Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e24fa538-f086-4d9f-ae4e-25c8e674ad8e","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A state department 1789-es megalapítása óta nem volt példa akkora felfordulásra az amerikai diplomáciában, mint amit most Donald Trump tervez.","shortLead":"A state department 1789-es megalapítása óta nem volt példa akkora felfordulásra az amerikai diplomáciában, mint amit...","id":"20250420_Donald-Trump-amerikai-kulugyminiszterium-atalakitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e24fa538-f086-4d9f-ae4e-25c8e674ad8e.jpg","index":0,"item":"7c06f7b6-cac5-4ff0-a9f4-90d8d41a11b7","keywords":null,"link":"/vilag/20250420_Donald-Trump-amerikai-kulugyminiszterium-atalakitas","timestamp":"2025. április. 20. 19:54","title":"Trump fenekestül felforgatná az amerikai diplomáciát, kétszáz éve nem volt ekkora \"reform\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07252202-39c7-47b1-92c2-0b59c2559637","c_author":"HVG","category":"360","description":"Korábban ilyesmire nem alkalmazott módszerrel számolták újra a fákat Kínában. A világ bármely országában használható eljárás segít abban, hogy utána hatékonyabb lehessen a fatelepítés.","shortLead":"Korábban ilyesmire nem alkalmazott módszerrel számolták újra a fákat Kínában. A világ bármely országában használható...","id":"20250419_hvg-kina-fa-leltar-mesterseges-intelligencia-kinai-nagy-zold-fal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07252202-39c7-47b1-92c2-0b59c2559637.jpg","index":0,"item":"c9fc003a-d9c9-4d60-8324-dd70c154bef1","keywords":null,"link":"/360/20250419_hvg-kina-fa-leltar-mesterseges-intelligencia-kinai-nagy-zold-fal","timestamp":"2025. április. 19. 15:45","title":"Újraszámolták a fákat Kínában, és már épül a Kínai Nagy Zöld Fal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"66c4b9bd-b715-47f1-bfea-186afd3fea1e","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Donald Trump hivatalba lépése óta sokkal több külföldit tartanak vissza az amerikai repülőtereken, most egy 26 éves magyar is megtapasztalta ezt.","shortLead":"Donald Trump hivatalba lépése óta sokkal több külföldit tartanak vissza az amerikai repülőtereken, most egy 26 éves...","id":"20250419_usa-magyar-repulo-rabositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66c4b9bd-b715-47f1-bfea-186afd3fea1e.jpg","index":0,"item":"da7e9b84-8450-47a0-9398-46a64fdf3361","keywords":null,"link":"/elet/20250419_usa-magyar-repulo-rabositas","timestamp":"2025. április. 19. 10:27","title":"Rabosítottak és hazaküldtek a reptérről egy magyar utast, aki rokonlátogatásra ment az USA-ba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"021e4c01-d041-4df4-91dd-fa37536f52b8","c_author":"Pálúr Krisztina","category":"360","description":"Több mint egy évvel azután, hogy letartóztatták az egyik jógaszekta román vezetőjét, Gregorian Bivolarut, szervezetének egy volt tagja elmesélte, őt hogyan hálózták be és használták ki. Nem az ő története az egyetlen, amelyben felbukkan egy magyar szál. ","shortLead":"Több mint egy évvel azután, hogy letartóztatták az egyik jógaszekta román vezetőjét, Gregorian Bivolarut, szervezetének...","id":"20250420_gregorian-bivolaru-tantra-joga-atman-misa-szekta-aldozatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/021e4c01-d041-4df4-91dd-fa37536f52b8.jpg","index":0,"item":"7e442bda-ecc0-4d47-a2a7-98b7c28f9a4d","keywords":null,"link":"/360/20250420_gregorian-bivolaru-tantra-joga-atman-misa-szekta-aldozatok","timestamp":"2025. április. 20. 13:30","title":"A szexmunkát felszabadításként állították be, az erőszak a beavatás része volt – megszólalt a román jógaszektás guru egyik áldozata","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d02ce538-103e-4262-8831-6b3a8d312e49","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Singer Magdolna gyásztanácsadó Veszteségek ajándéka című interjúkötetének szereplői nem csupán elszenvedői életük tragikus eseményeinek, hanem képesek beépíteni személyiségükbe mindezek hozadékait is. Történetük megmutatja, miként állíthatjuk fejlődésünk szolgálatába a bennünket érő csapásokat. A kiadvány a szerző kétrészes – 2012-ben és 2024-ben írt – vallomásával zárul. Az alábbiakban ennek szerkesztett kivonatát olvashatják.","shortLead":"Singer Magdolna gyásztanácsadó Veszteségek ajándéka című interjúkötetének szereplői nem csupán elszenvedői életük...","id":"20250419_Singer-Magdolna-Mire-tanitanak-eletunk-vesztesegei","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d02ce538-103e-4262-8831-6b3a8d312e49.jpg","index":0,"item":"b94679c9-2c05-4fbb-b0d4-130f2b52eec0","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250419_Singer-Magdolna-Mire-tanitanak-eletunk-vesztesegei","timestamp":"2025. április. 19. 19:15","title":"Singer Magdolna: Mire tanítanak életünk veszteségei?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"835dc9c2-2460-4d9a-b775-dd542a477364","c_author":"Proxelan","category":"brandchannel","description":"Milyen a normális vizelés, és honnan lehet felismerni, ha valami nincs rendben odalent? Élethelyzeteken keresztül mutatjuk be, mikor érdemes orvoshoz fordulni vizelési zavarok esetén.","shortLead":"Milyen a normális vizelés, és honnan lehet felismerni, ha valami nincs rendben odalent? Élethelyzeteken keresztül...","id":"20250327_Tabuk-nelkul-a-vizeleturites-problemairol-prosztata-proxelan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/835dc9c2-2460-4d9a-b775-dd542a477364.jpg","index":0,"item":"a3c52c1e-b07b-4d5b-acd2-abd3fadf1125","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250327_Tabuk-nelkul-a-vizeleturites-problemairol-prosztata-proxelan","timestamp":"2025. április. 20. 15:30","title":"Rendben van az, hogy ilyen sokszor kell kimenni? Tabuk nélkül a vizeletürítés problémáiról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proxelan","c_partnerlogo":"915b242c-ffb1-4467-8f4f-23f087f43ae2","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"3fba5ee4-bde1-4942-8179-68135c141b7d","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Az orosz elnök vasárnap estig ígért fegyvernyugvást.","shortLead":"Az orosz elnök vasárnap estig ígért fegyvernyugvást.","id":"20250419_volodimir-zelenszkij-vlagyimir-putyin-egyoldalu-tuzszunet-drontamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3fba5ee4-bde1-4942-8179-68135c141b7d.jpg","index":0,"item":"c5314ab6-a817-4baa-8aac-93c6a083bcde","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_volodimir-zelenszkij-vlagyimir-putyin-egyoldalu-tuzszunet-drontamadas","timestamp":"2025. április. 19. 19:08","title":"Zelenszkij az orosz tűzszünetről: Putyin most is drónokkal támadja Ukrajnát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2e995d8-a8ec-404e-ba28-57675c5c4322","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"360","description":"Már Donald Trump asztalán volt a TikTok eladásáról szóló alku, a kínai fél azonban az utolsó pillanatban kihátrált, mivel a vámok bevezetése után túl nagy arcvesztést jelentett volna az üzlet. Az elnök így kénytelen volt újabb 75 nap haladékot adni, kérdés, hogy meglágyul-e a kínaiak szíve, miközben a vámok azóta csak tovább emelkedtek, miközben az oldal lelkét jelentő algoritmusról továbbra sem szeretnének lemondani. Mindeközben Trumpnak amerikai befektetőket kell toboroznia, már felmerült az Amazon, Elon Musk és MrBeast neve is.","shortLead":"Már Donald Trump asztalán volt a TikTok eladásáról szóló alku, a kínai fél azonban az utolsó pillanatban kihátrált...","id":"20250420_donald-trump-usa-kina-tiktok-tiltas-amazon-oracle-microsoft-elon-musk-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2e995d8-a8ec-404e-ba28-57675c5c4322.jpg","index":0,"item":"69aca711-d62b-4464-ba05-b9e72faa82b8","keywords":null,"link":"/360/20250420_donald-trump-usa-kina-tiktok-tiltas-amazon-oracle-microsoft-elon-musk-ebx","timestamp":"2025. április. 20. 10:30","title":"Már majdnem megvolt az alku a TikTokról, de Trump saját magának tett keresztbe a vámokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Puritán, cégautónak szánt, ráncfelvarrott Skoda Octaviát teszteltünk. Az 1,4 literes turbómotorral élvezetes vele a munka.
Amint az a hamarosan megjelenő HVG Cégautó 2009 különszámból kiderül, a Skoda Octavia az egyik legnépszerűbb cégautó Magyarországon, különösen juttatásautóként kedvelik a cégek és a munkavállalók. Korábban több változatát (kombi, RS, Scout) is teszteltük, ezúttal a superbesített Octaviát vittük el egy körre.
Bár ez nehezen felismerhető, az új Octavia kialakításakor acél karosszériaelmeit is átdolgozták. A 19 függőleges lamellával megformált hűtőrács mellett – amelyet új tervezésű, krómozott keret szegélyez – az átszabott első sárvédők hozzájárulnak az Octavia dinamikusan karcsú benyomást keltő képéhez. A karosszéria nagyobb és meghatározóbb nyílásokkal szolgál az új fényszórók számára, amelyek extrafelszerelésként xenon-világítóegységekkel és a kanyarvilágítási rendszer speciális forgatómoduljaival is felszerelhetők. Tesztautónkban ez utóbbit tehettük próbára.
A ködfényszórók a hangsúlyozottan vízszintes lökhárító alatt, messze a karosszéria sarkai felé tolva kaptak helyet. Első alkalommal kínál az Octavia nappali világítást, illetve kanyarodófény funkciót. Új tervezésűek a behajtható külső tükrök is. Házukba integrálva kiegészítő irányjelzők kaptak helyet, amelyek így a közlekedés többi résztvevője számára minden irányból jobban észlelhetők. A külső tükrök már a „Classic” alapváltozaton is elektromosan állíthatók és fűthetők. Az Octavia karosszériájának optikai frissítését az új, hagyományosan C-alakban megformált hátsó világító felületek teszik teljessé. A hátsó lökhárítóba kiegészítő fényvisszaverő elemeket építettek, így a közlekedők a parkoló Octaviát is még korábban észlelhetik, és könnyebben felismerhetik. Ez korábban az RS Octaviák egyik megkülönböztető eleme volt.
A megújult Octavia motorpalettáján öt benzines és három dízel erőforrás sorakozik, egyikük első ízben szerepel a választékban. Az 1,4 TSI teljesítménye 90 kW (122 LE), forgatónyomaték-maximumát pedig az 1500 és 4000 percenkénti fordulatszám közötti tartományon folyamatosan rendelkezésre álló 200 newtonméternél éri el. Ez az erőforrás 203 kilométer/óra csúcssebességet kölcsönöz az Octavia számára, s álló helyzetből 9,7 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/óra tempóra. Háromezres fordulatszám környékén tartva igazán élvezetes vezetni.
A motor kifejezetten kedvelt lesz céges vásárlók és felhasználók körében. Ez utóbbi kör általában nincs elkényeztetve jó motorokkal, az 1,4-es TSI minden igényt kiszolgál, még öt személlyel sem riad vissza a feladattól. Lehet pörgetni, ilyenkor érces a hangja és természetesen megnő a fogyasztása. Kezdetben, városban járva nem tudtam 9 alá levinni az átlagfogyasztást, de amint főként országúton kezdtem el használni, lement nyolc liter alá. A négyszáz kilométeres tesztelés során száz kilométerenként 7,6 literes átlagot mértem vegyes üzemben.
Puritán a beltér (Oldaltörés)
A műszerfalat könnyen leolvasható fehér számaival a Superbből ismerős kombinált műszeregység uralja. A két körműszer – a sebesség- és a fordulatszámmérő – között elhelyezkedő multifunkciós kijelzőn a fedélzeti számítógép információi jelennek meg. A 2-DIN-méretű, integrált MP3-olvasó CD-lejátszóval szerelt „Swing” zenelejátszó AUX-kimenettel is rendelkezik, amelynek dugóaljzatát az állítható könyöktámla rekeszében találjuk.
A lehajtható hátsó üléstámla közepén rakodórekesszel kiegészített kartámasz áll rendelkezésre. A be- és a kiszállást nagyméretű ajtónyílások segítik. Az Octavia által limuzinként, gyakorlatilag lépcsőshátú karosszériája mellett is kínált ötödik ajtaja rendkívül megkönnyíti a ki- és bepakolást az 560 literes csomagtérbe. Kár, hogy a tesztautóban nem volt rögzítőháló, így a hatalmas térben keveredhetett volna a sör és az ecetes uborka. A hátsó ülés lehajtásával 1420 liternyi raktér állítható elő, ami az első ülés lehajtásával akár 1620 literig bővíthető.
Az aktív biztonság szolgálatában a legújabb generációs blokkolásgátlót (ABS) építették be, hat légzsák és ESP szolgálja az utasok bztonságát a második felszereltségi szinttől. A fejtámlákat új, még hatékonyabb védelmi rendszerként az ostorcsapás jellegű mozgások okozta sérülések megelőzése szempontjából optimalizált (Whiplash Optimierte Kopfstützen; WOKS) konstrukció váltotta fel. A tolvajoknak rossz hír, hogy az Octaviát a Superbével megegyező indításgátlóval szereték fel.
A Skoda főként a régi Fabia-tulajdonosok kegyeit keresi az új, nagyra nőtt kisautóval. Minősége, formája, műszaki tartalma és ára eggyel nagyobb kategóriát idéz.
Egyszerűen skodálatos. A Skoda mindig is izgalmas autókat gyártott, a Superb különb mindegyiknél. Mindent beletettek a csehek ebbe az autóba, Laurin & Klement felszereltséggel valódi felső-középkategóriás prémiumautó.
Nem csak álom az olcsó és a környezetkímélő autózás, egy jókora gázos Skodával minderről élesben is meggyőződhettünk. Leghosszabb és legolcsóbb tesztünk beszámolója következik.
Bemutatták a cégautópiacot átrendező Skoda Superbet. A cseh óriás már nem csupán a VW Passatnak jelenthet problémát, hanem még az Audi háza táján is okozhat szemrángást. Nagy, tetszetős, izgalmas - és nem drága.
Rátörte az álomba szenderült nagyautókra az ajtót az új Superb. Már korábban is kerülgette a prémiumgyártókat a most csúcsra jutott cseh remek. Hátsó lábtere és páratlan csomagtartója elismerést érdemel.
Egymás után teszteltük a kiskombik bajnokának benzines és dízel változatát. A két autó közt nincs nagy különbség, de mindkét motornak vannak előnyei és hátrányai. Lássuk ezeket.
A korábbi dízel RS sem volt kispályás, de az új 170 lovas erőmű élvezetes vezetést kínál. Sportos kombi jutányos áron, a takarékosság azonban nem az erőssége.
A Skoda egyre több dual modellt kínál, az Octavia régi és új típusa, a Roomster és a Praktik mellett az új Fabia is kérhető gázos hajtással. Vajon megéri?