Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4bad46cc-675a-4736-a8bd-7c80037d6297","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kormányhivatal előbb megpróbálta megtagadni az Eve Power környezethasználati engedélyének kiadását.","shortLead":"A kormányhivatal előbb megpróbálta megtagadni az Eve Power környezethasználati engedélyének kiadását.","id":"20250512_eve-power-debrecen-akkugyar-kornyezethasznalati-engedely-magzatkarosito-oldoszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4bad46cc-675a-4736-a8bd-7c80037d6297.jpg","index":0,"item":"8d81d819-82f2-463b-bc92-9395f1942a37","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250512_eve-power-debrecen-akkugyar-kornyezethasznalati-engedely-magzatkarosito-oldoszer","timestamp":"2025. május. 12. 17:31","title":"Évente 16 ezer tonna magzatkárosító oldószert használ majd a Debrecenben épülő kínai akkugyár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76070240-179a-457a-b7d2-a09b7943f9c5","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Bolla Tiborról hétfőn jelent meg egy cikk, amely szerint közeli ismerőse a „Nagymester”, az utóbbi évek egyik legsúlyosabb korrupciós bűncselekményének vádlottja.","shortLead":"Bolla Tiborról hétfőn jelent meg egy cikk, amely szerint közeli ismerőse a „Nagymester”, az utóbbi évek egyik...","id":"20250512_tisza-bolla-tibor-karacsony-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76070240-179a-457a-b7d2-a09b7943f9c5.jpg","index":0,"item":"07eaa518-7312-4261-926d-945ead0e7c4d","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_tisza-bolla-tibor-karacsony-gergely","timestamp":"2025. május. 12. 15:10","title":"A Tisza azonnali hatállyal visszahívatná a BKV-vezért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77b9193f-cedd-494a-9828-ef121918ef09","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Ismét drágulás, ismét az egész országban.","shortLead":"Ismét drágulás, ismét az egész országban.","id":"20250512_alberlet-berleti-dij-ksh-ingatlan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77b9193f-cedd-494a-9828-ef121918ef09.jpg","index":0,"item":"9e2cfa06-6a0c-4c83-b8a2-1230285f71d1","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250512_alberlet-berleti-dij-ksh-ingatlan","timestamp":"2025. május. 12. 09:23","title":"Ennyi pénz alatt inkább el se induljon albérletet keresni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"019ca6b1-17ce-46ef-9730-e32019aabfeb","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"A MOHU az idei évtől sűrűbben viszi el a szelektíven gyűjtött hulladékot: ahol eddig csak havonta egyszer ürítették a papíros, műanyagos vagy fémes kukákat, ott mostantól kétszer gyakrabban számíthatunk a szállításra. Ez az 5000 lakost meghaladó településeket érinti, összesen 96 várost. Emellett folytatódik az is, hogy a korábban használt szelektív zsákokat kukákra cserélik.","shortLead":"A MOHU az idei évtől sűrűbben viszi el a szelektíven gyűjtött hulladékot: ahol eddig csak havonta egyszer ürítették...","id":"20250410_szelektiv-kukak_hulladekgyujtes_mohu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/019ca6b1-17ce-46ef-9730-e32019aabfeb.jpg","index":0,"item":"957e2935-36ff-475f-84ee-c9f387b4a2e9","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250410_szelektiv-kukak_hulladekgyujtes_mohu","timestamp":"2025. május. 11. 15:30","title":"Zsákok helyett gyakrabban ürülő szelektív kukák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06926905-1a3c-45b4-ae46-0478427862d8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Inkognitó módban is nyomon követte a felhasználókat a techóriás, a hangjuk és arcuk mintázatait is rögzítette.","shortLead":"Inkognitó módban is nyomon követte a felhasználókat a techóriás, a hangjuk és arcuk mintázatait is rögzítette.","id":"20250511_A-Google-nek-ezuttal-Texasnak-kell-kifizetnie-tobb-mint-egymilliard-dollart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06926905-1a3c-45b4-ae46-0478427862d8.jpg","index":0,"item":"998d9ff7-f129-4a0b-9152-74209ee832fd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250511_A-Google-nek-ezuttal-Texasnak-kell-kifizetnie-tobb-mint-egymilliard-dollart","timestamp":"2025. május. 11. 11:23","title":"A Google-nek ezúttal Texasnak kell kifizetnie több mint egymilliárd dollárt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db9124b3-8d14-4cbc-b8b3-8410dad4c3db","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Buda Péter szerint „alaptalan vádak esetén ugyanis nem fogalmazunk úgy, hogy „várjuk meg, amíg hivatalos értesítést kapunk az ukrán hatóságoktól”.","shortLead":"Buda Péter szerint „alaptalan vádak esetén ugyanis nem fogalmazunk úgy, hogy „várjuk meg, amíg hivatalos értesítést...","id":"20250512_szijjarto-peter-ukrajna-kemugy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db9124b3-8d14-4cbc-b8b3-8410dad4c3db.jpg","index":0,"item":"839c4f5c-19e8-4a22-9bdd-2ed50b207a46","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_szijjarto-peter-ukrajna-kemugy","timestamp":"2025. május. 12. 08:50","title":"Szakértő az ukrán–magyar kémbalhéról: Zavarba-, sőt, kétségbeejtő Szijjártó Péter reakciója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49f7fa4c-b028-4c57-a4c0-bd67267775fa","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Szoboszlai kezdőként lépett pályára a hazaiaknál, beadását Luis Diaz lőtte közvetlen közelről az üres kapuba.","shortLead":"Szoboszlai kezdőként lépett pályára a hazaiaknál, beadását Luis Diaz lőtte közvetlen közelről az üres kapuba.","id":"20250511_Szoboszlai-golpasszt-adott-dontetlennel-zarult-a-Liverpool-Arsenal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49f7fa4c-b028-4c57-a4c0-bd67267775fa.jpg","index":0,"item":"57cf8e15-3622-44d9-9857-3996bbc11429","keywords":null,"link":"/sport/20250511_Szoboszlai-golpasszt-adott-dontetlennel-zarult-a-Liverpool-Arsenal","timestamp":"2025. május. 11. 20:11","title":"Szoboszlai gólpasszt adott, döntetlennel zárult a Liverpool-Arsenal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6fd87b23-35d7-416c-a40b-e3a76037fac7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ráadásul az emblémája inkább az Aston Martinéra hasonlít.","shortLead":"Ráadásul az emblémája inkább az Aston Martinéra hasonlít.","id":"20250512_kinai-klonautok-Bentley-utanzat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fd87b23-35d7-416c-a40b-e3a76037fac7.jpg","index":0,"item":"bce77f45-2ce0-449d-a51a-8d6e8a9499dd","keywords":null,"link":"/cegauto/20250512_kinai-klonautok-Bentley-utanzat","timestamp":"2025. május. 12. 08:41","title":"Még mindig vannak érthetetlen kínai klónautók, mint ez a Bentley-utánzat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Puritán, cégautónak szánt, ráncfelvarrott Skoda Octaviát teszteltünk. Az 1,4 literes turbómotorral élvezetes vele a munka.
Amint az a hamarosan megjelenő HVG Cégautó 2009 különszámból kiderül, a Skoda Octavia az egyik legnépszerűbb cégautó Magyarországon, különösen juttatásautóként kedvelik a cégek és a munkavállalók. Korábban több változatát (kombi, RS, Scout) is teszteltük, ezúttal a superbesített Octaviát vittük el egy körre.
Bár ez nehezen felismerhető, az új Octavia kialakításakor acél karosszériaelmeit is átdolgozták. A 19 függőleges lamellával megformált hűtőrács mellett – amelyet új tervezésű, krómozott keret szegélyez – az átszabott első sárvédők hozzájárulnak az Octavia dinamikusan karcsú benyomást keltő képéhez. A karosszéria nagyobb és meghatározóbb nyílásokkal szolgál az új fényszórók számára, amelyek extrafelszerelésként xenon-világítóegységekkel és a kanyarvilágítási rendszer speciális forgatómoduljaival is felszerelhetők. Tesztautónkban ez utóbbit tehettük próbára.
A ködfényszórók a hangsúlyozottan vízszintes lökhárító alatt, messze a karosszéria sarkai felé tolva kaptak helyet. Első alkalommal kínál az Octavia nappali világítást, illetve kanyarodófény funkciót. Új tervezésűek a behajtható külső tükrök is. Házukba integrálva kiegészítő irányjelzők kaptak helyet, amelyek így a közlekedés többi résztvevője számára minden irányból jobban észlelhetők. A külső tükrök már a „Classic” alapváltozaton is elektromosan állíthatók és fűthetők. Az Octavia karosszériájának optikai frissítését az új, hagyományosan C-alakban megformált hátsó világító felületek teszik teljessé. A hátsó lökhárítóba kiegészítő fényvisszaverő elemeket építettek, így a közlekedők a parkoló Octaviát is még korábban észlelhetik, és könnyebben felismerhetik. Ez korábban az RS Octaviák egyik megkülönböztető eleme volt.
A megújult Octavia motorpalettáján öt benzines és három dízel erőforrás sorakozik, egyikük első ízben szerepel a választékban. Az 1,4 TSI teljesítménye 90 kW (122 LE), forgatónyomaték-maximumát pedig az 1500 és 4000 percenkénti fordulatszám közötti tartományon folyamatosan rendelkezésre álló 200 newtonméternél éri el. Ez az erőforrás 203 kilométer/óra csúcssebességet kölcsönöz az Octavia számára, s álló helyzetből 9,7 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/óra tempóra. Háromezres fordulatszám környékén tartva igazán élvezetes vezetni.
A motor kifejezetten kedvelt lesz céges vásárlók és felhasználók körében. Ez utóbbi kör általában nincs elkényeztetve jó motorokkal, az 1,4-es TSI minden igényt kiszolgál, még öt személlyel sem riad vissza a feladattól. Lehet pörgetni, ilyenkor érces a hangja és természetesen megnő a fogyasztása. Kezdetben, városban járva nem tudtam 9 alá levinni az átlagfogyasztást, de amint főként országúton kezdtem el használni, lement nyolc liter alá. A négyszáz kilométeres tesztelés során száz kilométerenként 7,6 literes átlagot mértem vegyes üzemben.
Puritán a beltér (Oldaltörés)
A műszerfalat könnyen leolvasható fehér számaival a Superbből ismerős kombinált műszeregység uralja. A két körműszer – a sebesség- és a fordulatszámmérő – között elhelyezkedő multifunkciós kijelzőn a fedélzeti számítógép információi jelennek meg. A 2-DIN-méretű, integrált MP3-olvasó CD-lejátszóval szerelt „Swing” zenelejátszó AUX-kimenettel is rendelkezik, amelynek dugóaljzatát az állítható könyöktámla rekeszében találjuk.
A lehajtható hátsó üléstámla közepén rakodórekesszel kiegészített kartámasz áll rendelkezésre. A be- és a kiszállást nagyméretű ajtónyílások segítik. Az Octavia által limuzinként, gyakorlatilag lépcsőshátú karosszériája mellett is kínált ötödik ajtaja rendkívül megkönnyíti a ki- és bepakolást az 560 literes csomagtérbe. Kár, hogy a tesztautóban nem volt rögzítőháló, így a hatalmas térben keveredhetett volna a sör és az ecetes uborka. A hátsó ülés lehajtásával 1420 liternyi raktér állítható elő, ami az első ülés lehajtásával akár 1620 literig bővíthető.
Az aktív biztonság szolgálatában a legújabb generációs blokkolásgátlót (ABS) építették be, hat légzsák és ESP szolgálja az utasok bztonságát a második felszereltségi szinttől. A fejtámlákat új, még hatékonyabb védelmi rendszerként az ostorcsapás jellegű mozgások okozta sérülések megelőzése szempontjából optimalizált (Whiplash Optimierte Kopfstützen; WOKS) konstrukció váltotta fel. A tolvajoknak rossz hír, hogy az Octaviát a Superbével megegyező indításgátlóval szereték fel.
A Skoda főként a régi Fabia-tulajdonosok kegyeit keresi az új, nagyra nőtt kisautóval. Minősége, formája, műszaki tartalma és ára eggyel nagyobb kategóriát idéz.
Egyszerűen skodálatos. A Skoda mindig is izgalmas autókat gyártott, a Superb különb mindegyiknél. Mindent beletettek a csehek ebbe az autóba, Laurin & Klement felszereltséggel valódi felső-középkategóriás prémiumautó.
Nem csak álom az olcsó és a környezetkímélő autózás, egy jókora gázos Skodával minderről élesben is meggyőződhettünk. Leghosszabb és legolcsóbb tesztünk beszámolója következik.
Bemutatták a cégautópiacot átrendező Skoda Superbet. A cseh óriás már nem csupán a VW Passatnak jelenthet problémát, hanem még az Audi háza táján is okozhat szemrángást. Nagy, tetszetős, izgalmas - és nem drága.
Rátörte az álomba szenderült nagyautókra az ajtót az új Superb. Már korábban is kerülgette a prémiumgyártókat a most csúcsra jutott cseh remek. Hátsó lábtere és páratlan csomagtartója elismerést érdemel.
Egymás után teszteltük a kiskombik bajnokának benzines és dízel változatát. A két autó közt nincs nagy különbség, de mindkét motornak vannak előnyei és hátrányai. Lássuk ezeket.
A korábbi dízel RS sem volt kispályás, de az új 170 lovas erőmű élvezetes vezetést kínál. Sportos kombi jutányos áron, a takarékosság azonban nem az erőssége.
A Skoda egyre több dual modellt kínál, az Octavia régi és új típusa, a Roomster és a Praktik mellett az új Fabia is kérhető gázos hajtással. Vajon megéri?