Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"12cce476-fe0a-46ce-8519-985ed898519f","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Párizsban vízágyút is be kellett vetni a tömeg oszlatásához.","shortLead":"Párizsban vízágyút is be kellett vetni a tömeg oszlatásához.","id":"20250601_PSG-elvadult-unneples-Franciaorszag-tomegoszlatas-aldozatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12cce476-fe0a-46ce-8519-985ed898519f.jpg","index":0,"item":"b6018c60-c98d-433b-a058-0a006286481e","keywords":null,"link":"/vilag/20250601_PSG-elvadult-unneples-Franciaorszag-tomegoszlatas-aldozatok","timestamp":"2025. június. 01. 12:10","title":"Két áldozat, több száz letartóztatott: elvadult a PSG győzelmének ünneplése Franciaországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7affae32-ea5b-4654-950d-3d0932cc59af","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szerdán, a rendkívüli szakbizottsági ülésen ez is szóba kerül majd. ","shortLead":"Szerdán, a rendkívüli szakbizottsági ülésen ez is szóba kerül majd. ","id":"20250602_varmegyeberlet-szerzodes-felmondas-csodveszely-Budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7affae32-ea5b-4654-950d-3d0932cc59af.jpg","index":0,"item":"56d7260f-98ad-4207-955a-91a75c80eb42","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_varmegyeberlet-szerzodes-felmondas-csodveszely-Budapest","timestamp":"2025. június. 02. 11:20","title":"A csődveszély miatt felmondhatja a vármegyebérlet-szerződést a főváros","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bba03996-5318-46c3-96c2-336865c3c4a7","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A korábbi zsűritagok közül többen nemrég felszólaltak a megosztó politika ellen, az ő helyükre most kormánypárti szimpátiájukat nem rejtegető előadókat igazolt a TV2. Az új évadban nem lesz ott a műsor eddigi állandó műsorvezetője, Till Attila sem.","shortLead":"A korábbi zsűritagok közül többen nemrég felszólaltak a megosztó politika ellen, az ő helyükre most kormánypárti...","id":"20250602_toth-gabi-curtis-megasztar-herceg-erika-marics-peti-valmar-tv2-zsuri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bba03996-5318-46c3-96c2-336865c3c4a7.jpg","index":0,"item":"36a9c354-e580-4586-8373-3fb8164c47ad","keywords":null,"link":"/elet/20250602_toth-gabi-curtis-megasztar-herceg-erika-marics-peti-valmar-tv2-zsuri","timestamp":"2025. június. 02. 20:31","title":"Tóth Gabi és Curtis került Caramel és Marsalkó Dávid helyére a Megasztár zsűrijében, távozik Tilla is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf688f07-1393-4641-858c-deceff5b7a0b","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Orbán Viktor az elmúlt évtizedben kidolgozott egy államilag irányított korrupciós megastruktúrát, amely valójában maga az állam rendszerszintű politikai foglyul ejtése. Ebben a rendszerben sok formális intézményt szándékosan egy konkrét cél elérése érdekében hoztak létre: hogy hatalmas mennyiségekben szivattyúzhassanak ki közforrásokat Orbán szűk köre számára. Szerkesztett részlet Jancsics Dávid A korrupció szociológiája című könyvéből.","shortLead":"Orbán Viktor az elmúlt évtizedben kidolgozott egy államilag irányított korrupciós megastruktúrát, amely valójában maga...","id":"20250601_A-korrupcio-szociologiaja-konyv-Igy-mukodik-a-foglyul-ejtett-magyar-allam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf688f07-1393-4641-858c-deceff5b7a0b.jpg","index":0,"item":"7109be55-bf3c-49fd-8bf6-6ef4a85c0433","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250601_A-korrupcio-szociologiaja-konyv-Igy-mukodik-a-foglyul-ejtett-magyar-allam","timestamp":"2025. június. 01. 19:15","title":"A korrupció szociológiája: Így működik a foglyul ejtett magyar állam","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2637425a-6d91-438c-8c9c-1c0ca1ffeb00","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az orosz és ukrán küldöttség ma ülne tárgyalóasztalhoz Isztambulban. ","shortLead":"Az orosz és ukrán küldöttség ma ülne tárgyalóasztalhoz Isztambulban. ","id":"20250602_Beketargyalasok-elott-ket-gyermek-megserult-tobben-meghaltak-a-legujabb-orosz-tamadasokban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2637425a-6d91-438c-8c9c-1c0ca1ffeb00.jpg","index":0,"item":"1ccd9ea3-ea8d-4425-9847-d00f31673292","keywords":null,"link":"/vilag/20250602_Beketargyalasok-elott-ket-gyermek-megserult-tobben-meghaltak-a-legujabb-orosz-tamadasokban","timestamp":"2025. június. 02. 09:02","title":"Béketárgyalások előtt: két gyermek megsérült, többen meghaltak a legújabb orosz támadásokban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8ca943c-ce09-4b71-bdee-65e117797d2f","c_author":"Domány András","category":"vilag","description":"Jelenleg gyakorlatilag döntetlenre áll a versengés.","shortLead":"Jelenleg gyakorlatilag döntetlenre áll a versengés.","id":"20250601_Lengyel-elnokvalasztas-trzaskowski-nawrocki-allas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8ca943c-ce09-4b71-bdee-65e117797d2f.jpg","index":0,"item":"bdfdd9ca-9c79-4362-bcaa-88ad5fb2dcee","keywords":null,"link":"/vilag/20250601_Lengyel-elnokvalasztas-trzaskowski-nawrocki-allas","timestamp":"2025. június. 01. 22:32","title":"Lengyel elnökválasztás: mindkét jelölt győztesnek hirdette magát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00ea33d8-643e-4a30-ae43-ca88ddacb8a2","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az eddigi legnagyobb támadását hajtotta végre Ukrajna, ráadásul orosz területről, előre elrejtett drónokkal támadták a légi bázisokat. Legalább negyven orosz harci gépet semmisítettek meg vagy tettek használhatatlanná.","shortLead":"Az eddigi legnagyobb támadását hajtotta végre Ukrajna, ráadásul orosz területről, előre elrejtett drónokkal támadták...","id":"20250601_ukrajna-oroszorszag-haboru-dron-tamadas-bombazo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00ea33d8-643e-4a30-ae43-ca88ddacb8a2.jpg","index":0,"item":"92f2837d-066e-4dc6-a60e-c9b6b60e4f8d","keywords":null,"link":"/vilag/20250601_ukrajna-oroszorszag-haboru-dron-tamadas-bombazo","timestamp":"2025. június. 01. 18:44","title":"Tucatjával lőtték ki az ukránok az orosz bombázókat Oroszországba csempészett drónokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b480f87-bfbc-468c-9573-017e871b8b09","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Néhány másodpercnyi új jelenetet is bemutattak a sorozat záró szezonjából.","shortLead":"Néhány másodpercnyi új jelenetet is bemutattak a sorozat záró szezonjából.","id":"20250601_tranger-Things-utolso-evad-premier-bejelentes-datumok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b480f87-bfbc-468c-9573-017e871b8b09.jpg","index":0,"item":"a328b1d6-525f-4b3a-96b1-6b2208dd7706","keywords":null,"link":"/kultura/20250601_tranger-Things-utolso-evad-premier-bejelentes-datumok","timestamp":"2025. június. 01. 08:16","title":"Három darabban jön a Stranger Things utolsó évada, bejelentették a premierdátumokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha vannak félistenek az autópiacon, akkor a Porsche Cayenne Turbo az. Nem lehet eldönteni: sportkocsi, terepjáró, SUV, vagy azok tökéletes egyvelege. A hazai, reptér betonját is koptató menetpróba után a sportkocsira szavaznék
A tetőtől-talpig megújult Porsche Cayenne forgalmazása Európában május 8-án kezdődött meg, az autó öt modellváltozatban érhető el: - Cayenne (3,6 literes V6-os motor 300 lóerővel, aktív összkerékhajtással, 7,5 másodperces százas sprinttel, 11,2 l/100 km fogyasztással, 18,93 millió forint), - Cayenne Diesel (háromliteres V6-os motor 240 lóerővel, nyolcsebességes Tiptronic S; állandó összkerékhajtással; 7,8 másodperces gyorsulással, 7,4 l/100 km fogyasztással, 18,4 millió forint), - Cayenne S 4,8 literes V8-as motor 400 lóerővel (294 kW); nyolcsebességes Tiptronic S; aktív összkerékhajtással; 5,9 másodperces gyorsulással, 258 km/h-ás végsebességgel, 10,5 l/100 km átlagfogyasztással, 23,8 millió forint), - Cayenne S Hybrid (párhuzamos teljes hibrid, 380 lóerős összteljesítménnyel; nyolcsebességes Tiptronic S; állandó összkerékhajtással; 6,5 másodperces gyorsulással, végsebesség 242 km/h; fogyasztás 8,2 l/100 km, 22,5 millió forint), - Cayenne Turbo (4,8 literes biturbó V8-as motor 500 lóerővel, nyolcsebességes-Tiptronic S; aktív összkerékhajtással; 4,7 másodperces gyorsulással; végsebesség 278 km/h; fogyasztás 11,5 l/100 km, 36 millió forint). Az általunk vezetett Cayenne S és Cayenne Turbo modellek 45-50 millió forintos vételárral büszkélkedtek.
Autómenedzser
Elveszünk a hatalmas térben, az autó kényelme nehezen körbeírható, csak masszázs nincs az ülésekben, egyébként mindent áthat az elektronika. Percekig bámuljuk a középkonzolt és a váltó környéki gomb- és kapcsolótengert. Ha nem vezettem volna korábban legalább 400 autót, biztos nem boldogultam volna. Az indítókulcs megtalálja a helyét a kormány bal oldalán, hangosan beröffen a motor, majd ösztönösen toljuk D-be a váltót. Lehet a kormányról is váltani, de minek, hacsak nem akarjuk visszaváltáskor hallani a kipufogó orkánszerű hangját. Az anyagok finomak, a tetőkárpit is alcantara, az alumínium díszek hidege felébreszt az álomból, erősebben markoljuk a kormányt, a konvoj elindult, az út a cél. Az aszfaltot nem érezzük, a légrugókon lebeg a Cayenne, hiába ültetjük lejjebb, keményítjük a futóművet, az utazás kényelmét nem zavarhatja meg semmi. A DVB-dekóderrel tévécsatornák tömegét nézhetjük (állóhelyzetben), a Burmester hifi lenyűgöz, a kormány tapad a kezünkhöz, kár, hogy a végén ezt a játékot is elveszik tőlünk.
Nehéz tőle a búcsú, még akkor is, ha tudjuk, 50 milliós vételárába akár két Q7-es is belefér. Nem érdekel a 20-22 literes átlagfogyasztás sem, ha már Porsche, akkor legyen a legerősebb. Szerencsére sokan nem így gondolkodnak, elszaporodtak a dízel Cayennek és hamarosan érkeznek a hibridek is, az alacsony regisztrációs adó melett remélhetően kedvező fogyasztással.
A sajtóanyag szerint az ötből három tíz liternél is kevesebb üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren. Hát ez nekünk a Cayenne S-sel és a turbóval sem sikerült, inkább a duplája csúszott le a V8-asok torkán. Hajtottuk is rendesen, sőt az automatikus start-stop rendszert is kikapcsoltuk. A tesztnapon vezetett Panamera Turbo start-stoppal kevesebbet fogyasztott, mint a Cayenne, hasonlóan embertelen körülmények között 18 literrel beérte.
A Cayenne legfontosabb tulajdonsága, hogy átlagosan közel 200 kilóval könnyebb és így takarékosabb lett. Ezt többek között egy új, nyolcfokozatú, Tiptronic S névre hallgató, automatikus start-stop funkcióval kombinált, széles áttételskálával rendelkező automatikus váltó alkalmazásával, a motor-, és a váltó hűtéskörének hőszabályozásával, a fedélzeti rendszerek újragondolásával, változtatható tolóerő-lekapcsolással, illetve nem utolsó sorban intelligens könnyűépítéssel lehetett elérni. Az optimalizált tömegű anyagfelhasználásnak és az egész autó koncepcióját érintő változtatásoknak – mint például az új aktív és könnyű összkerékhajtás – köszönhetően a Cayenne Turbo tömegét például 185 kilogrammal lehetett csökkenteni – a jobb minőségű anyagok, és a megnövelt biztonság ellenére. Ez nem csupán a fogyasztásra, illetve a károsanyag-kibocsátásra nézve van pozitív hatással, hanem a menetteljesítmények, az agilitás és a menettulajdonságok is profitálnak s tömegcsökkentésből.
Minden új, nyolcsebességes Tiptronic S váltóval – amely a Cayenne esetében opcionálisan választható, a többinél pedig szériában jár – felszerelt Cayenne modellben automatikus start-stop rendszerrel. Ez álló helyzetben a megfelelő környezeti hatások mellett leállítja a belső égésű motort, ezzel tovább csökkenti a fogyasztást. Bizonyos körülmények esetén viszont a motor nem áll le: például akkor, ha a Sport-fokozat aktiválva van, ha az autó vontat valamit; illetve a parkolást, valamint a manőverezést is felismeri a rendszer. Ezekben az esetekben a műszerfalon egy sárga Auto Start-Stop szimbólum jelzi a sofőrnek, hogy a rendszer aktív, ám a motor nem fog leállni.
Újdonságnak számít a változó tolóüzemi-lekapcsolás, ami a hagyományos tolóüzemi-lekapcsolás továbbfejlesztése. Alapvetően arról van szó, hogy guruláskor – például piros lámpához közeledéskor, vagy lejtmenetben –, amikor a jármű vezetője lelép a gázpedálról, a vezérlő számítógép irányítottan lekapcsolja az üzemanyag-ellátást. A hagyományos tolóüzemi lekapcsolással ellentétben – ahol a rendszer csak egy bizonyos fordulatszám elérése után aktiválja újból az üzemanyag-befecskendezést – a változó tolóüzemi lekapcsolásnál a vezetési szituáció függvényében az üzemanyag-befecskendezés újraindítása lényegesen később következik be, ami további üzemanyag-megtakarításhoz vezet.
[[ Oldaltörés (A motorok hatalma) ]]
A teljes egészében átdolgozott V8-as motorcsalád a Cayenne S emelt teljesítményű, 4,8 literes, 400 lóerő és 500 Nm forgatónyomaték leadására képes szívó erőforrásából, valamint ennek feltöltött változatából, a Cayenne Turbo 500 lóerős (csúcsnyomatéka 700 Nm) egységéből áll. A Cayenne S szívómotorjában egy frissen fejlesztett, könnyebb főtengely és könnyebb hajtókarok csökkentik a mozgó alkatrészek tömegét. A nyolchengeres forgattyúsháza összességében 2,3 kilogrammal lett könnyebb. A V8-as olajozócsatornái ezen felül magnéziumból készülnek, ami további két kilogrammos súlymegtakarításhoz vezetett. A szívóoldali vezérműtengelyt a lehető legjobb teljesítmény-, illetve nyomatékfolyam elérése érdekében fejlesztették tovább, ami az új szívó traktussal – amely többek között nagyobb fojtószelepet tartalmaz –, valamint az optimalizált elektromos motorvezérléssal egyetemben szerepet játszik a 4,8 literes V8-as szívómotor 400 lóerős teljesítményének elérésében, amely 6500-as fordulatszámon jelentkezik.
A Cayenne Turbo biturbós V8-as motorja szintén kapott egy új, optimalizált tömegű főtengelyt, illetve alumíniumból készült olajozócsatornákat. A főtengely az eddigihez képest nagyobb ellensúlyokat kapott. Összességében a forgattyúsház az eddiginél 0,6 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen. A súlycsökkentés és a legújabb motortechnológia még hatékonyabbá teszi a Cayenne Turbo feltöltött 4,8 literes V8-as erőforrását. Végsebessége 278 kilométer/óra, a százas sprintet pedig mindössze 4,7 másodperc alatt képes abszolválni a Cayenne Turbo. Félelmetes, ahogy padlógáznál sportfokozatban felemeli az orrát, majd hörögve megindul. Akkorát rántott rajtam elsőre, hogy a tüdőm és a gyomrom helyet cseréltek.
Autómenedzser
Az új, nyolcsebességes Tiptronic S a kényelmes működése melletti gyors váltásai révén is kiemelkedik. Akár 0,15 másodperc alatt képes fokozatot cserélni, a gyorsítás törés nélkül zajlik. A 20 százalékkal megnövelt áttételi intervallum a két felsőbb, úgynevezett overdrive fokozat kapcsolásával teljes mértékben kihasználható. Ezáltal lehetővé válik a motor állandó jellegű optimális tartományban való használata. A hetedik és a nyolcadik fokozatban a fordulatszám 20-20 százalékkal csökken, amely különösen a hosszú autópályás szakaszokon járul hozzá döntően a fogyasztás csökkenéséhez. Az optimális váltási viselkedés érdekében a nyolcgangos Tiptronic S-sel való elindulás mindig első fokozatban történik. A végsebességüket a modellek hatodik fokozatban érik el. 210 fölé nem tudtuk hajtani az autót, mert jöttek lezáróbóják, de a 210-ről padlófékkel megállás is megtért pár misét.
A sofőr, ha eligazodik a kapcsolók tengerében, a középkonzolon elhelyezett PASM futóművet vezérlő kapcsolóval három program közül választhat: komfort, normál és sport. A kiválasztott mód és az út minősége, valamint a vezetési szituáció alapján a PASM külön minden kerék optimális, szükséges csillapítási erejét szabályozza. A Cayenne Turbo szériában egy új légrugózási rendszerrel és PASM-mel rendelkezik. Az első és a hátsó tengely légrugóinak súlyát optimalizálták és ezúttal őket közvetlenül a karosszériához csatolták, amely a csavarodási merevséget jelentősen növeli és ezáltal a menettulajdonságokat javítja. Az új légrugózást zárt rendszerként alakították ki, amely a magassági szint változtatásánál a levegőt a rendszer magas nyomású tárolójában elraktározza. Ezzel egyrészt energiát spórol, melyet egy, az új elvárásoknak megfelelő kompresszor hasznosít, másrészt pedig a magassági szint manuális és automatikus választásnál gyorsabban változik.
A Cayenne Turbo az első tengelyen 410, a hátsó tengelyen 370 milliméter átmérőjű féktárcsákat, ezek pedig a jobb hőelvezetés érdekében belső hűtést kaptak. Az első tengelyen elhelyezett szénszálkerámia ötvözetű tárcsák a súly és a rugózatlan tömeg csökkentéséhez járulnak hozzá.
Az idei év slágere a lassan Magyarországra is megérkező Cayman mellett a megújult 911 Turbo és utcai versenyváltozata, a GT3. A tuningcégek is felvonulnak Genfben, a Gemballa szintén a 911-eshez nyúlt hozzá. A Panamera sportkupé sorozatgyártása 2009-ben várható.
A Vám- és Pénzügyőrség (VPOP) nyomozószolgálata eljárást folytat vámbevételt jelentős mértékben csökkentő, üzletszerűen elkövetett csempészet bűntett elkövetésének gyanúja miatt ismeretlen tettesek ellen - adta hírül közleményében a VPOP.
Bár van még egy gyártó, aki használja Zorró jelét, a Z hagyományát a Nissan teremtette meg. A Porsche 911 és a Chevrolet Corvette mellett a legrégebbi, ma is aktív sportautólegenda szimbóluma. A történet 1970-ben kezdődött a 240Z-vel. 1996 és 2003 között nagy csend volt, a sztorit a 350Z-vel kezdték újraírni. A 370Z a slusszpoén, kár, hogy a brutális GT-R beárnyékolja.
A sportautókat gyártó Porsche is előáll hibridautójával. A német vállalat ugyan egyelőre nem tervezi sportkocsijainak felszerelését hibrid (benzinnel és árammal is üzemelő) motorral, viszont hathengeres Cayenne modelljét megújítja a környezetbarát motorral.
A stuttgarti Porsche AG októbertől kínálja az európai piacon az új 911 GT3 RS modellt. A GT3 puritánabb változata különösen alkalmas a zártpályás versenyzésre. A GT3 RS-re jellemző nagy teljesítmény és a versenyautó-jellegből adódó, szűretlen vezetési élmény mellett az autó teljesíti a közúti forgalomban való részvételhez kapcsolódó követelményeket is .
Sportkocsi vagy luxuslimuzin? A Porsche Panamera mindkettő akar lenni. A durva az, hogy tud mindkettő lenni egyszerre. Pár óráig tartott a gyönyör, kipróbáltuk az S, a 4S és a Turbo változatokat.