Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ae255501-7d09-4809-97c8-290813460c7f","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"„Ez az igazi kuriózum, az egy nap késéssel érkező pótlóbusz” – kommentálta Vitézy Dávid azt, ahogyan Lázár János reagált a MÁV szombati összeomlására. Vitézy szerint Lázár „a rendszerváltás óta eltelt évtizedek legkudarcosabb közlekedési minisztere”.","shortLead":"„Ez az igazi kuriózum, az egy nap késéssel érkező pótlóbusz” – kommentálta Vitézy Dávid azt, ahogyan Lázár János...","id":"20250608_Lazar-szinte-sikerkent-beszel-a-300-potlobuszrol-Vitezy-szerint-ez-a-koklersege-szimboluma","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae255501-7d09-4809-97c8-290813460c7f.jpg","index":0,"item":"952f7e47-f288-4fbb-9244-0e58085f67b3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250608_Lazar-szinte-sikerkent-beszel-a-300-potlobuszrol-Vitezy-szerint-ez-a-koklersege-szimboluma","timestamp":"2025. június. 08. 12:55","title":"Lázár szinte sikerként beszél a 300 pótlóbuszról, Vitézy szerint ez a kóklersége szimbóluma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b47d9a11-78a1-4a42-b0e3-3ad59a872ee0","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"Mi történik a testünkben, ha az ideális alak és testsúly elérése érdekében különböző diétákkal sanyargatjuk magunkat? Hogyan hat ez a női szervezetre, és milyen káros hatással lehet párkapcsolatunkra és szexuális életünkre?","shortLead":"Mi történik a testünkben, ha az ideális alak és testsúly elérése érdekében különböző diétákkal sanyargatjuk magunkat...","id":"20250324_Onsanyargatas-taplalkozas-huvelyszarazsag-cikatridina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b47d9a11-78a1-4a42-b0e3-3ad59a872ee0.jpg","index":0,"item":"5b038ed7-d203-4f9c-8b60-70d08be92d62","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250324_Onsanyargatas-taplalkozas-huvelyszarazsag-cikatridina","timestamp":"2025. június. 07. 19:30","title":"Önsanyargatás a tökéletes alakért? Mutatjuk, mi mindennek árthat, ha folytatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"35330506-142e-49de-9c08-9fe57854db7c","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"360","description":"Döbbenetes szintekig ment le az amerikai politika, amikor csütörtökön élőben figyelhettük, amint Donald Trump és Elon Musk egymásnak esik. De min vesztek össze annyira, hogy az X-en gyalázzák egymást, mit reagálnak a trumpista szavazók, és egyáltalán, mi jöhet most?","shortLead":"Döbbenetes szintekig ment le az amerikai politika, amikor csütörtökön élőben figyelhettük, amint Donald Trump és Elon...","id":"20250606_musk-trump-usa-twitter-spacex-tesla-veszekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35330506-142e-49de-9c08-9fe57854db7c.jpg","index":0,"item":"d2f43264-b9fe-4164-929d-d8c2fa994be3","keywords":null,"link":"/360/20250606_musk-trump-usa-twitter-spacex-tesla-veszekedes","timestamp":"2025. június. 06. 15:53","title":"Pár poszt választotta el a világot attól, hogy Musk leírja: „Trump egy geci”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dacb4726-8c4f-4907-a40c-b6729fac25cf","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Az érintetteknek sok tízmilliárd dollárnyi törlesztést kell megkezdeniük az idén. Az adósságcsapda remek lehetőséget jelent Peking számára, hogy növelje politikai befolyását a csődbe jutott államok felett.","shortLead":"Az érintetteknek sok tízmilliárd dollárnyi törlesztést kell megkezdeniük az idén. Az adósságcsapda remek lehetőséget...","id":"20250607_adel-tartozasa-kinanak-egy-ovezet-egy-ut-adossagcsapda-hitelezobol-behajto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dacb4726-8c4f-4907-a40c-b6729fac25cf.jpg","index":0,"item":"68d44700-3668-41a4-be7c-238d13841020","keywords":null,"link":"/360/20250607_adel-tartozasa-kinanak-egy-ovezet-egy-ut-adossagcsapda-hitelezobol-behajto","timestamp":"2025. június. 07. 15:30","title":"Behajtóként kell viselkednie Kínának, ha vissza akarja kapni pénzét a világ legszegényebb országaitól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec5bb973-00f0-4b6b-9fb1-de5bba95a119","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az utolsó útja a Boráros térről indult. ","shortLead":"Az utolsó útja a Boráros térről indult. ","id":"20250606_hegyi-zsolt-mav-csoport-hev-szerelveny-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec5bb973-00f0-4b6b-9fb1-de5bba95a119.jpg","index":0,"item":"92a1939d-0854-49b3-be8e-0869c83c6b44","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_hegyi-zsolt-mav-csoport-hev-szerelveny-video","timestamp":"2025. június. 06. 14:17","title":"Nyugdíjba vonult az első olyan HÉV-szerelvény, amely elérte a 60 éves kort – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0229c17e-e08f-4a3a-a5b6-baba6cc4ef41","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Az NB I gólkirálya már szavazott.","shortLead":"Az NB I gólkirálya már szavazott.","id":"20250606_Bode-Daniel-arra-buzditja-a-kovetoit-hogy-szavazzanak-a-Voks-2025-on","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0229c17e-e08f-4a3a-a5b6-baba6cc4ef41.jpg","index":0,"item":"d992e0ed-2062-45da-8ca7-f461c105cb6d","keywords":null,"link":"/sport/20250606_Bode-Daniel-arra-buzditja-a-kovetoit-hogy-szavazzanak-a-Voks-2025-on","timestamp":"2025. június. 06. 15:12","title":"Böde Dániel arra buzdítja a követőit, hogy szavazzanak a Voks 2025-ön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cd480b7-1118-4d92-80af-596b9bf05ee2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A román fővárosban annak ellenére is békésen zajlott a felvonulás, hogy konzervatív szervezetek fakeresztekkel és ikonokkal „normalitás menetet” szerveztek a helyszínre.","shortLead":"A román fővárosban annak ellenére is békésen zajlott a felvonulás, hogy konzervatív szervezetek fakeresztekkel és...","id":"20250607_Budapesten-a-Kincsem-parkba-szamuznek-Bukarestben-30-ezren-unnepeltek-a-Pride-ot-az-utcan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cd480b7-1118-4d92-80af-596b9bf05ee2.jpg","index":0,"item":"a258c461-aba1-448a-9306-bac103ba8af3","keywords":null,"link":"/elet/20250607_Budapesten-a-Kincsem-parkba-szamuznek-Bukarestben-30-ezren-unnepeltek-a-Pride-ot-az-utcan","timestamp":"2025. június. 07. 19:46","title":"Budapesten a Kincsem parkba száműznék, Bukarestben 30 ezren az utcán ünnepelték a Pride-ot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01f12a89-2eef-4fc1-bdc8-4f86bcd0dc12","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Arató László újságíróval, az EUrologus brüsszeli tudósítójával beszélgetünk a szuverenitásvédelmi törvény javaslatának európai és hazai jelentőségéről. Kockán forog-e Magyarország európai Uniós tagsága és mennyire maradna jogilag élhető Magyarország az orosz propagandát idéző szabályozások után? A NEUrologus Podcast kövezkező adása.","shortLead":"Arató László újságíróval, az EUrologus brüsszeli tudósítójával beszélgetünk a szuverenitásvédelmi törvény javaslatának...","id":"20250607_neurologus-podcast-szuverenitas-vedelmi-torveny-EU","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01f12a89-2eef-4fc1-bdc8-4f86bcd0dc12.jpg","index":0,"item":"16e2d924-950d-4d1a-888f-318682a08dbb","keywords":null,"link":"/eurologus/20250607_neurologus-podcast-szuverenitas-vedelmi-torveny-EU","timestamp":"2025. június. 07. 11:31","title":"Ilyen a szuverenitásvédelmi törvény EU-s szemmel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ájkjú. Ez a jövő? Szörnyecskék lepik el a városi dzsungelt, gumifüstölés helyett a srácok helyben megfordulással ajzzák fel a lányokat, akik később egy gyermeket szülnek nekik. Több ugyanis nem fér a négyszemélyes, háromméteres Toyota iQ-ba. Ha nem lenne botrányosan drága, meghajtanám a fejem előtte.
A japánok úgy gondolták, a három mégis több mint a kettő, tehát a smart legyőzése ki van pipálva. De valóban így van? Tény, a Toyota iQ pont olyan, mint egy autó, még akkor is, ha csak fél. Kényelmes és kellemes a kormánynál ülni, élvezetes vezetni. Két személynek ideális nemcsak városba, hanem a 395 literes csomagtartója révén hosszabb utazásra, nyaralásra is. Bár - ha nagyon megnézzük - négy ülést találunk az iQ-ban, legfeljebb négy 17 éves, artistaképzőbe járó japán tini képes úgy beülni, hogy kiszállás után is megmarad az eredeti végtagszám. Hárman a fiammal pont elfértünk, a feleségem hajlamos túlzottan nagy helyet hagyni a gyereknek, így ő a kesztyűtartó helyére préselte be magát. A fiam a csomagtartóban egészen jól érezte magát, ennyire még sosem ült kerék fölött.
A furcsa Toyota megosztja a közönségét, többeknek tetszett, mások csak azért fotózták le, hogy megrémítsék csemetéiket, volt, akit Darth Vaderre vagy a birodalmi katonákra emlékeztette, volt aki szerint ez csak egy fél autó, mások szerint pedig egy fütyi. Engem lenyűgözött azzal, hogy izgalmas, ami a Toyotákra nem jellemző.
A kesztyűtartó külön mulatság, patentos és tépőzáras, levehető mappa valójában. Ugyanilyen cseles a kalaptartó is, amely egy felpatentolható szövet ponyva. Lelőhelye a hátsó ülések alatt található, ugyanitt lehet elrejteni a hátsó ülések fejtámláit.
A kis agytröszt intelligensebb és jobban felszerelt, mint amit elsőre várnánk: érintésre nyílik az ajtó, gombnyomásra indul a motor, automatikus a klíma, elektromosan behajtható a tükör, a 285 ezer forint feláras navigációs kütyü Bluetooth-os telefonálást, USB-csatolón keresztüli zenehallgatást tesz lehetővé.
A csöppség nem túl biztató jövőképet vetít elénk, ha netán belénk rohan egy autó. Mégis, a túlélés érdekében teletömte lufikkal a Toyota. Az első két légzsák mellett oldallégzsákok, függönylégzsákok védenek, de van térdlégzsák a kormány alatt, függönylégzsák a hátsó szélvédő előtt és az utasülésben lévő párnalégzsák is közbelép, hogy ütközéskor megfogja az utast. Az összesen nyolc légzsákot biztonsági utascella és elektronikus menetstabilizáló egészíti ki.
Legfordulékonyabb (Oldaltörés)
A technikai értelemben igen fejlett autót élmény vezetni. Bármilyen meglepő, de ezt a kis szöcskét, bolhát vagy nevezzük bárminek is, állandó mosollyal az arcomon hajtottam. Kitapostam a belét, padlóig lenyomott pedállal cikáztam vele a városban és az autópályákon is. Nem bántásképpen, de nem lehet másképp. Érzékenyen reagál a gázra, jól gyorsul, a 900 kilós néhol legömbölyített kocka sík terepen hiperaktív. Emelkedőkön, budai meredek utcákban kifogy a szufla a George Lucas filmekből is ismerős sisakból, csak szuszog, de nem mozdul.
A világ legfordulékonyabb autója címet is kiérdemlő iQ (balra 8,4 méter, jobbra 8,3 méter a fordulóköre) kanyarban olyan, mint egy sportkocsi, csak arra kell vigyázni, hogy erősen túlkormányzott az autó, így célszerű két kézzel markolni a volánt. Ha túl nagy a tempó, az ESP (VSC) besegít, az autó minden helyzetben biztonságosan kezelhető. Autópályán vagy a nulláson van para, a kamionok oldalában folyamatosan korrigálni kell a kormányzást, hosszú távon nem lehet egyenesben tartani. Izeg-mozog itt is a kicsi kocsi, a különbség az, hogy 150 kilométer/óra a tempó. Ennyi az autó végsebessége, de ezt tartja becsületesen. Ilyenkor megugrik a fogyasztás is (kilenc litert mutat a fedélzeti számítógép), amúgy az autóra általánosan is elmondható, hogy nem egy aszkéta. Az ötszáz kilométeres tesztút végén mért 5,3 literes átlagfogyasztás mégsem mondható túlzónak, a jó ízlés határain belül van. Ebben segít a váltásesedékesség-jelző is, a váltó ötsebességes.
Ennél kevésbé ízléses az autó beltere, ami inkább egy gyerekjátékra hajaz, mint hús-vér autóra. A műanyagok formája és minősége gyalázatos, ugyanakkor minden a megfelelő helyen van.
Parkolni vele gyerekjáték, teljesen új dimenziók nyílnak meg előttünk, kitárul a mikrokozmosz. A kis jövevény a lányok és a metroszexuális fiúk körében lesz népszerű, de ehhez mélyen zsebbe kell nyúlni, a kocsi alapára 3,435 millió forint. Aki drágább, de takarékosabb iQ-ra vágyik, viheti a dízelt kilencven lóerővel, négy millióért.
A Toyota a biztonsági öv és a kipufogórendszer esetleges meghibásodása miatt világszerte 1,3 millió autót hív vissza a márkaszervizekbe. A Yarisokban a biztonsági övfeszítőben kell kicserélni a szigetelést, mivel az legrosszabb esetben lángra kaphat.
Erre a kérdésre nincs egyértelmű válasz. Az új S-osztály bemutatását követően sokan mondják, hogy a Mercedes-Benz. Azonban a japánok is tartogatnak egy adu ászt.
Az idén jelentősen csökkennek a Toyota eladásai, és három évtized óta először fordul elő, hogy Japánban 3 milliónál kevesebb járművet fog előállítani a cég.
Méltó a Toyota hagyományaihoz, fejlettségéhez, világuralmi törekvéseihez az a technikai arzenál, amit az Avensis felvonultat a biztonság, a környezetvédelem szolgálatában. Ebben a nagy igyekezetben a vezetési élmény kihalt az autóból. Hiába a műszaki és kényelmi fejlettség, az Avensis nem élmény-, de nem is örömautó. Marad a cégautós kategóriában.
A technika szerelmeseinek készült az új Avensis. Ez jó hír nekik, rossz hír azoknak, akik a kényelmes, nagyvonalú, sportos és izgalmas autókat kedvelik. Az új Avensis nem ilyen, ugyanakkor praktikusságához és megbízhatóságához nem férhet kétség. Flottában menni fog, ha eleget engednek felhizlalt árából.