Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4d6d07eb-3aa4-49af-836c-f169966ede56","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Helyenként 10 fok fölött is alakulhat a hőmérséklet csütörtökön.","shortLead":"Helyenként 10 fok fölött is alakulhat a hőmérséklet csütörtökön.","id":"20250102_idojaras-elorejelzes-kod-szel-homerseklet-meteorologia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d6d07eb-3aa4-49af-836c-f169966ede56.jpg","index":0,"item":"80959ca9-7aa5-47d8-8198-034b4bbe1800","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_idojaras-elorejelzes-kod-szel-homerseklet-meteorologia","timestamp":"2025. január. 02. 05:58","title":"Lassan felszakad a köd, erős szelet kapunk helyette","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60bdaed1-f5cd-4481-8f43-1604ee322d54","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20250102_hvg_tota_w_arpad_donald_trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60bdaed1-f5cd-4481-8f43-1604ee322d54.jpg","index":0,"item":"5654a0c3-d9f0-483d-9590-b69d1c600fee","keywords":null,"link":"/360/20250102_hvg_tota_w_arpad_donald_trump","timestamp":"2025. január. 02. 08:00","title":"Tóta W.: Dáridó Donalddal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f36efbf-c8ec-4d3c-be36-0011789616cd","c_author":"Kasza János","category":"tudomany","description":"A név január 1-jétől már közös, de még nem ért véget teljesen a Vodafone, a DIGI, az Antenna Hungária és az Invitech összevonása a One ernyője alatt – a következő hónapokban még számítani lehet pár változásra, de ezek jórészt már csak cégjogi dolgokat érintenek.","shortLead":"A név január 1-jétől már közös, de még nem ért véget teljesen a Vodafone, a DIGI, az Antenna Hungária és az Invitech...","id":"20250102_vodafone-digi-egyesules-one-magyarorszag-markavaltas-osszeolvadas-ugyfelszolgalat-szamlabefizetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f36efbf-c8ec-4d3c-be36-0011789616cd.jpg","index":0,"item":"57f89143-3228-446d-b5b2-d66b97e63b89","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_vodafone-digi-egyesules-one-magyarorszag-markavaltas-osszeolvadas-ugyfelszolgalat-szamlabefizetes","timestamp":"2025. január. 02. 12:44","title":"Van, ami változott, és van, ami maradt: itt van minden, amit a Vodafone-ból és a DIGI-ből létrejött One ügyfeleként tudnia kell","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b520b202-4d6d-4456-b946-3ee22f98988b","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Senki sem akar szenvedni. Felnőttkorunkban azonban kudarcos párkapcsolataink rákényszeríthetnek, hogy szembenézzünk elérhetetlen apánkkal. Már ha valóban szeretnénk bensőséges párkapcsolatot, és bátrak vagyunk elviselni a fájó érzéseket.","shortLead":"Senki sem akar szenvedni. Felnőttkorunkban azonban kudarcos párkapcsolataink rákényszeríthetnek, hogy szembenézzünk...","id":"20250102_Tisza-Kata-Nem-faj-ha-tagadjuk-az-apavagyunkat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b520b202-4d6d-4456-b946-3ee22f98988b.jpg","index":0,"item":"a2b13b42-3fe4-412e-a9d1-2f8324340db3","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250102_Tisza-Kata-Nem-faj-ha-tagadjuk-az-apavagyunkat","timestamp":"2025. január. 02. 18:20","title":"Tisza Kata: Nem fáj, ha tagadjuk az apavágyunkat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e52f5ca0-1634-4b8f-aefb-801ddbf1a7c8","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Vezérigazgató-helyettesi posztot hoztak létre, aki az űr- és a védelmi fejlesztésekért is felel majd.","shortLead":"Vezérigazgató-helyettesi posztot hoztak létre, aki az űr- és a védelmi fejlesztésekért is felel majd.","id":"20250102_4ig-nyrt-urtechnologia-uripar-Ur-es-Vedelmi-Technologiai-vezerigazgato-helyettes-Sarhegyi-Istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e52f5ca0-1634-4b8f-aefb-801ddbf1a7c8.jpg","index":0,"item":"ad86b4b1-1f02-4052-8912-eeda694a10df","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250102_4ig-nyrt-urtechnologia-uripar-Ur-es-Vedelmi-Technologiai-vezerigazgato-helyettes-Sarhegyi-Istvan","timestamp":"2025. január. 02. 10:56","title":"Külön vezére lesz az űrtechnológiának a 4iG-nél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85442fc8-f34d-4b94-a10c-1d5a130f7864","c_author":"hvg.hu","category":"nagyitas","description":"Pár nap múlva ünnepelte volna a 104. születésnapját a csütörtökön elhunyt ötszörös olimpiai bajnok tornász, Keleti Ágnes. A Nemzet Sportolója nemcsak Magyarország legtöbb olimpiai éremmel rendelkező női sportolója volt, hanem az ötkarikás játékok valaha élt legidősebb aranyérmese is. Fotógalériával emlékezünk rá.","shortLead":"Pár nap múlva ünnepelte volna a 104. születésnapját a csütörtökön elhunyt ötszörös olimpiai bajnok tornász, Keleti...","id":"20250102_Keleti-Agnes-halal-galeria-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85442fc8-f34d-4b94-a10c-1d5a130f7864.jpg","index":0,"item":"063e65fd-b26b-42d4-a169-fc1024908249","keywords":null,"link":"/nagyitas/20250102_Keleti-Agnes-halal-galeria-ebx","timestamp":"2025. január. 02. 15:37","title":"Közel százévesen is könnyedén spárgázott – fotógaléria Keleti Ágnesről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6517552-fecf-46e8-9ac6-1f353c436b7e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A 34 éves férfi két gyerek édesapja volt. ","shortLead":"A 34 éves férfi két gyerek édesapja volt. ","id":"20250102_letavertes-tuzijatek-halalos-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6517552-fecf-46e8-9ac6-1f353c436b7e.jpg","index":0,"item":"6d88bdb6-10bb-4b77-86d3-08417c948d51","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_letavertes-tuzijatek-halalos-baleset","timestamp":"2025. január. 02. 10:36","title":"Engedélyköteles tűzijáték okozhatta a szilveszteri halálos balesetet Létavértesen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Arról, hogy Ukrajnán keresztül nem érkezik már orosz gáz Európába, a The New York Times mellett a The Independent, a The Daily Telegraph és a The Times is beszámolt. Magyarország számára elszállt 1 milliárd eurónyi uniós támogatás, írja a Die Welt. Az ukrajnai béke Putyin végét jelentené, jelenti ki a Süddeutsche szerzője. A Nyugatnak hibrid ellentámadással kellene reagálnia az orosz hibrid hadviselésre, írja Max Boot a The Washington Postban. A közelgő Trump-elnökség elébe tekint a Financial Times.","shortLead":"Arról, hogy Ukrajnán keresztül nem érkezik már orosz gáz Európába, a The New York Times mellett a The Independent...","id":"20250102_nemzetkozi-lapszemle-ukrajna-oroszorszag-gaz-eu-penz-putyin-trump-hollandia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"ffca4e9d-a140-4b8c-a7e4-b61b1ffe83bc","keywords":null,"link":"/360/20250102_nemzetkozi-lapszemle-ukrajna-oroszorszag-gaz-eu-penz-putyin-trump-hollandia","timestamp":"2025. január. 02. 10:30","title":"Képtelen állapot ért véget – az Ukrajnán keresztül zajló orosz gázszállítás leállítását tárgyalja a világsajtó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hiába szép, látványos, hasznos és drága autó a 407 SW...
Hiába szép, látványos, hasznos és drága autó a 407 SW csúcsváltozata, a többi autós átnéz rajta, letolnak, ledudálnak, befékeznek, bevágnak elénk, nem tisztelnek. Ez volt az egyhetes tesztelés legszomorúbb tapasztalata.
am
A 407 SW hatalmas panoráma-üvegteteje az utastér világossága mellett az utasok nyitottságát is kifejezheti, jómagam csak a teszt utolsó napjain oldódtam fel annyira, hogy megszüntessem az árnyékolást. Nagy kár, hogy nem nyitható a tető. Ha választanom kellene, a fény helyett a levegőre, a hűs szellőre szavaznék.
am
A tavaly kisebb ráncfelvarráson esett át a Peugeot 407, bár ez a laikusoknak nem tűnik fel. A beltérben sem esett sok változás, megújult a navigációs rendszer, nőtt az első ülések ülőfelülete. Tesztautómat elektromos első ülésekkel szerelték, az anyósülés különlegessége, hogy asztalkaként előredönthető. A nem túl diszkrét fa- és a fényes lakkfekete műanyagbetétek ellenére kellemes a beltér, jó elhelyezkedni benne elöl és hátul egyaránt. A kombi 407 a hátsó utasokkal is nagylelkű.
A 407 SW csomagtere a hátsó üléspad ledöntésével akár 1365 literesre növelhető, hátránya, hogy nem teljesen sík a padló, a csomagtartó nyílása pedig szűk, nagyobb tárgyak bepakolása nem könnyű. Egy 24-es gyerekbringát is alig sikerült bepréselni úgy, hogy hátul egy személy elférjen mellette.
am
A kombi Peugeot legnagyobb vívmánya a felnyitható hátsó ablak, amelynek akkor vesszük hasznát, ha túl közel parkoltunk egy másik autóhoz, ha alacsony a garázs mennyezete, vagy csak egy labdát, vagy egy szvettert akarunk bedobni a kocsiba. A csomagtartó ajtaja nehéz, főleg lecsukni szenvedés.
[[ Oldaltörés: Új a navigációs rendszer ]]
am
Az RT5 navigációs rendszer beépített merevlemezzel, zenelejátszó funkcióval és beépített mobiltelefonnal rendelkezik. SIM-kártya dugdosás helyett egyszerűbb Bluetooth útján telefonálni, a kapcsolódás egyszerű. Ugyanilyen jó tapasztalat jellemezte az USB-csatolót, amint rádugtam a pendrive-ot, azonnal szólt róla a zene. Tíz egymástól függetlenül vezérelt, az utastér nyolc pontján elhelyezett JBL-hangszóró, 240 wattos teljesítmény és beépített mélysugárzó felel a jó hangulatért.
am
A kétzónás klímaberendezésben a pollen és a por szűréséről aktív szenes szűrő gondoskodik. A középkonzol gombtengerében el lehet veszni, nem ergonomikus a kialakítása. Egész pontosan 61 gomb boldogít a középkonzolon. Szerencsére a kormány alatti kapcsolókkal is lehet irányítani a zenelejátszót és a sebességtartó automatikát. A jobb oldali ablakemelő kapcsolója nincs jó helyen, jobban jár az anyósülésben ülő, ha a vezetőt kéri meg, hogy húzza le az ablakát, messze, apróbb termetűeknek elérhetetlen helyen van.
am
Az első és hátsó lökhárítóba épített ultrahangos érzékelők jelzése a hanghatás mellett a nagyméretű kijelzőn grafikusan is megjelenik. Parkolni ennek ellenére nehéz a nagy kombival. Az oldalsó visszapillantók bántóan kicsik, még a 107-esben is szégyent vallanánk vele. A suta fordulókör tetézi a bajt, a Peugeot 407 SW-vel városban manőverezni, forgolódni emberes feladat. A keréknyomás-ellenőrző rendszer rögtön jelez, amint csökkenő nyomást érzékel, a tesztautóban is megtette, bár látszólag nem volt lapos a kerék. A műszerórák szépek, a motorolaj hőmérsékletét is jelzi az egyik.
am
A 170 lóerős részecskeszűrős biturbó dízelmotor hatsebességes váltó révén adja le izmos nyomatékát, nem szaggatja az aszfaltot, de autópályán nagy sebességgel is utazhatunk hosszú kilométereken át. Szlalomozásra nem alkalmas, egy-egy lendületes előzésnél is kiderül, hogy nincs benne versenyszellem, pedig erő szorult belé elég. Könnyedén előz, de a visszaérkezéskor, nagy sebességnél érződik a kormányzás pontatlansága. Nyomatékos és halk az erőforrás, szebben szól, mint a hasonló hengerűrtartalmú korábbi benzines. Fogyasztása is baráti, a több mint 400 kilométeres vegyes használatú teszt során 7,75 literes fogyasztást mértünk száz kilométerenként. A kézi váltó karja maradt a Peugeot-nál megszokott imbolygó szerkezet, gázadásra mozog, a váltás pontatlan, sokszor esetleges, nem magától értetődő.
A 407-es nagy teljesítményű lengéscsillapítói és a futómű geometriája különválasztja a függőleges lengést és a kanyarodási funkciót. A fektetett lengéscsillapítók révén nem veszít teret a csomagtartó, a vezető és az utasok átsuhannak a legmostohább útszakaszokon is. Tudomást sem vesz a kátyúkról, a fekvőrendőrök sem hozzák ki a sodrából.
A 407 akár kilenc légzsákkal is rendelhető, a tesztautóban meglepődve fedeztem fel a hátsó oldalsó légzsákokra utaló jelzést az ajtókban. A 407-es öt csillagot kapott az EuroNCAP töréstesztjén, alapáras az ESP, a vészfékrásegítés, a kipörgésgátló, a kerekenkénti fékerő-szabályozás, vagy az automatikusan aktiválódó elakadásjelző.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Peugeot 407 SW 2.2 HDi
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
2179
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW
170/4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
370/1500-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2725
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4765/1811/1470
Csomagtér
448-1365 liter
Saját tömeg (kg)
1624
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
235
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
8,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
8,1
Országúti
5,
Vegyes
6,1
Tesztfogyasztás
7,75
CO2 kibocsátás (g/Km)
159
ÁRA
Alapára 8,195 millió forint A tesztelt autó ára kb. 9,8 millió forint