Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"692ef804-a917-463e-9cf5-e83449683da6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Lounge Design Kft. 2024-ben is szépen fialt Balásy Gyulának, megint összejött pár floridai luxuslakás ára.","shortLead":"A Lounge Design Kft. 2024-ben is szépen fialt Balásy Gyulának, megint összejött pár floridai luxuslakás ára.","id":"20250601_Balasy-Gyula-Lounge-Design-Kft-4-milliard-osztalek-Rogan-Antal-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/692ef804-a917-463e-9cf5-e83449683da6.jpg","index":0,"item":"7deb84c1-915c-44b6-8f57-2136f4dcf090","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_Balasy-Gyula-Lounge-Design-Kft-4-milliard-osztalek-Rogan-Antal-propaganda","timestamp":"2025. június. 01. 11:19","title":"Csak egy cégéből 4 milliárdos osztalékot vett fel Rogán propagandagyárosa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d19c5636-537a-4f92-a127-cb481438f723","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az aHang által meghirdetett Néma menet célja, hogy tiltakozzon a független sajtó és a civilek ellehetetlenítése ellen. ","shortLead":"Az aHang által meghirdetett Néma menet célja, hogy tiltakozzon a független sajtó és a civilek ellehetetlenítése ellen. ","id":"20250601_Leragasztott-szajjal-vonulnak-at-a-tuntetok-a-Szabadsag-hidon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d19c5636-537a-4f92-a127-cb481438f723.jpg","index":0,"item":"ea0f9a93-98ca-4d2d-a743-60e526f9af1b","keywords":null,"link":"/itthon/20250601_Leragasztott-szajjal-vonulnak-at-a-tuntetok-a-Szabadsag-hidon","timestamp":"2025. június. 01. 16:36","title":"Leragasztott szájjal vonulnak át a tüntetők a Szabadság hídon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fdc1bc50-caa2-47d4-ad6a-2ce688293d94","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Amikor az embernek van egy jó ötlete, miből alapíthatná meg a saját cégét, könnyen ijedhet meg a sok hivatalos tennivalótól. Nekik segítünk eligazodni a bürokrácia, az adózás és a munkatársakkal kapcsolatos ügyintézés útvesztőiben.","shortLead":"Amikor az embernek van egy jó ötlete, miből alapíthatná meg a saját cégét, könnyen ijedhet meg a sok hivatalos...","id":"20250602_kasszakulcs-vallalkozas-inditas-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fdc1bc50-caa2-47d4-ad6a-2ce688293d94.jpg","index":0,"item":"ffc7af30-03ac-4f2f-9311-8dfbaf9e8f25","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250602_kasszakulcs-vallalkozas-inditas-podcast","timestamp":"2025. június. 02. 05:50","title":"Hogyan indítsak vállalkozást? – Kasszakulcs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"603f33f7-4ee6-4606-9d3e-b50ec5168e8c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Több százezer dolláros hiány lett több amerikai Pride-rendezőcsoport költségvetésében, miután gazdag támogatók távoztak.","shortLead":"Több százezer dolláros hiány lett több amerikai Pride-rendezőcsoport költségvetésében, miután gazdag támogatók távoztak.","id":"20250601_pride-cegek-szponzorok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/603f33f7-4ee6-4606-9d3e-b50ec5168e8c.jpg","index":0,"item":"74d777ad-a063-415f-ac3c-373e2897f09a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_pride-cegek-szponzorok","timestamp":"2025. június. 01. 16:09","title":"Sorra hátrálnak ki az amerikai cégek a Pride mögül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3e01b6c8-a6e7-404f-9d2a-93bea5d6fe26","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a bukólámpás hátsókerék-hajtású Lamborghini Diablo SV egyenesen a 90-es évekbe repít vissza bennünket.","shortLead":"Ez a bukólámpás hátsókerék-hajtású Lamborghini Diablo SV egyenesen a 90-es évekbe repít vissza bennünket.","id":"20250601_28-eves-de-alig-hasznalt-brutalis-lamborghini-diablo-sv-var-uj-gazdara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e01b6c8-a6e7-404f-9d2a-93bea5d6fe26.jpg","index":0,"item":"cf858b48-9930-400a-84a9-b4880d84b1e2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250601_28-eves-de-alig-hasznalt-brutalis-lamborghini-diablo-sv-var-uj-gazdara","timestamp":"2025. június. 01. 07:21","title":"28 éves, de alig használt brutális Lambo vár új gazdára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ac2f4a7-abad-4a72-89cb-54e90b4e06c2","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag","description":"Minden szabálynak megfelelnek, átláthatóságot biztosítanak és egy fillér állami pénzt sem kérnek, csak bizalmat a helyiektől. Ezt mondják a Vésztőn akkumulátoripari hulladékot feldolgozó üzemet tervező beruházók. És bizony jobb ha hozzászokunk, hogy a gombamód szaporodó hatalmas akkugyárak mellé fel kell nőnie az országban a hulladékfeldolgozásnak is.","shortLead":"Minden szabálynak megfelelnek, átláthatóságot biztosítanak és egy fillér állami pénzt sem kérnek, csak bizalmat...","id":"20250601_akku-akkumulator-hulladek-feldolgozas-nt-recycling-veszto-akkugyar-veszely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ac2f4a7-abad-4a72-89cb-54e90b4e06c2.jpg","index":0,"item":"a08298be-f564-475a-be45-05622ad2098e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_akku-akkumulator-hulladek-feldolgozas-nt-recycling-veszto-akkugyar-veszely","timestamp":"2025. június. 01. 17:30","title":"Komoly tervekkel érkezik az akkugyári hulladékot feldolgozó cég Vésztőre, a CATL, a BYD és az EVE akkumaradékára utazik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba1506f6-61f9-4158-bc4b-0f4ef58a7218","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Az egyik áldozat életveszélyes állapotban van. ","shortLead":"Az egyik áldozat életveszélyes állapotban van. ","id":"20250602_Gyujtopalackkal-tamadt-a-tomegre-egy-ferfi-Coloradoban-hatan-megserultek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba1506f6-61f9-4158-bc4b-0f4ef58a7218.jpg","index":0,"item":"415b8ba0-3a1a-4620-a736-2e1ac58dbf86","keywords":null,"link":"/vilag/20250602_Gyujtopalackkal-tamadt-a-tomegre-egy-ferfi-Coloradoban-hatan-megserultek","timestamp":"2025. június. 02. 05:15","title":"Gyújtópalackkal támadt az izraeli túszok miatt összegyűlt tömegre egy férfi Coloradóban, nyolcan megsérültek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"614714d0-15c3-4567-9742-be278ffd0d78","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Az amerikai és európai szankciók részbeni feloldása esélyt adhat Szíriának az újjáépítésre, de kérdés, meddig jutnak az enyhítések, és tud-e élni velük a szír kormány.","shortLead":"Az amerikai és európai szankciók részbeni feloldása esélyt adhat Szíriának az újjáépítésre, de kérdés, meddig jutnak...","id":"20250601_amerikai-konnyitesek-szirianak-gazdasagi-letkerdes-szankciok-az-atvaltozas-utja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/614714d0-15c3-4567-9742-be278ffd0d78.jpg","index":0,"item":"012f4eb5-bcb6-4d99-af56-8583508d818b","keywords":null,"link":"/360/20250601_amerikai-konnyitesek-szirianak-gazdasagi-letkerdes-szankciok-az-atvaltozas-utja","timestamp":"2025. június. 01. 15:30","title":"Olyan gyorsan oldják fel a szankciókat, hogy Szíria nehezen alkalmazkodik hozzá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A legerősebb, legszebb és legelegánsabb Citroen immár nem a C6-os, hanem a kombi C5. Duruzsoló, 240 lovas biturbó csúcsdízelje, finom futóműve és tökéletes hatfokozatú automatikus váltója a német prémiummodellek közé helyezi a francia középkategóriást. A tesztelt összeállítás nem csupán a Passatnak, de az A4-esnek és a C-osztálynak is komoly konkurenciát jelent. Hogy ki vesz 13 millióért francia kombit? A franciák.
Mielőtt árháborúba kezdenénk, szögezzük le, hogy a C5 Tourer V6 HDi Exclusive felszereltséggel drága autó, alapára 11,02 millió forint. A merevlemezes, DVD-lejátszós, hifi-minőségű, telefonnal egybeépített csúcsnavigációval, egésztetős panorámaablakkal, sávelhagyásra figyelmeztetővel, masszírozó vezetőüléssel felszerelt, 19-es kerekeken futó tesztpéldány ára ráadásul 13 millió forint. De ha azt nézzük, hogy egy hasonló felszereltségű, a kategória etalonjának számító VW Passat Variant 12,308 millió forintba kerül 170 lovas kétliteres dízelmotorral, DSG-váltóval, 17-es kerekekkel, állítható magasságú futómű nélkül, akkor azt mondhatjuk, méltányos ez az ár. Ám ha egy szinttel feljebb keressük a versenyt, az Audi A4 Avant 240 lovas V6-os dízeljét – igaz, quattro összkerékhajtással – fapadosan 13,3 millióért kínálják. Hasonló felszereléssel az Audi 18,413 millióba kerülne. Ebben az összehasonlításban már 5 millió a különbség. A C5-ös nagy hátránya a német versenytársakkal szemben, hogy nem rendelhető 4x4-es változatban.
Autómenedzser.hu
Persze indokolatlan lenne összevetni ezt a három autót, ha a C5-ös nem lenne ilyen jó. Ami a menetkomfortot, a dinamikát, a vezetési élményt, a fogyasztást, az utazás hangulatát és az autó technikai felkészültségét illeti, állja a megméretést a Citroen. Az értéktartás, a megbízhatóság és a tartósság tekintetében azonban nincs lefutva a történet. Az eddigi tapasztalatok alapján a VW és az Audi tartósabb, megbízhatóbb és értékállóbb, ami a Citroen, de lehet, hogy épp a C5-ös fordítja majd meg ezt a trendet. De ez a jövő zenéje.
A teszt elején nagyon meggyőzött az autó, úgy gondoltam, tényleg jobb, mint a frissítésre váró Passat. Aztán az utolsó előtti napon otrombán felgyulladt a szemem előtt a service felirat a műszerfalon. Megvallom, kicsit odaléptem az autónak, siettem, de azt nem vártam volna, hogy ezért szidást kapok. A service felirat újraindításnál nem jött elő újra, de bemutatkozása meggyőzött arról, hogy ne legyek biztos a francia fölényben.
A kényelem futóműve A sors úgy hozta, hogy egy órán belül kétféle kerékmérettel vezethettem ugyanazon az útszakaszon a kombit. Elsőként az alapfelszereltséghez tartozó 17-es kerekeken, majd félórával később 19-es felniken és sportos gumikon tehettem próbára a pneumatikus futóművet. Az érdekes ebben a tapasztalatban az volt, hogy nem éreztem különbséget, a gáz-olaj párnás rendszer tökéletesen semlegessé tette az utat. Igaz, mindig sport beállítással közlekedtem, normál beállítással könnyen tengeribetegséget kaphatunk, a C5 ringatása idegesítő.
Az emelhető (illetve csökkenthető) hasmagasság hasznos akkor, ha padka mellett parkolunk, ha nagy úthibákon kell áthaladnunk, ha magas járdáról szeretnénk lejönni vagy, ha a csomagtartóba nehéz tárgyakat pakolunk. Négy beállítás közül választhatunk: a normál alatt van egy teljesen lefektetett lehetőség, fölötte pedig egy kissé megemelt (amellyel 40 kilométer/órás sebességgel haladhatunk). A legmagasabb állásban olyan a C5, mint egy SUV, 20 centinél is magasabb hasmagassága ne csábítson terepezésre. 10 kilométer/órás sebességig alkalmazható. Vicces ilyenkor az autó, mintha gólyalábakon járnánk, nagyokat koppan, de nem ér le az alja. A C4 Picassóhoz hasonlóan a hátsó tengely magasságát a csomagtartóból is megváltoztathatjuk.
Az ülésben lassú masszázs kényeztet, a két első fotel fűthető és memóriás. A kormány közepe fix, a dudát nehezen találjuk, a gombtengerben való eligazodáshoz idő kell. Tárolórekesz elég van, pohártartó elöl csak egy, azt is elrejtették a könyöktámaszban. Mélyen ülünk a C5-ben, de a kilátást jól beállítható tükrök segítik. A sávelhagyásra figyelmeztető jelzés nem hangos, hanem a fenekünket masszírozza, mindig azon az oldalon, ahol hibát vétettünk. Éles kanyarokban dől az autó, párszor az ESP is beavatkozott, úgy éreztem, túl korán.
A bivalyerős motor nem tépi fel az aszfaltot még sportfokozatban sem, de bőven elegendő a dinamikus haladáshoz, a biztonságos előzésekhez pedig ott áll készenlétben a 450 newtonméteres csúcsnyomaték. A nagy számok ellenére nem érzünk késztetést városi száguldozásra, az autópályán azonban előjön a domináns énje a C5-nek, alig lehet visszakényszeríteni a külső sávba. Bár a látványos kipufogóvég csupán műanyag, a mögötte megbúvó csövekből 3000-es fordulattól érett, mély búgó dörmögés adja tudtunkra, hogy ereje teljében van a gall vitéz. Fogyasztásban mértéktartó a C5 kombi, az ötszáz kilométeres tesztelés során 8,5 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként.
Zéró liter benzin, zéró kibocsátás, zéró zaj, zéró kényelem. A Mitsubishivel közösen kifejlesztett, 2010 végén forgalomba kerülő Citroen C-Zéro, a Venturival közösen kifejlesztett Berlingo First Electrique mellett a Citroen második elektromos autója. Magyarországon a Citroën C-Zérót 2010 végétől forgalmazzák. Várható nettó ára 7 850 000 forint. Ha nálunk nem, Nyugat-Európában szép számban látunk majd elektromos miniket, hisz van ahol jelentős támogatást kapnak a vásárlók, Franciaországban például 5000 eurót.
Az új Citroen C3 városi üdvöske, főként lányoknak és asszonyoknak ajánlott. Fiúknak ott a vadabb DS3. Közepesen felszerelt, középszerű motorral és különlegesen nagy szélvédővel kínált példányt teszteltünk.
A Citroen C4 Picasso még mindig a legszebb egyterű az autópiacon, efelől nincs kétség. Az 1,6 literes benzines turbómotor és az elektronikusan vezérelt hatfokozatú váltó násza azonban nem győzött meg, a C4 Picasso gyengébb motorral és hagyományos váltóval jobb választás a családnak.
1/100-as oldtimer pontossági feladatokkal tarkított versenyen próbálhattuk ki a Citroen üdvöskéjét, az elegáns és szívdöglesztő DS3-ast. A kis szépség nem csupán a csillogásával hívja fel magára a figyelmet, de sportos lelke a férfiakat is meghódítja.
Két plusz üléssel csábítja a nagycsaládosokat a Citroen: az új Berlingo hétszemélyes változatban is kapható. A minden porcikájában praktikus négykerekű dobozhoz az 1,6 literes, erősebbik dízelmotor illik a legjobban. Kipróbáltuk.
Különleges limuzin a C5, a tesztelt kétliteres változat igazi üzleti autó. Vezetője nem szégyenkezik, ha Audi, VW, vagy Mercedes mellé áll be a vállalati parkolóba. Sőt, kifejezetten büszke, autója franciásan kaján és arcpirítóan elegáns.