Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A jó helyismerettel rendelkező Ariel Beramendi a Guardianben elemzi a helyzetet a pápaválasztás előtt. Orbán a médiapolitikájában ügyel a törvényesség látszatára, az őt követő Trump még arra sem. A szélsőjobbnak megvan az oka, hogy a vámháború miatt féljen a Trump-hatástól. Meloni olasz kormányfő sikeres politikáját annak köszönheti, hogy nem másolja Trumpot és Orbánt. Ha megoldást akar Gázában, az USA-nak be kell áldoznia Netanjahu izraeli miniszterelnököt. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"A jó helyismerettel rendelkező Ariel Beramendi a Guardianben elemzi a helyzetet a pápaválasztás előtt. Orbán...","id":"20250505_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"6d698df7-cf8b-4dde-b3b8-e5d412e8b1f3","keywords":null,"link":"/360/20250505_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 05. 10:30","title":"\"18 évig dolgoztam a Vatikánban – ez lesz az eddigi legkiszámíthatatlanabb konklávé\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"657157dc-324a-43a0-a4af-2e1a963539ed","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A Teamst lehet használni helyette.","shortLead":"A Teamst lehet használni helyette.","id":"20250505_skype-megszunes-teams","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/657157dc-324a-43a0-a4af-2e1a963539ed.jpg","index":0,"item":"4c7d659b-1f0c-4aed-9b0f-f2382f59f54a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250505_skype-megszunes-teams","timestamp":"2025. május. 05. 06:42","title":"Megszűnt a Skype","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d13cf2f-e020-4537-baab-f3729f0623bb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Milliárdokat költenek a nagy tech-cégek telefonfejlesztésre, azonban nem minden a pénz. Van, akinek elég egy 3D nyomtató, régi családi telefonok alkatrészei, no meg egy jó nagy adag találékonyság. Lan Bowen, egy 17 éves kínai diák ezen összetevők felhasználásával készített ugyanis egy működő, függőlegesen összehajtható telefont. Talán nem meglepő: a fiút immár milliók követik a neten.","shortLead":"Milliárdokat költenek a nagy tech-cégek telefonfejlesztésre, azonban nem minden a pénz. Van, akinek elég egy 3D...","id":"20250504_osszehajthato-telefont-keszitett-egy-kinai-diak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d13cf2f-e020-4537-baab-f3729f0623bb.jpg","index":0,"item":"5193ca89-8070-4bb1-9fbb-7b2b2d6b5a11","keywords":null,"link":"/tudomany/20250504_osszehajthato-telefont-keszitett-egy-kinai-diak","timestamp":"2025. május. 04. 16:03","title":"Samsung? Google? Ugyan! Saját összehajtható telefont készített egy diák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a0b17bc9-a7dd-4035-87cd-53eabbc6e7cf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A már amúgy sem éppen lomha Tesla Model Y mostantól picit még jobban gyorsul.","shortLead":"A már amúgy sem éppen lomha Tesla Model Y mostantól picit még jobban gyorsul.","id":"20250506_szoftveresen-ad-tobb-loerot-a-tesla-model-y-legujabb-frissitese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0b17bc9-a7dd-4035-87cd-53eabbc6e7cf.jpg","index":0,"item":"9c26d4ee-1538-4af0-99ba-f9fc1840bd19","keywords":null,"link":"/cegauto/20250506_szoftveresen-ad-tobb-loerot-a-tesla-model-y-legujabb-frissitese","timestamp":"2025. május. 06. 07:59","title":"Szoftveresen ad több lóerőt a Tesla legújabb frissítése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0951578-662d-4335-bb1d-5cd73a40dddb","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Elég egy pillanatnyi figyelmetlenség.","shortLead":"Elég egy pillanatnyi figyelmetlenség.","id":"20250505_motoros-baleset-M85-nem-nezett-a-tukorbe-az-autos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0951578-662d-4335-bb1d-5cd73a40dddb.jpg","index":0,"item":"ac61c04a-b040-41a1-9bcb-e3866038cfa7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250505_motoros-baleset-M85-nem-nezett-a-tukorbe-az-autos","timestamp":"2025. május. 05. 12:08","title":"Súlyos motoros baleset az M85-ösön – nem nézett a tükörbe az autós","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c376c6e-7103-485f-b1f5-bfb683639a90","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A nő stabil állapotban van, és jó úton halad a rehabilitáció felé.","shortLead":"A nő stabil állapotban van, és jó úton halad a rehabilitáció felé.","id":"20250505_szerbia-ujvideki-tragedia-tulelo-teodora-stabil-allapot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c376c6e-7103-485f-b1f5-bfb683639a90.jpg","index":0,"item":"50400ba4-8cb0-410c-a4aa-958e95ed1890","keywords":null,"link":"/vilag/20250505_szerbia-ujvideki-tragedia-tulelo-teodora-stabil-allapot","timestamp":"2025. május. 05. 11:00","title":"Mindkét lábát és a csípője egy részét is elveszítette az újvidéki tragédia egyetlen túlélője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4812840f-dc86-43fc-9203-bf16233fed7b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A fideszes politikus szerint nem igaz, hogy neki fontos szerepe volt a buszbeszerzésben, vagy hogy vele kellett tárgyalni és egyeztetni a részletekről.","shortLead":"A fideszes politikus szerint nem igaz, hogy neki fontos szerepe volt a buszbeszerzésben, vagy hogy vele kellett...","id":"20250505_banki-erik-pecsi-buszper-politikai-lejaratokampany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4812840f-dc86-43fc-9203-bf16233fed7b.jpg","index":0,"item":"5190f8b0-7b42-4d5f-9e10-8b1690724fe6","keywords":null,"link":"/itthon/20250505_banki-erik-pecsi-buszper-politikai-lejaratokampany","timestamp":"2025. május. 05. 13:30","title":"Bánki Erik szerint csupán egy politikai lejáratókampány része, hogy ellene vallottak a pécsi buszperben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cea3421-8796-4141-95c7-3bcc6238be11","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Zenebutik volt műsorvezetőjét azzal áltatták, hogy nem ügynök vagy besúgó, hanem kapcsolat volt.","shortLead":"A Zenebutik volt műsorvezetőjét azzal áltatták, hogy nem ügynök vagy besúgó, hanem kapcsolat volt.","id":"20250504_Juhasz-Elod-elarulta-hogyan-szerveztek-be-ugynoknek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cea3421-8796-4141-95c7-3bcc6238be11.jpg","index":0,"item":"b0c88df1-dd40-462b-b055-a9e73aa0f16c","keywords":null,"link":"/elet/20250504_Juhasz-Elod-elarulta-hogyan-szerveztek-be-ugynoknek","timestamp":"2025. május. 04. 17:44","title":"Juhász Előd elárulta, hogyan szervezte be a Belügyminisztérium, hogy az Egyesült Államokról jelentsen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sokan frászt kaptak – a konkurencia tart tőle, a vásárlók álmodoznak róla -, amint bemutatkozott az autópiacon a megújult Honda Jazz. A kisautók királynője visszatért: aranyos, praktikus, dinamikus, szexis, takarékos és persze nagyon drága.
Honda Jazz. Honda Jazz, Toyota Yaris. Honda Jazz. Mazda 2. Nagyjából így néz ki egy kis körbekérdezés után a „legjobb” kisautók klubja a „köznép” vélekedése szerint. Ha megnézzük az ide vonatkozó összehasonlító teszteket, megbízhatósági rangsorokat, már rég nem ez a helyzet, a japán kisautók az élbolyban vannak ugyan, de nem feltétlenül legelöl. Íme, a legutóbbi Dekra-felmérés eredményei.
0 - 50 000 kilométer 1. Renault Clio III (96,5 % - komolyabb meghibásodás nélkül) 2. Toyota Aygo (94,4) 3. Mazda 2 (94,1) 4. Mitsubishi Colt (92,5) 5. Ford Fiesta/Fusion (90,8) ... Suzuki Swift (55,1) (a legrosszabb eredmény a kateegóriájában)
50 000 - 100 000 kilométer 1. Mazda 2 (83,8) 2. Honda Jazz (83,2) 3. Mitsubishi Colt (80,2) 4. Ford Fiesta/Fusion (77,2) 5. smart forfour (76,5) ... Fiat Seicento (43,0)
100 000 - 150 000 kilométer 1. Audi A2 (63,7) 2. Toyota Yaris (62,3) 3. Ford Fiesta/ Fusion (61,3) 4. Seat Ibiza/Cordoba (59,2) 5. Skoda Fabia (57,0) ... Fiat Seicento (31,4)
Ez meg egy korábbi TÜV-felmérés, amiben a Jazz szépen szerepelt.
Meghibásodási statisztika, 2008, 2-3 éves autók (átlag: 4,8 százalék)
1. Mazda 3
1,20 %
2. Mazda 2
1,40 %
3. VW Golf/Bora
2,20 %
Ford Fusion
2,20 %
5. Honda Jazz
2,30 %
Meghibásodási statisztika, 2008, 4-5 éves autók (átlagban 8,9 százalék)
1. Porsche 911
2,80 %
2. Honda Jazz
2,90 %
3. Subaru Legacy
3,40 %
4. Porsche Boxster
3,60 %
5. BMW 7
3,90 %
Van miért izgulniuk tehát a Hondánál, az új Jazz-zel szemben magasak az elvárások. Itt volt az ideje az érkezésnek. Szinte a teljes kisautós játszótér megújult, a Jazz már túlkorosnak számított a homokozóban.
Az új Jazzben maradt minden, ami az elődben a javára vált: tágas utastér, jól kihasználható, variálható csomagtér, gazdag kényelmi és biztonsági alapfelszereltség, dinamikus és takarékos motor és a megkülönböztetően magas ár. Aki Honda Jazz-t vásárolt, tudni lehetett róla, hogy szerény, ám módos ember. Ez az előítélet megmaradt, a Jazz alapára 3,349 millió forint 1,2-es motorral. Tesztautónkat az erősebb 100 lovas V-TEC motorral szerelték, Elegance felszereltséggel az ára 3,649 millió forint. Mit kapunk ezért? Alap a hat légzsák, az elektronikus menetstabilizáló rendszer, a kormányról vezérelhető mp3-as audiorendszer USB-csatlakozóval, Iso-fix rögzítési pontok, négy elektromos ablakemelő, 15 hüvelykes könnyűfém kerekek, ködfényszórók, automatikus klímaberendezés, elektromosan mozgatható, fűthető és behajtható visszapillantó tükrök. Mind az öt biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztet.
A beltér ízléses, a kormány a Civicből ismerős, a műszerfal egyszerű, ergonomikus a kezelőfelület. A klíma buborékablakos visszajelzője egyenesen vicces. A kárpitok, a puha és kényelmes ülések enyhítik a középkonzol kopogós műanyagjai keltette visszatetszést. Állítólag ebből több van itt, mint a korábbi modellben. Több van helyből is, csupán akkor érezzük, hogy kisautóban vagyunk, ha magunk mögé ülünk. A lábtér és a fejtér bőséges, csak a vállunk feszül neki a C oszlopnak. A kormánynál nem érezzük a kisautó jelleget, a futómű sem pattog, kemény ugyan, de ennyi belefér. A kormányzás kissé pontatlan, a váltó hangos, de hibátlanul kapcsol.
Hogy ne fájjon a fejünk a benzinkútnál, a fedélzeti számítógép a műszerfalon jelzi, az optimális kapcsolás idejét és irányát, ha hallgatunk rá, olcsóbban járunk. A kétszáz kilométeres városi tesztelésből 6,4 literes átlaggal jöttünk száz kilométerenként.
A kilátás jó, nagyok az ablakfelületek, az A oszlopba beépített kémlelőlyuk hasznos. A hátsó szélvédő szinte merőleges, parkolóradar nélkül is könnyen manőverezhetünk. Ebben a dumbószerű visszapillantó tükrök is segítenek.
Ami rossz a legkisebb hazai Hondában: száz kilométer/óra sebesség fölött elviselhetetlen a menetzaj, így inkább városi autóként lesz sikeres. A 100 lovas egynégyes motor jól mozgatja a Jazzt, hamar felpörög, kár, hogy csak ötsebességes. Robotizált váltót is rendelhetünk hozzá, az iShift felára 300 ezer forint.
A hátsó üléspad egy mozdulattal dönthető és besüllyeszthető a padlóba, így teljesen sík poggyászteret alakíthatunk ki. Női autó a Jazz, ennek megfelelően rövid a vezetőülés ülőlapja, könnyedén lehet nyitni, csukni az ajtókat, magas az üléspozíció és a gyerekek is jól érzik magukat az autóban. A kesztyűtartó kétrekeszes, van pohártartónk és pár praktikus tárolónk. Az ajtók oldalzsebeinek sok hasznát nem vesszük.
A párizsi autószalonon bemutatkozott a Honda elektromos-benzines modellje, az új Insight. Az ötajtós, a vállalat szerint elfogadható árfekvésű családi autó értékesítését jövő tavasszal kezdik meg Japánon kívül Európában és Észak-Amerikában.
Furcsa, űrsikló alakja ellenére a Hondás kasztból nem utálják ki a legújabb civiceseket. Sőt, az alfásokhoz és a minisekhez hasonlóan néha még köszönnek is nekik.
Rosszul indult az év a japán autógyártók többségének és nem várnak kedvező fejleményeket az év további részében: a Honda Motor, a kettes számú japán járműgyártó pénteken közölte, hogy első negyedévi eredménye 85,6 százalékkal 25,4 milliárd jenre romlott.
Európában csak kétezer autót érint a Honda legújabb visszahívási akciója, amelynek során Jazz, Accord és FR-V típusokat rendelnek a szervizekbe a benzinpumpa esetleges meghibásodása miatt.
Az amerikai székhelyű Warranty Direct piackutató cég 3-9 éves korú autók tulajdonosai között végzett felmérést, mely során 450 ezer angol és amerikai jármű meghibásodási adatait összegezte. Az eredmények alapján a Mazda járművei végeztek az élen 8,04 százalékos meghibásodási rátával - ami azt jelenti, hogy 100 autóból mindössze nyolcnál észleltek kisebb-nagyobb rendellenességet.