szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Európai Unióban átlagosan 1,3 százalékkal csökkent az autók ára idén januárban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Bizottság legutóbbi felmérése szerint. Figyelembe véve az 1,8 százalékos általános áremelkedést, reálértékben 3,1 százalékkal lettek olcsóbbak az autók Európa-szerte. Magyarországon reálértékben nem változott az autók ára.

A legnagyobb mértékben Lettországban esett reálértékben a gépkocsik ára, 14,7 százalékkal, Csehországban 13 százalék, Szlovákiában 10,9 százalék, Lengyelországban 9,4 százalék volt a csökkenés. A lista másik végén Románia áll, ott reálértékben 3,7 százalékkal emelkedett a személygépkocsik ára az idén január és tavaly január között.
   
Az autók árában is nagy eltérések vannak az egyes uniós tagországok között. Az Európai Bizottság egy 80 lóerős 5-ös VW Golfot vett alapul (Trendline felszereléssel), amelynek nettó ára Lengyelországban a legalacsonyabb, 10 687 euró, míg a legdrágább Belgiumban, 14 033 euró, azaz a két ország között 32,2 százalék a különbség. 
   
Magyarországon a nettó ár a bizottsági elemzés szerint 13 207 euró, ezzel az első harmadban foglal helyet a 27 tagország között. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Ford, Opel, Suzuki, Lada, VW - a legnépszerűbb cégautók

2008-ban pár ezerrel tovább nőtt Magyarországon a cégautók száma: új személyautót is többet vettek a cégek, mint 2007-ben, a külföldről vásárolt használt autók száma is gyarapodott, vagyis a személyautók értékesítésének visszaesése a cégautópiacon kevésbé volt érzékelhető. Évek óta nem változik a cégautók részesedése sem a teljes hazai személygépkocsi-állományon belül: a személyautók mintegy 9 százaléka cégautó.