Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7abaa6f3-1beb-4ad1-af12-baa89fa20030","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A szlovák Klein Vision a nyáron teszteli az AirCar második prototípusát, és ha minden a tervek szerint alakul, piacra is dobják majd a repülő autót.","shortLead":"A szlovák Klein Vision a nyáron teszteli az AirCar második prototípusát, és ha minden a tervek szerint alakul, piacra...","id":"20250514_klein-vision-aircar-repulo-auto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7abaa6f3-1beb-4ad1-af12-baa89fa20030.jpg","index":0,"item":"023ad239-7bbf-4243-8b7d-0820df466d88","keywords":null,"link":"/tudomany/20250514_klein-vision-aircar-repulo-auto","timestamp":"2025. május. 14. 14:03","title":"250 km/h-val repülhet a világ első igazi repülő autója, még az idén piacra dobhatják – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff8ad027-7647-4953-8e20-abc991145d41","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A forgalmazó jelentette a hatóságnak, hogy problémás a termék.","shortLead":"A forgalmazó jelentette a hatóságnak, hogy problémás a termék.","id":"20250513_Kivonta-a-forgalombol-a-Magne-B6-egyik-tetelet-az-NNGYK","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff8ad027-7647-4953-8e20-abc991145d41.jpg","index":0,"item":"c00a153c-0d7b-43d0-a555-f80b815089fa","keywords":null,"link":"/kkv/20250513_Kivonta-a-forgalombol-a-Magne-B6-egyik-tetelet-az-NNGYK","timestamp":"2025. május. 13. 14:56","title":"Visszahívják a Magne B6 egyik hibás tételét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90c23e64-cb27-4825-977d-94503f5d86c8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Sallai Nórának ugyan elsőbbséget kellett volna adnia, de a másik jármű a megengedettnél sokkal gyorsabban haladt. ","shortLead":"Sallai Nórának ugyan elsőbbséget kellett volna adnia, de a másik jármű a megengedettnél sokkal gyorsabban haladt. ","id":"20250515_Fordulat-Sallai-Nora-baleseteben-a-rendorseg-szerint-nem-a-szineszno-volt-a-hibas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90c23e64-cb27-4825-977d-94503f5d86c8.jpg","index":0,"item":"29638479-d0d9-45cf-bad2-31c7e5252de9","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_Fordulat-Sallai-Nora-baleseteben-a-rendorseg-szerint-nem-a-szineszno-volt-a-hibas","timestamp":"2025. május. 15. 07:37","title":"Fordulat Sallai Nóra balesetében: az ügyészség szerint nem a színésznő volt a hibás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ea120e90-5450-43e5-a795-0c06544f5008","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"Hogyan befolyásolja a hámozás nehézségét a tojás frissessége vagy éppen a főzővíz hőfoka? Mit kell tenni a vízbe ahhoz, hogy könnyebben lehessen pucolni a tojást, és miért jobb szobahőmérsékleten tárolni, mint a hűtőben?","shortLead":"Hogyan befolyásolja a hámozás nehézségét a tojás frissessége vagy éppen a főzővíz hőfoka? Mit kell tenni a vízbe ahhoz...","id":"20250515_fott-tojas-pucolas-hamozas-tojashej-tojaspucolas-tippek-tojasfozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea120e90-5450-43e5-a795-0c06544f5008.jpg","index":0,"item":"4e37cf39-2282-4b2b-a0b3-8ba6e9453531","keywords":null,"link":"/elet/20250515_fott-tojas-pucolas-hamozas-tojashej-tojaspucolas-tippek-tojasfozes","timestamp":"2025. május. 15. 07:01","title":"A könnyen pucolható főtt tojás titka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást a Hungexpo-n. A pavilon csaknem 80 százaléka már foglalt, így mindenki, aki kilátogat az eseményre számos újdonságra és érdekességre számíthat. Baranyai Gergő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary...","id":"20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639.jpg","index":0,"item":"8eaadd89-916d-4ebc-8e6b-b8d792ee3357","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","timestamp":"2025. május. 14. 07:30","title":"Kíváncsi, hol tart az autóipar? Májusban választ kaphat rá!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef732ee7-a9f6-48d5-a430-4dd2628623c4","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Eddig több mint ezer madár kapott vakcinát, de ez még csak a kezdet. ","shortLead":"Eddig több mint ezer madár kapott vakcinát, de ez még csak a kezdet. ","id":"20250513_Nem-olcsok-a-flamingok-oltasi-programot-inditanak-a-magyarorszagi-allatkertekben-a-madarinfluenza-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef732ee7-a9f6-48d5-a430-4dd2628623c4.jpg","index":0,"item":"f2839d37-1948-436f-bc03-c9da0caf16ba","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250513_Nem-olcsok-a-flamingok-oltasi-programot-inditanak-a-magyarorszagi-allatkertekben-a-madarinfluenza-miatt","timestamp":"2025. május. 13. 17:53","title":"Drága a flamingók élete, oltási programot indult a magyarországi állatkertekben a madárinfluenza miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12a3d1a5-9a3b-4a2d-b136-1dc72837fa02","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A filmsztár térdét kétszer is műteni kellett, de egyebek mellett isiásszal, porckorongsérvvel és talpgyulladással is kínlódik. ","shortLead":"A filmsztár térdét kétszer is műteni kellett, de egyebek mellett isiásszal, porckorongsérvvel és talpgyulladással is...","id":"20250513_Tom-Hardy-egeszseg-terdmutet-isiasz-porckorongserv-serules-fuggoseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12a3d1a5-9a3b-4a2d-b136-1dc72837fa02.jpg","index":0,"item":"465039c7-0f9a-4bc6-8372-4f91f14a050e","keywords":null,"link":"/elet/20250513_Tom-Hardy-egeszseg-terdmutet-isiasz-porckorongserv-serules-fuggoseg","timestamp":"2025. május. 13. 13:46","title":"Tom Hardy annyira rossz egészségi állapotban van, hogy úgy érzi, darabokra hullik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6315327-806e-44b2-b6b6-77296fe30b99","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Valamennyi sajtószabadság mindig marad, mert mindig lesznek magyar emberek, akik azzal foglalkoznak, hogy leírják az igazságot – hangzott el öt szerkesztőség rendhagyó, közös adásában.","shortLead":"Valamennyi sajtószabadság mindig marad, mert mindig lesznek magyar emberek, akik azzal foglalkoznak, hogy leírják...","id":"20250514_fidesz-torvenyjavaslat-foszerkesztok-kozos-adas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6315327-806e-44b2-b6b6-77296fe30b99.jpg","index":0,"item":"5005efd5-7b1a-4e5f-8df5-e82bba89b85e","keywords":null,"link":"/kultura/20250514_fidesz-torvenyjavaslat-foszerkesztok-kozos-adas","timestamp":"2025. május. 14. 20:52","title":"Főszerkesztők a Fidesz törvényjavaslatáról: Mi vagyunk azok, akik igazán átláthatók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Melyik a legjobb gumi Passatra, Mondeóra és Volvo S60-ra?
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A tesztelt gumik
Bridgestone Potenza S001 kb. 54000 Ft/gumi
Goodyear Eagle F1 Asymmetric kb.
A tesztelt gumik
Bridgestone Potenza S001 kb. 54000 Ft/gumi
Goodyear Eagle F1 Asymmetric kb. 55000 Ft/gumi
Nokian Z G2 kb. 45000 Ft/gumi
Continental Sportcontact 3 kb. 59000 Ft/gumi
Hankook Ventus S1 EVO kb. 51000 Ft/gumi
Pirelli P ZERO kb. 46000 Ft/gumi
Vredestein Ultrac Sessanta kb. 42000 Ft/gumi
Dunlop SP Sport MAXX GT kb. 49000 Ft/gumi
Michelin Pilot Sport 3 kb. 56000 Ft/gumi
Ha a VW Sirocco 2.0 TSI a tesztpályán a benne megbúvó 200 lóerővel próbára teszi az első gumikat, hamar kibújik a szög a zsákból. Csak a jó gumikon marad a pályán az autó. De melyik abroncs garantálja a legjobb kompromisszumot a sportos vezethetőség és a kezelhetőség között? Melyik gumi nyújtja egyszerre a kényelmet, a hatékonyságot és a biztonságot a legmeggyőzőbben? Erre keresték a választ a német tesztelők tavaly.
A tesztmezőnyben különösen a két újonccal szemben - a Bridgestone Potenza S001 és a Michelin Pilot Sport 3 - voltak nagyok az elvárások. A japánok nem kisebb referenciával reklámozzák magukat, mint a Ferrari 458 Italiával, miközben a francia fejlesztők azt bizonygatják, hogy nagy előrelépést tettek a vizes útburkolaton produkált tapadási tulajdonságban (erről egyébként mi is meggyőződtünk az Ausztriában tartott próbán). A rivális mezőny erős: a Goodyear, a Hankook és a Pirelli abroncsai 2009-ben dobogós helyezést értek el a német lap tesztjén. A Continental, a Dunlop, a Nokian és a Vredestein profilok is bizonyítottak korábban.
A Vredestein Ultrac Sessanta mégsem tudta felülmúlni a 2009-es teszten elért jó eredményét az eredeti dizájn ellenére sem. Csupán az aquaplaning megmérettetésen mutatott figyelemreméltó tartalékot a kedvezőbb árfekvésű holland, mint a versenytársak. A Pirelli P Zero újra tesztgyőztes lett. Kiválóan teljesített mind a száraz, mind a vizes útburkolaton. Egyedüli gyenge pontja továbbra is az aquaplaning.
A Continental gumija második helyezést ért el, noha 2011-ben a Continental Sport Contact 5 modell váltja – ami majd remélhetőleg kevésbé gyorsan használódik el. Az új Bridgestone a harmadik helyet szerezte meg, ugyanannyi pontot ért el, mint a Hankook. Míg a Goodyear a kitűnő nedves útburkolati tulajdonságainak köszönhetően az ötödik helyen végzett, a konszerntestvér Dunlop a vizes útburkolaton mutatott tapadási hiányosságai miatt az utolsó előtti helyre csúszott le. A Michelin ugyan kevésbé dinamikus, mint az elődje, de sokkal kiegyensúlyozottabb, a Nokianra pedig ráfért volna egy utolsó simítás, hogy ebben az erős mezőnyben feljebb kúszhasson a ranglistán.
Rangsor (méret: 235/40 R 18)
Modell
Helyezés
Értékelés
Ár (Ft) szett
Pirelli P ZERO
1.
maximálisan kiegyensúlyozott tulajdonságokkal bír. Egyedül az aquaplaning teszten mutatott némi gyengeséget.
184 000
Continental Sportcontact 3
2.
csúcsteljesítmény vizes útburkolaton és mégis nagyon jó száraz útburkolati eredmények
236 000
Bridgestone Potenza S001
3.
kiegyensúlyozott teljesítmény és magas késleltetési értékek a fékteszten a 3. helyre volt elegendő (holtversenyben a Hankook –Ventus S1 evo-val)
216 000
Hankook Ventus S1 EVO
3.
Esőben a leggyorsabb, napsütésben a leglassabb. Összességében a Hankook Ventus meggyőző az árával és az alacsony gördülési ellenállássával
204 000
Goodyear Eagle F1 Asymmetric
5.
Szemmel láthatóan jól érzi magát a vizes útburkolaton, ezzel kompenzálva a visszafogott száraz útburkolati eredményeit. Legmagasabb gördülési ellenállás
220 000
Michelin Pilot Sport 3
6.
Meglepően jók a vizes tulajdonságai. Kevésbé sportos, mint az elődje, cserébe viszont sokkal harmonikusabb
224 000
Nokian Z G2
7.
gördülési ellenállás és aquaplaning az erőssége. Más területen azonban visszafogottan teljesített.
180 000
Dunlop SP Sport MAXX GT
8.
a gyenge vizes útburkolati eredményével eljátszotta az esélyét egy jobb helyezésre. Viszont dinamikus teljesítmény száraz útviszonyoknál
196 000
Vredestein Ultrac Sessanta
9.
Az aquaplaning teszten nagyon jó eredménnyel tűnt fel, viszont a száraz és vizes úton produkált leghosszabb fékút miatt sereghajtó lett belőle
168 000
[[ Oldaltörés (Hogyan teszteltek?) ]]
Aquaplaning Szenzorok követik a sebességet, miközben a gumi egy hét milliméter mély vizesárokra fut rá. Ez a teszt megmutatja egyenes útszakaszon, hogy a meghajtott tengelyen lévő kerekek mikor pördülnek ki, és a kanyarodásnál jól demonstrálja, mikortól szűnik meg az oldalvezetési stabilitás.
Fékezés Mindegyik gumit tesztelik fellocsolt és száraz aszfalton egyaránt, miközben a 100 kilométer/ órás sebességről a hirtelen megállást tesztelik maximális fékezés mellett. Ilyenkor az átlagos késleltetést és a fékutat állapítják meg.
Kezelhetőség Az időmérő teszten – vizes és száraz útburkolaton egyaránt - lehetőség nyílik arra, hogy következtetéseket vonjanak le a gumik maximális teljesítőképességéről. Az értékelés azonban nem ad információt arról, hogyan reagáltak a gumik. Itt kizárólag a megtett idő a lényeg. Ugyanez érvényes a szlalomra és a vizes körpályára is.
Menetbiztonság Itt az összhatás a fontos. Minél kezelhetőbb és pontosabban manőverezhető az autó az adott gumival, annál jobb értékelést kap. Mit kezdjen egy átlag autós azzal a gumival, aminek a tulajdonságait csak egy profi pilóta értékel?
Gördülési ellenállás A laborkísérlet során megvizsgálják, mennyi energiát használ fel az adott profil a gördülésnél. Az ebből kiszámított index (CR) a gumi hatékonyságára enged következtetni, tehát a fogyasztásra.
Melyik autóra alkalmasak a tesztelt gumik?
Audi A3/A4, A4 Avant (B7) S4/A4 Cabrio Ford Mondeo Saab 9-3 Subaru Legacy Volvo C70/S60/V70 VW Eos /Passat, Passat Variant/ Passat CC / Touran