Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1a220133-5031-47e5-bc40-b30acecbac68","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A határt a 400 lóerős autóknál húznák meg. ","shortLead":"A határt a 400 lóerős autóknál húznák meg. ","id":"20250606_nem-lehetne-eros-autot-vezetni-friss-jogositvannyal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a220133-5031-47e5-bc40-b30acecbac68.jpg","index":0,"item":"87fc9a31-7223-4ad0-8aa3-13e90c853828","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_nem-lehetne-eros-autot-vezetni-friss-jogositvannyal","timestamp":"2025. június. 06. 15:19","title":"ATV: korlátoznák, milyen autókat vezethetnek a friss jogsisok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"472c251a-9d75-4d3f-9707-7649d0e6f54e","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Thomas Mann korának egyik, vagy a legnagyobb hatású írója volt. Settembrini, Naphta, Cippola, Leverkühn, József, Aschenbach és Kröger – kis- és nagyregényei alakjainak elhíresült mondatai mélyen beépültek a világ szellemi életébe. Súlyos konfliktusok kísérték végig az életét. Magyarországon volt olyan is, hogy átkozták, de kiadták, és olyan is, hogy magasztalták, de nem adták ki.","shortLead":"Thomas Mann korának egyik, vagy a legnagyobb hatású írója volt. Settembrini, Naphta, Cippola, Leverkühn, József...","id":"20250606_Thomas-Mann-1875-1955-150-eve-szuletett-nacizmus-masodik-vilaghaboru-jozsef-attila","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/472c251a-9d75-4d3f-9707-7649d0e6f54e.jpg","index":0,"item":"15b947c2-b909-4023-a60a-9aa510612b2b","keywords":null,"link":"/360/20250606_Thomas-Mann-1875-1955-150-eve-szuletett-nacizmus-masodik-vilaghaboru-jozsef-attila","timestamp":"2025. június. 06. 18:07","title":"Egy gyilkosság állította örökre a demokrácia mellé – 150 éve született Thomas Mann, aki utolsó németországi fellépésével is vihart kavart","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3dc10a2-4b1f-4091-afd2-233c155cffd1","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Friedrich Merz megőrizte higgadtságát, és tovább méltatta az Egyesült Államokat. ","shortLead":"Friedrich Merz megőrizte higgadtságát, és tovább méltatta az Egyesült Államokat. ","id":"20250606_donald-trump-friedrich-merz-d-nap-feher-haz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3dc10a2-4b1f-4091-afd2-233c155cffd1.jpg","index":0,"item":"0d995c87-b41e-4b09-9372-a7b73541eaca","keywords":null,"link":"/vilag/20250606_donald-trump-friedrich-merz-d-nap-feher-haz","timestamp":"2025. június. 06. 13:46","title":"„Ez önöknek nem lehetett túl kellemes nap” – Donald Trump ismét magát hozta, amikor vendégül látta a német kancellárt a D-nap évfordulóján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"08233205-fe3c-4cb6-b2d5-329368c88337","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Tartui Egyetem mérnökeinek megoldása segítheti a városokat a jövőben, hogy racionalizálják a tömegközlekedést, de a tengeri élővilágot is könnyebb lehet megfigyelni vele.","shortLead":"A Tartui Egyetem mérnökeinek megoldása segítheti a városokat a jövőben, hogy racionalizálják a tömegközlekedést, de...","id":"20250606_hasznalt-okostelefon-ujrahasznositas-mobil-adatkozpont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08233205-fe3c-4cb6-b2d5-329368c88337.jpg","index":0,"item":"69e55137-f30f-4f81-a473-75003bd5e75b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_hasznalt-okostelefon-ujrahasznositas-mobil-adatkozpont","timestamp":"2025. június. 06. 18:03","title":"3200 forintból épült új adatközpont, csak négy használt telefon kellett hozzá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b11178f-af42-4656-bc9d-0f3f7c10c2e6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az ötvenes évek elejének a szintjén vannak. ","shortLead":"Az ötvenes évek elejének a szintjén vannak. ","id":"20250606_brit-autogyartas-70-eves-melypontra-zuhant","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b11178f-af42-4656-bc9d-0f3f7c10c2e6.jpg","index":0,"item":"a6135083-80e9-486b-85ee-0d83fad63ce3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_brit-autogyartas-70-eves-melypontra-zuhant","timestamp":"2025. június. 06. 08:36","title":"Kezdi magát teljesen leírni a brit autógyártás, 70 éves mélypontra zuhant","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1d671bc-9135-4af6-8965-643c2e6dff6f","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Tavaly Budapesten, idén Moszkvában találkoznak az illetékesek. ","shortLead":"Tavaly Budapesten, idén Moszkvában találkoznak az illetékesek. ","id":"20250606_","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1d671bc-9135-4af6-8965-643c2e6dff6f.jpg","index":0,"item":"34720f93-54c6-41b0-aefe-89fcfbef0969","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250606_","timestamp":"2025. június. 06. 16:06","title":"Oroszország és Magyarország újabb együttműködéseken dolgozik, ősszel lesz a bizottsági ülés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24e19613-14ae-473a-bae6-bfcbead0dfd6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: igazi kuruc.infós tempó és budapestiek a szakadéknál.","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Indítsa el a háttérben...","id":"20250606_Mindenki-fogja-be-semmi-sem-jar-Elvitelre-podcast-budapest-listazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24e19613-14ae-473a-bae6-bfcbead0dfd6.jpg","index":0,"item":"4f5ecb62-b2e0-4fbf-8c05-1bc5149816d9","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Mindenki-fogja-be-semmi-sem-jar-Elvitelre-podcast-budapest-listazas","timestamp":"2025. június. 08. 06:00","title":"Mindenki fogja be, semmi sem jár │Elvitelre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af8b2ae7-1693-4bab-ba54-475ee087e94b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók számítása szerint legalább 6500 olyan kráter van a Holdon, amelyben van annyi nemesfém, hogy érdemes lenne elkezdeni kibányászni.","shortLead":"Amerikai kutatók számítása szerint legalább 6500 olyan kráter van a Holdon, amelyben van annyi nemesfém, hogy érdemes...","id":"20250607_hold-nemesfem-banyaszat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af8b2ae7-1693-4bab-ba54-475ee087e94b.jpg","index":0,"item":"d953e21b-17af-4927-965a-5c2d193e0009","keywords":null,"link":"/tudomany/20250607_hold-nemesfem-banyaszat","timestamp":"2025. június. 07. 12:03","title":"Oda fognak menni érte: 1 000 000 000 000 dollárnyi nemesfém rejtőzhet a Holdon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Zsúfolt és folyamatosan fejlődő piacra tör be a Peugeot sportos egyterűje, a 3008. Bár az autóeladások folyamatosan esnek, az SUV és az egyterű kategória piaca évről-évre hízik. Az utóbbi Európában az 1998-as 6,3 százalékról 24 százalékra nőtt, a hobbiterepjárók iránti kereslet az 1998-as 0,9 százalékról 2008-ban 6,2 százalékra emelkedett. Az ötajtós autók piaca stabilnak mondható, ezért vette az oroszlános márka a bátorságot, hogy a három kategóriából gyúrja össze a 3008-ast.
Összkerékhajtással nem számoltak a Peugeot-nál, a poén kedvéért 25 ezer forintért felszerelhetjük az ál-SUV-t grip controllal. Ez a forgókapcsolós szerkezet a széria menetstabilizáló (ESP) speciális vezérlésével csökkenti a megcsúszás esélyét havas, sáros vagy homokos talajon.
Nem sikerült szépre a 3008, egy kolléga szerint olyan az orra, mintha ráragadt volna egy kockás füzet lapja. Hosszabb, mint a 308, de rövidebb, mint a 308 SW, nem olyan magas, mint a 4007 vagy a 807, de a sofőr mégis érzi, hogy dominál az úton. Főleg, ha a 150 lovas 1,6-os turbó volánjánál ül. Ezzel a motorral padlóig leültetett ülésekkel sportautós a fíling, a magas középkonzol MX-5 hatást kelt, a panorámatető sajnos nem nyitható. A BMW-vel közös turbómotor könnyedén gyorsítja a másfél tonnás egyterűt, a szűk kanyarok, a hukkanók egyenesen élvezettel fogyaszthatók. Ezzel összehasonlítva a 110 lovas 1,6 literes alapdízel lomhának tűnik, turbólyuka gyakran előtűnik, cserében takarékos. Autópályán nem érezni a két motor között a különbséget, száguldozni a dízellel is lehet.
Az erősebb motorokkal felszerelt 3008-as futóműve csökkenti a karosszéria dőlését a kanyarokban, ennek ellenére nem voltunk elégedettek az eredménnyel. A 3008 nem elég lágy, rossz úton, kátyúkban ráz és csattog, igaz a tesztelt autókon 18-as kerekeken peres gumik feszültek. Az autó feszes kis váltójáról ódákat lehetne írni, ez a legjobb francia váltó, amit eddig Peugeot-ba beszereltek. Ennél jobb csak a 4007-esben van, de az köztudottan japán szerkezet.
A 3008-as egyik nagy erőssége a hatalmas belmagasság és a hátsó helykínálat, a másik a variálható csomagtér, továbbá a fényűző, presztízsemelő felszereltség.
A 432 literes csomagtér padlója 3 szintes, a csomagtartó ajtaja két részletben nyitható, külső nyúlványa 200 kiló terhet elbír. Számos tárolóhely áll a rendelkezésünkre, a nagyméretű középkonzol rekesze mellett a kormány alatt is van kesztyűtartó. A teljesen sík hátsó padlóba csempészrekeszt is elrejtettek.
Gazdag biztonsági arzenál (Oldaltörés)
A biztonsági felszerelések közül kiemelkedő jelentőségű az ebben a kategóriában szokatlan head up display. A műszerfal tetejéből előbukkanó polikarbonát lapocskára vetíti a fedélzeti számítógép az aktuális sebességet, a tempomat beállításait és a követési távolságra figyelmeztető jelzést. Ez utóbbit előre beállíthatjuk vezetési stílusunknak megfelelően, az értékeket másodpercben látjuk folyamatosan. Ha a radar szerint túlságosan megközelítettük az előttünk haladót, figyelmeztető háromszög villan fel. A rendszer nem avatkozik be, nem ACC (távolságtartó tempomat), viszont megtanít arra, hogy ne másszunk rá az előttünk haladóra. Az ideális követési távolság 2 másodperc, a sportosabb stílushoz ennek fele dukál. Ezeknek a rendszereknek látványos kapcsolósort alakítottak ki a középkonzol tetején. A kétzónás klíma újdonsága, hogy levegőminőség-érzékelővel látták el, a füstöt vagy a bántó szagokat nem engedi be.
A hat légzsák, ESP, mp3-as zenelejátszó mellett az elektronikus kézifék és a dombsegéd is alapfelszerelés.
A benzines motorkínálat alapja a 120 lovas 1,6 VTi (akciós bevezető ára 4,79 millió forint), az erősebb, 150 lovas benzines 6,04 millióért lehet a mienk, a legolcsóbb dízel 5,68 millióba, a 150 lovas kétliteres öngyulladós 6,76 millióba, a legerősebb, 163 lovas változat pedig csak novembertől, 7,6 millióért vihető haza gazdag, Premium Pack felszereltséggel.
2011-től 200 lovas dízel-hibrid változatban is kapható lesz a 3008, idén ősszel érkezik a hétüléses testvér, a Peugeot 5008.
Íme a Peugeot új dimenziója: francia dizájn japán minőségben. Bárki kérdezte, milyen a kocsi, a válasz egyértelmű volt: nem pözsó. Volt, aki értette, volt, aki nem. Ám az autó mindenkinek tetszett. Ha nem lenne ilyen drága, minket is meggyőzött volna.
Kellemes, világos, puha, otthonos a Peugeot középkategóriása, kombi változatban családos vezetőknek ideális. Extralistája pazar, 2,2 literes dízelmotorja erős, az úton azonban nincs tisztelete.
A tisztaságot és a környezetvédelmet jelképező, zöld színnel kiemelt fehér gyöngyház ruhát kapott a 308 HybrideHDi tanulmány, a 2007-es Frankfurti Autószalon Peugeot-standjának környezetvédelmi emblémája. A Városliget zöldellő sétányain komoly feltűnést keltett, de villanyüzemével nem zavarta sem a gyalogosok, sem a kerékpárosok nyugalmát.