Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"38873e93-f5cf-4462-a170-8c75d0cd794e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Több mint 240 milliárdos bevételi eredménye mellé szép nyereség is járul, bár ez már nem rekord.","shortLead":"Több mint 240 milliárdos bevételi eredménye mellé szép nyereség is járul, bár ez már nem rekord.","id":"20250606_mvm-paksi-atomeromu-zrt-2024-es-eredmenye-bevetel-profit-energiatermeles-beszamolok-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38873e93-f5cf-4462-a170-8c75d0cd794e.jpg","index":0,"item":"7516e43c-b122-4427-8a2a-70d30c9b887f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250606_mvm-paksi-atomeromu-zrt-2024-es-eredmenye-bevetel-profit-energiatermeles-beszamolok-2025","timestamp":"2025. június. 06. 07:54","title":"Évtizedes rekordot döntött árbevételben a paksi atomerőmű ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eef1ee7b-c967-4d34-99c6-2137779b56ad","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Közel 20 millió forinthoz juthat, akinek van egy jó ötlete, megfelelő (energia) közössége, megújuló energiát szeretne használni, és életképesnek bizonyul a terve. A támogatás mellett végigkísérik a megvalósítási folyamaton is. A lehetőség hét elején nyílt ki, és szeptember végéig lehet jelentkezni, például akár társasházi energiaközösségeknek is.","shortLead":"Közel 20 millió forinthoz juthat, akinek van egy jó ötlete, megfelelő (energia) közössége, megújuló energiát szeretne...","id":"20250605_energiakozossegek-europai-unios-palyazat-tamogatas-penz-eecf-megujulo-energia-transzformator-kozpont","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eef1ee7b-c967-4d34-99c6-2137779b56ad.jpg","index":0,"item":"67c78a8f-cd9e-43bf-b94e-25ba60ebff73","keywords":null,"link":"/zhvg/20250605_energiakozossegek-europai-unios-palyazat-tamogatas-penz-eecf-megujulo-energia-transzformator-kozpont","timestamp":"2025. június. 05. 14:38","title":"Milliókat tol az EU az energiaközösségek alá, lehet, hogy az ön környékén is van ilyen?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"642e82db-65dd-425a-a75c-bb999e101fda","c_author":"Nemes Nikolett","category":"360","description":"Már gyerekkorban megtanuljuk, hogy az evésnek rengeteg funkciója van, aminek semmi köze az éhséghez – például az érzelmek kezelése, így nem csoda, hogy sokan már a fogyókúra közben jelentkező első feszültségre is túlevéssel reagálnak. Miért fontos, hogy (újra) megtanuljunk kapcsolódni a testünkhöz, hogyan lehet felülírni a rossz berögződéseket, és miért baj, ha evés közben a kedvenc sorozatunkat nézzük? Kohlné Dr. Papp Ildikó pszichológussal, dietetikussal beszélgettünk.","shortLead":"Már gyerekkorban megtanuljuk, hogy az evésnek rengeteg funkciója van, aminek semmi köze az éhséghez – például...","id":"20250606_hvg-mindent-vagy-semmit-fogyas-pszichologiai-buktatok-tartsadalom-etkezes-erzelmek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/642e82db-65dd-425a-a75c-bb999e101fda.jpg","index":0,"item":"1154d7b9-696a-4370-9a40-a48947df4dd9","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-mindent-vagy-semmit-fogyas-pszichologiai-buktatok-tartsadalom-etkezes-erzelmek","timestamp":"2025. június. 06. 13:55","title":"Érzelmek a fogyás útjában – hogyan törjünk ki a túlevéshez vezető ördögi körből?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0189866-0215-4c49-8596-c9debcde3b43","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az OTP érdekeltségébe tartozó webshopot népszerűsítik a következő idénytől.","shortLead":"Az OTP érdekeltségébe tartozó webshopot népszerűsítik a következő idénytől.","id":"20250605_nb-1-fizz-liga","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0189866-0215-4c49-8596-c9debcde3b43.jpg","index":0,"item":"328c5785-4a81-4f20-8af2-1f4269d03575","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250605_nb-1-fizz-liga","timestamp":"2025. június. 05. 18:38","title":"Új nevet kap a férfi labdarúgó NB I.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"23112da9-c106-463d-b652-64d0805e4cb3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Három éven át nem buktak le. ","shortLead":"Három éven át nem buktak le. ","id":"20250605_ezer-darab-motort-loptak-Kia-gyarbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23112da9-c106-463d-b652-64d0805e4cb3.jpg","index":0,"item":"98b6bec4-cacc-4c85-9f0f-b30dbdd90de1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_ezer-darab-motort-loptak-Kia-gyarbol","timestamp":"2025. június. 05. 16:02","title":"Kiderült, hogyan loptak ki ezer darab motort egy Kia-gyárból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01437281-db0c-4b91-b1ad-310989bcefc5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyar Péter csütörtökön a Parlament közelében lesz Ruszin-Szendi Romulusszal, miközben a Honvédelmi és Rendészeti Bizottság zárt ülésen tárgyalja a volt vezérkari főnököt célzó kémvádakat.","shortLead":"Magyar Péter csütörtökön a Parlament közelében lesz Ruszin-Szendi Romulusszal, miközben a Honvédelmi és Rendészeti...","id":"20250605_Ruszin-Szendi-Minden-szemelyes-szenvedest-vallalok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01437281-db0c-4b91-b1ad-310989bcefc5.jpg","index":0,"item":"4e2d998d-fdbb-460b-9030-ee3f181d3d43","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_Ruszin-Szendi-Minden-szemelyes-szenvedest-vallalok","timestamp":"2025. június. 05. 09:17","title":"Ruszin-Szendi: Tartsatok ki, ezt a pár hónapot már fél lábon is kibírjuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fe29ea2-43b0-4545-bafa-76bd8ec6cd03","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy holland egyetemi kutató véletlenül bukkant rá arra a rejtett módszerre, amely segítségével a Meta még a VPN-t használók böngészését is nyomon tudja követni.","shortLead":"Egy holland egyetemi kutató véletlenül bukkant rá arra a rejtett módszerre, amely segítségével a Meta még a VPN-t...","id":"20250605_meta-android-adatgyujtes-megfigyeles-felhasznaloi-tevekenyseg-bongeszes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fe29ea2-43b0-4545-bafa-76bd8ec6cd03.jpg","index":0,"item":"3c13f2a0-1fa7-4204-9639-6778ea69c59b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_meta-android-adatgyujtes-megfigyeles-felhasznaloi-tevekenyseg-bongeszes","timestamp":"2025. június. 05. 13:03","title":"Androidos? Akkor is gyűjti önről az adatokat a Meta, amikor nem is gondolná","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1bc6d0f2-e9ba-4dc8-b378-7c5ee343cc01","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Nagyon messziről indulnak majd a Karácsony–Gulyás-tárgyalások, mert a főváros szerint Budapest nettó befizetője a költségvetésnek és a kormányzati elvonások, adóterhek miatt kerültek csődközeli állapotba, míg a kormányzat szerint nem is nettó befizető az önkormányzat, a pénzügyi zavarait pedig magának köszönheti, és amúgy is csak „picsog”.","shortLead":"Nagyon messziről indulnak majd a Karácsony–Gulyás-tárgyalások, mert a főváros szerint Budapest nettó befizetője...","id":"20250605_Jovo-het-elejen-ulhet-le-Karacsony-es-Gulyas-hogy-a-fovaros-penzugyi-helyzeterol-egyeztessenek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1bc6d0f2-e9ba-4dc8-b378-7c5ee343cc01.jpg","index":0,"item":"0b6de208-b68a-4d43-a91e-4c51688bdb6c","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_Jovo-het-elejen-ulhet-le-Karacsony-es-Gulyas-hogy-a-fovaros-penzugyi-helyzeterol-egyeztessenek-ebx","timestamp":"2025. június. 05. 18:56","title":"Jövő hét elején ülhet le Karácsony és Gulyás, hogy a főváros pénzügyi helyzetéről egyeztessenek, de tízmilliárdos szakadékot kellene áthidalniuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Figyelemre és tiszteletre méltó a Renault Clio Renault Sport (RS) megjelenése, teljesítménye és az a nyom, amit az aszfalton, illetve a bámészkodók szívében hagy. A Clio RS igazi városi vagány, egy versenypályáról eltévedt streetfighter.
A Renault Sport formavilága köszön vissza az első lökhárítón a kétszínű fényezésnek és az F1 lécnek köszönhetően (55 ezer forint felár). Aerodinamikus légbeömlője segíti a 203 lóerős motor hűtését, az erőforrás 7100-as fordulatszámon éri el maximális teljesítményét, 215 newtonméteres csúcsnyomatékát 5400-nál adja le. A Clio RS teljesítményéről árulkodnak a szélesebb első kerékjárati ívek, az oldalsó levegőbeömlők. A 17 hüvelykes metálszürke AX-L keréktárcsák jól mutatnak.
A bitang kemény és hosszú távon kényelmetlen Recaro ülések megérik a pénzt, 315 ezerért beléphetünk egy szado-mazo klubba. Minden be- és kiszálláskor gyűjtünk újabb és újabb kék, zöld és lila foltot a combunkon, hátsónkon. A kiszállás fájdalmát feledteti az a szorítás, amivel a sportszék megfog a tempós kanyarokban. Már csak azért is megéri a felár, mert a sárga cérnával középen varrott kormány, a sárga hátterű F1-es fordulatszámmérő és az alumíniumpedálok nem tudják elvonni rosszalló tekintetünket a beltér minőségéről és arculatáról. De ne bántsuk, hisz ez csak egy Clio. A hat és félmilliós vételárat a motor, a váltó és a futómű gyönyörű kompozíciójáért kell leszurkolnunk, és nem a középkonzol műanyagjaiért.
Amúgy minden a helyén van, a telefonom Bluetooth-on csatlakozik, van radiotext, USB-csatoló, kormányról vezérelhető rádió (80 ezer forint felár), kulcs nélküli nyitás és indítás (85 ezer forintért), automatikus a klíma (210 ezer forintért), a kormány mögötti kis joystick – ablaktörlő, világítás, rádió, telefon – kezelése megszokást igényel. A tempomat gombjai ezúttal is szanaszét, egy részük a kormányon, a főkapcsoló a kézifék mellett.
Kicsit már untam a kollégák unszolását, hogy: lépj oda neki, mutasd meg, mit tud. A parkolóban már centi vastagon állt a gumi, nem tudtak betelni az elindulás gyönyörével. Szavakkal amúgy sem lehet leírni azt az érzést és azt az élményt, amit a Clio RS okoz. Csúnya, ocsmány szavakkal talán.
Az új Clio RS-t a kétliteres tizenhat szelepes négyhengeres benzinmotor továbbfejlesztett változata hajtja, melynek teljesítménye több, mint 100 lóerő literenként. 6,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 kilométer/órára, az 1000 métert állórajttal 27,3 másodperc alatt teljesíti, a negyedmérföldes távot 14,9 másodperc alatt. Végsebessége 225 kilométer/óra. Nem ugrik úgy, mint egy turbós kocsi, de ha egyszer megindul, betépett vakegér módján száguld, nincs az a rés, ahová párhuzamos közlekedésnél ne férne be, sziréna helyett elég bőgetni a dupla kipufogókat.
Kanyarokban igazi betyár, nem érezni hogy túlkormányzott lenne, sínautóként nyeli a kilométereket. Az ESP nem avatkozik a dolgunkba, teljesen kikapcsolható.
A hatékony és biztos fékezést a hűtött első tárcsák (311x28 mm), a piros Brembo fékkengyelekkel (55 ezer forint) és a hátsó tömör féktárcsák (300x11 mm) biztosítják. Baromi erősek, egy kismacska is köszönetet mond az égi és a földi tervezőnek, mert pont akkor szaladt át előttem, amikor egy oktávval feljebb akartam játszani a kipufogókon: a vészfékezés biztonságosan zajlott, a kocsi nem csúszott, az ABS nem kapart, a macska nem halt meg.
Ráz, mint az istennyila (Oldaltörés)
Ezért az autóért érdemes volt felkelni, durrogó menetzajával több települést is felébresztettem reggelente. Kár, hogy nem igaziak a végek, pedig elsőre azt hittem. Közelebb kúszva kiderült, hogy a műanyag foglalat alatt lévő elég vastag cső sem a vég még, alatta is van egy vékonyabb, abból jön a hang. A szürke műanyag diffúzor is átverésnek tűnhet, ám a fenéklemez teljesen sík és burkolt, így 130 kilométer/óránál a felhajtó erőt 40 kilóval csökkenti.
A Clio Renault Sport különlegessége - a Mégane Renault Sporthoz hasonlóan - a független függőcsapszeges első futómű. Kéféle alvázzal kapható: szériában komfortosabb Sport alvázzal és opcióban versenyre hangolt Cup alvázzal (155 ezer forint felár). Ez feszesebb felfüggesztésével és hét milliméterre lejjebb eresztett alvázával a versenypályákra való. A karosszériát 36 kilogrammal könnyítették speciális alkatrészek alkalmazásával, így a Cup verzió a legjobb súly/teljesítmény aránnyal rendelkezik a kategóriában: 6 kilogramm/ lóerő. A Sporthoz képest még közvetlenebb a kormányáttétel, így 2,8-at fordul a kormány a két végállás között. Egy centivel hosszabb a kocsi tengelytávja a normál Clióénál, az első és a hátsó nyomtáv 48 illetve 50 milliméterrel nőtt. Csak a jó utat szereti, ha nem tükörsima az aszfalt, készüljünk fel egy jó kis rockandrollra. Úgy ráz, hogy Budakesziről kifelé a dadogós emelkedőn dobálta a melleimet a tehetetlenségi erő. Szerencsére nem látta ezt senki.
Az első pohártartó cudar rossz helyen van, ha egy félliteres palackot belehelyezünk nem tudjuk használni a központi zár, vagy a vészvillogó kapcsolóját. Ha ezeket feláldozzuk, akkor sem járunk jól, mert az első kanyarban kiesik a tartóból a palack. 0,33-asra tervezték. Ha háromajtós kisautóként nézzük, 288 literes csomagtartója elégsége, de ha sportautóként, akkor egyenesen bőséges.
Az ötszáz kilométeres tesztút során 10 liter benzint fogyasztott átlagban száz kilométerenként vegyes üzemben a kis dögös Clio Renault Sport.