Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"090e1cd1-52c7-46f1-808a-989c5ea81c3f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy modul cseréjével bárki modernizálhatja az ikonikus finn mobil töltését, még csak forrasztópákára sincs szükség a művelethez.","shortLead":"Egy modul cseréjével bárki modernizálhatja az ikonikus finn mobil töltését, még csak forrasztópákára sincs szükség...","id":"20250218_nokia-3310-atalakitas-usb-c-toltoport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/090e1cd1-52c7-46f1-808a-989c5ea81c3f.jpg","index":0,"item":"b81a79c3-fa28-48c6-ac55-d51b68d047b6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250218_nokia-3310-atalakitas-usb-c-toltoport","timestamp":"2025. február. 18. 11:03","title":"24 év után jött újdonság a Nokia 3310-hez: USB-C csatlakozóval is tölthető (videó)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48f31a84-36f1-440b-bea1-ff981709470b","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A tavaly Karsai Dánielnek ítélt díjat idén Laczó Adrienn és Vadász Viktor lemondott bírák vették át.","shortLead":"A tavaly Karsai Dánielnek ítélt díjat idén Laczó Adrienn és Vadász Viktor lemondott bírák vették át.","id":"20250217_magyar-civil-becsuletrend-biroi-fuggetlenseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48f31a84-36f1-440b-bea1-ff981709470b.jpg","index":0,"item":"16ce4132-91d4-4849-83b4-11e879188893","keywords":null,"link":"/elet/20250217_magyar-civil-becsuletrend-biroi-fuggetlenseg","timestamp":"2025. február. 17. 11:46","title":"Civil becsületrenddel tüntették ki a függetlenségükért kiálló bírákat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c0a189b1-5029-4c2e-b967-d302b5e71e77","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A katolikus egyházfő múlt hét péntek óta van kórházban.","shortLead":"A katolikus egyházfő múlt hét péntek óta van kórházban.","id":"20250217_ferenc-papa-korhaz-vatikan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c0a189b1-5029-4c2e-b967-d302b5e71e77.jpg","index":0,"item":"e1a0f350-e0c4-4f15-bd5c-8b805c4fbe43","keywords":null,"link":"/elet/20250217_ferenc-papa-korhaz-vatikan","timestamp":"2025. február. 17. 17:06","title":"„A klinikai kép összetett” – továbbra is kórházban marad Ferenc pápa, minden programját lemondták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Jó ötletnek tűnt mindkettő. ","shortLead":"Jó ötletnek tűnt mindkettő. ","id":"20250217_Elakadt-a-lopott-autoval-egy-tini-rendorhoz-kopogtatott-be","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"813a8331-073b-4440-8613-1841068afdd6","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_Elakadt-a-lopott-autoval-egy-tini-rendorhoz-kopogtatott-be","timestamp":"2025. február. 17. 15:40","title":"Elakadt a lopott autóval egy tini, balszerencséjére egy rendőrhöz kopogtatott be segítségért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2edc50c4-474d-46a2-8dec-f37c1e9995ba","c_author":"Mérlegen","category":"kkv","description":"Mindig is imádott eltévedni az erdőben, saját bevallása szerint kifejezetten rosszul tájékozódik, a moziban pedig még mindig diákjegyet vesz – a Mérlegen friss adásában Klein Dávid hegymászó volt a vendégünk.","shortLead":"Mindig is imádott eltévedni az erdőben, saját bevallása szerint kifejezetten rosszul tájékozódik, a moziban pedig még...","id":"20250218_Klein-David-hegymaszo-expedicio-Everest-Merlegen-podcast-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2edc50c4-474d-46a2-8dec-f37c1e9995ba.jpg","index":0,"item":"ec1d3ec5-9a9b-44a3-b781-c631fa154bdc","keywords":null,"link":"/kkv/20250218_Klein-David-hegymaszo-expedicio-Everest-Merlegen-podcast-ebx","timestamp":"2025. február. 18. 15:09","title":"Klein Dávid: Akármekkora plecsnit felvarrok a ruhára, de ami a hegyen történik, abba nem szólhat bele a szponzor – Mérlegen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"deb16c8a-b09f-4223-8193-d32a65155e60","c_author":"MTI","category":"kultura","description":"Adrien Brody lett például a legjobb férfi főszereplő.","shortLead":"Adrien Brody lett például a legjobb férfi főszereplő.","id":"20250217_Negy-dijat-is-besoport-a-BAFTA-galan-A-brutalista","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/deb16c8a-b09f-4223-8193-d32a65155e60.jpg","index":0,"item":"aecc2cee-7144-4763-9ae7-1d338d858d71","keywords":null,"link":"/kultura/20250217_Negy-dijat-is-besoport-a-BAFTA-galan-A-brutalista","timestamp":"2025. február. 17. 06:28","title":"Négy díjat is besöpört a BAFTA-gálán A brutalista","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ac4f2937-ff0e-44bb-adfe-f032b96fda81","c_author":"HVG","category":"360","description":"Vajon megbízhatunk-e olyan rendszerekben, amelyek működési folyamatait nem értjük teljesen? – tették fel a kérdést amerikai kutatók annak kapcsán, hogy a mesterséges intelligencia immár a chiptervezés eddig ismert határait is feszegeti.","shortLead":"Vajon megbízhatunk-e olyan rendszerekben, amelyek működési folyamatait nem értjük teljesen? – tették fel a kérdést...","id":"20250217_inverz-tervezes-chipdizajn-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac4f2937-ff0e-44bb-adfe-f032b96fda81.jpg","index":0,"item":"11630db4-25c2-4956-946e-d6b599da01b8","keywords":null,"link":"/360/20250217_inverz-tervezes-chipdizajn-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. február. 17. 16:00","title":"Szabad-e úgy chipet tervezni, hogy közben senki nem igazán érti, mi történik?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb64cd13-e8ac-4f95-8b04-ef10af088c3f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az adat nem jó, de még nem is tragikus.","shortLead":"Az adat nem jó, de még nem is tragikus.","id":"20250217_europai-gaztarolok-toltottsege-zuhan-hideg-tel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb64cd13-e8ac-4f95-8b04-ef10af088c3f.jpg","index":0,"item":"815a45d1-1774-454b-a452-8bcc12940f64","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250217_europai-gaztarolok-toltottsege-zuhan-hideg-tel","timestamp":"2025. február. 17. 09:35","title":"Visszatért az igazi tél, 45 százalék alá csökkent az európai gáztárolók töltöttsége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Opel Astra GTC Turbo teszt: minden astrás erről álmodik
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Az apropót az OPC Line felszereltség-csomag adta, amely sok pénzért ugyan (207 ezer...
am
Az apropót az OPC Line felszereltség-csomag adta, amely sok pénzért ugyan (207 ezer forint), de izgalmas külsejű sportkocsit farag az átlagos kinézetű háromajtós Astrából. Az Opel fanatikusok ezt sértésnek veszik, nekik igazi kupé a GTC. Sokkal inkább egy sportos ferdehátúnak nevezném, kiemelve praktikusságát. A GTC ugyanis családi autó, a hátsó sorok kényelme és a csomagtartó tágassága hosszabb családi nyaralásokban is partner. Magam mögött kényelmesen elférek, a fejtér bőséges.
am
Korábban vezettem Opel élményautót: a 240 lovas Astra OPC-hez nincs más fogható, talán csak a 192 lovas OPC Corsát említhetjük vele egy sorban, a GT-ből nehéz volt kiszállni és a szegény emberek kabriója címet elvivő Astra TwinTopra is kellemes élmény visszaemlékezni. Ezen a palettán kap helyet a most kipróbált GTC Turbo.
am
Egyszerű, puritán belseje nem vérpezsdítő, csak az alumínium pedálok és a perforált kormány jelzik a sportos jellegét. Kívülről az OPC-szárnyak, küszöbök, lökhárítók messziről hirdetik a kocsi pedigréjét, kadettosoknak, Astra GSi-seknek majd kiesett a szemük, ha látták. Fehérben kifejezetten dögös az autó.
am
Az ülések jók (61 ezer forintért fűthető az első kettő), a vezetési pozíció kiváló. A vezetés zavartalanságát Bluetooth-os kihangosítás és hangvezérlés segíti (102 ezer forint), a tolatásban érzékelők (72 ezer forint). A 18-as felniket 212 ezer forintért mérik, a CDC40 Opera hangrendszer felára 276 ezer forint. Tesztautónkat kulcsnélküli nyitással és motorindítással szerelték fel, ez 125 ezer forintos extra.
am
Meg lehet vezetni a közönséget az OPC Line kiegészítőkkel, a kilencven lovas Astrához is rendelhető. Szerencsére tesztautónkban 200 lovas moci pihent, azaz csak pihent volna, hisz öröm volt hajtani. A sport gomb megnyomásával ördöggé változik a GTC, keményebb a futómű, érzékenyebb gázadásra a motor, közvetlenebb a kormányzás (az IDS+ futómű felára 291 ezer forint). A fogyasztás rögtön 12-13 literre nő, így válság idején nem javallott a használata. Csak stikában, egy-két kilométerre, hogy maradjon meg a jókedv és a félelem. A halálfélelem társunk lesz a kemény előzésekkor, ugyanis a kormány túl közvetett, a szervó túl sokat rásegít, így amikor hirtelen visszatérünk a sávba, ellen kell kormányozni, hogy az úton maradjon az autó. Utasaink ilyenkor levegőt is alig vesznek. Az ESP (felára 155 ezer forint) csendben korrigál. A gyorsulás a GTC-ben nem elementáris, nem hátba ütős, pedig rendesen tép az autó, ha odalépünk neki. Kétszáz lóerő, az kétszáz lóerő.
[[ Oldaltörés: Óvatos duhaj ]]
am
A lámpánál padlógáznál visszafogottan lő ki, a vulkán ereje akkor tör fel, amikor kettest váltunk, ilyenkor csikorognak a kerekek és elkezd ficánkolni az autó eleje. Erősen markolva a sportkormányt váltogatunk felfelé, minden váltásra ránt egyet az autó.
am
A turbó süvítése kellemesen bizsergeti lelkünket, a kipufogó morgása alapjáraton elégséges, nagyobb gázra azonban elhallgat, padlógázra pedig csak nyöszörög. A beépített zenelejátszó dobozhangja sem javít a helyzeten, sokszor a motor szimfóniáját hallgattam inkább.
am
Futóművét dicséret illeti, nem ráz, a kanyarokat falja, az M0-ás egyik felhajtójában szinte kiestem az ablakon, de a négy kerék még tapadt az íven, a kilométeróra mutatója száz fölött járt éppen. Sportfokozatban sem kellemetlen az autó, normál helyzetben a rossz utakat is bírja. Ilyenkor csak a kormány és a beltér zörgése riaszt vissza.
am
Opeles szegénységi bizonyítvány, hogy egy ilyen drága autóban csak négy légzsák véd, a biztonsági övek bekapcsolására nem figyelmezet semmi, az ESP feláras. Jó pontokat kap ugyanakkor az Astra GTC az AFL kanyarkövető bixenon fényszórói miatt (felára 311 ezer forint).
am
Hátránya a magas ár, fapados változata is 7,35 milliótól indul. Ha a tesztautó összes extráját felszámítjuk, 9,5 millió forint áll az árcímkén. A fogyasztást is vastag pénztárcához méretezték. Én próbáltam országúti tempóban, sok sebességtartós szakasz beiktatásával minél lejjebb vinni a GTC Turbo étvágyát. 8,4 literig jutottam, aztán meguntam a száz alatti csordogálást és megdupláztam a sebességet. Így kilencliteres átlagfogyasztással zárta a GTC az 1200 kilométeres maratoni tesztet. Városban ennél jóval többre számítsunk.