Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"49dc692d-aa9b-4d46-b052-67a4afac7f65","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"Új, innovatív lépésekkel haladunk a környezettudatos hulladékkezelés terén: az elkövetkező 10 évben összesen 82 új, modern hulladékudvart létesítenek országszerte, míg a meglévők használata folyamatosan egyszerűbbé, gyorsabbá és átláthatóbbá válik. A MOHU fejlesztéseivel még nagyobb hangsúly kerül a fenntarthatóságra és a szelektív hulladékgyűjtésre, ami nemcsak a környezetvédelem, de a nemzetgazdaság szempontjából is jelentős előrelépést jelent. Az első új, lakosságbarát hulladékudvar 2024 májusában nyílt meg Esztergomban, és prototípusnak tekinthető a következő években felépítendő létesítmények számára.","shortLead":"Új, innovatív lépésekkel haladunk a környezettudatos hulladékkezelés terén: az elkövetkező 10 évben összesen 82 új...","id":"20241028_Hulladekudvar-fejlesztes-letrehozas-mohu-ujrahasznositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49dc692d-aa9b-4d46-b052-67a4afac7f65.jpg","index":0,"item":"85f9e664-b1c9-473a-81a9-bbb041a69845","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241028_Hulladekudvar-fejlesztes-letrehozas-mohu-ujrahasznositas","timestamp":"2024. december. 01. 11:30","title":"Hatékonyabb, jobb és nagyobb hulladékudvar-hálózat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98114459-a258-4db9-9abd-c5abb6373dd5","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A felújítás drága mulatság és óriási nyűg is, időközönként mégis muszáj belevágni. Az ilyen megpróbáltatásokra érdemes felkészülni, legyen az a felújítás anyagi vagy gyakorlati oldala.","shortLead":"A felújítás drága mulatság és óriási nyűg is, időközönként mégis muszáj belevágni. Az ilyen megpróbáltatásokra érdemes...","id":"20241202_Kasszakulcs-podcast-lakasfelujitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98114459-a258-4db9-9abd-c5abb6373dd5.jpg","index":0,"item":"9b3f9d16-ed87-48e1-8cd5-37bd806e6fd9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241202_Kasszakulcs-podcast-lakasfelujitas","timestamp":"2024. december. 02. 06:00","title":"Hogyan tegyük gördülékennyé a felújítást? - Kasszakulcs #37","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6ea0e27-6f46-46d2-99e8-017745db8f5a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mutatjuk az új digitális táblát, ami a zöldhullám meglovagolásában nyújt segítséget.","shortLead":"Mutatjuk az új digitális táblát, ami a zöldhullám meglovagolásában nyújt segítséget.","id":"20241202_uj-kozlekedesi-tabla-ami-igen-kozkedveltte-valhat-zoldhullam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6ea0e27-6f46-46d2-99e8-017745db8f5a.jpg","index":0,"item":"4f6ec654-b836-4f2e-b893-c44788c8f06d","keywords":null,"link":"/cegauto/20241202_uj-kozlekedesi-tabla-ami-igen-kozkedveltte-valhat-zoldhullam","timestamp":"2024. december. 02. 07:21","title":"Új közlekedési tábla, ami igen közkedveltté válhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7eb5f917-fbb8-412a-9021-956f43f98781","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"A gyomorforgató megmozdulás után kiállították Azeez al-Shaairt.","shortLead":"A gyomorforgató megmozdulás után kiállították Azeez al-Shaairt.","id":"20241202_nfl-shabalytalansag-azeez-al-shaair-tomegverekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7eb5f917-fbb8-412a-9021-956f43f98781.jpg","index":0,"item":"010042a3-4182-414d-a521-c812b590ff63","keywords":null,"link":"/sport/20241202_nfl-shabalytalansag-azeez-al-shaair-tomegverekedes","timestamp":"2024. december. 02. 11:20","title":"Egy durva szabálytalanság után tömegverekedés tört ki az NFL-ben – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7557d9d-538a-4df9-aab0-d88e72062b4c","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A Szomszédok legendás Janka nénijét mélyen felháborítják a magyar főzőműsorok.","shortLead":"A Szomszédok legendás Janka nénijét mélyen felháborítják a magyar főzőműsorok.","id":"20241201_pasztor-erzsi-fozo-musorok-ordenare","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7557d9d-538a-4df9-aab0-d88e72062b4c.jpg","index":0,"item":"baafee4c-8ac4-4b81-b849-ae3c3fadf5f7","keywords":null,"link":"/elet/20241201_pasztor-erzsi-fozo-musorok-ordenare","timestamp":"2024. december. 01. 16:14","title":"Pásztor Erzsi: Hát akkor élvezzétek az ordenáréságot, a gyalázkodást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4657d8c-b447-45e8-b275-19358e9f6665","c_author":"MTI","category":"gazdasag.zhvg","description":"Több mint 170 ország arról vitázott a dél-koreai Puszanban, hogy milyen kötelező intézkedéseket kellene bevezetni a globális műanyagszennyezés korlátozására.","shortLead":"Több mint 170 ország arról vitázott a dél-koreai Puszanban, hogy milyen kötelező intézkedéseket kellene bevezetni...","id":"20241202_Kozel-tiz-evig-keszitettek-elo-most-egy-hetig-tovabb-ragtak-megsem-szuletett-megallapodas-az-ENSZ-muanyagcsucsan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4657d8c-b447-45e8-b275-19358e9f6665.jpg","index":0,"item":"4a89911d-3ee7-4c91-824d-2469e18238ec","keywords":null,"link":"/zhvg/20241202_Kozel-tiz-evig-keszitettek-elo-most-egy-hetig-tovabb-ragtak-megsem-szuletett-megallapodas-az-ENSZ-muanyagcsucsan","timestamp":"2024. december. 02. 07:45","title":"Közel tíz évig készítették elő, most egy hétig tovább rágták, mégsem született megállapodás az ENSZ műanyagcsúcsán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42207e26-57d1-45dd-bd92-23e8ae2eb0f2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az amerikai TIME magazin idén is összeállította az év 200 legjobb találmányának listáját. Erről nem hiányozhatnak a szépségipari termékek sem, amelyek fejlesztését mára szinte mindig komoly tudományos kutatásokra alapozzák.","shortLead":"Az amerikai TIME magazin idén is összeállította az év 200 legjobb találmányának listáját. Erről nem hiányozhatnak...","id":"20241202_2024-legjobb-talalmanyai-time-200-lista-szepsegipar-oregedes-hajapolas-arcapolas-zuhanyzas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42207e26-57d1-45dd-bd92-23e8ae2eb0f2.jpg","index":0,"item":"e67457c2-f8e0-454b-8da7-16de4ede94f2","keywords":null,"link":"/tudomany/20241202_2024-legjobb-talalmanyai-time-200-lista-szepsegipar-oregedes-hajapolas-arcapolas-zuhanyzas","timestamp":"2024. december. 02. 07:08","title":"2024 legjobb találmányai: öregedés elleni szérum és menőbb zuhany","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ce8660e-caa9-4e50-9c90-3d792754cd76","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az Építési és Közlekedési Minisztérium azt közölte, hogy még nincs döntés a Pázmány Péter Katolikus Egyetem által hátrahagyott épületek hasznosításáról.","shortLead":"Az Építési és Közlekedési Minisztérium azt közölte, hogy még nincs döntés a Pázmány Péter Katolikus Egyetem által...","id":"20241202_pilis-campus-pazmany-vagyonkezelo-alapitvany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ce8660e-caa9-4e50-9c90-3d792754cd76.jpg","index":0,"item":"0b1d0864-8c0e-4336-b39b-3e3539eb8f0b","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_pilis-campus-pazmany-vagyonkezelo-alapitvany","timestamp":"2024. december. 02. 08:06","title":"Százmilliók mentek el a pilisi campust kezelő alapítványnál bérköltségekre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ájkjú. Ez a jövő? Szörnyecskék lepik el a városi dzsungelt, gumifüstölés helyett a srácok helyben megfordulással ajzzák fel a lányokat, akik később egy gyermeket szülnek nekik. Több ugyanis nem fér a négyszemélyes, háromméteres Toyota iQ-ba. Ha nem lenne botrányosan drága, meghajtanám a fejem előtte.
A japánok úgy gondolták, a három mégis több mint a kettő, tehát a smart legyőzése ki van pipálva. De valóban így van? Tény, a Toyota iQ pont olyan, mint egy autó, még akkor is, ha csak fél. Kényelmes és kellemes a kormánynál ülni, élvezetes vezetni. Két személynek ideális nemcsak városba, hanem a 395 literes csomagtartója révén hosszabb utazásra, nyaralásra is. Bár - ha nagyon megnézzük - négy ülést találunk az iQ-ban, legfeljebb négy 17 éves, artistaképzőbe járó japán tini képes úgy beülni, hogy kiszállás után is megmarad az eredeti végtagszám. Hárman a fiammal pont elfértünk, a feleségem hajlamos túlzottan nagy helyet hagyni a gyereknek, így ő a kesztyűtartó helyére préselte be magát. A fiam a csomagtartóban egészen jól érezte magát, ennyire még sosem ült kerék fölött.
A furcsa Toyota megosztja a közönségét, többeknek tetszett, mások csak azért fotózták le, hogy megrémítsék csemetéiket, volt, akit Darth Vaderre vagy a birodalmi katonákra emlékeztette, volt aki szerint ez csak egy fél autó, mások szerint pedig egy fütyi. Engem lenyűgözött azzal, hogy izgalmas, ami a Toyotákra nem jellemző.
A kesztyűtartó külön mulatság, patentos és tépőzáras, levehető mappa valójában. Ugyanilyen cseles a kalaptartó is, amely egy felpatentolható szövet ponyva. Lelőhelye a hátsó ülések alatt található, ugyanitt lehet elrejteni a hátsó ülések fejtámláit.
A kis agytröszt intelligensebb és jobban felszerelt, mint amit elsőre várnánk: érintésre nyílik az ajtó, gombnyomásra indul a motor, automatikus a klíma, elektromosan behajtható a tükör, a 285 ezer forint feláras navigációs kütyü Bluetooth-os telefonálást, USB-csatolón keresztüli zenehallgatást tesz lehetővé.
A csöppség nem túl biztató jövőképet vetít elénk, ha netán belénk rohan egy autó. Mégis, a túlélés érdekében teletömte lufikkal a Toyota. Az első két légzsák mellett oldallégzsákok, függönylégzsákok védenek, de van térdlégzsák a kormány alatt, függönylégzsák a hátsó szélvédő előtt és az utasülésben lévő párnalégzsák is közbelép, hogy ütközéskor megfogja az utast. Az összesen nyolc légzsákot biztonsági utascella és elektronikus menetstabilizáló egészíti ki.
Legfordulékonyabb (Oldaltörés)
A technikai értelemben igen fejlett autót élmény vezetni. Bármilyen meglepő, de ezt a kis szöcskét, bolhát vagy nevezzük bárminek is, állandó mosollyal az arcomon hajtottam. Kitapostam a belét, padlóig lenyomott pedállal cikáztam vele a városban és az autópályákon is. Nem bántásképpen, de nem lehet másképp. Érzékenyen reagál a gázra, jól gyorsul, a 900 kilós néhol legömbölyített kocka sík terepen hiperaktív. Emelkedőkön, budai meredek utcákban kifogy a szufla a George Lucas filmekből is ismerős sisakból, csak szuszog, de nem mozdul.
A világ legfordulékonyabb autója címet is kiérdemlő iQ (balra 8,4 méter, jobbra 8,3 méter a fordulóköre) kanyarban olyan, mint egy sportkocsi, csak arra kell vigyázni, hogy erősen túlkormányzott az autó, így célszerű két kézzel markolni a volánt. Ha túl nagy a tempó, az ESP (VSC) besegít, az autó minden helyzetben biztonságosan kezelhető. Autópályán vagy a nulláson van para, a kamionok oldalában folyamatosan korrigálni kell a kormányzást, hosszú távon nem lehet egyenesben tartani. Izeg-mozog itt is a kicsi kocsi, a különbség az, hogy 150 kilométer/óra a tempó. Ennyi az autó végsebessége, de ezt tartja becsületesen. Ilyenkor megugrik a fogyasztás is (kilenc litert mutat a fedélzeti számítógép), amúgy az autóra általánosan is elmondható, hogy nem egy aszkéta. Az ötszáz kilométeres tesztút végén mért 5,3 literes átlagfogyasztás mégsem mondható túlzónak, a jó ízlés határain belül van. Ebben segít a váltásesedékesség-jelző is, a váltó ötsebességes.
Ennél kevésbé ízléses az autó beltere, ami inkább egy gyerekjátékra hajaz, mint hús-vér autóra. A műanyagok formája és minősége gyalázatos, ugyanakkor minden a megfelelő helyen van.
Parkolni vele gyerekjáték, teljesen új dimenziók nyílnak meg előttünk, kitárul a mikrokozmosz. A kis jövevény a lányok és a metroszexuális fiúk körében lesz népszerű, de ehhez mélyen zsebbe kell nyúlni, a kocsi alapára 3,435 millió forint. Aki drágább, de takarékosabb iQ-ra vágyik, viheti a dízelt kilencven lóerővel, négy millióért.
A Toyota a biztonsági öv és a kipufogórendszer esetleges meghibásodása miatt világszerte 1,3 millió autót hív vissza a márkaszervizekbe. A Yarisokban a biztonsági övfeszítőben kell kicserélni a szigetelést, mivel az legrosszabb esetben lángra kaphat.
Erre a kérdésre nincs egyértelmű válasz. Az új S-osztály bemutatását követően sokan mondják, hogy a Mercedes-Benz. Azonban a japánok is tartogatnak egy adu ászt.
Az idén jelentősen csökkennek a Toyota eladásai, és három évtized óta először fordul elő, hogy Japánban 3 milliónál kevesebb járművet fog előállítani a cég.
Méltó a Toyota hagyományaihoz, fejlettségéhez, világuralmi törekvéseihez az a technikai arzenál, amit az Avensis felvonultat a biztonság, a környezetvédelem szolgálatában. Ebben a nagy igyekezetben a vezetési élmény kihalt az autóból. Hiába a műszaki és kényelmi fejlettség, az Avensis nem élmény-, de nem is örömautó. Marad a cégautós kategóriában.
A technika szerelmeseinek készült az új Avensis. Ez jó hír nekik, rossz hír azoknak, akik a kényelmes, nagyvonalú, sportos és izgalmas autókat kedvelik. Az új Avensis nem ilyen, ugyanakkor praktikusságához és megbízhatóságához nem férhet kétség. Flottában menni fog, ha eleget engednek felhizlalt árából.