Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"87acd752-1cc3-4a98-bbd9-4068b0b9998d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az új, gyorsreagálású NATO-erő, az ARF Romániában, Bulgáriában és Görögországban gyakorlatozik. Magyarország logisztikai feladatokat lát el – senki se lepődjön meg, ha brit hadoszlopokkal találkozik a magyar utakon.","shortLead":"Az új, gyorsreagálású NATO-erő, az ARF Romániában, Bulgáriában és Görögországban gyakorlatozik. Magyarország...","id":"20250119_Magyarorszag-nagyszabasu-Oroszorszag-elleni-NATO-gyakorlatban-vesz-reszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87acd752-1cc3-4a98-bbd9-4068b0b9998d.jpg","index":0,"item":"9fe99cd1-ddfe-43b6-8af4-1c90ace2873e","keywords":null,"link":"/itthon/20250119_Magyarorszag-nagyszabasu-Oroszorszag-elleni-NATO-gyakorlatban-vesz-reszt","timestamp":"2025. január. 19. 11:25","title":"Magyarország nagyszabású Oroszország elleni NATO-gyakorlatban vesz részt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da0a5cd1-abc1-446f-9e55-babca8126ea4","c_author":"Vándor Éva","category":"elet","description":"Ketten együtt összesen összesen 27 Grand Slam-trófeán és három olimpiai bajnoki címen osztoznak, de most az a cél, hogy legyen néhány közös sikerük is. Alig fél évvel ezelőtt Novak Djokovic a világ tetején érezhette magát friss olimpiai bajnokként, Andy Murray pedig a visszavonulását jelentette be Párizsban. Eszében sem volt, hogy edző legyen, most mégis az a Djokovic kérte fel, akitől négy melbourne-i döntőben is kikapott. Murray tudja, hogyan kell legyőzni a fiatal trónkövetelőket, és a 37 éves szerb bajnoknak most pont erre van szüksége. ","shortLead":"Ketten együtt összesen összesen 27 Grand Slam-trófeán és három olimpiai bajnoki címen osztoznak, de most az a cél...","id":"20250118_novak-djokovic-andy-murray-tenisz-australian-open-grand-slam-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da0a5cd1-abc1-446f-9e55-babca8126ea4.jpg","index":0,"item":"02bf0c8d-6865-4c59-9f8f-d24e71cd2292","keywords":null,"link":"/elet/20250118_novak-djokovic-andy-murray-tenisz-australian-open-grand-slam-ebx","timestamp":"2025. január. 18. 15:30","title":"Djokovic és Murray, a furcsa pár: „Nem baj, ha rajtam vezeti le a feszültséget”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b675e436-e563-453c-996c-6edb81b5d6b9","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Szijjártó Péter 2019 nyarán jelentette be, hogy Magyarország egy 300 méteres partszakasszal rendelkező 32 hektáros területet vásárolt Triesztben. Az Átlátszó kérésére 2024 november közepén a projektcég, az Adria Port Zrt. megküldte a trieszti kikötő hatástanulmányát. Egy gond akadt, a 192 oldalból 167-et teljesen, 7-et pedig részlegesen kisatíroztak, így tűnt fel például egy kubista gőzmozdony is a dokumentumban. ","shortLead":"Szijjártó Péter 2019 nyarán jelentette be, hogy Magyarország egy 300 méteres partszakasszal rendelkező 32 hektáros...","id":"20250118_duma-aktual-trieszti-kikoto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b675e436-e563-453c-996c-6edb81b5d6b9.jpg","index":0,"item":"c9ab699a-1bcf-4ad1-acd1-0a37071cd1ab","keywords":null,"link":"/360/20250118_duma-aktual-trieszti-kikoto","timestamp":"2025. január. 18. 19:30","title":"Duma Aktuál: Kubista négyszögek mögé rejtették a trieszti kikötő terveit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3848d23d-652b-469d-ac4f-f8046f783cd1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A tűzbe borult vonat a pályaudvar Verseny utca felőli oldalán áll.","shortLead":"A tűzbe borult vonat a pályaudvar Verseny utca felőli oldalán áll.","id":"20250117_tuz-keleti-mozdony-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3848d23d-652b-469d-ac4f-f8046f783cd1.jpg","index":0,"item":"db21e194-b0be-45d2-9a03-1fcce7b17326","keywords":null,"link":"/itthon/20250117_tuz-keleti-mozdony-video","timestamp":"2025. január. 17. 19:03","title":"Lángolt egy mozdony a Keletiben, korlátozták a pályaudvar forgalmát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06b383b7-a05d-483f-946d-50f3c2cc1fdf","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Mosóczi László a MÁV-csoport vasúti személyszállító cégének vezérigazgatója is volt. ","shortLead":"Mosóczi László a MÁV-csoport vasúti személyszállító cégének vezérigazgatója is volt. ","id":"20250118_Korabbi-kozlekedesi-allamtitkart-neveztek-ki-a-GySEV-igazgatosagi-elnokenek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06b383b7-a05d-483f-946d-50f3c2cc1fdf.jpg","index":0,"item":"22966c90-d014-4cf5-8f87-ee62b190679a","keywords":null,"link":"/itthon/20250118_Korabbi-kozlekedesi-allamtitkart-neveztek-ki-a-GySEV-igazgatosagi-elnokenek","timestamp":"2025. január. 18. 15:34","title":"Korábbi közlekedési államtitkárt neveztek ki a GySEV igazgatósági elnökének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f11b77e9-09ee-4601-a607-ac3819b65a58","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az Eduline által megkérdezett pedagógusok szerint, látszatra olyan volt a teszt, mint a korábbi években, de azért voltak benne nehézségek.","shortLead":"Az Eduline által megkérdezett pedagógusok szerint, látszatra olyan volt a teszt, mint a korábbi években, de azért...","id":"20250118_szaktanarok-a-magyar-felvetelirol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f11b77e9-09ee-4601-a607-ac3819b65a58.jpg","index":0,"item":"e810e5e5-84e1-4c25-a959-f105cbcaf148","keywords":null,"link":"/elet/20250118_szaktanarok-a-magyar-felvetelirol","timestamp":"2025. január. 18. 16:46","title":"\"Másfajta gondolkodást igényelt ez a felvételi, mint a korábbi években\" – szaktanárok a magyar felvételiről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"efc364b6-8444-49eb-8e52-3c3c1dbc9948","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A feltételezett elkövetőt a helyszínen elfogták. ","shortLead":"A feltételezett elkövetőt a helyszínen elfogták. ","id":"20250118_Fia-olhette-meg-a-82-eves-ferfit-Ujbudan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efc364b6-8444-49eb-8e52-3c3c1dbc9948.jpg","index":0,"item":"6eab740c-f2b7-4091-ad3a-bc76db3cfb60","keywords":null,"link":"/itthon/20250118_Fia-olhette-meg-a-82-eves-ferfit-Ujbudan","timestamp":"2025. január. 18. 15:14","title":"Fia ölhette meg a 82 éves férfit Újbudán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"895bf3f0-f1d6-4950-a303-307601e43290","c_author":"Medvegy Gábor","category":"360","description":"Csak a pletyka főzte szappanná a szentesi félkegyelmű öregembert, derül ki a száz évvel ezelőtti lapok tudósításaiból. 1925 januárjában arról is írt az újság, hogy büntetéssel fenyegette az MTI a rádióhallgatókat, a szegények pedig attól remélték nyomoruk enyhítését, hogy tehetős családoknak adták örökbe gyerekeiket, sokszor cselédsorba. Kiderül az is, hogyan csaltak adót vidéken, és hogyan mentette meg a lincseléstől egy zsidó bérkocsissegéd az utcán hőbörgő antiszemitákat újév hajnalán.","shortLead":"Csak a pletyka főzte szappanná a szentesi félkegyelmű öregembert, derül ki a száz évvel ezelőtti lapok tudósításaiból...","id":"20250118_szazeves-ujsag-1925-januar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/895bf3f0-f1d6-4950-a303-307601e43290.jpg","index":0,"item":"3f89d7af-0603-4ec9-8f67-1d2e062cd08d","keywords":null,"link":"/360/20250118_szazeves-ujsag-1925-januar","timestamp":"2025. január. 18. 17:00","title":"„Szeressük egymást, hogy annál jobban gyűlölhessünk mindenkit, aki nem magyar”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha számokban kellene összefoglalni, mit tud az Opel új zöldautója, csak a címben...
Ha számokban kellene összefoglalni, mit tud az Opel új zöldautója, csak a címben szereplő számsort kell megfejtenünk.
am
Átlagfogyasztása 5,2 liter gázolaj (136 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátás), 1350 kilométeres hatótáv – állítja a sajtóanyag. Ez általában csak kísérleti körülmények között, terepasztalon elvégzett, nem valós forgalomban tesztelt adat. A frankfurti reptér és a heidelbergi Alte Brücke között módunkban állt kipróbálni, vajon mennyit lódítottak a PR-esek. Autópályás, országúti és egy kisebb városi – lámpás - szakasszal számolva a 100 kilométeres úton (79 kilométer/órás átlagsebességet mérve) – a fedélzeti számítógép szerint – 4,3 litert fogyasztott átlagban két személlyel klíma nélkül az Insignia Ecoflex. Elég hihetetlennek tűnik, de az újságírók többsége nem lépte át az öt litert. Mindez nem is lenne szenzáció, ha kisautóról beszélnénk. De az Opel új középkategóriás szedánját kétliteres, 160 lóerős Euro 5-ös motor hajtotta, amelynek maximális nyomatéka az overboost funkció igénybevételével 380 Nm. Százra 9,5 másodperc alatt gyorsul, csúcssebessége 221 kilométer/óra, gyorsabb, mint az Ecoflex-kiegészítők nélküli változatok.
am
am
A fogyasztási verseny után a 120 kilométeres visszaúton az obenwaldi erdők élvezetes kanyarjaiban azt is kipróbáltuk, milyen az Insignia, ha a vezetés élvezetéről van szó. Sportfokozatban, erőszakosan, hármasban-négyesben faltuk a kilométereket, a fogyasztás azonban csak lassan kúszott felfelé. Az utolsó 30 kilométert sebességkorlátozástól mentes autópálya szakaszon tettük meg, ahol padlóig taposott pedállal, óra szerint 236-tal repesztettünk. De még a csúcssebességnél sem lépte túl a 3300-at a fordulatszám, a 10 litert a pillanatnyi fo-gyasztás. A 220 kilométeres tesztút során 5,6 literes átlagfogyasztásról árulkodott a fedélzeti számítógép.
am
[[ Oldaltörés: Miből áll az Ecoflex? ]]
am
Az Ecoflex modell szíve az Insigniában tavaly télen bemutatott új generációs, négyhengeres, kétliteres CDTI motor 118 kW/160 lóerő teljesítményű változata. Kizárólag hatfokozatú sebességváltó kapcsolódhat hozzá, amelynek hosszú legfelső fokozata csökkenti a fordulatszámot és a fogyasztást. A vezetőt jelzőlámpa figyelmezteti, ha a hajtómű elektronikus felügyelete szerint előnyös lenne felkapcsolni. Ezt azonban nagyon diszkréten teszi, hagyja a sofőrt vezetni, a túra alatt csak kétszer villant fel a váltás-esedékesség jelző.
am
Az első és a második fokozat áttétele rövidebb lett, a száz kilométer/óra eléréséhez szükséges 9,5 másodperc ugyanannyi, mint a standard 2.0 CDTI 160 lóerős változaté. Az Insignia Ecoflex motorjában debütál egy újszerű megoldás, a clean tech égésfolyamat. A GM által kifejlesztett technika zárthurkú elektronikával biztosítja a lehető legkisebb fogyasztást és emissziót. Legfontosabb eleme az egyes égésterek nyomását mérő piezoelektromos érzékelő. A motor mellett a jármű alaktényezőjét fejlesztették tovább. Az Insignia Ecoflex légellenállási alaktényezője mindössze 0,26, ezáltal ez a világ egyik legáramvonalasabb szedánja, egy csoportban a jelentősen drágább prémiummárkákkal.
am
A standard 2.0 CDTI Insigniához képest több mint húsz százalékkal szorították le az Ecoflex modell légellenállását. Öt tényező játszott jelentős szerepet ebben az eredményben: az üzemanyagtank burkolása a hátsó tengely előtt; a hűtőmaszk felső részének lezárása; az első spoiler középső nyílásának lezárása; a szabad magasság csökkentése egy centivel; a hűtő aljának oldalsó szigetelése. Az Insignia Ecoflex különösen kis gördülési ellenállású 225/55 R17 gumiabroncsa Michelin gyártmány.
Az Ecoflex modellek opciósan megkaphatják az Insignia valamennyi műszaki újdonságát: a mechatronic futóművet a stabilitást növelő flexride rendszer egészíti ki, amely valósidőben szabályozza a csillapítást, és háromféle menetmód között kínál választást: a standard komfort-beállítás mellett a lágyabb tour, illetve az aktívabb sport üzemmód áll rendelkezésre, amelyben az autó élénkebben reagál a gázadásra és a kormányzásra.
am
Az új generációs AFL+ bixenon fényszóró a pillanatnyi közlekedési helyzethez alkalmaz-kodó kilencféle világítási funkcióval rendelkezik, szintén kapható az új Opel Eye kamera, amely figyeli a burkolati jeleket, és figyelmeztet a véletlenszerű sávelhagyásra.
am
Az Insignia Ecoflex négy- és ötajtós kivitele még a nyáron megérkezik az Opel márkakereskedőkhöz, a kombi ősszel várható, de az hogy mennyire lesz sikeres nálunk, a fogyasztókon kívül a környezettudatos cégeken és a szén-dioxid alapú adózás bevezetésén múlik.