Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f9d32542-37a6-4d5c-b3ad-920f9f4c0900","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Kétféle búcsúzó szériával és 441 lóerős csúcsteljesítménnyel búcsúzik a Toyota GR Supra.","shortLead":"Kétféle búcsúzó szériával és 441 lóerős csúcsteljesítménnyel búcsúzik a Toyota GR Supra.","id":"20250527_vege-a-dalnak-stilusosan-int-bucsut-a-toyota-gr-supra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9d32542-37a6-4d5c-b3ad-920f9f4c0900.jpg","index":0,"item":"5fedbdc0-6295-4204-ab60-a52ce12db1bf","keywords":null,"link":"/cegauto/20250527_vege-a-dalnak-stilusosan-int-bucsut-a-toyota-gr-supra","timestamp":"2025. május. 27. 07:59","title":"Vége a dalnak: stílusosan int búcsút a Toyota Supra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7620e084-d2b4-4dd7-965e-d15ca5f6d533","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Bognár György, a Paks vezetőedzője nevetségesnek nevezte Kubatov Gábor megállapításait, amelyekkel a Fradi elnöke „antifutballnak” nevezte a Paks játékát.","shortLead":"Bognár György, a Paks vezetőedzője nevetségesnek nevezte Kubatov Gábor megállapításait, amelyekkel a Fradi elnöke...","id":"20250528_bognar-gyorgy-ev-edzoje-paks-fradi-kubatov-gabor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7620e084-d2b4-4dd7-965e-d15ca5f6d533.jpg","index":0,"item":"0f2dcf08-1ebb-4874-bd47-9c71047f6262","keywords":null,"link":"/sport/20250528_bognar-gyorgy-ev-edzoje-paks-fradi-kubatov-gabor","timestamp":"2025. május. 28. 12:46","title":"Bognár Györgyöt megválasztották az év edzőjének, rögtön be is szólt Kubatov Gábornak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d72106f7-194b-41cd-834b-9f0f1417a45f","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Bizottság az EUrologusnak cáfolta azt a hírt, hogy Ursula von der Leyen azt javasolta a biztosoknak, ne utazzanak Budapestre a Pride-ra, mert ezzel provokálják Orbán Viktort. Ettől még a Pride esetleges betiltása meghatározhatja a keddi vitát, ahol Magyarország sokadszorra kerül napirendre a 7. cikk alapján. Az „átláthatósági” törvény, valamint Ukrajna EU-csatlakozási tárgyalásainak blokkolása ugyancsak téma lesz kedden a tagállamok tanácsában.","shortLead":"Az Európai Bizottság az EUrologusnak cáfolta azt a hírt, hogy Ursula von der Leyen azt javasolta a biztosoknak, ne...","id":"20250527_hetes-cikk_unios-jog_europai-bizottsag-pride-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d72106f7-194b-41cd-834b-9f0f1417a45f.jpg","index":0,"item":"b2d75d55-b6d3-4ebf-94fe-7e0baa7a31ad","keywords":null,"link":"/eurologus/20250527_hetes-cikk_unios-jog_europai-bizottsag-pride-ebx","timestamp":"2025. május. 27. 09:30","title":"Magyarország nyolcadszor is a vádlottak padján – ez egy soha véget nem érő történet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d72106f7-194b-41cd-834b-9f0f1417a45f","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az Euractiv látta a levelet, amelyben a centrista Újítsuk meg Európát frakció vezetője levélben sürgette az Európai Bizottság elnökét, hogy sürgősen tegyen jogi lépéseket a Büszkeség Menetének megtartására.","shortLead":"Az Euractiv látta a levelet, amelyben a centrista Újítsuk meg Európát frakció vezetője levélben sürgette az Európai...","id":"20250527_Euractiv-Ursula-von-der-Leyen-budapesti-Pride-Renew-Europe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d72106f7-194b-41cd-834b-9f0f1417a45f.jpg","index":0,"item":"78b8fda5-1e80-4a7f-b2d8-9df5adcbe2a1","keywords":null,"link":"/360/20250527_Euractiv-Ursula-von-der-Leyen-budapesti-Pride-Renew-Europe","timestamp":"2025. május. 27. 07:47","title":"Euractiv: Ursula von der Leyen levelet kapott, hogy lépjen fel a budapesti Pride betiltása ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"020559f5-33ab-442d-9e68-6c949a0a0e2f","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Az előző jegybankelnök véletlenül pont a felesége településén vásárolta meg erre a célra a MÁV-üdülőt 2015-ben. Az építkezés során még a Balatont is bevezették a telekre.","shortLead":"Az előző jegybankelnök véletlenül pont a felesége településén vásárolta meg erre a célra a MÁV-üdülőt 2015-ben...","id":"20250528_MNB-Matolcsy-Varga-Balatonakarattya_oktatasi-kozpont-bezaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/020559f5-33ab-442d-9e68-6c949a0a0e2f.jpg","index":0,"item":"fccc417f-e4ca-4787-8c1b-11fdce875761","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250528_MNB-Matolcsy-Varga-Balatonakarattya_oktatasi-kozpont-bezaras","timestamp":"2025. május. 28. 09:38","title":"Matolcsy megvette, Varga beszántja: az MNB eladja a túlárazott balatonakarattyai konferencia-központját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a1091b3-3d1c-4197-b9b8-d2aeac404034","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Orbán a februári évértékelőben lebegtette be a nyugdíjasoknak a visszajáró áfát. Akkor azt mondták, egyszerűen megoldható, mostanra rájöttek, mégsem.","shortLead":"Orbán a februári évértékelőben lebegtette be a nyugdíjasoknak a visszajáró áfát. Akkor azt mondták, egyszerűen...","id":"20250528_nyugdijasutalvany-afa-visszaterites-helyett-kormanyinfo-gulyas-gergely-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a1091b3-3d1c-4197-b9b8-d2aeac404034.jpg","index":0,"item":"c71ce5cd-d1a4-4d03-be11-c62bee47e2f7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250528_nyugdijasutalvany-afa-visszaterites-helyett-kormanyinfo-gulyas-gergely-ebx","timestamp":"2025. május. 28. 17:34","title":"Tényleg egy egyszeri utalvánnyá fokozzák le az Orbán Viktor által az időseknek beígért áfa-visszatérítést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72ec3260-3b80-4675-83f9-753ebef99222","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Csak át kell állítani néhány kapcsolót a gondolkodásunkban, és csodákra lehetünk képesek.","shortLead":"Csak át kell állítani néhány kapcsolót a gondolkodásunkban, és csodákra lehetünk képesek.","id":"20250527_sportpszichologus-tanacsok-szokasok-tervezes-idobeosztas-feladatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72ec3260-3b80-4675-83f9-753ebef99222.jpg","index":0,"item":"94484f4d-e674-480e-b31e-04ac48836bfb","keywords":null,"link":"/elet/20250527_sportpszichologus-tanacsok-szokasok-tervezes-idobeosztas-feladatok","timestamp":"2025. május. 27. 05:01","title":"Sportpszichológusok tanácsai: így lehetünk sikeresebbek a hétköznapokban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56f8099d-8eff-4096-8f56-0ebabcc1241d","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Calin Georgescu hatósági felügyelet alatt áll, hat bűncselekménnyel vádolják.","shortLead":"Calin Georgescu hatósági felügyelet alatt áll, hat bűncselekménnyel vádolják.","id":"20250527_calin-georgescu-visszavonulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56f8099d-8eff-4096-8f56-0ebabcc1241d.jpg","index":0,"item":"2e82e89b-0fe7-4f91-bf9d-b1c616299491","keywords":null,"link":"/vilag/20250527_calin-georgescu-visszavonulas","timestamp":"2025. május. 27. 10:03","title":"Visszavonul a közélettől az orosz befolyással vádolt volt román elnökjelölt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy-egy ilyen autóban önvizsgálatot tartok, milyen érzés gazdag emberek autóit...
am
Egy-egy ilyen autóban önvizsgálatot tartok, milyen érzés gazdag emberek autóit vezetni, olyan gépeket, amelyek annyira messze vannak a hétköznapok valóságától, hogy még álmodni sem érdemes róla. Ha lesöpröm róla a meseautós jelleget, mint autó, a GLK hibátlan, van négy kereke, motorja, fázni nem lehet benne és reggel a fiamat is elviszi kosárra. De vajon, kik veszik majd? A Mercire izguló, keménykötésű és pénzes fickók aligha, hisz ott van a menő ML, a pazar GL, vagy a tökös G. Maradnak a csajok, pénzes apuka egyetlenjei, arái, kedvesei. Talán így gondolkodtak a Daimlernél, amikor befizették a GLK-t a Szex és New York című filmbe. Tetszik, de ha ennyi pénzem lenne, maradnék a jól bevált, immár harminc éve gyártott osztrák óriásnál, a G-osztálynál.
am
Katonás rend uralkodik a GLK-ban, a C- és a G-osztály szép elegyét látjuk, sőt a beltér inkább az új E-osztály harmóniájára emlékeztet. Okosan és ergonomikusan berendezett, elegáns és fényűző, de mentes a latinos túlkapásoktól vagy a francia dekadenciától. Semmi burjánzó, elfajzott kinövés, mindennek megvan a szerepe.
am
A kormány szögletes alul, jó vezetni a GLK-t, ám a kormányzás pontatlan, nagy a holtjáték. A multimédiás egység szépen szól, hat gigás tárhely áll saját fájljaink rendelkezésére. A zenei élményt nem zavarja nyikorgás, recsegés vagy zörgés, ez a kocsi nagyon egyben van. Ez csak természetes, hisz Brémában gyártják.
am
Szögletes, darabos, nagyon germán és minőségi autó. A LED-es nappali fényt még ezen a modellen nem alkalmazta a Mercedes, a hátsó irányjelzőkben azonban már diódák villannak fel. Nagyok az ablakok, világos, átlátható a beltér, a kétszínű designo bőrülések kényelmesek. Az üléspozíció jó, rálátni a forgalomra, a szögletesség révén kevés a holttér, a tükrök nagyok, jól körbelátható az autó. A parkolásban elöl és hátul radar segít, de hogy még könnyebb legyen a géelkás élete, színes kamera fedezi a mögöttünk lévő területet.
Bíró Milán
[[ Oldaltörés: Halk, erős és sokat fogyaszt ]]
Bíró Milán
A hathengeres dízel halk és baromi erős. Már 1600-as fordulaton leadja 540 newtonméteres nyomatékát, a méretes kocka rögtön ugrik, mihelyst úgy akarjuk. A hétsebességes automatát a kormányról is kapcsolhatjuk, vagy akár sportfokozatban is közlekedhetünk. Egyiknek sem vettem gyakran hasznát, padlógázzal nem sok ellenfél akad. A GLK-t nem versenyzésre találták ki, ám a lendületes autózás egyáltalán nem idegen tőle, autópályán is szépen tartható vele a 200 kilométer/óra. 130-150 között csendes, előzésre van bőven tartaléka, 224 lóerős. Jól gyorsul, a 4Matic rendszer résen van, bár néha érezni a hátsókerekes gyökereket, sikerült egyszer riszálnom a fenekét. A nagy erő magas fogyasztással jár együtt, az ötszáz kilométeres tesztút során vegyes üzemben 11,2 liter gázolajat fogyasztott a GLK 100 kilométerenként.
Bíró Milán
A Bluetooth-kapcsolat révén telefonálhatunk vezetés közben, a beszédfelismerő rendszerrel útvonalat is tervezhetünk anélkül, hogy kezünket levennénk a kormányról. Izgalmas játék, egész szavakat megért, ám ha nem ejtjük helyesen németül vagy angolul a szavakat, Biri helyett esetleg Berlinbe navigál. Jópofa, az egész családot megmozgató játék a hangos tervezés, a rendszernek jó füle van, a háttérbeszélgetésből is kihall egyes, nem is úgy értett, vagy mondott utasításokat.
Bíró Milán
Terepen offroad-csomag nélkül csak a motor erejére hagyatkozhatunk, a rövid túlnyúlások és a 201 milliméteres hasmagasság ellenére nem egy dzsip a GLK, de dombokon, sárban, hóban, latyakban, földúton nem akadunk el, sőt vontatni is ideális, két tonnáig terhelhető.
am
Csomagtartója a kategóriájához mérten kicsi - az Audi Q5 csomagtere 540 liter, a BMW X3 480 literes -, családi utazásokhoz kevés, egy nagyobb méretű hokistáska és egy kisebb hátizsákkal már megtelik, de mivel kockaforma az autó és az ülések síkban dönthetők, nagyobb tárgyak szállítására ideális.
am
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Mercedes-Benz GLK 320 CDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
2987
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
224 lóerő 3800-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
540 Nm 1600-2400-es fordulaton
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4525 / 1840 / 1689
Tengelytáv (mm)
2755
Csomagtér
450-1550 liter
Saját tömeg (kg)
1880
Teherbírás/vontatási maximum (kg)
750/2000
Terepszögek elöl, hátul
23 fok, 25 fok
Hasmagasság, gázlómélység (mm)
201
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
220
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
7,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Város/Országút/Vegyes
10,3-10,7/6,5-7,0/7,9-8,4
Tesztfogyasztás
11,2
CO2 kibocsátás (g/Km)
209-220
ÁRA
Alapára 13,701 millió forint, tesztautó ára kb. 16 millió forint
A GLK legfontosabb alap- és extra felszerelései
4MATIC: állandó összkerékhajtás, nyomatékarány elöl/hátul 45/55 százalék, egyfokozatú osztómű, központi differenciál 50 Nm záró-hatással, ESP, 4ETS - széria
4ETS: a túlforgó kerekeket lefékező elektronikus rendszer; nehéz körülmények között is biztosítja a haladást - széria
7G-TRONIC: intelligens, elektronikus felügyeletű hétfokozatú automata. Nagy áttételtartománya dinamikussá, csendessé és takarékossá teszi az autót - széria
Sarokfény: a kétoldali széles fénykéve beforduláskor és erős kanyarban fokozza a biztonságot - széria, ILS-szel
ADAPTIVE BRAKE: vezetőtámogató fékfunkciókkal fokozza a biztonságot - széria
Adaptív frontlégzsák: a baleset típusától és súlyosságától függően működik - széria
Adaptív erőhatároló: csökkenti az utas testére ható erőt - széria
AGILITY CONTROL: a menethelyzethez illeszkedő csillapítás - széria
Aktív kanyarfény: követi a kormánymozdulatokat - széria, ILS-szel
Dombsegéd: emelkedőn elinduláskor megakadályozza a visszagurulást - széria
Autópályafény: 90 km/óra fölött erősebb a tompított fény, 110 fölött magasabbra állítja a vezetőoldali fényszórót, 50 méterrel növelve a látótávolságot - széria, ILS-szel
AKSE automatikus gyermekülés-felismerés: Mercedes-gyermekülés esetén kikapcsolja az utasoldali légzsákot - extra
Bluetooth: drótnélküli kapcsolat a mobiltelefonnal - széria
BAS fékasszisztens: vészhelyzetben önműködően ráadja a maximális féknyomást, lerövidítve a fékutat - széria
COMAND APS: audio- és kommunikációs rendszer, rádió, CD/DVD, navigátor, telefon és terep-menü. A feldolgozott térképterület elhagyásakor útvonal-feljegyzés és tárolás. Zeneszerver ezer zeneszámnak - extra
Gyűrődő szelvény: elöl és hátul csökkenti a kissebességű ütközés javítási költségét - széria
Koromszűrő: karbantartást és adalékot nem kíván, 99 százalékkal csökkenti a részecske-kibocsátást - széria a dízeleken
Lejtősegéd (Downhill Speed Regulation – DSR): meredek lejtőn megválaszthatja a maximális sebességet a vezető - Offroad-Technik-Paket esetén széria
EASY-PACK csomagtér-ajtó: elektromechanikus szerkezet nyitja és csukja - extra
Kiterjesztett ködfényszóró: Az Intelligent Light Systems része, kifelé fordítja a vezetőoldali fényszórót - széria, ILS-szel
ESP: kritikus menethelyzetekben stabilizálja az autót, figyelmeztet a guminyomás hirtelen csökkenésére - széria
ESP utánfutó-stabilizáló: célzott fékműködtetésekkel csírájában fojtja el a szerelvény becsóválását - széria
Överő-határoló: balesetkor csökkenti az utas testére ható erőt - széria
Övfeszítő: behúzza az öv lazaságát, csökkenti a test terhelését - széria
Intelligent Light System: az új fényszórótechnika öt világítási funkciója a helyzettől és az időjárástól függően kapcsolódik be - extra
THERMATIC klímaautomata: kétzónás; sokféle beállítási lehetőséggel szolgálja az egyéni komfortot - széria
Térdlégzsák: bizonyos helyzetekben fokozza a védelmet - széria
THERMOTRONIC komfort-klímaautomata: háromzónás, huzatmentes szellőzéssel, maradékhő-hasznosítással - extra
Komfort-multifunkciós kormánykerék: innen kezelhető a rádió, a telefon, a navigátor, a kijelző és néhány más funkció - extra
Fényezés: karcálló, ugyanakkor mély, ragyogó fénye van - széria
Országúti fény: Az Intelligent Light Systems jobban és messzebbre világít a hagyományos tompítottnál - széria, ILS-szel
LINGUATRONIC: hangvezérlés a rádió, a CD/DVD, a lemezváltó, a navigátor és a telefon részére – egész szavakat is megért. - COMAND APS/ Audio 50 APS, CD-váltó esetén széria
Memóriacsomag: háromféle beállítás az első ülések részére, kiterjed a kormánykerékre és a külső tükrökre is - extra
NECK-PRO: aktív fejtámla, csökkenti a nyaksérülés veszélyét - széria
Offroad-Technik-Paket: különleges menetprogramok fokozzák a terepjáró képességet. Alsó védőlemezt is tartalmaz - extra
Panoráma tolótető: a szélvédőtől a csomagtérig tart, eleje gombnyomásra hátrasiklik - extra
Paraméteres kormánymű: sebességfüggő rásegítés: gyors haladáskor jó útkapcsolat, könnyű parkolási manőverezés - széria:GLK 280, GLK 350, GLK 320 CDI
PARKTRONIC: ultrahangos akadályérzékelő - extra
PRE-SAFE: balesetveszélyes helyzetben fokozza a passzív biztonsági elemek hatékonyságát - extra
Esőérzékelő: az időjáráshoz automatikusan alkalmazkodó ablaktörlési periódus - széria
Tolatókamera: hátramenetbe kapcsoláskor megjelenik a képe a COMAND-képernyőn – extra
Edition 1: A GLK-osztály értékesítésének kezdetén kínálják az exkluzív „Edition 1“ modellt, amelyet kívül a Sport-Paket Exterieur csomag, a 20 hüvelykes kerék, az elektromos működtetésű EASY-PACK csomagtér-ajtó és a sötétített hátsó üvegezés különböztet meg. Belsejét Sport-Paket Interieur csomag, fekete-fehér bőrülés, AMG multifunkciós kormánykerék, fekete tetőkárpit, alumínium-dekoráció és COMAND APS rendszer különbözteti meg. Valamennyi V6-os motorral megrendelhető; az alapszín fehér, de lehet mást is választani.