhajós hangulatot teremtenek, nem érdemes rá szaporítani a szót, tapasztalni kell fényorgiáját. Az alumínium borítású pedálok túl közel vannak egymáshoz, érződik, ezt a kocsit női topánkákra méretezték. Semmi nem zörög egyelőre, azonban a kézifék karja később biztosan fog, mert már most is lóg.
A kormány formája rendhagyó, jó fogású, a váltó csattogós, merev, de pontos. Az autó úttartása kiváló, futóműve kemény, rossz úton ráz, a kormányzás direkt, enyhén túlkormányzottságra hajlamos az ötajtós.
Bár a váltó mozgása és kattogása zavart, az erőátvitel maga lenyűgözött, a sebességváltás ideális pontjainak jelzésével, pillanatok alatt hatosba felpakolunk. Szinte hihetetlen, de tempomattal, hatosban 43 kilométer/óra sebességgel rángatás nélkül lassúzik az autó, 1100-as percenkénti fordulaton, de akár 40-ig is lazíthatunk, csak ekkor jelzi a rendszer, hogy inkább váltsunk egyet vissza. Az új hatsebességes váltómű belső struktúrája megegyezik a korábbi ötsebességesével, de a kapcsolási érzet a rövidebb szinkrongyűrűknek, a csatlakozás nélküli előválasztó struktúrának és a kisebb súrlódású, nagykapacitású léptetőcsapágyaknak, köszönhetően javult. Kiegészítésképp egy új fogaskerék-specifikációt is találunk, mellyel a III. és VI. fokozatok közötti átkapcsolás lett pontosabb. A váltó kompaktabb és kisebb súrlódású. A kapcsolási út lerövidült, az áttételek közelebb vannak és javult. A kuplung magasan fog, ezért induláskor zavaróan nagy gázzal kezdünk.
A látvány mellett hasznosságokat is felfedezhetünk az új műszerfalon, a kormány köré került számos kapcsoló, a váltási pontot a fedélzeti számítógép jelzi, sőt egy ökométer mutatja, mennyire gazdaságosan vezetünk. Bár egy sportos vérű járműben ülünk, a takarékosság ragályos és megtanítható. Így a többnyire városban, elővárosban megtett négyszáz kilométer során 6,75 liter benzint fogyasztott a Civic 100 kilométerenként.
A sportos múlttal szakított a Honda, az 100 lovas 1,4-es Civic a kisautók átlag fürgeségével elegendő dinamikával bír városban, ám autópályán a Civic-legendát megszégyenítő módon sorol be a külső sávba. 120 felett hangos és erőtlen az autó, talán ezért is fogy jobban az 1,8 literes változat. Olyannyira süvít ilyenkor a szélzaj, hogy a fiam attól félt – talán a cockpit miatt – mindjárt felszállunk.
Az autó formavilága a nyílhegy és a kardél mitikus, archaikus szimbólumrendszerét vegyíti az ultramodern technikával. A lámpák, a kilincsek, a tükörbe integrált irányjelzők szinte feldöfik a többi közlekedőt.
Jó benne ülni, kényelmes hátul is, csak nagyon magas embereknek lehet kín. A kilátás nem annyira akadálytalan, a fűthető, elektronikusan állítható és behajtható külső tükrök jól szolgálnak, ám a hátsó szélvédő furcsa kialakítása révén esőben, hóban vagy a koszos autóból lehetetlen kilátni. Nem tudjuk, milyen autó jön mögöttünk, emiatt nem is idegeskedünk a lehúzódással. Tolatáskor nagy segítség a parkolóradar, csak halkan és elég későn jelez. Szerencsére a műszerfalon képi értesítést is kapunk az esetleges akadályokról.
Példás az autó biztonsága, minden biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztet, a műszerfalon egy hibajelzőn pontosan látjuk ki a bűnös. Furcsa, hogy az autó gombnyomásra indul, mégis be kell dugnunk a lyukba a slusszkulcsot és rá kell adnunk a gyújtást.
Az alapfelszereltség a kategória egyik legjobbja: hat légzsák, riasztó, kipörgésgátló, ESP, vészfék-asszisztens, kormányról vezérelhető audiorendszer mp3-lejátszással, USB-csatlakozóval, esőérzékelős ablaktörlő, automata fényszóró, állítható vezetőülés, négy elektromos ablak, hátsó olvasólámpa, fűthető első ülések, tempomat, automatikus klíma, 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák, tolatóradar. Mindez természetesen nem olcsó, az 1,4-es Civic alapára 4,6 millió forint.
Csomagtartója méretes, még egy szabvány szánkó is befért. Erénye, hogy alacsonyan van a küszöb, így könnyedén megpakolhatjuk. Az ülések okos megoldással egy mozdulattal a padló síkjába dönthetők.
Rosszul indult az év a japán autógyártók többségének és nem várnak kedvező fejleményeket az év további részében: a Honda Motor, a kettes számú japán járműgyártó pénteken közölte, hogy első negyedévi eredménye 85,6 százalékkal 25,4 milliárd jenre romlott.
A párizsi autószalonon bemutatkozott a Honda elektromos-benzines modellje, az új Insight. Az ötajtós, a vállalat szerint elfogadható árfekvésű családi autó értékesítését jövő tavasszal kezdik meg Japánon kívül Európában és Észak-Amerikában.
Az amerikai székhelyű Warranty Direct piackutató cég 3-9 éves korú autók tulajdonosai között végzett felmérést, mely során 450 ezer angol és amerikai jármű meghibásodási adatait összegezte. Az eredmények alapján a Mazda járművei végeztek az élen 8,04 százalékos meghibásodási rátával - ami azt jelenti, hogy 100 autóból mindössze nyolcnál észleltek kisebb-nagyobb rendellenességet.
Európában csak kétezer autót érint a Honda legújabb visszahívási akciója, amelynek során Jazz, Accord és FR-V típusokat rendelnek a szervizekbe a benzinpumpa esetleges meghibásodása miatt.