Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b963d5a7-1a91-46a7-872b-e303f915e0e5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nem megfelelő a vizesblokk-rész, a helyzetet négy mobil vécével próbálták átmenetileg kezelni, de végleges megoldás csak későbbre várható. ","shortLead":"Nem megfelelő a vizesblokk-rész, a helyzetet négy mobil vécével próbálták átmenetileg kezelni, de végleges megoldás...","id":"20241202_Meltatlan-korulmenyekre-panaszkodnak-a-dolgozok-az-Orszagos-Mentoszolgalatnal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b963d5a7-1a91-46a7-872b-e303f915e0e5.jpg","index":0,"item":"1288b054-3a6f-4446-811f-a53ed83b5ae2","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_Meltatlan-korulmenyekre-panaszkodnak-a-dolgozok-az-Orszagos-Mentoszolgalatnal","timestamp":"2024. december. 02. 07:23","title":"Méltatlan körülményekre panaszkodnak a dolgozók az Országos Mentőszolgálatnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2450312c-9589-4d41-9a44-618690d75c33","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Akár másfél milliót is kérhet saját kártérítéseként a biztosítónk. ","shortLead":"Akár másfél milliót is kérhet saját kártérítéseként a biztosítónk. ","id":"20241202_nyari-gumi-baleset-biztosito-karterites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2450312c-9589-4d41-9a44-618690d75c33.jpg","index":0,"item":"4f9ec1a8-e8d0-4ab9-9135-550d63471a95","keywords":null,"link":"/cegauto/20241202_nyari-gumi-baleset-biztosito-karterites","timestamp":"2024. december. 02. 14:33","title":"Sokba kerülhet, ha valaki nyárigumival okoz télen balesetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"669b42f2-3ed1-4a85-92e6-262ef17c3d3a","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Aki meg akarja venni Niki Lauda vagy Michael Schumacher autóját, annak alaposan a bankszámlája mélyére kell nyúlnia.","shortLead":"Aki meg akarja venni Niki Lauda vagy Michael Schumacher autóját, annak alaposan a bankszámlája mélyére kell nyúlnia.","id":"20241202_bernie-ecclestone-forma-1-autogyujtemeny-eladas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/669b42f2-3ed1-4a85-92e6-262ef17c3d3a.jpg","index":0,"item":"323b53f2-ba40-41af-8570-378bc23b6139","keywords":null,"link":"/sport/20241202_bernie-ecclestone-forma-1-autogyujtemeny-eladas","timestamp":"2024. december. 02. 10:18","title":"Bernie Ecclestone eladja a Forma–1-es gyűjteményét, legendás autókat dob piacra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eacf66f8-dca4-4f70-b1ff-9430f342cbdc","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"<strong>Borult, párás időre kell készülni</strong>, helyenként szitálással, gyenge esővel, havas esővel, a hegyekben havazással. ","shortLead":"<strong>Borult, párás időre kell készülni</strong>, helyenként szitálással, gyenge esővel, havas esővel, a hegyekben...","id":"20241201_Alig-latjuk-majd-a-napot-jovo-heten-de-az-esernyot-otthon-hagyhatjuk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eacf66f8-dca4-4f70-b1ff-9430f342cbdc.jpg","index":0,"item":"ecceff32-52d5-4394-8e50-8b742b26851d","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_Alig-latjuk-majd-a-napot-jovo-heten-de-az-esernyot-otthon-hagyhatjuk","timestamp":"2024. december. 01. 16:20","title":"Alig látjuk majd a napot december első hetében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f540d71c-35cd-4c17-b9a9-9d4dfabac78a","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"A csoport rangadóján egyetlen alkalommal vezettek a svédek, tizenkét gólos is volt a magyar előny, 32-25 lett a vége.","shortLead":"A csoport rangadóján egyetlen alkalommal vezettek a svédek, tizenkét gólos is volt a magyar előny, 32-25 lett a vége.","id":"20241130_kezilabda-europa-bajnoksag-magyar-valogatott-svedorszag-csoportmeccs-debrecen-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f540d71c-35cd-4c17-b9a9-9d4dfabac78a.jpg","index":0,"item":"a5a5db5f-876f-4737-b985-6473a59df320","keywords":null,"link":"/sport/20241130_kezilabda-europa-bajnoksag-magyar-valogatott-svedorszag-csoportmeccs-debrecen-ebx","timestamp":"2024. november. 30. 19:40","title":"Kézilabda-Eb: Kiütéses győzelemmel vágtak vissza a magyarok a svédeknek az olimpiai vereségért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"45af276b-0853-423a-ac57-e17403dfcda4","c_author":"Csendes-Erdei Emese","category":"360","description":"Nem biztos, hogy még az ő életében olyan lesz az oktatási rendszer, ahova szívesen visszamenne dolgozni, de most ezért dolgozik – mondta a HVG-nek Törley Katalin, a budapesti Kölcsey Ferenc Gimnázium polgári engedetlenség miatt elbocsátott pedagógusa. Kisstílű bosszúállásként értelmezi, hogy olyan igazgatók sem kaptak lehetőséget a folytatásra, akikkel a szülők és a diákok is elégedettek voltak.","shortLead":"Nem biztos, hogy még az ő életében olyan lesz az oktatási rendszer, ahova szívesen visszamenne dolgozni, de most ezért...","id":"20241201_hvg-torley-katalin-tanitanek-mozgalom-oktatas-polgari-engedetlenseg-elbocsatas-elso-fokon-per-gyozelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/45af276b-0853-423a-ac57-e17403dfcda4.jpg","index":0,"item":"e1a253a7-c439-4112-bde5-bd82a8030bc5","keywords":null,"link":"/360/20241201_hvg-torley-katalin-tanitanek-mozgalom-oktatas-polgari-engedetlenseg-elbocsatas-elso-fokon-per-gyozelem","timestamp":"2024. december. 01. 17:00","title":"Törley Katalin: Amíg így becsmérlik a pedagógusokat, nem megyek vissza tanítani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8a2245f-d75e-4d57-bf1a-df17ce1a131b","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A helyiek gyógyhatásúnak tartják a teknősfogyasztást, azonban az alapanyag olykor mérgező.","shortLead":"A helyiek gyógyhatásúnak tartják a teknősfogyasztást, azonban az alapanyag olykor mérgező.","id":"20241202_teknos-porkolt-fulop-szigetek-megbetegedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8a2245f-d75e-4d57-bf1a-df17ce1a131b.jpg","index":0,"item":"76b6b802-d9d7-40f7-a051-bc50ae9ce5b8","keywords":null,"link":"/elet/20241202_teknos-porkolt-fulop-szigetek-megbetegedes","timestamp":"2024. december. 02. 14:23","title":"Többen belehaltak a teknőspörköltevésbe a Fülöp-szigeteken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: választások Romániában és a négy igenes népszavazás.","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20241201_Elvitelre-Pozsgay-Imre-Romania-valasztas-elnok-Georgescu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806.jpg","index":0,"item":"0eedc694-f6c8-4fbb-a94b-bdabdc3c77b6","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_Elvitelre-Pozsgay-Imre-Romania-valasztas-elnok-Georgescu","timestamp":"2024. december. 01. 06:00","title":"Elvitelre #95: A román Kamala Harris és Pozsgay Imre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mielőtt árháborúba kezdenénk, szögezzük le, hogy a C5 Tourer V6 HDi Exclusive felszereltséggel drága autó, alapára...
Mielőtt árháborúba kezdenénk, szögezzük le, hogy a C5 Tourer V6 HDi Exclusive felszereltséggel drága autó, alapára 11,02 millió forint. A merevlemezes, DVD-lejátszós, hifi-minőségű, telefonnal egybeépített csúcsnavigációval, egésztetős panorámaablakkal, sávelhagyásra figyelmeztetővel, masszírozó vezetőüléssel felszerelt, 19-es kerekeken futó tesztpéldány ára ráadásul 13 millió forint. De ha azt nézzük, hogy egy hasonló felszereltségű, a kategória etalonjának számító VW Passat Variant 12,308 millió forintba kerül 170 lovas kétliteres dízelmotorral, DSG-váltóval, 17-es kerekekkel, állítható magasságú futómű nélkül, akkor azt mondhatjuk, méltányos ez az ár. Azonban, ha egy szinttel feljebb keressük a versenyt, az Audi A4 Avant 240 lovas V6-os dízeljét – igaz quattro összkerékhajtással – fapadosan 13,3 millióért kínálják. Hasonló felszereléssel az Audi 18,413 millióba kerülne. Ebben az összehasonlításban már 5 millió a különbség. A C5-ös nagy hátránya a német versenytársakkal szemben, hogy nem rendelhető 4x4-es változatban. A Passat mellett még nagyobb csomagtartója is szól.
Persze indokolatlan lenne összevetni ezt a három autót, ha a C5-ös nem lenne ilyen jó. Ami a menetkomfortot, a dinamikát, a vezetési élményt, a fogyasztást, az utazás hangulatát és az autó technikai felkészültségét illeti, állja a megmérettetést a Citroen. Az értéktartás, a megbízhatóság és a tartósság tekintetében azonban nincs lefutva a történet. Az eddigi tapasztalatok alapján a VW és az Audi tartósabb, megbízhatóbb és értékállóbb, ami a Citroen, de lehet, hogy épp a C5-ös fordítja majd meg ezt a trendet. De ez a jövő zenéje.
További képek a galériában
am
A teszt elején nagyon meggyőzött az autó, úgy gondoltam, tényleg jobb, mint a frissítésre váró Passat. Aztán az utolsó előtti napon otrombán felgyulladt a szemem előtt a service felirat a műszerfalon. Megvallom, kicsit odaléptem az autónak, siettem, de azt nem vártam volna, hogy ezért szidást kapok. A service felirat újraindításnál nem jött elő újra, de bemutatkozása meggyőzött arról, hogy ne legyek biztos a francia fölényben.
A sors úgy hozta, hogy egy órán belül kétféle kerékmérettel vezethettem ugyanazon az útszakaszon a kombit. Elsőként az alapfelszereltséghez tartozó 17-es kerekeken, majd félórával később 19-es felniken és sportos gumikon tehettem próbára a pneumatikus futóművet. Az érdekes ebben a tapasztalatban az volt, hogy nem éreztem különbséget, a gáz-olaj párnás rendszer tökéletesen semlegessé tette az utat. Igaz, mindig sport beállítással közlekedtem, normál beállítással könnyen tengeribetegséget kaphatunk, a C5 ringatása idegesítő.
Az emelhető (illetve csökkenthető) hasmagasság hasznos akkor, ha padka mellett parkolunk, ha nagy úthibákon kell áthaladnunk, ha magas járdáról szeretnénk lejönni vagy, ha a csomagtartóba nehéz tárgyakat pakolunk. Négy beállítás közül választhatunk: a normál alatt van egy teljesen lefektetett lehetőség, fölötte pedig egy kissé megemelt (amellyel 40 kilométer/órás sebességgel haladhatunk). A legmagasabb állásban olyan a C5, mint egy SUV, 20 centinél is magasabb hasmagassága ne csábítson terepezésre. 10 kilométer/órás sebességig alkalmazható. Vicces ilyenkor az autó, mintha gólyalábakon járnánk, nagyokat koppan, de nem ér le az alja. A C4 Picassóhoz hasonlóan a hátsó tengely magasságát a csomagtartóból is megváltoztathatjuk.
Az ülésben lassú masszázs kényeztet, a két első fotel fűthető és memóriás. A kormány közepe fix, a dudát nehezen találjuk, a gombtengerben való eligazodáshoz idő kell. Tárolórekesz elég van, pohártartó elöl csak egy, azt is elrejtették a könyöktámaszban. Mélyen ülünk a C5-ben, de a kilátást jól beállítható tükrök segítik. A sávelhagyásra figyelmeztető jelzés nem hangos, hanem a fenekünket masszírozza, mindig azon az oldalon, ahol hibát vétettünk. Éles kanyarokban dől az autó, párszor az ESP is beavatkozott, úgy éreztem, túl korán.
A bivalyerős motor nem tépi fel az aszfaltot még sportfokozatban sem, de bőven elegendő a dinamikus haladáshoz, a biztonságos előzésekhez pedig ott áll készenlétben a 450 newtonméteres csúcsnyomaték. A nagy számok ellenére nem érzünk késztetést városi száguldozásra, az autópályán azonban előjön a domináns énje a C5-nek, alig lehet visszakényszeríteni a külső sávba. Bár a látványos kipufogóvég csupán műanyag, a mögötte megbúvó csövekből 3000-es fordulattól érett, mély búgó dörmögés adja tudtunkra, hogy ereje teljében van a gall vitéz. Fogyasztásban mértéktartó a C5 kombi, az ötszáz kilométeres tesztelés során 8,5 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként.