Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"09bacbab-973c-43ca-b60b-d11b7010ecdb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az egész vonalon pótlóbusz közlekedett helyette.","shortLead":"Az egész vonalon pótlóbusz közlekedett helyette.","id":"20250310_baleset-2es-metro-potlobusz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09bacbab-973c-43ca-b60b-d11b7010ecdb.jpg","index":0,"item":"779c3d4b-39ba-4963-8fa8-b7e84bffab10","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_baleset-2es-metro-potlobusz","timestamp":"2025. március. 10. 05:13","title":"Baleset miatt nem járt a 2-es metró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf651f4f-dd7d-4956-a7d4-7a4b2773b196","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az anyák szja-mentessége és a nyugdíjasok áfa-visszatérítése lesznek a költségvetés sarokpontjai.","shortLead":"Az anyák szja-mentessége és a nyugdíjasok áfa-visszatérítése lesznek a költségvetés sarokpontjai.","id":"20250310_Nagy-Marton-2026-os-koltsegvetes-utemterv-aprilis-20","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf651f4f-dd7d-4956-a7d4-7a4b2773b196.jpg","index":0,"item":"6f925c14-d383-4e3b-982b-452df978cb62","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250310_Nagy-Marton-2026-os-koltsegvetes-utemterv-aprilis-20","timestamp":"2025. március. 10. 09:09","title":"Húsvétra ígéri Nagy Márton, hogy összeáll a jövő évi költségvetés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fdea803-95f9-4aea-8e5a-c92e43a5b943","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"A nehéz gazdasági helyzetben komoly segítséget jelenthet az ipari szereplők számára a kapcsolatépítés és a szinergiák kiaknázása. A Hungexpo területén ezúttal is az évente ismétlődő társrendezvénnyel, az Automotive Hungary szakkiállítással közösen várják majd a kiállítók a látogatókat. A legnagyobb hazai üzleti-ipari szakkiállításról, az Ipar Napjairól Márki Enikő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"A nehéz gazdasági helyzetben komoly segítséget jelenthet az ipari szereplők számára a kapcsolatépítés és a szinergiák...","id":"20250219_Hungexpo-Ipar-Napjai-2025-szakkiallitas-jelentkezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fdea803-95f9-4aea-8e5a-c92e43a5b943.jpg","index":0,"item":"e0905227-27ef-4d8e-a370-7a19aa97dac0","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250219_Hungexpo-Ipar-Napjai-2025-szakkiallitas-jelentkezes","timestamp":"2025. március. 09. 15:30","title":"Az ország egyik legnívósabb szakmai rendezvénye ismét összehozza a szektor szereplőit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15f3cb2f-33bb-4acd-9afa-059b40ebb6a6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Kecskeméti László szerint a harmonikaajtókat és a konyhaszekrényt ő építette be, így azt el is vihette. A konnektorokról nem beszélt.","shortLead":"Kecskeméti László szerint a harmonikaajtókat és a konyhaszekrényt ő építette be, így azt el is vihette...","id":"20250310_fideszes-kepviselo-kecskemeti-laszlo-konyhaszekreny-konnektor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15f3cb2f-33bb-4acd-9afa-059b40ebb6a6.jpg","index":0,"item":"8d89e2be-e735-4798-b49c-c9fef92e74ac","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_fideszes-kepviselo-kecskemeti-laszlo-konyhaszekreny-konnektor","timestamp":"2025. március. 10. 17:14","title":"A fideszes képviselő elmagyarázta, miért vitte el a konyhaszekrényt és az ajtókat az önkormányzati lakásból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e46d944c-0a5c-47e4-8502-781bc426ea50","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Március 9-én mutatja be a Radnóti Színház az Angyalok Amerikában első részét. Tony Kushner drámaírót meglepte, hogy újra színpadra állítják Budapesten az AIDS-krízis idején, a Reagan-érában játszódó darabját, amelyben majdnem minden szereplő meleg. Miért nem tűrte meg Al Pacino Kushnert a forgatáson? Tart-e az amerikai LMBTQ-közösség Donald Trumptól? Interjú Steven Spielberg állandó forgatókönyvírójával.","shortLead":"Március 9-én mutatja be a Radnóti Színház az Angyalok Amerikában első részét. Tony Kushner drámaírót meglepte...","id":"20250309_hvg-erzik-afenyegetest-tony-kushner-interju-dramairo-az-angyalok-amerikaban-spielberg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e46d944c-0a5c-47e4-8502-781bc426ea50.jpg","index":0,"item":"84970137-6d71-472c-a73e-bd713ef056fa","keywords":null,"link":"/360/20250309_hvg-erzik-afenyegetest-tony-kushner-interju-dramairo-az-angyalok-amerikaban-spielberg","timestamp":"2025. március. 09. 20:00","title":"„Meglepett, hogy színre kerül a darabom Magyarországon, azt hittem, a propagandatörvény miatt nem lehet“ – Tony Kushner a HVG-nek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"79b37bf6-e60b-428c-a000-ca3b42d3673c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az önkormányzatok mellett az OTP Bank és az MBH Bank lehet a legnagyobb vesztese annak az új kormányzati ötletnek, amely szerint a településeknek a Magyar Államkincstárnál kell majd tartaniuk a pénzük nagy részét. A bankok 900-1000 milliárd forintnyi bankbetétet veszíthetnek el, emiatt viszont az önkormányzatoknak is drágulhat a bankolás. A Magyar Önkormányzatok Szövetsége szerint alkotmányellenes lehet az intézkedés, ami ráadásul akadályozná a napi munkát is. ","shortLead":"Az önkormányzatok mellett az OTP Bank és az MBH Bank lehet a legnagyobb vesztese annak az új kormányzati ötletnek...","id":"20250310_onkromanyzat-allamkincstar-mbh-otp-betet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79b37bf6-e60b-428c-a000-ca3b42d3673c.jpg","index":0,"item":"f588c019-b41b-46fc-8418-2a716834da39","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_onkromanyzat-allamkincstar-mbh-otp-betet-ebx","timestamp":"2025. március. 10. 05:30","title":"Drágább számlavezetést, a bankoknak ezermilliárdnyi betétkiesést és az önkormányzati munka akadozását okozhatja a kormány új terve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e6b27e4-e2f5-43f2-a1fd-1ca73e7aa2b6","c_author":"Visa","category":"brandcontent","description":"Az egyedi vásárlási élmény és az innováció mára elengedhetetlen, ha egy vállalkozó sikeres akar lenni a kiskereskedelmi szektorban. A Visa 2024-ben is azokat az üzleteket kereste és díjazta, ahol a vásárlók a hagyományos értékesítésen túl megkapják ezt a pluszt. A Visa Boltok Boltja versenyben már második alkalommal osztották ki a fődíjakat, idén a fenntarthatósággal, a közösségi élményekkel és a kiemelkedő ügyfélkiszolgálással lehetett kitűnni a mezőnyből.","shortLead":"Az egyedi vásárlási élmény és az innováció mára elengedhetetlen, ha egy vállalkozó sikeres akar lenni a kiskereskedelmi...","id":"20250306_A-kiskereskedelmi-szektor-legjobbjait-dijaztak-Visa-Boltok-Boltja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e6b27e4-e2f5-43f2-a1fd-1ca73e7aa2b6.jpg","index":0,"item":"ab9c278c-c18e-40af-8262-d292feba9c2e","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250306_A-kiskereskedelmi-szektor-legjobbjait-dijaztak-Visa-Boltok-Boltja","timestamp":"2025. március. 10. 13:30","title":"A siker kulcsa az egyediség: a kiskereskedelmi szektor legjobbjait díjazták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4a50c6e-0ead-4f96-9aae-9ea841e13f28","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Orvosai szerint az egyházfő állapotában csekély javulás következett be, de óvatosságból továbbra sem bocsátkoznak jóslatokba.","shortLead":"Orvosai szerint az egyházfő állapotában csekély javulás következett be, de óvatosságból továbbra sem bocsátkoznak...","id":"20250308_Jol-reagal-a-kezelesre-Ferenc-papa-az-allapota-enyhen-de-javul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4a50c6e-0ead-4f96-9aae-9ea841e13f28.jpg","index":0,"item":"0f274da2-11bf-440e-af14-e06bd6165908","keywords":null,"link":"/elet/20250308_Jol-reagal-a-kezelesre-Ferenc-papa-az-allapota-enyhen-de-javul","timestamp":"2025. március. 08. 21:25","title":"Jól reagál a kezelésre Ferenc pápa, az állapota lassan, de javul","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha vannak félistenek az autópiacon, akkor a Porsche Cayenne Turbo az. Nem lehet eldönteni: sportkocsi, terepjáró, SUV, vagy azok tökéletes egyvelege. A hazai, reptér betonját is koptató menetpróba után a sportkocsira szavaznék
A tetőtől-talpig megújult Porsche Cayenne forgalmazása Európában május 8-án kezdődött meg, az autó öt modellváltozatban érhető el: - Cayenne (3,6 literes V6-os motor 300 lóerővel, aktív összkerékhajtással, 7,5 másodperces százas sprinttel, 11,2 l/100 km fogyasztással, 18,93 millió forint), - Cayenne Diesel (háromliteres V6-os motor 240 lóerővel, nyolcsebességes Tiptronic S; állandó összkerékhajtással; 7,8 másodperces gyorsulással, 7,4 l/100 km fogyasztással, 18,4 millió forint), - Cayenne S 4,8 literes V8-as motor 400 lóerővel (294 kW); nyolcsebességes Tiptronic S; aktív összkerékhajtással; 5,9 másodperces gyorsulással, 258 km/h-ás végsebességgel, 10,5 l/100 km átlagfogyasztással, 23,8 millió forint), - Cayenne S Hybrid (párhuzamos teljes hibrid, 380 lóerős összteljesítménnyel; nyolcsebességes Tiptronic S; állandó összkerékhajtással; 6,5 másodperces gyorsulással, végsebesség 242 km/h; fogyasztás 8,2 l/100 km, 22,5 millió forint), - Cayenne Turbo (4,8 literes biturbó V8-as motor 500 lóerővel, nyolcsebességes-Tiptronic S; aktív összkerékhajtással; 4,7 másodperces gyorsulással; végsebesség 278 km/h; fogyasztás 11,5 l/100 km, 36 millió forint). Az általunk vezetett Cayenne S és Cayenne Turbo modellek 45-50 millió forintos vételárral büszkélkedtek.
Autómenedzser
Elveszünk a hatalmas térben, az autó kényelme nehezen körbeírható, csak masszázs nincs az ülésekben, egyébként mindent áthat az elektronika. Percekig bámuljuk a középkonzolt és a váltó környéki gomb- és kapcsolótengert. Ha nem vezettem volna korábban legalább 400 autót, biztos nem boldogultam volna. Az indítókulcs megtalálja a helyét a kormány bal oldalán, hangosan beröffen a motor, majd ösztönösen toljuk D-be a váltót. Lehet a kormányról is váltani, de minek, hacsak nem akarjuk visszaváltáskor hallani a kipufogó orkánszerű hangját. Az anyagok finomak, a tetőkárpit is alcantara, az alumínium díszek hidege felébreszt az álomból, erősebben markoljuk a kormányt, a konvoj elindult, az út a cél. Az aszfaltot nem érezzük, a légrugókon lebeg a Cayenne, hiába ültetjük lejjebb, keményítjük a futóművet, az utazás kényelmét nem zavarhatja meg semmi. A DVB-dekóderrel tévécsatornák tömegét nézhetjük (állóhelyzetben), a Burmester hifi lenyűgöz, a kormány tapad a kezünkhöz, kár, hogy a végén ezt a játékot is elveszik tőlünk.
Nehéz tőle a búcsú, még akkor is, ha tudjuk, 50 milliós vételárába akár két Q7-es is belefér. Nem érdekel a 20-22 literes átlagfogyasztás sem, ha már Porsche, akkor legyen a legerősebb. Szerencsére sokan nem így gondolkodnak, elszaporodtak a dízel Cayennek és hamarosan érkeznek a hibridek is, az alacsony regisztrációs adó melett remélhetően kedvező fogyasztással.
A sajtóanyag szerint az ötből három tíz liternél is kevesebb üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren. Hát ez nekünk a Cayenne S-sel és a turbóval sem sikerült, inkább a duplája csúszott le a V8-asok torkán. Hajtottuk is rendesen, sőt az automatikus start-stop rendszert is kikapcsoltuk. A tesztnapon vezetett Panamera Turbo start-stoppal kevesebbet fogyasztott, mint a Cayenne, hasonlóan embertelen körülmények között 18 literrel beérte.
A Cayenne legfontosabb tulajdonsága, hogy átlagosan közel 200 kilóval könnyebb és így takarékosabb lett. Ezt többek között egy új, nyolcfokozatú, Tiptronic S névre hallgató, automatikus start-stop funkcióval kombinált, széles áttételskálával rendelkező automatikus váltó alkalmazásával, a motor-, és a váltó hűtéskörének hőszabályozásával, a fedélzeti rendszerek újragondolásával, változtatható tolóerő-lekapcsolással, illetve nem utolsó sorban intelligens könnyűépítéssel lehetett elérni. Az optimalizált tömegű anyagfelhasználásnak és az egész autó koncepcióját érintő változtatásoknak – mint például az új aktív és könnyű összkerékhajtás – köszönhetően a Cayenne Turbo tömegét például 185 kilogrammal lehetett csökkenteni – a jobb minőségű anyagok, és a megnövelt biztonság ellenére. Ez nem csupán a fogyasztásra, illetve a károsanyag-kibocsátásra nézve van pozitív hatással, hanem a menetteljesítmények, az agilitás és a menettulajdonságok is profitálnak s tömegcsökkentésből.
Minden új, nyolcsebességes Tiptronic S váltóval – amely a Cayenne esetében opcionálisan választható, a többinél pedig szériában jár – felszerelt Cayenne modellben automatikus start-stop rendszerrel. Ez álló helyzetben a megfelelő környezeti hatások mellett leállítja a belső égésű motort, ezzel tovább csökkenti a fogyasztást. Bizonyos körülmények esetén viszont a motor nem áll le: például akkor, ha a Sport-fokozat aktiválva van, ha az autó vontat valamit; illetve a parkolást, valamint a manőverezést is felismeri a rendszer. Ezekben az esetekben a műszerfalon egy sárga Auto Start-Stop szimbólum jelzi a sofőrnek, hogy a rendszer aktív, ám a motor nem fog leállni.
Újdonságnak számít a változó tolóüzemi-lekapcsolás, ami a hagyományos tolóüzemi-lekapcsolás továbbfejlesztése. Alapvetően arról van szó, hogy guruláskor – például piros lámpához közeledéskor, vagy lejtmenetben –, amikor a jármű vezetője lelép a gázpedálról, a vezérlő számítógép irányítottan lekapcsolja az üzemanyag-ellátást. A hagyományos tolóüzemi lekapcsolással ellentétben – ahol a rendszer csak egy bizonyos fordulatszám elérése után aktiválja újból az üzemanyag-befecskendezést – a változó tolóüzemi lekapcsolásnál a vezetési szituáció függvényében az üzemanyag-befecskendezés újraindítása lényegesen később következik be, ami további üzemanyag-megtakarításhoz vezet.
[[ Oldaltörés (A motorok hatalma) ]]
A teljes egészében átdolgozott V8-as motorcsalád a Cayenne S emelt teljesítményű, 4,8 literes, 400 lóerő és 500 Nm forgatónyomaték leadására képes szívó erőforrásából, valamint ennek feltöltött változatából, a Cayenne Turbo 500 lóerős (csúcsnyomatéka 700 Nm) egységéből áll. A Cayenne S szívómotorjában egy frissen fejlesztett, könnyebb főtengely és könnyebb hajtókarok csökkentik a mozgó alkatrészek tömegét. A nyolchengeres forgattyúsháza összességében 2,3 kilogrammal lett könnyebb. A V8-as olajozócsatornái ezen felül magnéziumból készülnek, ami további két kilogrammos súlymegtakarításhoz vezetett. A szívóoldali vezérműtengelyt a lehető legjobb teljesítmény-, illetve nyomatékfolyam elérése érdekében fejlesztették tovább, ami az új szívó traktussal – amely többek között nagyobb fojtószelepet tartalmaz –, valamint az optimalizált elektromos motorvezérléssal egyetemben szerepet játszik a 4,8 literes V8-as szívómotor 400 lóerős teljesítményének elérésében, amely 6500-as fordulatszámon jelentkezik.
A Cayenne Turbo biturbós V8-as motorja szintén kapott egy új, optimalizált tömegű főtengelyt, illetve alumíniumból készült olajozócsatornákat. A főtengely az eddigihez képest nagyobb ellensúlyokat kapott. Összességében a forgattyúsház az eddiginél 0,6 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen. A súlycsökkentés és a legújabb motortechnológia még hatékonyabbá teszi a Cayenne Turbo feltöltött 4,8 literes V8-as erőforrását. Végsebessége 278 kilométer/óra, a százas sprintet pedig mindössze 4,7 másodperc alatt képes abszolválni a Cayenne Turbo. Félelmetes, ahogy padlógáznál sportfokozatban felemeli az orrát, majd hörögve megindul. Akkorát rántott rajtam elsőre, hogy a tüdőm és a gyomrom helyet cseréltek.
Autómenedzser
Az új, nyolcsebességes Tiptronic S a kényelmes működése melletti gyors váltásai révén is kiemelkedik. Akár 0,15 másodperc alatt képes fokozatot cserélni, a gyorsítás törés nélkül zajlik. A 20 százalékkal megnövelt áttételi intervallum a két felsőbb, úgynevezett overdrive fokozat kapcsolásával teljes mértékben kihasználható. Ezáltal lehetővé válik a motor állandó jellegű optimális tartományban való használata. A hetedik és a nyolcadik fokozatban a fordulatszám 20-20 százalékkal csökken, amely különösen a hosszú autópályás szakaszokon járul hozzá döntően a fogyasztás csökkenéséhez. Az optimális váltási viselkedés érdekében a nyolcgangos Tiptronic S-sel való elindulás mindig első fokozatban történik. A végsebességüket a modellek hatodik fokozatban érik el. 210 fölé nem tudtuk hajtani az autót, mert jöttek lezáróbóják, de a 210-ről padlófékkel megállás is megtért pár misét.
A sofőr, ha eligazodik a kapcsolók tengerében, a középkonzolon elhelyezett PASM futóművet vezérlő kapcsolóval három program közül választhat: komfort, normál és sport. A kiválasztott mód és az út minősége, valamint a vezetési szituáció alapján a PASM külön minden kerék optimális, szükséges csillapítási erejét szabályozza. A Cayenne Turbo szériában egy új légrugózási rendszerrel és PASM-mel rendelkezik. Az első és a hátsó tengely légrugóinak súlyát optimalizálták és ezúttal őket közvetlenül a karosszériához csatolták, amely a csavarodási merevséget jelentősen növeli és ezáltal a menettulajdonságokat javítja. Az új légrugózást zárt rendszerként alakították ki, amely a magassági szint változtatásánál a levegőt a rendszer magas nyomású tárolójában elraktározza. Ezzel egyrészt energiát spórol, melyet egy, az új elvárásoknak megfelelő kompresszor hasznosít, másrészt pedig a magassági szint manuális és automatikus választásnál gyorsabban változik.
A Cayenne Turbo az első tengelyen 410, a hátsó tengelyen 370 milliméter átmérőjű féktárcsákat, ezek pedig a jobb hőelvezetés érdekében belső hűtést kaptak. Az első tengelyen elhelyezett szénszálkerámia ötvözetű tárcsák a súly és a rugózatlan tömeg csökkentéséhez járulnak hozzá.
Az idei év slágere a lassan Magyarországra is megérkező Cayman mellett a megújult 911 Turbo és utcai versenyváltozata, a GT3. A tuningcégek is felvonulnak Genfben, a Gemballa szintén a 911-eshez nyúlt hozzá. A Panamera sportkupé sorozatgyártása 2009-ben várható.
A Vám- és Pénzügyőrség (VPOP) nyomozószolgálata eljárást folytat vámbevételt jelentős mértékben csökkentő, üzletszerűen elkövetett csempészet bűntett elkövetésének gyanúja miatt ismeretlen tettesek ellen - adta hírül közleményében a VPOP.
Bár van még egy gyártó, aki használja Zorró jelét, a Z hagyományát a Nissan teremtette meg. A Porsche 911 és a Chevrolet Corvette mellett a legrégebbi, ma is aktív sportautólegenda szimbóluma. A történet 1970-ben kezdődött a 240Z-vel. 1996 és 2003 között nagy csend volt, a sztorit a 350Z-vel kezdték újraírni. A 370Z a slusszpoén, kár, hogy a brutális GT-R beárnyékolja.
A sportautókat gyártó Porsche is előáll hibridautójával. A német vállalat ugyan egyelőre nem tervezi sportkocsijainak felszerelését hibrid (benzinnel és árammal is üzemelő) motorral, viszont hathengeres Cayenne modelljét megújítja a környezetbarát motorral.
A stuttgarti Porsche AG októbertől kínálja az európai piacon az új 911 GT3 RS modellt. A GT3 puritánabb változata különösen alkalmas a zártpályás versenyzésre. A GT3 RS-re jellemző nagy teljesítmény és a versenyautó-jellegből adódó, szűretlen vezetési élmény mellett az autó teljesíti a közúti forgalomban való részvételhez kapcsolódó követelményeket is .
Sportkocsi vagy luxuslimuzin? A Porsche Panamera mindkettő akar lenni. A durva az, hogy tud mindkettő lenni egyszerre. Pár óráig tartott a gyönyör, kipróbáltuk az S, a 4S és a Turbo változatokat.
Az államháztartást jelentős állampapír-hozamfizetések és a 13. havi nyugdíj is terhelte februárban. A hiány két hónap alatt 1,7 milliárd forint – az éves terv 4,2 ezer milliárd forint.