Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2bf887f4-1646-43e8-90bf-8a0c2e1a7087","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Számítógépek memóriamoduljait tanulmányozó biztonsági szakértők feltártak egy ijesztő hiányosságot, ami a felhők szervereit érintheti, az AMD pedig azonnal firmware-frissítéseket adott ki a felhőszolgáltatók számára.","shortLead":"Számítógépek memóriamoduljait tanulmányozó biztonsági szakértők feltártak egy ijesztő hiányosságot, ami a felhők...","id":"20250101_badram-tamadas-becsapja-a-felhoszerverek-processzorait","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2bf887f4-1646-43e8-90bf-8a0c2e1a7087.jpg","index":0,"item":"41a3732b-74ed-4a56-93df-a50adee5ad7e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250101_badram-tamadas-becsapja-a-felhoszerverek-processzorait","timestamp":"2025. január. 01. 10:03","title":"Elég hozzá 4000 forint, hogy megrendüljön a bizalom a felhőben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05cfa598-29f8-4c16-9af1-8941d96ec81f","c_author":"Szlavkovits Rita","category":"360","description":"Az üvegházhatású gázok kibocsátáscsökkentésének egyik eszköze lehet a regeneratív mezőgazdaság. Európában nincs hivatalos szabályrendszere, fő kérdésekben még a követői között sincs egyetértés.","shortLead":"Az üvegházhatású gázok kibocsátáscsökkentésének egyik eszköze lehet a regeneratív mezőgazdaság. Európában nincs...","id":"20241230_fenntarthato-fejlodes-regenerativ-mezogazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05cfa598-29f8-4c16-9af1-8941d96ec81f.jpg","index":0,"item":"cb18150d-244a-4373-a664-e38ebdef8006","keywords":null,"link":"/360/20241230_fenntarthato-fejlodes-regenerativ-mezogazdasag","timestamp":"2024. december. 30. 12:30","title":"Földművelés máshogy. Mi az a regeneratív mezőgazdaság?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"700b08e8-e50c-4397-960f-ddab403d56ce","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az alábbi válogatásban az év negatív hősei a főszereplők, és természetesen a semmiből felbukkant Magyar Péter. De azt is megmutatjuk, miképp fordulhat elő, hogy Orbán Viktor két alternatív címlapon is ott van, de végül nem rúg labdába Bese atya mellett.","shortLead":"Az alábbi válogatásban az év negatív hősei a főszereplők, és természetesen a semmiből felbukkant Magyar Péter. De azt...","id":"20250101_2024-Best-of-hvg-cimlap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/700b08e8-e50c-4397-960f-ddab403d56ce.jpg","index":0,"item":"a53edd82-caba-4df4-85e2-d009eaedd386","keywords":null,"link":"/360/20250101_2024-Best-of-hvg-cimlap","timestamp":"2025. január. 01. 07:00","title":"Többet mond ezer szónál: 2024 legjobb HVG-címlapjaival indul az új év","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e642d225-97f9-47d0-926f-0bb38a98b452","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Fogadalmat tenni könnyű, megvalósítani annál nehezebb, főleg, ha rossz beidegződések rabjai vagyunk. Ha azonban a céljaink kitűzése mellett néhány alapvető szokást is sikerül kialakítunk, azzal nagy lépést tehetünk azért, hogy 2025 tényleg a mi évünk legyen.","shortLead":"Fogadalmat tenni könnyű, megvalósítani annál nehezebb, főleg, ha rossz beidegződések rabjai vagyunk. Ha azonban...","id":"20241230_ujevi-fogadalmak-hogyan-erjuk-el-celjainkat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e642d225-97f9-47d0-926f-0bb38a98b452.jpg","index":0,"item":"fd2d22d5-569c-443f-b74e-47ffb4fb8b16","keywords":null,"link":"/elet/20241230_ujevi-fogadalmak-hogyan-erjuk-el-celjainkat","timestamp":"2024. december. 30. 11:20","title":"Mutatunk néhány szokást, amivel elérheti a 2025-ös céljait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48009400-4663-45ed-81ca-ea8259d457ca","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több Chrome-bővítményt is rosszindulatú kóddal módosítottak a hackerek decemberben, miután egy adathalász kampány során több adminisztrátori fiókhoz is hozzáférést szereztek.","shortLead":"Több Chrome-bővítményt is rosszindulatú kóddal módosítottak a hackerek decemberben, miután egy adathalász kampány során...","id":"20241230_google-chrome-bovitmenyek-fertozes-elterites-jelszavak-ellopasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48009400-4663-45ed-81ca-ea8259d457ca.jpg","index":0,"item":"14154691-7c6c-410f-a6d3-e12bf504b315","keywords":null,"link":"/tudomany/20241230_google-chrome-bovitmenyek-fertozes-elterites-jelszavak-ellopasa","timestamp":"2024. december. 30. 19:03","title":"Veszélyben lehetnek a jelszavai, ha ezeket a Chrome-bővítményeket használja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"079a5092-2b44-4ee1-8d9c-b0a8ec32f3a8","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"gazdasag","description":"A kazahsztáni és dél-koreai halálos légi balesetek – ahol a túlélőket a repülőgépek hátsó üléseiből sikerült élve kiszabadítani – felvetették a kérdést, hogy vajon a repülőgép végében lévő ülések biztonságosabbak-e a többinél.","shortLead":"A kazahsztáni és dél-koreai halálos légi balesetek – ahol a túlélőket a repülőgépek hátsó üléseiből sikerült élve...","id":"20241230_repules-repulogep-veszely-baleset-biztonsagos-kockazat-utas-ules-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/079a5092-2b44-4ee1-8d9c-b0a8ec32f3a8.jpg","index":0,"item":"7f78a4d5-09ad-4882-aee5-27fa3ed780ef","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241230_repules-repulogep-veszely-baleset-biztonsagos-kockazat-utas-ules-ebx","timestamp":"2024. december. 30. 17:27","title":"Tényleg biztonságosabbak a repülőgépek hátsó ülései egy baleset esetén?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57274134-0d30-42e3-95aa-adbbf71377c7","c_author":"HVG","category":"360","description":"Neves hazai művészekre, tudósokra, közéleti személyiségekre, sportolókra emlékezünk, fényképekkel és egy-egy rövid idézettel.","shortLead":"Neves hazai művészekre, tudósokra, közéleti személyiségekre, sportolókra emlékezünk, fényképekkel és egy-egy rövid...","id":"20241230_hvg-2024-kronikaja-neves-elhunytak-magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57274134-0d30-42e3-95aa-adbbf71377c7.jpg","index":0,"item":"c759f51d-a6d2-42d5-9450-3156de29e411","keywords":null,"link":"/360/20241230_hvg-2024-kronikaja-neves-elhunytak-magyarorszag","timestamp":"2024. december. 30. 13:30","title":"Benedek Miklós, Ferge Zsuzsa, Tompos Kátya – egy-egy mondat a közélet, a kultúra és a tudomány 2024-ben elhunyt nagyságaitól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e962fc14-a32d-4571-9dc5-2519a735dbdc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A szoláris év és a naptári év közötti különbséget eddig még nem sikerült tökéletesen kiküszöbölni, de a Gergely-naptár közel van ehhez. De mi történne, ha nem lenne szökőév, és minden évben 28 napos lenne a február?","shortLead":"A szoláris év és a naptári év közötti különbséget eddig még nem sikerült tökéletesen kiküszöbölni, de a Gergely-naptár...","id":"20241231_idoszamitas-szokoev-februar-29-extra-nap-evszakok-gergely-naptar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e962fc14-a32d-4571-9dc5-2519a735dbdc.jpg","index":0,"item":"cf0f1766-e23e-41e5-b953-79766f391c75","keywords":null,"link":"/tudomany/20241231_idoszamitas-szokoev-februar-29-extra-nap-evszakok-gergely-naptar","timestamp":"2024. december. 31. 18:03","title":"Így csúszna el az egész időszámítás, ha 2024 nem lett volna szökőév – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A klímapróféták már régóta arról beszélnek, hogy a telek egyre enyhébbek lesznek, ehhez képest az idei igen korán...
MTI / Oláh Tibor
A klímapróféták már régóta arról beszélnek, hogy a telek egyre enyhébbek lesznek, ehhez képest az idei igen korán és nagyon vehemensen érkezett. Függetlenül a tél erejétől téli gumira szükség van október és március között. Legfeljebb csak az mellőzheti a kis hópehely formájú jelzéssel ellátott gumik használatát, aki rövid utakat tesz meg autójával, illetve az autóját a garázsban pihentetheti, amíg az utak újra járhatóvá válnak.
A többiek, az előrelátó, okos többség a hideg beköszöntével mielőbb téli gumira vált. Nem várja meg, míg a gumisokat az első hó beköszöntével tömegesen megrohamozzák. Azoknak, akik hóban szegény, sík vidéken laknak jó alternatíva lehet az egész évben használható gumi. Az auto motor und sport magazin idei téli gumi tesztjén két ilyen gumi is beszáll a versengésbe: a Goodyear Vector legújabb átdolgozott verziója, és az újonnan kifejlesztett koreai Hankook Optimo.
Mint azt a mérési eredmények mutatják, ezek a gumik a közelébe sem érnek az igazi téli gumiabroncsok tulajdonságainak havas utakon. Mégis figyelemre méltó az eredményük, hisz gyorsításnál és a fékezésnél megfelelő pontszámot kaptak. A tesztelők mindkét gumit kezelhetőnek és kiszámíthatónak minősítették havas úton. A várakozásoknak megfelelően ezek a gumik nem a tiroli síelésre lettek kitalálva. Aki azonban közepes téli viszonyokra számít és például egy VW Golf méretű fronthajtású kompakt járművel rendelkezik, ezek a gumik erre teljesen alkalmasak.
A teszt mezőnyéből a Continental Winter Contact TS 830 egyértelmű fölénye magasodott ki. A lehetséges 100 pontból 98-at ért el a havas vizsgán. Még vizes úton is az elsők között van és száraz körülmények között is képes lépést tartani. Ez persze azzal jár együtt, hogy az ennyire télre optimalizált gumikeverék az átlagosnál jobban kopik.
Szorosan követi a Continentalt az új Goodyear Ultra Grip Performance 2. A Goodyear is nagyon jól alkalmazkodik a havas útviszonyokhoz, csupán a gyorsításnál és a késleltetésben maradt némileg alul. Válaszul vizes útburkolaton fékezéskor jobban reagál, mint a konkurensek. Csak a tapadása, ami a fogyasztásra van nem elhanyagolható hatással, lehetne valamivel alacsonyabb.
A Pirelli az új generációs Sottozeronál ért el jelentős előrelépést ezen a területen. Havas úton továbbra is jó jellemzőkkel bír az olasz gumi, azonban vizes útburkolaton valamivel lemarad a többiek mögött a viszonylag hosszú fékút miatt. Az eredményei azonban mégis elegendőek ahhoz, hogy a tesztelők ajánlását megkapja az értékelés során – ugyanúgy, mint a Michelin Primacy Alpin. A vizes és száraz útburkolaton a legjobb oldalát mutatja, de havas úton a gyenge elindulási jellemzők miatt veszít pontot. Az oldalvezetés havon ugyancsak hagy maga után kívánni valót. A Michelin ebben alig volt jobb, mint a négyévszakos gumik. A tesztalany VW Golfon már-már nyugtalannak mutatkozik, mert a kanyarban a terhelésváltásnál egymást váltja az első kerekeken az erőteljes toló-, a hátsó gumikon a kisodródás érzete.
A múlt évi teszt győztese, a Dunlop SP Winter Sport 3D referenciaként újra bekerült, és a harmadik helyezést érte el. Havon és száraz úton alkotott nagyot. Csak a vizes útburkolaton nem tudta az teljesíteni, mint a két győztes. A holland Vredestein, ami újabban az indiai Apollo Tyres gumióriás tulajdona, a Snowtrac 3-mal ugyancsak jó ajánlást kapott. Épphogy lecsúszott a dobogós helyezésről, de jóval kedvezőbb árfekvésű, mint a prémium gumigyártók termékei. Ugyanez érvényes a finn Nokianra és a Semperitre is, amely a Continental felügyelet alatt készül, azonban minden tesztkritériumban konzekvensen lemarad az anyamárka termékétől.
[[ Oldaltörés (Teszteredmények) ]]
Hogyan teszteltek? A lehetséges maximális pontszámot a minden kritériumban (oldaltartás, húzóerő, fékút, vízenfutás, sávváltás, vezethetőség, kényelem, menetzaj, gördülési ellenállás) legjobb gumi kapja meg. Ha az egyik mérési érték 20 százalékkal vagy többel gyengébb, mint a legjobb eredményt elért terméké, akkor az eredmény nulla pont. Eltérés azoknál a kritériumoknál lehetséges, melynél a mérési érték mellett egy szubjektív értékelés is szükséges (vezethetőség és kényelem). A tesztkritérium jelentőségétől függően a pontlevonások különbözőképpen adódnak össze. Például, ha a vizes és havas úton mért féktávolságot 40 pontra értékelik és ez csak fél százalékkal tér el a legjobb eredménytől, ez már elegendő ahhoz, hogy egy pont levonást kapjon, míg a 10 pontos kritériumnál 2 százalékos eltérés szükséges.
A Bridgestone visszalépettA japán Bridgestone a következő szezonban egy teljesen új téli gumi generációval rukkol elő. A Blizzak LM 30 a korábbi teszteken csak részben kielégítő eredményt elért LM 25 szériát váltja. Az auto motor und sport 2009-es tesztjén elindult ugyan a gumi, de Bridgestone mégis visszalépett. Ezt úgy indokolták, hogy még jobbat akarnak, és az LM 30-ast alapvető változtatásoknak vetik alá. Az auto motor und sport újságírói szerint bölcsen döntött a Bridgestone, mert havas utakon végzett teszten a gumi nem ért el versenyképes eredményt.
Gumi, ár
Pont
(max. 300)
Előny
Hátrány
Continental Winter Contact TS 830
ár: 30000 Ft (hazai akciós ár)
267
Különösen ajánlott
Nagyon jó menetstabilitás, jó húzóerő, rövid féktáv hóban, kiegyenlített tulajdonságok vizes és száraz úton, halk futás
magas gördülési ellenállás, nagyobb kopás száraz úton
Goodyear Ultra Grip Performance 2
ár: 35000 Ft
255
Ajánlott
Jó kezelhetőség és kiemelkedően jó fékhatás vizes aszfalton, jó kezelhetőség havon, jó komfortérzetet biztosít
hosszú féktáv száraz aszfalton, húzóerő havon nem optimális
Dunlop SP Winter Sport 3D
ár: 29 000 Ft
246
Ajánlott
Első osztályú menetstabilitás, nagyon jó húzóerő és a legjobb fékezéshavon, kiegyenlített tulajdonságok vizes és száraz aszfalton
nagy gördülési ellenállás, nagyobb kopás száraz úton
Vredestein Snowtrac 3
ár: 30000 Ft
243
Ajánlott
Jó kezelhetőség minden körülmény között, nagyon jó húzóerő havon, nagyon jól reagál vízátfolyásnál, rövid féktáv száraz aszfalton
Vizes úton gyengébb a húzóerő és a komfortérzet
Michelin Primacy Alpin
ár: 32000 Ft
237
Ajánlott
Nagyon jó kezelhetőség és rövid féktáv száraz aszfalton, jó vezetési komfortérzet, kielégítő tulajdonságok vizes aszfalton
nem optimális a húzóerő és a fékezés havon
Nokian WR G2
ár: 26000 Ft
236
Ajánlott
jó kezelhetőség és rövid féktáv száraz úton, jó tulajdonságok vizes útburkolaton
visszafogott húzóerő és túl hosszú féktáv havas úton, hangos futás
Pirelli Winter Sottozero II
ár: 29000 Ft
234
Ajánlott
Optimális menetstabilitás és jó húzóerő havas úton, vizes útburkolaton optimális fékezési tulajdonságok, alacsony gördülési ellenállás
alacsony komfort, zajos futás
Semperit Speed Grip
ár: 100 euró (német ár)
230
Ajánlott
jó kezelhetőség és rövid fékút száraz aszfalton, jó fékezési tulajdonságok és vezetési komfort vizes aszfalton
hosszú fékút havon, magas gördülési ellenállás
Goodyear Vector 4Season
ár: 26000 Ft
négyévszakos
217
Feltételesen ajánlott
optimális menetstabilitás és fékkapacitás száraz aszfalton, kielégítő teljesítmény vizes úton, jó komfortérzet
gyenge húzóerő és fékezés havas úton
Hankook Optimo 4S
ár: 93 euró (német ár)négyévszakos
217
Feltételesen ajánlott
jó kezelhetőség és jó fékezés száraz úton, nagyon jó húzóerő és rövid féktáv vizes aszfalton
Az év negatív hősei a főszereplők, és természetesen a semmiből felbukkant Magyar Péter. De azt is megmutatjuk, miképp fordulhat elő, hogy Orbán Viktor nem rúg labdába Bese atya mellett.
Utolsó másodperces magyar gólok, aranytussal megnyert döntő, példátlan holtverseny 1500 gyorson, „semmiből jött” aranyérem, és egy olimpiai bajnoki címet érő benyúlás.