Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e9ffcc5d-2cda-4450-8d5c-9c7b670480a1","c_author":"MTI","category":"kkv","description":"A Nébih vizsgálata után a gyártó visszahívta a terméket a forgalomból.","shortLead":"A Nébih vizsgálata után a gyártó visszahívta a terméket a forgalomból.","id":"20250511_Muanyag-folia-lehet-a-dubai-csokijegkremben-ne-egye-meg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9ffcc5d-2cda-4450-8d5c-9c7b670480a1.jpg","index":0,"item":"48069f6a-dbe0-4dc3-a7f7-31b2433d658c","keywords":null,"link":"/kkv/20250511_Muanyag-folia-lehet-a-dubai-csokijegkremben-ne-egye-meg","timestamp":"2025. május. 11. 09:48","title":"Műanyag fólia lehet a dubajicsoki-jégkrémben, ne egye meg!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e720931-35cf-49f1-86d8-0a9f6ac49db2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"„A magyar miniszterelnök attitűdje, remélem, kijózanítóan hat Romániában a magyarságra” – írta.","shortLead":"„A magyar miniszterelnök attitűdje, remélem, kijózanítóan hat Romániában a magyarságra” – írta.","id":"20250512_tompa-andrea-orban-viktor-tihanyi-beszed","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e720931-35cf-49f1-86d8-0a9f6ac49db2.jpg","index":0,"item":"79a9a71b-3c5a-4736-b149-be20c531f221","keywords":null,"link":"/itthon/20250512_tompa-andrea-orban-viktor-tihanyi-beszed","timestamp":"2025. május. 12. 12:24","title":"Tompa Andrea Orbán tihanyi beszédéről: Árulás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást a Hungexpo-n. A pavilon csaknem 80 százaléka már foglalt, így mindenki, aki kilátogat az eseményre számos újdonságra és érdekességre számíthat. Baranyai Gergő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary...","id":"20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639.jpg","index":0,"item":"8eaadd89-916d-4ebc-8e6b-b8d792ee3357","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","timestamp":"2025. május. 11. 11:30","title":"Kíváncsi, hol tart az autóipar? Májusban választ kaphat rá!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"658a9d59-dcbf-46c2-80e6-c633d20e34c7","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"elet","description":"Ellie, a kis farm róka hamarosan részt vesz majd a látványetetéses bemutatókban is.","shortLead":"Ellie, a kis farm róka hamarosan részt vesz majd a látványetetéses bemutatókban is.","id":"20250512_farm-roka-kolyok-budakeszi-vadaspark","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/658a9d59-dcbf-46c2-80e6-c633d20e34c7.jpg","index":0,"item":"0a4be1ac-5075-4688-8846-c7edc8defe4a","keywords":null,"link":"/elet/20250512_farm-roka-kolyok-budakeszi-vadaspark","timestamp":"2025. május. 12. 18:10","title":"Nem akármilyen rókakölyök érkezett a Budakeszi Vadasparkba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f33a15a4-9af0-4309-ab2f-8739cf357d3f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Skót kutatók egy emberi döntéseket szimuláló mesterséges intelligenciát fejlesztenek. A pszichológiára építő rendszertől azt várják, sokféle területen hatékony lehet.","shortLead":"Skót kutatók egy emberi döntéseket szimuláló mesterséges intelligenciát fejlesztenek. A pszichológiára építő...","id":"20250511_mesterseges-intelligencia-emberi-viselkedes-modellezese-pszochologia-mentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f33a15a4-9af0-4309-ab2f-8739cf357d3f.jpg","index":0,"item":"df36c6e4-34bb-4a87-a222-799e864b33e8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250511_mesterseges-intelligencia-emberi-viselkedes-modellezese-pszochologia-mentes","timestamp":"2025. május. 11. 08:03","title":"Eltévedt, eltűnt emberek helyébe képzeli magát egy új mesterséges intelligencia, így találja meg őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5848e0f-8892-4abb-9d85-3cef08eccfbc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Repült a trambulin, a libikóka pedig legalább tíz méter magasba emelkedett. A gyerekek szerencsére nem voltak ott, nem sérült meg senki.","shortLead":"Repült a trambulin, a libikóka pedig legalább tíz méter magasba emelkedett. A gyerekek szerencsére nem voltak ott, nem...","id":"20250511_Porordog-repitett-a-levegobe-egy-szentmartonkatai-csaladi-jatszoteret","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5848e0f-8892-4abb-9d85-3cef08eccfbc.jpg","index":0,"item":"eefb8cef-953b-43fd-a699-b7fa5f8a665b","keywords":null,"link":"/elet/20250511_Porordog-repitett-a-levegobe-egy-szentmartonkatai-csaladi-jatszoteret","timestamp":"2025. május. 11. 16:20","title":"Porördög repített a levegőbe egy szentmártonkátai családi játszóteret","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5008f761-3b1e-4dad-a474-cba0392f4139","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit kutatók vizsgálata kimutatta, hogy bizonyos, a kórházi fertőzésekért felelős baktériumok lebonthatják az orvosi műanyagot, így pedig bekerülhetnek az emberi szervezetbe is.","shortLead":"Brit kutatók vizsgálata kimutatta, hogy bizonyos, a kórházi fertőzésekért felelős baktériumok lebonthatják az orvosi...","id":"20250512_szuperbakteriumok-orvosi-eszkozok-muanyag-fertozes-korokozo-korhazi-fertozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5008f761-3b1e-4dad-a474-cba0392f4139.jpg","index":0,"item":"d4bc1564-bff6-4f4d-8e16-d43e50af58d2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250512_szuperbakteriumok-orvosi-eszkozok-muanyag-fertozes-korokozo-korhazi-fertozes","timestamp":"2025. május. 12. 19:03","title":"Megfertőzhetik a szuperbaktériumok az orvosi eszközöket, és ez még csak a jéghegy csúcsa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd9ca38d-f85b-4815-a725-487642115885","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"Pár éve működő közösségi kert, évszázados bérházban lévő zöld oázis, vadszőlővel befuttatott gangok. A természet Budapest belvárosában is számtalan helyen tör utat magának. ","shortLead":"Pár éve működő közösségi kert, évszázados bérházban lévő zöld oázis, vadszőlővel befuttatott gangok. A természet...","id":"20250511_Budapest-100-fesztival-hazak-lakohaz-zoldfelulet-varosi-kert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd9ca38d-f85b-4815-a725-487642115885.jpg","index":0,"item":"ba7053e6-6e4f-486c-8551-5d89c2e98dc2","keywords":null,"link":"/elet/20250511_Budapest-100-fesztival-hazak-lakohaz-zoldfelulet-varosi-kert","timestamp":"2025. május. 11. 17:25","title":"„Betonszövetből kiszakított zöld oázis” – titkos belvárosi kertekre fókuszál idén a Budapest100","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Figyelemre és tiszteletre méltó a Renault Clio Renault Sport (RS) megjelenése, teljesítménye és az a nyom, amit az aszfalton, illetve a bámészkodók szívében hagy. A Clio RS igazi városi vagány, egy versenypályáról eltévedt streetfighter.
A Renault Sport formavilága köszön vissza az első lökhárítón a kétszínű fényezésnek és az F1 lécnek köszönhetően (55 ezer forint felár). Aerodinamikus légbeömlője segíti a 203 lóerős motor hűtését, az erőforrás 7100-as fordulatszámon éri el maximális teljesítményét, 215 newtonméteres csúcsnyomatékát 5400-nál adja le. A Clio RS teljesítményéről árulkodnak a szélesebb első kerékjárati ívek, az oldalsó levegőbeömlők. A 17 hüvelykes metálszürke AX-L keréktárcsák jól mutatnak.
A bitang kemény és hosszú távon kényelmetlen Recaro ülések megérik a pénzt, 315 ezerért beléphetünk egy szado-mazo klubba. Minden be- és kiszálláskor gyűjtünk újabb és újabb kék, zöld és lila foltot a combunkon, hátsónkon. A kiszállás fájdalmát feledteti az a szorítás, amivel a sportszék megfog a tempós kanyarokban. Már csak azért is megéri a felár, mert a sárga cérnával középen varrott kormány, a sárga hátterű F1-es fordulatszámmérő és az alumíniumpedálok nem tudják elvonni rosszalló tekintetünket a beltér minőségéről és arculatáról. De ne bántsuk, hisz ez csak egy Clio. A hat és félmilliós vételárat a motor, a váltó és a futómű gyönyörű kompozíciójáért kell leszurkolnunk, és nem a középkonzol műanyagjaiért.
Amúgy minden a helyén van, a telefonom Bluetooth-on csatlakozik, van radiotext, USB-csatoló, kormányról vezérelhető rádió (80 ezer forint felár), kulcs nélküli nyitás és indítás (85 ezer forintért), automatikus a klíma (210 ezer forintért), a kormány mögötti kis joystick – ablaktörlő, világítás, rádió, telefon – kezelése megszokást igényel. A tempomat gombjai ezúttal is szanaszét, egy részük a kormányon, a főkapcsoló a kézifék mellett.
Kicsit már untam a kollégák unszolását, hogy: lépj oda neki, mutasd meg, mit tud. A parkolóban már centi vastagon állt a gumi, nem tudtak betelni az elindulás gyönyörével. Szavakkal amúgy sem lehet leírni azt az érzést és azt az élményt, amit a Clio RS okoz. Csúnya, ocsmány szavakkal talán.
Az új Clio RS-t a kétliteres tizenhat szelepes négyhengeres benzinmotor továbbfejlesztett változata hajtja, melynek teljesítménye több, mint 100 lóerő literenként. 6,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 kilométer/órára, az 1000 métert állórajttal 27,3 másodperc alatt teljesíti, a negyedmérföldes távot 14,9 másodperc alatt. Végsebessége 225 kilométer/óra. Nem ugrik úgy, mint egy turbós kocsi, de ha egyszer megindul, betépett vakegér módján száguld, nincs az a rés, ahová párhuzamos közlekedésnél ne férne be, sziréna helyett elég bőgetni a dupla kipufogókat.
Kanyarokban igazi betyár, nem érezni hogy túlkormányzott lenne, sínautóként nyeli a kilométereket. Az ESP nem avatkozik a dolgunkba, teljesen kikapcsolható.
A hatékony és biztos fékezést a hűtött első tárcsák (311x28 mm), a piros Brembo fékkengyelekkel (55 ezer forint) és a hátsó tömör féktárcsák (300x11 mm) biztosítják. Baromi erősek, egy kismacska is köszönetet mond az égi és a földi tervezőnek, mert pont akkor szaladt át előttem, amikor egy oktávval feljebb akartam játszani a kipufogókon: a vészfékezés biztonságosan zajlott, a kocsi nem csúszott, az ABS nem kapart, a macska nem halt meg.
Ráz, mint az istennyila (Oldaltörés)
Ezért az autóért érdemes volt felkelni, durrogó menetzajával több települést is felébresztettem reggelente. Kár, hogy nem igaziak a végek, pedig elsőre azt hittem. Közelebb kúszva kiderült, hogy a műanyag foglalat alatt lévő elég vastag cső sem a vég még, alatta is van egy vékonyabb, abból jön a hang. A szürke műanyag diffúzor is átverésnek tűnhet, ám a fenéklemez teljesen sík és burkolt, így 130 kilométer/óránál a felhajtó erőt 40 kilóval csökkenti.
A Clio Renault Sport különlegessége - a Mégane Renault Sporthoz hasonlóan - a független függőcsapszeges első futómű. Kéféle alvázzal kapható: szériában komfortosabb Sport alvázzal és opcióban versenyre hangolt Cup alvázzal (155 ezer forint felár). Ez feszesebb felfüggesztésével és hét milliméterre lejjebb eresztett alvázával a versenypályákra való. A karosszériát 36 kilogrammal könnyítették speciális alkatrészek alkalmazásával, így a Cup verzió a legjobb súly/teljesítmény aránnyal rendelkezik a kategóriában: 6 kilogramm/ lóerő. A Sporthoz képest még közvetlenebb a kormányáttétel, így 2,8-at fordul a kormány a két végállás között. Egy centivel hosszabb a kocsi tengelytávja a normál Clióénál, az első és a hátsó nyomtáv 48 illetve 50 milliméterrel nőtt. Csak a jó utat szereti, ha nem tükörsima az aszfalt, készüljünk fel egy jó kis rockandrollra. Úgy ráz, hogy Budakesziről kifelé a dadogós emelkedőn dobálta a melleimet a tehetetlenségi erő. Szerencsére nem látta ezt senki.
Az első pohártartó cudar rossz helyen van, ha egy félliteres palackot belehelyezünk nem tudjuk használni a központi zár, vagy a vészvillogó kapcsolóját. Ha ezeket feláldozzuk, akkor sem járunk jól, mert az első kanyarban kiesik a tartóból a palack. 0,33-asra tervezték. Ha háromajtós kisautóként nézzük, 288 literes csomagtartója elégsége, de ha sportautóként, akkor egyenesen bőséges.
Az ötszáz kilométeres tesztút során 10 liter benzint fogyasztott átlagban száz kilométerenként vegyes üzemben a kis dögös Clio Renault Sport.