Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d95823a4-7464-4ef4-bc09-2b90ba06612a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A bíróság megállapította, hogy a férfi mentális zavarban szenved.","shortLead":"A bíróság megállapította, hogy a férfi mentális zavarban szenved.","id":"20250416_birosag-felmentes-koros-elmeallapot-tek-legpisztoly-lovoldozes-terezvaros","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d95823a4-7464-4ef4-bc09-2b90ba06612a.jpg","index":0,"item":"a834b47f-6a7c-480d-9dbd-49f9c6436e41","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_birosag-felmentes-koros-elmeallapot-tek-legpisztoly-lovoldozes-terezvaros","timestamp":"2025. április. 16. 11:12","title":"Kényszergyógykezelésre küldték a TEK-esekre légpisztollyal lövöldöző, majd a rátörő rendőröket feljelentő férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71da28f8-5882-4646-868b-8149a38630b1","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"A szaúdi autó- és motorsport-szövetség elnöke úgy nyilatkozott, ha látják a növekedési potenciált a Forma–1-ben – márpedig nem véletlenül tettek érte csillagászati összegű ajánlatot néhány éve –, akkor akár be is szállnának egy csapattal.","shortLead":"A szaúdi autó- és motorsport-szövetség elnöke úgy nyilatkozott, ha látják a növekedési potenciált a Forma–1-ben –...","id":"20250417_forma1-csapat-szaud-arabia-versenysorozat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71da28f8-5882-4646-868b-8149a38630b1.jpg","index":0,"item":"299f061e-a705-45cb-ae5f-3b1522be4796","keywords":null,"link":"/sport/20250417_forma1-csapat-szaud-arabia-versenysorozat","timestamp":"2025. április. 17. 11:16","title":"Lejjebb adták a szaúdiak, úgy tűnik, a teljes F1 helyett most egy csapattal is beérnék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"70ffdeeb-2cba-4058-9871-777b758b4250","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nehezebb lesz az adatok ellopása az androidos készülékeken, köszönhetően annak, hogy azok, ha nem oldják fel őket a megfelelő módon, néhány naponta maguktól újraindulnak majd.","shortLead":"Nehezebb lesz az adatok ellopása az androidos készülékeken, köszönhetően annak, hogy azok, ha nem oldják fel őket...","id":"20250417_google-android-eszkozok-automatikus-ujraindulas-adatvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70ffdeeb-2cba-4058-9871-777b758b4250.jpg","index":0,"item":"d67541ee-7351-4598-9033-55e2254d8b0a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_google-android-eszkozok-automatikus-ujraindulas-adatvedelem","timestamp":"2025. április. 17. 08:03","title":"Hamarosan magától újraindulhat a mobilja, és ennek nagyon is lesz értelme","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80ff5446-d84d-4082-9430-887e6d44dee5","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A kislányt a lakóhelyétől 400 kilométerre találták meg egy 27 éves férfinál.","shortLead":"A kislányt a lakóhelyétől 400 kilométerre találták meg egy 27 éves férfinál.","id":"20250417_emberrablas-10-eves-kislany-roblox-discord","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80ff5446-d84d-4082-9430-887e6d44dee5.jpg","index":0,"item":"91269952-4614-4a8b-9fde-139f595d2cb9","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_emberrablas-10-eves-kislany-roblox-discord","timestamp":"2025. április. 17. 14:25","title":"Elrabolt egy férfi egy 10 éves kislányt, akivel a Robloxon ismerkedett meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68c6ab0c-8eeb-489e-9e83-a2dcc7ad1c32","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"2021. április 16-án, nyolcvanöt éves korában hunyt el Törőcsik Mari, a Nemzet Színésze és a Nemzet Művésze, háromszoros Kossuth-, kétszeres Jászai Mari- és Balázs Béla-díjas színészünk. Azóta parkot, utcát nevezetek el róla.","shortLead":"2021. április 16-án, nyolcvanöt éves korában hunyt el Törőcsik Mari, a Nemzet Színésze és a Nemzet Művésze, háromszoros...","id":"20250416_Negy-eve-meghalt-de-orokre-velunk-marad-Torocsik-Mari","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68c6ab0c-8eeb-489e-9e83-a2dcc7ad1c32.jpg","index":0,"item":"ffb73e27-e15a-4579-beba-03e4d891f827","keywords":null,"link":"/kultura/20250416_Negy-eve-meghalt-de-orokre-velunk-marad-Torocsik-Mari","timestamp":"2025. április. 16. 15:43","title":"Négy éve meghalt, de örökre velünk marad Törőcsik Mari","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a6dfd098-1c3e-4a6c-a697-ff782a91cafc","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"360","description":"A legnagyobb urakat is lehet büntetni, ha kitartóan nem vásárolunk tőlük – jöttek rá 1880-ban a Charles Boycott ellen tüntető írek. A világ most újra bojkottokkal van tele, ám elég kevés közülük a sikeres. De megvannak a módszerek arra, hogyan lehet győzelemre vinni egy ilyen tiltakozást.","shortLead":"A legnagyobb urakat is lehet büntetni, ha kitartóan nem vásárolunk tőlük – jöttek rá 1880-ban a Charles Boycott ellen...","id":"20250416_egy-masik-kozgazdasag-bojkott-tiltakozas-vasarlas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6dfd098-1c3e-4a6c-a697-ff782a91cafc.jpg","index":0,"item":"3c990c0f-d167-447e-9660-795a0b057023","keywords":null,"link":"/360/20250416_egy-masik-kozgazdasag-bojkott-tiltakozas-vasarlas","timestamp":"2025. április. 16. 11:10","title":"A legtöbb bojkott teljes bukás lesz – mit csinálnak jól azok, akik mégis sikerre viszik a sajátjukat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f9ae8c5-135e-451b-9956-f641a54b9b0f","c_author":"Balla István","category":"360","description":"Minden tanár olvasástanár – véli Steklács János nyelvész, oktatáskutató, aki szerint nem lenne szabad abbahagyni az olvasás tanítását a negyedik osztályban, és az nem is csak a magyarórák feladata. Volna megoldás a magyar gyerekek egyre romló szövegértési képességeinek javítására, de egyelőre csak a fióknak készült el egy erről szóló javaslatcsomag, ami pedig „kevés pénzért az egész országot lényegesen jobbá tehetné”. ","shortLead":"Minden tanár olvasástanár – véli Steklács János nyelvész, oktatáskutató, aki szerint nem lenne szabad abbahagyni...","id":"20250416_steklacs-janos-olvasas-olvasastanitas-szovegertes-pisa-iskola-oktatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f9ae8c5-135e-451b-9956-f641a54b9b0f.jpg","index":0,"item":"77a08ab1-ab67-44e7-b5f1-1fbbadff6b36","keywords":null,"link":"/360/20250416_steklacs-janos-olvasas-olvasastanitas-szovegertes-pisa-iskola-oktatas","timestamp":"2025. április. 16. 12:09","title":"„Már addigra eldől, hogyan fogunk olvasni, amikor még egy betűt sem tanultunk az iskolában”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e84ef544-0838-45ed-889f-bf5c009a7607","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A csatorna munkatársa kellemetlen helyzetbe került.","shortLead":"A csatorna munkatársa kellemetlen helyzetbe került.","id":"20250416_Le-kellett-allitani-a-Hir-Tv-elo-kozvetiteset-hadhazyiek-tuntetesen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e84ef544-0838-45ed-889f-bf5c009a7607.jpg","index":0,"item":"8f222b90-7315-41df-9ff7-64c08de79ecc","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_Le-kellett-allitani-a-Hir-Tv-elo-kozvetiteset-hadhazyiek-tuntetesen","timestamp":"2025. április. 16. 11:50","title":"„Hazudik a tévé!” – kiabálták a Hír Tv élő adásában a tüntetők, majd a csatorna leállította a közvetítést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy-egy ilyen autóban önvizsgálatot tartok, milyen érzés gazdag emberek autóit...
am
Egy-egy ilyen autóban önvizsgálatot tartok, milyen érzés gazdag emberek autóit vezetni, olyan gépeket, amelyek annyira messze vannak a hétköznapok valóságától, hogy még álmodni sem érdemes róla. Ha lesöpröm róla a meseautós jelleget, mint autó, a GLK hibátlan, van négy kereke, motorja, fázni nem lehet benne és reggel a fiamat is elviszi kosárra. De vajon, kik veszik majd? A Mercire izguló, keménykötésű és pénzes fickók aligha, hisz ott van a menő ML, a pazar GL, vagy a tökös G. Maradnak a csajok, pénzes apuka egyetlenjei, arái, kedvesei. Talán így gondolkodtak a Daimlernél, amikor befizették a GLK-t a Szex és New York című filmbe. Tetszik, de ha ennyi pénzem lenne, maradnék a jól bevált, immár harminc éve gyártott osztrák óriásnál, a G-osztálynál.
am
Katonás rend uralkodik a GLK-ban, a C- és a G-osztály szép elegyét látjuk, sőt a beltér inkább az új E-osztály harmóniájára emlékeztet. Okosan és ergonomikusan berendezett, elegáns és fényűző, de mentes a latinos túlkapásoktól vagy a francia dekadenciától. Semmi burjánzó, elfajzott kinövés, mindennek megvan a szerepe.
am
A kormány szögletes alul, jó vezetni a GLK-t, ám a kormányzás pontatlan, nagy a holtjáték. A multimédiás egység szépen szól, hat gigás tárhely áll saját fájljaink rendelkezésére. A zenei élményt nem zavarja nyikorgás, recsegés vagy zörgés, ez a kocsi nagyon egyben van. Ez csak természetes, hisz Brémában gyártják.
am
Szögletes, darabos, nagyon germán és minőségi autó. A LED-es nappali fényt még ezen a modellen nem alkalmazta a Mercedes, a hátsó irányjelzőkben azonban már diódák villannak fel. Nagyok az ablakok, világos, átlátható a beltér, a kétszínű designo bőrülések kényelmesek. Az üléspozíció jó, rálátni a forgalomra, a szögletesség révén kevés a holttér, a tükrök nagyok, jól körbelátható az autó. A parkolásban elöl és hátul radar segít, de hogy még könnyebb legyen a géelkás élete, színes kamera fedezi a mögöttünk lévő területet.
Bíró Milán
[[ Oldaltörés: Halk, erős és sokat fogyaszt ]]
Bíró Milán
A hathengeres dízel halk és baromi erős. Már 1600-as fordulaton leadja 540 newtonméteres nyomatékát, a méretes kocka rögtön ugrik, mihelyst úgy akarjuk. A hétsebességes automatát a kormányról is kapcsolhatjuk, vagy akár sportfokozatban is közlekedhetünk. Egyiknek sem vettem gyakran hasznát, padlógázzal nem sok ellenfél akad. A GLK-t nem versenyzésre találták ki, ám a lendületes autózás egyáltalán nem idegen tőle, autópályán is szépen tartható vele a 200 kilométer/óra. 130-150 között csendes, előzésre van bőven tartaléka, 224 lóerős. Jól gyorsul, a 4Matic rendszer résen van, bár néha érezni a hátsókerekes gyökereket, sikerült egyszer riszálnom a fenekét. A nagy erő magas fogyasztással jár együtt, az ötszáz kilométeres tesztút során vegyes üzemben 11,2 liter gázolajat fogyasztott a GLK 100 kilométerenként.
Bíró Milán
A Bluetooth-kapcsolat révén telefonálhatunk vezetés közben, a beszédfelismerő rendszerrel útvonalat is tervezhetünk anélkül, hogy kezünket levennénk a kormányról. Izgalmas játék, egész szavakat megért, ám ha nem ejtjük helyesen németül vagy angolul a szavakat, Biri helyett esetleg Berlinbe navigál. Jópofa, az egész családot megmozgató játék a hangos tervezés, a rendszernek jó füle van, a háttérbeszélgetésből is kihall egyes, nem is úgy értett, vagy mondott utasításokat.
Bíró Milán
Terepen offroad-csomag nélkül csak a motor erejére hagyatkozhatunk, a rövid túlnyúlások és a 201 milliméteres hasmagasság ellenére nem egy dzsip a GLK, de dombokon, sárban, hóban, latyakban, földúton nem akadunk el, sőt vontatni is ideális, két tonnáig terhelhető.
am
Csomagtartója a kategóriájához mérten kicsi - az Audi Q5 csomagtere 540 liter, a BMW X3 480 literes -, családi utazásokhoz kevés, egy nagyobb méretű hokistáska és egy kisebb hátizsákkal már megtelik, de mivel kockaforma az autó és az ülések síkban dönthetők, nagyobb tárgyak szállítására ideális.
am
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Mercedes-Benz GLK 320 CDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
2987
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
224 lóerő 3800-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
540 Nm 1600-2400-es fordulaton
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4525 / 1840 / 1689
Tengelytáv (mm)
2755
Csomagtér
450-1550 liter
Saját tömeg (kg)
1880
Teherbírás/vontatási maximum (kg)
750/2000
Terepszögek elöl, hátul
23 fok, 25 fok
Hasmagasság, gázlómélység (mm)
201
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
220
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
7,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Város/Országút/Vegyes
10,3-10,7/6,5-7,0/7,9-8,4
Tesztfogyasztás
11,2
CO2 kibocsátás (g/Km)
209-220
ÁRA
Alapára 13,701 millió forint, tesztautó ára kb. 16 millió forint
A GLK legfontosabb alap- és extra felszerelései
4MATIC: állandó összkerékhajtás, nyomatékarány elöl/hátul 45/55 százalék, egyfokozatú osztómű, központi differenciál 50 Nm záró-hatással, ESP, 4ETS - széria
4ETS: a túlforgó kerekeket lefékező elektronikus rendszer; nehéz körülmények között is biztosítja a haladást - széria
7G-TRONIC: intelligens, elektronikus felügyeletű hétfokozatú automata. Nagy áttételtartománya dinamikussá, csendessé és takarékossá teszi az autót - széria
Sarokfény: a kétoldali széles fénykéve beforduláskor és erős kanyarban fokozza a biztonságot - széria, ILS-szel
ADAPTIVE BRAKE: vezetőtámogató fékfunkciókkal fokozza a biztonságot - széria
Adaptív frontlégzsák: a baleset típusától és súlyosságától függően működik - széria
Adaptív erőhatároló: csökkenti az utas testére ható erőt - széria
AGILITY CONTROL: a menethelyzethez illeszkedő csillapítás - széria
Aktív kanyarfény: követi a kormánymozdulatokat - széria, ILS-szel
Dombsegéd: emelkedőn elinduláskor megakadályozza a visszagurulást - széria
Autópályafény: 90 km/óra fölött erősebb a tompított fény, 110 fölött magasabbra állítja a vezetőoldali fényszórót, 50 méterrel növelve a látótávolságot - széria, ILS-szel
AKSE automatikus gyermekülés-felismerés: Mercedes-gyermekülés esetén kikapcsolja az utasoldali légzsákot - extra
Bluetooth: drótnélküli kapcsolat a mobiltelefonnal - széria
BAS fékasszisztens: vészhelyzetben önműködően ráadja a maximális féknyomást, lerövidítve a fékutat - széria
COMAND APS: audio- és kommunikációs rendszer, rádió, CD/DVD, navigátor, telefon és terep-menü. A feldolgozott térképterület elhagyásakor útvonal-feljegyzés és tárolás. Zeneszerver ezer zeneszámnak - extra
Gyűrődő szelvény: elöl és hátul csökkenti a kissebességű ütközés javítási költségét - széria
Koromszűrő: karbantartást és adalékot nem kíván, 99 százalékkal csökkenti a részecske-kibocsátást - széria a dízeleken
Lejtősegéd (Downhill Speed Regulation – DSR): meredek lejtőn megválaszthatja a maximális sebességet a vezető - Offroad-Technik-Paket esetén széria
EASY-PACK csomagtér-ajtó: elektromechanikus szerkezet nyitja és csukja - extra
Kiterjesztett ködfényszóró: Az Intelligent Light Systems része, kifelé fordítja a vezetőoldali fényszórót - széria, ILS-szel
ESP: kritikus menethelyzetekben stabilizálja az autót, figyelmeztet a guminyomás hirtelen csökkenésére - széria
ESP utánfutó-stabilizáló: célzott fékműködtetésekkel csírájában fojtja el a szerelvény becsóválását - széria
Överő-határoló: balesetkor csökkenti az utas testére ható erőt - széria
Övfeszítő: behúzza az öv lazaságát, csökkenti a test terhelését - széria
Intelligent Light System: az új fényszórótechnika öt világítási funkciója a helyzettől és az időjárástól függően kapcsolódik be - extra
THERMATIC klímaautomata: kétzónás; sokféle beállítási lehetőséggel szolgálja az egyéni komfortot - széria
Térdlégzsák: bizonyos helyzetekben fokozza a védelmet - széria
THERMOTRONIC komfort-klímaautomata: háromzónás, huzatmentes szellőzéssel, maradékhő-hasznosítással - extra
Komfort-multifunkciós kormánykerék: innen kezelhető a rádió, a telefon, a navigátor, a kijelző és néhány más funkció - extra
Fényezés: karcálló, ugyanakkor mély, ragyogó fénye van - széria
Országúti fény: Az Intelligent Light Systems jobban és messzebbre világít a hagyományos tompítottnál - széria, ILS-szel
LINGUATRONIC: hangvezérlés a rádió, a CD/DVD, a lemezváltó, a navigátor és a telefon részére – egész szavakat is megért. - COMAND APS/ Audio 50 APS, CD-váltó esetén széria
Memóriacsomag: háromféle beállítás az első ülések részére, kiterjed a kormánykerékre és a külső tükrökre is - extra
NECK-PRO: aktív fejtámla, csökkenti a nyaksérülés veszélyét - széria
Offroad-Technik-Paket: különleges menetprogramok fokozzák a terepjáró képességet. Alsó védőlemezt is tartalmaz - extra
Panoráma tolótető: a szélvédőtől a csomagtérig tart, eleje gombnyomásra hátrasiklik - extra
Paraméteres kormánymű: sebességfüggő rásegítés: gyors haladáskor jó útkapcsolat, könnyű parkolási manőverezés - széria:GLK 280, GLK 350, GLK 320 CDI
PARKTRONIC: ultrahangos akadályérzékelő - extra
PRE-SAFE: balesetveszélyes helyzetben fokozza a passzív biztonsági elemek hatékonyságát - extra
Esőérzékelő: az időjáráshoz automatikusan alkalmazkodó ablaktörlési periódus - széria
Tolatókamera: hátramenetbe kapcsoláskor megjelenik a képe a COMAND-képernyőn – extra
Edition 1: A GLK-osztály értékesítésének kezdetén kínálják az exkluzív „Edition 1“ modellt, amelyet kívül a Sport-Paket Exterieur csomag, a 20 hüvelykes kerék, az elektromos működtetésű EASY-PACK csomagtér-ajtó és a sötétített hátsó üvegezés különböztet meg. Belsejét Sport-Paket Interieur csomag, fekete-fehér bőrülés, AMG multifunkciós kormánykerék, fekete tetőkárpit, alumínium-dekoráció és COMAND APS rendszer különbözteti meg. Valamennyi V6-os motorral megrendelhető; az alapszín fehér, de lehet mást is választani.