Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ba4fec45-0c43-4a46-b7b5-e733a9aecf80","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A rákos megbetegedések 2050-ig várhatóan két évvel csökkentik a várható élettartamot Magyarországon.","shortLead":"A rákos megbetegedések 2050-ig várhatóan két évvel csökkentik a várható élettartamot Magyarországon.","id":"20250203_unios-rakjelentes-daganatos-megbetegedesek-magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba4fec45-0c43-4a46-b7b5-e733a9aecf80.jpg","index":0,"item":"61366154-957c-4774-9aef-a8651defbaad","keywords":null,"link":"/itthon/20250203_unios-rakjelentes-daganatos-megbetegedesek-magyarorszag","timestamp":"2025. február. 03. 18:00","title":"Egy új jelentés szerint az Európai Unióban Magyarországon a legmagasabb a rák miatti elhalálozás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"059ea810-bb5f-4438-bc01-866bcb5ccce8","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Kerala üdülőhely, ahol a magyar miniszterelnök a múlt hónapban pihent, bombafenyegetést kapott, állítólag Lengyelországból, de hamar kiderült, hogy csak kamu.","shortLead":"Kerala üdülőhely, ahol a magyar miniszterelnök a múlt hónapban pihent, bombafenyegetést kapott, állítólag...","id":"20250203_Bombafenyegetest-kapott-Orban-indiai-luxusszallodaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/059ea810-bb5f-4438-bc01-866bcb5ccce8.jpg","index":0,"item":"7a78f291-b5fe-47c0-a652-a068b789e3a0","keywords":null,"link":"/elet/20250203_Bombafenyegetest-kapott-Orban-indiai-luxusszallodaja","timestamp":"2025. február. 03. 21:46","title":"Bombafenyegetést kapott Orbán indiai luxusszállodája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Omlik az AfD elé emelt tűzfal. Az EU töri a fejét, mit lépjen, ha Trump ellene is elindítja a vámháborút. A New York Timesban üzen az amerikai elnöknek a lengyel külügyminiszter. Évtizedekig tartott, amíg az USA kiépítette puha hatalmát a világban, Trump most hetek alatt lerombolja. Témák a világsajtóból.","shortLead":"Omlik az AfD elé emelt tűzfal. Az EU töri a fejét, mit lépjen, ha Trump ellene is elindítja a vámháborút. A New York...","id":"20250204_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"d6b3202c-7f75-4bd7-b494-6b372d93d126","keywords":null,"link":"/360/20250204_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. február. 04. 10:30","title":"Musk és Orbán segíti a német szélsőjobbot kitörni a karanténból – az AfD elé emelt tűzfal omlását figyeli a világsajtó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"531d9ec1-5284-4ee7-bc4d-b1fa42c2e477","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Korábban csak nullás közüzemi számla bemutatása után volt lehetőség a szolgáltatás felfüggesztésére.","shortLead":"Korábban csak nullás közüzemi számla bemutatása után volt lehetőség a szolgáltatás felfüggesztésére.","id":"20250204_MOHU-Marcius-1-tol-mar-a-minimalis-fogyasztas-igazolasa-is-eleg-a-szemetszallitas-szuneteltetesehez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/531d9ec1-5284-4ee7-bc4d-b1fa42c2e477.jpg","index":0,"item":"e5657b8b-ea42-4729-baa4-f0a493143a85","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250204_MOHU-Marcius-1-tol-mar-a-minimalis-fogyasztas-igazolasa-is-eleg-a-szemetszallitas-szuneteltetesehez","timestamp":"2025. február. 04. 15:31","title":"MOHU: Március 1-től már a minimális fogyasztás igazolása is elég a szemétszállítás szüneteltetéséhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97e7b49a-b2e6-478f-b677-341addb864f5","c_author":"Fetter Dóra","category":"360","description":"Miért annyira keresettek a halálesetekkel kapcsolatos tartalmak az interneten? Mitől félünk, amikor az öregedéstől félünk? Miért érezzük rokonainknak az elhunyt hírességeket? Miért nem segítenek a gyász öt fázisához hasonló félreértések szeretteink elvesztésekor? Szakemberekkel beszélgettünk a gyász új formáiról, arról, hogy mit kezdjünk a halállal, és a fókuszváltásról, amit a gyász hozhat.","shortLead":"Miért annyira keresettek a halálesetekkel kapcsolatos tartalmak az interneten? Mitől félünk, amikor az öregedéstől...","id":"20250203_hvg-nem-mondhatom-el-senkinek-halal-gyasz-gyaszkiseres-tabu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97e7b49a-b2e6-478f-b677-341addb864f5.jpg","index":0,"item":"bff319fd-2f74-474b-a802-e9ac441fa435","keywords":null,"link":"/360/20250203_hvg-nem-mondhatom-el-senkinek-halal-gyasz-gyaszkiseres-tabu","timestamp":"2025. február. 03. 19:33","title":"„Aktiválják a halálfélelmünket” – túl sokat tudunk a halálról, mégis egyre távolabb kerülünk tőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ebf381b8-45c1-4e77-acee-9f58923d2dd4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Svájci kutatók szerint hónapokkal fiatalabb lehet a biológiai órája annak, aki rendszeresen visz be a szervezetébe valamilyen omega-3 zsírsavat, de a legjobb, ha D-vitaminnal és testmozgással kombinálja mindezt.","shortLead":"Svájci kutatók szerint hónapokkal fiatalabb lehet a biológiai órája annak, aki rendszeresen visz be a szervezetébe...","id":"20250204_omega-3-zsirsav-etkezes-bevitel-oregedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ebf381b8-45c1-4e77-acee-9f58923d2dd4.jpg","index":0,"item":"35d14f85-51a3-4202-a160-9cd7a095cfa3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250204_omega-3-zsirsav-etkezes-bevitel-oregedes","timestamp":"2025. február. 04. 19:03","title":"Bebizonyították: az öregedés elleni is jók lehetnek az omega-3 zsírsavak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az amerikai elnök nacionalizmusa nem eltévelyedés, az számít normának Amerikában, még ha a politikus viselkedése abnormálisnak tűnik is. Töréspontig juthat az EU, ha nem készül fel a vámháborúra Amerikával. A szélsőjobboldal támogatását elfogadó CDU-elnök elleni népszavazás lehet a német választásokból. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Az amerikai elnök nacionalizmusa nem eltévelyedés, az számít normának Amerikában, még ha a politikus viselkedése...","id":"20250205_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"043e001e-c948-4dc6-ad6b-f78174092bcd","keywords":null,"link":"/360/20250205_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. február. 05. 10:30","title":"Le Figaro-kommentár: Jalta szellemében készül felosztani a világot Trump és Putyin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"543734f2-1ca2-4cc4-bc9f-dbc1ec989498","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egyik barátjuk pedig adománygyűjtést indított családjuk megsegítésére. ","shortLead":"Egyik barátjuk pedig adománygyűjtést indított családjuk megsegítésére. ","id":"20250203_eltunt-magyar-ikrek-skocia-megemlekezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/543734f2-1ca2-4cc4-bc9f-dbc1ec989498.jpg","index":0,"item":"4042d4c7-e237-4c29-9bb5-1fe7f13c5461","keywords":null,"link":"/elet/20250203_eltunt-magyar-ikrek-skocia-megemlekezes","timestamp":"2025. február. 03. 12:08","title":"Virágcsokrokat helyeztek el annak a skót folyónak a partján, ahol nyoma veszett a magyar ikreknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha vannak félistenek az autópiacon, akkor a Porsche Cayenne Turbo az. Nem lehet eldönteni: sportkocsi, terepjáró, SUV, vagy azok tökéletes egyvelege. A hazai, reptér betonját is koptató menetpróba után a sportkocsira szavaznék
A tetőtől-talpig megújult Porsche Cayenne forgalmazása Európában május 8-án kezdődött meg, az autó öt modellváltozatban érhető el: - Cayenne (3,6 literes V6-os motor 300 lóerővel, aktív összkerékhajtással, 7,5 másodperces százas sprinttel, 11,2 l/100 km fogyasztással, 18,93 millió forint), - Cayenne Diesel (háromliteres V6-os motor 240 lóerővel, nyolcsebességes Tiptronic S; állandó összkerékhajtással; 7,8 másodperces gyorsulással, 7,4 l/100 km fogyasztással, 18,4 millió forint), - Cayenne S 4,8 literes V8-as motor 400 lóerővel (294 kW); nyolcsebességes Tiptronic S; aktív összkerékhajtással; 5,9 másodperces gyorsulással, 258 km/h-ás végsebességgel, 10,5 l/100 km átlagfogyasztással, 23,8 millió forint), - Cayenne S Hybrid (párhuzamos teljes hibrid, 380 lóerős összteljesítménnyel; nyolcsebességes Tiptronic S; állandó összkerékhajtással; 6,5 másodperces gyorsulással, végsebesség 242 km/h; fogyasztás 8,2 l/100 km, 22,5 millió forint), - Cayenne Turbo (4,8 literes biturbó V8-as motor 500 lóerővel, nyolcsebességes-Tiptronic S; aktív összkerékhajtással; 4,7 másodperces gyorsulással; végsebesség 278 km/h; fogyasztás 11,5 l/100 km, 36 millió forint). Az általunk vezetett Cayenne S és Cayenne Turbo modellek 45-50 millió forintos vételárral büszkélkedtek.
Autómenedzser
Elveszünk a hatalmas térben, az autó kényelme nehezen körbeírható, csak masszázs nincs az ülésekben, egyébként mindent áthat az elektronika. Percekig bámuljuk a középkonzolt és a váltó környéki gomb- és kapcsolótengert. Ha nem vezettem volna korábban legalább 400 autót, biztos nem boldogultam volna. Az indítókulcs megtalálja a helyét a kormány bal oldalán, hangosan beröffen a motor, majd ösztönösen toljuk D-be a váltót. Lehet a kormányról is váltani, de minek, hacsak nem akarjuk visszaváltáskor hallani a kipufogó orkánszerű hangját. Az anyagok finomak, a tetőkárpit is alcantara, az alumínium díszek hidege felébreszt az álomból, erősebben markoljuk a kormányt, a konvoj elindult, az út a cél. Az aszfaltot nem érezzük, a légrugókon lebeg a Cayenne, hiába ültetjük lejjebb, keményítjük a futóművet, az utazás kényelmét nem zavarhatja meg semmi. A DVB-dekóderrel tévécsatornák tömegét nézhetjük (állóhelyzetben), a Burmester hifi lenyűgöz, a kormány tapad a kezünkhöz, kár, hogy a végén ezt a játékot is elveszik tőlünk.
Nehéz tőle a búcsú, még akkor is, ha tudjuk, 50 milliós vételárába akár két Q7-es is belefér. Nem érdekel a 20-22 literes átlagfogyasztás sem, ha már Porsche, akkor legyen a legerősebb. Szerencsére sokan nem így gondolkodnak, elszaporodtak a dízel Cayennek és hamarosan érkeznek a hibridek is, az alacsony regisztrációs adó melett remélhetően kedvező fogyasztással.
A sajtóanyag szerint az ötből három tíz liternél is kevesebb üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren. Hát ez nekünk a Cayenne S-sel és a turbóval sem sikerült, inkább a duplája csúszott le a V8-asok torkán. Hajtottuk is rendesen, sőt az automatikus start-stop rendszert is kikapcsoltuk. A tesztnapon vezetett Panamera Turbo start-stoppal kevesebbet fogyasztott, mint a Cayenne, hasonlóan embertelen körülmények között 18 literrel beérte.
A Cayenne legfontosabb tulajdonsága, hogy átlagosan közel 200 kilóval könnyebb és így takarékosabb lett. Ezt többek között egy új, nyolcfokozatú, Tiptronic S névre hallgató, automatikus start-stop funkcióval kombinált, széles áttételskálával rendelkező automatikus váltó alkalmazásával, a motor-, és a váltó hűtéskörének hőszabályozásával, a fedélzeti rendszerek újragondolásával, változtatható tolóerő-lekapcsolással, illetve nem utolsó sorban intelligens könnyűépítéssel lehetett elérni. Az optimalizált tömegű anyagfelhasználásnak és az egész autó koncepcióját érintő változtatásoknak – mint például az új aktív és könnyű összkerékhajtás – köszönhetően a Cayenne Turbo tömegét például 185 kilogrammal lehetett csökkenteni – a jobb minőségű anyagok, és a megnövelt biztonság ellenére. Ez nem csupán a fogyasztásra, illetve a károsanyag-kibocsátásra nézve van pozitív hatással, hanem a menetteljesítmények, az agilitás és a menettulajdonságok is profitálnak s tömegcsökkentésből.
Minden új, nyolcsebességes Tiptronic S váltóval – amely a Cayenne esetében opcionálisan választható, a többinél pedig szériában jár – felszerelt Cayenne modellben automatikus start-stop rendszerrel. Ez álló helyzetben a megfelelő környezeti hatások mellett leállítja a belső égésű motort, ezzel tovább csökkenti a fogyasztást. Bizonyos körülmények esetén viszont a motor nem áll le: például akkor, ha a Sport-fokozat aktiválva van, ha az autó vontat valamit; illetve a parkolást, valamint a manőverezést is felismeri a rendszer. Ezekben az esetekben a műszerfalon egy sárga Auto Start-Stop szimbólum jelzi a sofőrnek, hogy a rendszer aktív, ám a motor nem fog leállni.
Újdonságnak számít a változó tolóüzemi-lekapcsolás, ami a hagyományos tolóüzemi-lekapcsolás továbbfejlesztése. Alapvetően arról van szó, hogy guruláskor – például piros lámpához közeledéskor, vagy lejtmenetben –, amikor a jármű vezetője lelép a gázpedálról, a vezérlő számítógép irányítottan lekapcsolja az üzemanyag-ellátást. A hagyományos tolóüzemi lekapcsolással ellentétben – ahol a rendszer csak egy bizonyos fordulatszám elérése után aktiválja újból az üzemanyag-befecskendezést – a változó tolóüzemi lekapcsolásnál a vezetési szituáció függvényében az üzemanyag-befecskendezés újraindítása lényegesen később következik be, ami további üzemanyag-megtakarításhoz vezet.
[[ Oldaltörés (A motorok hatalma) ]]
A teljes egészében átdolgozott V8-as motorcsalád a Cayenne S emelt teljesítményű, 4,8 literes, 400 lóerő és 500 Nm forgatónyomaték leadására képes szívó erőforrásából, valamint ennek feltöltött változatából, a Cayenne Turbo 500 lóerős (csúcsnyomatéka 700 Nm) egységéből áll. A Cayenne S szívómotorjában egy frissen fejlesztett, könnyebb főtengely és könnyebb hajtókarok csökkentik a mozgó alkatrészek tömegét. A nyolchengeres forgattyúsháza összességében 2,3 kilogrammal lett könnyebb. A V8-as olajozócsatornái ezen felül magnéziumból készülnek, ami további két kilogrammos súlymegtakarításhoz vezetett. A szívóoldali vezérműtengelyt a lehető legjobb teljesítmény-, illetve nyomatékfolyam elérése érdekében fejlesztették tovább, ami az új szívó traktussal – amely többek között nagyobb fojtószelepet tartalmaz –, valamint az optimalizált elektromos motorvezérléssal egyetemben szerepet játszik a 4,8 literes V8-as szívómotor 400 lóerős teljesítményének elérésében, amely 6500-as fordulatszámon jelentkezik.
A Cayenne Turbo biturbós V8-as motorja szintén kapott egy új, optimalizált tömegű főtengelyt, illetve alumíniumból készült olajozócsatornákat. A főtengely az eddigihez képest nagyobb ellensúlyokat kapott. Összességében a forgattyúsház az eddiginél 0,6 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen. A súlycsökkentés és a legújabb motortechnológia még hatékonyabbá teszi a Cayenne Turbo feltöltött 4,8 literes V8-as erőforrását. Végsebessége 278 kilométer/óra, a százas sprintet pedig mindössze 4,7 másodperc alatt képes abszolválni a Cayenne Turbo. Félelmetes, ahogy padlógáznál sportfokozatban felemeli az orrát, majd hörögve megindul. Akkorát rántott rajtam elsőre, hogy a tüdőm és a gyomrom helyet cseréltek.
Autómenedzser
Az új, nyolcsebességes Tiptronic S a kényelmes működése melletti gyors váltásai révén is kiemelkedik. Akár 0,15 másodperc alatt képes fokozatot cserélni, a gyorsítás törés nélkül zajlik. A 20 százalékkal megnövelt áttételi intervallum a két felsőbb, úgynevezett overdrive fokozat kapcsolásával teljes mértékben kihasználható. Ezáltal lehetővé válik a motor állandó jellegű optimális tartományban való használata. A hetedik és a nyolcadik fokozatban a fordulatszám 20-20 százalékkal csökken, amely különösen a hosszú autópályás szakaszokon járul hozzá döntően a fogyasztás csökkenéséhez. Az optimális váltási viselkedés érdekében a nyolcgangos Tiptronic S-sel való elindulás mindig első fokozatban történik. A végsebességüket a modellek hatodik fokozatban érik el. 210 fölé nem tudtuk hajtani az autót, mert jöttek lezáróbóják, de a 210-ről padlófékkel megállás is megtért pár misét.
A sofőr, ha eligazodik a kapcsolók tengerében, a középkonzolon elhelyezett PASM futóművet vezérlő kapcsolóval három program közül választhat: komfort, normál és sport. A kiválasztott mód és az út minősége, valamint a vezetési szituáció alapján a PASM külön minden kerék optimális, szükséges csillapítási erejét szabályozza. A Cayenne Turbo szériában egy új légrugózási rendszerrel és PASM-mel rendelkezik. Az első és a hátsó tengely légrugóinak súlyát optimalizálták és ezúttal őket közvetlenül a karosszériához csatolták, amely a csavarodási merevséget jelentősen növeli és ezáltal a menettulajdonságokat javítja. Az új légrugózást zárt rendszerként alakították ki, amely a magassági szint változtatásánál a levegőt a rendszer magas nyomású tárolójában elraktározza. Ezzel egyrészt energiát spórol, melyet egy, az új elvárásoknak megfelelő kompresszor hasznosít, másrészt pedig a magassági szint manuális és automatikus választásnál gyorsabban változik.
A Cayenne Turbo az első tengelyen 410, a hátsó tengelyen 370 milliméter átmérőjű féktárcsákat, ezek pedig a jobb hőelvezetés érdekében belső hűtést kaptak. Az első tengelyen elhelyezett szénszálkerámia ötvözetű tárcsák a súly és a rugózatlan tömeg csökkentéséhez járulnak hozzá.
Az idei év slágere a lassan Magyarországra is megérkező Cayman mellett a megújult 911 Turbo és utcai versenyváltozata, a GT3. A tuningcégek is felvonulnak Genfben, a Gemballa szintén a 911-eshez nyúlt hozzá. A Panamera sportkupé sorozatgyártása 2009-ben várható.
A Vám- és Pénzügyőrség (VPOP) nyomozószolgálata eljárást folytat vámbevételt jelentős mértékben csökkentő, üzletszerűen elkövetett csempészet bűntett elkövetésének gyanúja miatt ismeretlen tettesek ellen - adta hírül közleményében a VPOP.
Bár van még egy gyártó, aki használja Zorró jelét, a Z hagyományát a Nissan teremtette meg. A Porsche 911 és a Chevrolet Corvette mellett a legrégebbi, ma is aktív sportautólegenda szimbóluma. A történet 1970-ben kezdődött a 240Z-vel. 1996 és 2003 között nagy csend volt, a sztorit a 350Z-vel kezdték újraírni. A 370Z a slusszpoén, kár, hogy a brutális GT-R beárnyékolja.
A sportautókat gyártó Porsche is előáll hibridautójával. A német vállalat ugyan egyelőre nem tervezi sportkocsijainak felszerelését hibrid (benzinnel és árammal is üzemelő) motorral, viszont hathengeres Cayenne modelljét megújítja a környezetbarát motorral.
A stuttgarti Porsche AG októbertől kínálja az európai piacon az új 911 GT3 RS modellt. A GT3 puritánabb változata különösen alkalmas a zártpályás versenyzésre. A GT3 RS-re jellemző nagy teljesítmény és a versenyautó-jellegből adódó, szűretlen vezetési élmény mellett az autó teljesíti a közúti forgalomban való részvételhez kapcsolódó követelményeket is .
Sportkocsi vagy luxuslimuzin? A Porsche Panamera mindkettő akar lenni. A durva az, hogy tud mindkettő lenni egyszerre. Pár óráig tartott a gyönyör, kipróbáltuk az S, a 4S és a Turbo változatokat.
Még a Fidesz szavazóinak 37 százaléka is Magyarországot és Orbán Viktort látja Bindzsisztánban és fiktív vezetőjében – derül ki a Publicus Intézet felméréséből.