Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9d82f7d8-163a-4207-9841-3dde797bdbb3","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Lőw Zsolt élete száznyolcvan fokos fordulatot vett, de úgy érzi, egyelőre jól veszi az akadályokat.","shortLead":"Lőw Zsolt élete száznyolcvan fokos fordulatot vett, de úgy érzi, egyelőre jól veszi az akadályokat.","id":"20250424_Low-Zsolt-interju-rb-leipzig-bundesliga-gulacsi-peter-willi-orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d82f7d8-163a-4207-9841-3dde797bdbb3.jpg","index":0,"item":"f9faa90d-b6d9-461b-91d0-22e0d694eb71","keywords":null,"link":"/sport/20250424_Low-Zsolt-interju-rb-leipzig-bundesliga-gulacsi-peter-willi-orban","timestamp":"2025. április. 24. 14:05","title":"Lőw Zsolt: Úgy érzem magam, mint aki nem gondolkodhatott élete első ugrása előtt, de a mélybe vetette magát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7587f4b-6daf-45ba-bdb6-643b109a38f8","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"Tavaly év végén GDP-arányosan 73,5 százalék volt az államadósság mértéke, magasabb, mint egy évvel korábban. Még úgy is, hogy az államadósság-kezelő a számok szépítése érdekében adósságot vásárolt vissza év végén. És még úgy is, hogy a kormány – bár a kitűzött célt jócskán elvétette – alaposan lefaragta a hiányt tavaly 2023-hoz képest.","shortLead":"Tavaly év végén GDP-arányosan 73,5 százalék volt az államadósság mértéke, magasabb, mint egy évvel korábban. Még...","id":"20250423_Hiaba-a-nagy-megszoritas-a-trukkozes-nott-az-allamadossag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7587f4b-6daf-45ba-bdb6-643b109a38f8.jpg","index":0,"item":"416ba98a-b127-4248-9c4b-a8f7a50b386f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250423_Hiaba-a-nagy-megszoritas-a-trukkozes-nott-az-allamadossag","timestamp":"2025. április. 23. 10:37","title":"Hiába a nagy megszorítás, a trükközés, így is nőtt az államadósság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ac421f5b-4bce-444f-97dc-19a9202ad775","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Egy ENSZ-jelentés szerint legalább 33 ilyen eset ismert. Az érintettek nem tudnak kegyelemért vagy próbaidőre történő szabadlábra helyezésért folyamodni.","shortLead":"Egy ENSZ-jelentés szerint legalább 33 ilyen eset ismert. Az érintettek nem tudnak kegyelemért vagy próbaidőre történő...","id":"20250424_Feherorosz-ellenzekieket-kenyszergyogykezel-a-rezsim-egy-foorvos-korlatlan-hatalma-alatt-allnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac421f5b-4bce-444f-97dc-19a9202ad775.jpg","index":0,"item":"77d91c68-9c98-49df-b60b-009f4f27f57d","keywords":null,"link":"/vilag/20250424_Feherorosz-ellenzekieket-kenyszergyogykezel-a-rezsim-egy-foorvos-korlatlan-hatalma-alatt-allnak","timestamp":"2025. április. 24. 20:06","title":"Fehérorosz ellenzékieket kényszergyógykezel a rezsim, egy főorvos \"korlátlan hatalma\" alatt állnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af06648b-cb81-4211-b179-f2e047e7d55b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk egy feladatot, és arra biztatjuk – nem csak a matematikus – olvasóinkat, hogy próbálják megoldani. Tizenegyedik kihívás.","shortLead":"A Gondolkodás Öröme Alapítvánnyal közösen matekos hónapot tartunk a hvg.hu-n: május 8-ig minden hétköznap közzéteszünk...","id":"20250423_Gondolkozz-velunk-Talalt-terkep-Szexi-a-matek-11","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af06648b-cb81-4211-b179-f2e047e7d55b.jpg","index":0,"item":"9cd5b472-0dd8-4e43-89f5-b5074c49eef7","keywords":null,"link":"/elet/20250423_Gondolkozz-velunk-Talalt-terkep-Szexi-a-matek-11","timestamp":"2025. április. 23. 10:00","title":"Gondolkozz velünk: Talált térkép – Szexi a matek 11.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"52b49b54-65ee-4c54-a724-8e27b1c6c698","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az egyik biciklis a szélvédőre zuhant az ütközéstől, majd az úttestre esett, a másikat az árok felé sodródva találta el az autó.","shortLead":"Az egyik biciklis a szélvédőre zuhant az ütközéstől, majd az úttestre esett, a másikat az árok felé sodródva találta el...","id":"20250423_Nyolcvannal-csapodott-ket-kerekparosba-egy-autos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52b49b54-65ee-4c54-a724-8e27b1c6c698.jpg","index":0,"item":"a305958e-19ad-4bf5-888d-b81e4392960d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250423_Nyolcvannal-csapodott-ket-kerekparosba-egy-autos","timestamp":"2025. április. 23. 12:21","title":"Nyolcvannal csapódott két kerékpáros közé egy autós – vádat emeltek a sofőr ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d95ba8b-d7ed-434f-812d-01157d51d1a7","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Lánszki Regő építészeti államtitkár szerint „messzemenően figyelembe vették” a szomszédos utcákban lakók igényeit, a projekt olcsóbb, zöldebb és nyitotabb lesz.","shortLead":"Lánszki Regő építészeti államtitkár szerint „messzemenően figyelembe vették” a szomszédos utcákban lakók igényeit...","id":"20250424_Olcsobb-lett-a-Pazmany-Campus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d95ba8b-d7ed-434f-812d-01157d51d1a7.jpg","index":0,"item":"b85f70a7-3310-49af-88ad-5e92b2db33ef","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_Olcsobb-lett-a-Pazmany-Campus","timestamp":"2025. április. 24. 05:20","title":"Olcsóbb lett a Pázmány Campus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"440e5c80-4ab8-43bc-b2b7-0898d34db396","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Amazonnak meg kellene négyszereznie a gyártás sebességét, ha 2026 nyarára szeretne 1600 műholdat Föld körüli pályára állítani.","shortLead":"Az Amazonnak meg kellene négyszereznie a gyártás sebességét, ha 2026 nyarára szeretne 1600 műholdat Föld körüli pályára...","id":"20250424_amazon-urinternet-project-kuiper-muhold","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/440e5c80-4ab8-43bc-b2b7-0898d34db396.jpg","index":0,"item":"aa715e43-aad3-4246-bb69-57ae5ead3675","keywords":null,"link":"/tudomany/20250424_amazon-urinternet-project-kuiper-muhold","timestamp":"2025. április. 24. 12:03","title":"Gond van az Amazon űrinternet-projektjével, nagyon lassan készülnek a műholdak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d17f5f67-fff5-4496-b055-95d364943d88","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Miután az utolsó pillanatban kútba esett a londoni tárgyalás az amerikaiak, a britek, a franciák és az ukránok között, Donald Trump a közösségi médiában szállt bele Volodimir Zelenszkijbe, többek között a szemére vetve azt is, hogy Ukrajna 2014-ben egyetlen lövés leadása nélkül átengedte a Krímet Oroszországnak.","shortLead":"Miután az utolsó pillanatban kútba esett a londoni tárgyalás az amerikaiak, a britek, a franciák és az ukránok között...","id":"20250423_donald-trump-volodimir-zelenszkij-krim-felsziget-ukrajna-oroszorszag-beke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d17f5f67-fff5-4496-b055-95d364943d88.jpg","index":0,"item":"ad0ebff4-4cbe-44fd-919e-a72ac4b61474","keywords":null,"link":"/vilag/20250423_donald-trump-volodimir-zelenszkij-krim-felsziget-ukrajna-oroszorszag-beke","timestamp":"2025. április. 23. 19:21","title":"Trump szerint Zelenszkij csak elnyújtja a vérengzést azzal, hogy nem hajlandó lemondani a Krímről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha számokban kellene összefoglalni, mit tud az Opel új zöldautója, csak a címben...
Ha számokban kellene összefoglalni, mit tud az Opel új zöldautója, csak a címben szereplő számsort kell megfejtenünk.
am
Átlagfogyasztása 5,2 liter gázolaj (136 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátás), 1350 kilométeres hatótáv – állítja a sajtóanyag. Ez általában csak kísérleti körülmények között, terepasztalon elvégzett, nem valós forgalomban tesztelt adat. A frankfurti reptér és a heidelbergi Alte Brücke között módunkban állt kipróbálni, vajon mennyit lódítottak a PR-esek. Autópályás, országúti és egy kisebb városi – lámpás - szakasszal számolva a 100 kilométeres úton (79 kilométer/órás átlagsebességet mérve) – a fedélzeti számítógép szerint – 4,3 litert fogyasztott átlagban két személlyel klíma nélkül az Insignia Ecoflex. Elég hihetetlennek tűnik, de az újságírók többsége nem lépte át az öt litert. Mindez nem is lenne szenzáció, ha kisautóról beszélnénk. De az Opel új középkategóriás szedánját kétliteres, 160 lóerős Euro 5-ös motor hajtotta, amelynek maximális nyomatéka az overboost funkció igénybevételével 380 Nm. Százra 9,5 másodperc alatt gyorsul, csúcssebessége 221 kilométer/óra, gyorsabb, mint az Ecoflex-kiegészítők nélküli változatok.
am
am
A fogyasztási verseny után a 120 kilométeres visszaúton az obenwaldi erdők élvezetes kanyarjaiban azt is kipróbáltuk, milyen az Insignia, ha a vezetés élvezetéről van szó. Sportfokozatban, erőszakosan, hármasban-négyesben faltuk a kilométereket, a fogyasztás azonban csak lassan kúszott felfelé. Az utolsó 30 kilométert sebességkorlátozástól mentes autópálya szakaszon tettük meg, ahol padlóig taposott pedállal, óra szerint 236-tal repesztettünk. De még a csúcssebességnél sem lépte túl a 3300-at a fordulatszám, a 10 litert a pillanatnyi fo-gyasztás. A 220 kilométeres tesztút során 5,6 literes átlagfogyasztásról árulkodott a fedélzeti számítógép.
am
[[ Oldaltörés: Miből áll az Ecoflex? ]]
am
Az Ecoflex modell szíve az Insigniában tavaly télen bemutatott új generációs, négyhengeres, kétliteres CDTI motor 118 kW/160 lóerő teljesítményű változata. Kizárólag hatfokozatú sebességváltó kapcsolódhat hozzá, amelynek hosszú legfelső fokozata csökkenti a fordulatszámot és a fogyasztást. A vezetőt jelzőlámpa figyelmezteti, ha a hajtómű elektronikus felügyelete szerint előnyös lenne felkapcsolni. Ezt azonban nagyon diszkréten teszi, hagyja a sofőrt vezetni, a túra alatt csak kétszer villant fel a váltás-esedékesség jelző.
am
Az első és a második fokozat áttétele rövidebb lett, a száz kilométer/óra eléréséhez szükséges 9,5 másodperc ugyanannyi, mint a standard 2.0 CDTI 160 lóerős változaté. Az Insignia Ecoflex motorjában debütál egy újszerű megoldás, a clean tech égésfolyamat. A GM által kifejlesztett technika zárthurkú elektronikával biztosítja a lehető legkisebb fogyasztást és emissziót. Legfontosabb eleme az egyes égésterek nyomását mérő piezoelektromos érzékelő. A motor mellett a jármű alaktényezőjét fejlesztették tovább. Az Insignia Ecoflex légellenállási alaktényezője mindössze 0,26, ezáltal ez a világ egyik legáramvonalasabb szedánja, egy csoportban a jelentősen drágább prémiummárkákkal.
am
A standard 2.0 CDTI Insigniához képest több mint húsz százalékkal szorították le az Ecoflex modell légellenállását. Öt tényező játszott jelentős szerepet ebben az eredményben: az üzemanyagtank burkolása a hátsó tengely előtt; a hűtőmaszk felső részének lezárása; az első spoiler középső nyílásának lezárása; a szabad magasság csökkentése egy centivel; a hűtő aljának oldalsó szigetelése. Az Insignia Ecoflex különösen kis gördülési ellenállású 225/55 R17 gumiabroncsa Michelin gyártmány.
Az Ecoflex modellek opciósan megkaphatják az Insignia valamennyi műszaki újdonságát: a mechatronic futóművet a stabilitást növelő flexride rendszer egészíti ki, amely valósidőben szabályozza a csillapítást, és háromféle menetmód között kínál választást: a standard komfort-beállítás mellett a lágyabb tour, illetve az aktívabb sport üzemmód áll rendelkezésre, amelyben az autó élénkebben reagál a gázadásra és a kormányzásra.
am
Az új generációs AFL+ bixenon fényszóró a pillanatnyi közlekedési helyzethez alkalmaz-kodó kilencféle világítási funkcióval rendelkezik, szintén kapható az új Opel Eye kamera, amely figyeli a burkolati jeleket, és figyelmeztet a véletlenszerű sávelhagyásra.
am
Az Insignia Ecoflex négy- és ötajtós kivitele még a nyáron megérkezik az Opel márkakereskedőkhöz, a kombi ősszel várható, de az hogy mennyire lesz sikeres nálunk, a fogyasztókon kívül a környezettudatos cégeken és a szén-dioxid alapú adózás bevezetésén múlik.