Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A közlekedési miniszter a felelőst is gyorsan megtalálta: a Siemens addig nem kap új megrendelést a vasúttól, amíg a korábbi hibáikat ki nem javítják.","shortLead":"A közlekedési miniszter a felelőst is gyorsan megtalálta: a Siemens addig nem kap új megrendelést a vasúttól, amíg...","id":"20250607_Teljes-karteritest-fizet-a-MAV-a-balatoni-vasutvonal-karosultjainak-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8.jpg","index":0,"item":"99e2f552-ef17-46e7-ac73-9c848b93948b","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Teljes-karteritest-fizet-a-MAV-a-balatoni-vasutvonal-karosultjainak-ebx","timestamp":"2025. június. 07. 15:36","title":"Lázár: Teljes kártérítést fizet a MÁV a balatoni vasútvonal károsultjainak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5dc951ed-ada1-4807-9928-89549d14fe05","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Tíz percre megállt minden: a busz, a villamos, a metró. A kormány elvon, a főváros pedig visszafeszít – ha csak pár percre is. Van, aki a fővárost hibáztatja, másnak pedig tetszik a kiállás „a jogainkért”. De miért mondja Karácsony Gergely főpolgármester, hogy ennek a játszmának csak vesztese lehet? Pitner Gábor és Solymos Kristóf riportja.","shortLead":"Tíz percre megállt minden: a busz, a villamos, a metró. A kormány elvon, a főváros pedig visszafeszít – ha csak pár...","id":"20250606_budapest-leallas-video-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5dc951ed-ada1-4807-9928-89549d14fe05.jpg","index":0,"item":"fd593023-c4bb-41cf-ae30-0c8f2ca7bc26","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_budapest-leallas-video-ebx","timestamp":"2025. június. 06. 17:55","title":"Van, aki „elküldené kapálni a Karácsonyt”, mert mit tehetne szerencsétlen kormány? – Videón Budapest leállása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8de010a9-44e4-486d-8626-0c5c6b48187b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A bíboros szerint amikor XIV. Leó – akkor még Robert Francis Prevost – Ferenc pápával Budapestre érkezett, ő volt a kíséretnek az a tagja, akivel a legértelmesebben el lehetett beszélgetni.","shortLead":"A bíboros szerint amikor XIV. Leó – akkor még Robert Francis Prevost – Ferenc pápával Budapestre érkezett, ő volt...","id":"20250607_Erdo-Peter-nagyinterju-XIV-Leo-papa-Punkosd","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8de010a9-44e4-486d-8626-0c5c6b48187b.jpg","index":0,"item":"2ef4b427-ec04-45a4-905a-0d22e95e3da0","keywords":null,"link":"/elet/20250607_Erdo-Peter-nagyinterju-XIV-Leo-papa-Punkosd","timestamp":"2025. június. 07. 16:03","title":"Erdő Péter: Nem lenne túl eredményes csak úgy csípőből meghívni a pápát Magyarországra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d198ba42-46d7-4832-bea0-e68ba98f0ac7","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"Még nem elitkulturális tevékenység az olvasás Magyarországon, de már nem vagyunk messze ettől – állítja Gombos Péter, a Magyar Olvasástársaság alelnöke. Manapság sokszor hároméves korig eldől, hogy valakiből olvasó lesz-e vagy sem, mit tehetnek a szülők? Jó hír, hogy még a nem olvasó fiatalok is könnyen rákapathatók a könyvekre. Vajon hogyan? ","shortLead":"Még nem elitkulturális tevékenység az olvasás Magyarországon, de már nem vagyunk messze ettől – állítja Gombos Péter...","id":"20250606_hvg-nincs-mese-kell-mese-gombos-peter-olvasaskutato-olvasas-kutyuzes-melyolvasas-gyerekek-fiatalok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d198ba42-46d7-4832-bea0-e68ba98f0ac7.jpg","index":0,"item":"a93f1e1a-b87e-45c9-a3cd-0b4426f00663","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-nincs-mese-kell-mese-gombos-peter-olvasaskutato-olvasas-kutyuzes-melyolvasas-gyerekek-fiatalok","timestamp":"2025. június. 06. 20:05","title":"Ha a magyarok szövegértési képessége elérné a finnországit, nagyon nagy mértékben nőne a GDP-nk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7152a972-8178-42a2-a09d-ebbec6319a83","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Bár az utcán egyre ritkábban találkozni megvesztegethető rendőrrel vagy a kórházban hálapénzt elfogadó orvossal, a felszín alatt egy sokkal szervezettebb rendszer körvonalazódik. Szerkesztett részlet Jancsics Dávid A korrupció szociológiája című könyvéből.","shortLead":"Bár az utcán egyre ritkábban találkozni megvesztegethető rendőrrel vagy a kórházban hálapénzt elfogadó orvossal...","id":"20250607_Hogyan-valhat-az-orszag-egyre-kevesbe-korruptta-mikozben-egyre-korruptabb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7152a972-8178-42a2-a09d-ebbec6319a83.jpg","index":0,"item":"aecf0d23-41b1-4d98-8dbd-5af9c3ecf31b","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250607_Hogyan-valhat-az-orszag-egyre-kevesbe-korruptta-mikozben-egyre-korruptabb","timestamp":"2025. június. 07. 19:15","title":"Hogyan válhat az ország egyre kevésbé korrupttá, miközben egyre korruptabb?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0bda1ba8-75ff-479c-baf5-dea8f0b58d39","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hűvösebb levegő érkezik, hétfőn 21 és 26 fok közötti maximumok várhatók","shortLead":"Hűvösebb levegő érkezik, hétfőn 21 és 26 fok közötti maximumok várhatók","id":"20250608_hidegfront-zivatar-szel-hoseg-enyhules-meteorologia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0bda1ba8-75ff-479c-baf5-dea8f0b58d39.jpg","index":0,"item":"a085a7a7-face-426d-9384-73a44a378d99","keywords":null,"link":"/itthon/20250608_hidegfront-zivatar-szel-hoseg-enyhules-meteorologia","timestamp":"2025. június. 08. 09:59","title":"Érkezik a hidegfront, zivatarokat hoz magával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Újabb nyílt lakossági fórumot tartott Lázár János építési és közlekedési miniszter, ahol többek között reagált Navracsics Tibor kritikáira. ","shortLead":"Újabb nyílt lakossági fórumot tartott Lázár János építési és közlekedési miniszter, ahol többek között reagált...","id":"20250607_Lazar-Janos-Navracsics-fidesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8.jpg","index":0,"item":"3ed3ebf5-9df7-43ed-9efe-f273a6655921","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Lazar-Janos-Navracsics-fidesz","timestamp":"2025. június. 07. 11:15","title":"Ha a Fidesz egysége ezt követeli, akkor Lázár hajlandó személyesen bocsánatot kérni Navracsicstól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"472c251a-9d75-4d3f-9707-7649d0e6f54e","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Thomas Mann korának egyik, vagy a legnagyobb hatású írója volt. Settembrini, Naphta, Cippola, Leverkühn, József, Aschenbach és Kröger – kis- és nagyregényei alakjainak elhíresült mondatai mélyen beépültek a világ szellemi életébe. Súlyos konfliktusok kísérték végig az életét. Magyarországon volt olyan is, hogy átkozták, de kiadták, és olyan is, hogy magasztalták, de nem adták ki.","shortLead":"Thomas Mann korának egyik, vagy a legnagyobb hatású írója volt. Settembrini, Naphta, Cippola, Leverkühn, József...","id":"20250606_Thomas-Mann-1875-1955-150-eve-szuletett-nacizmus-masodik-vilaghaboru-jozsef-attila","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/472c251a-9d75-4d3f-9707-7649d0e6f54e.jpg","index":0,"item":"15b947c2-b909-4023-a60a-9aa510612b2b","keywords":null,"link":"/360/20250606_Thomas-Mann-1875-1955-150-eve-szuletett-nacizmus-masodik-vilaghaboru-jozsef-attila","timestamp":"2025. június. 06. 18:07","title":"Egy gyilkosság állította örökre a demokrácia mellé – 150 éve született Thomas Mann, aki utolsó németországi fellépésével is vihart kavart","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Komoly problémával szembesül az az újságíró, akinek nap nap után új tesztet kell írnia gyakorlatilag ugyanarról a modellről, amelybe egy kicsit más kárpitozást, autósrádiót, netán motort szereltek. Mit tesz ilyenkor a szemfüles skribler? Átpasszolja a melót valami nyeretlen kétévesnek, aki még életében nem látott hasonló kocsit, ő meg elmegy vígan nyaralni.
Valami ilyesmi történt esetünkben is. E rovat legendás szerkesztője egy amatőrre bízta a dízel Infiniti FX kulcsait, ő meg elsuhant messze földre kipihenni a sok utazgatás, pezsgőzgetés és a márkakereskedőkkel való egyezkedés fáradalmait. Persze máris pontosítanunk kell: az ipszilonért kiáltó nevű Infiniti kulcsait nem kaptuk meg, csupán néhány percig élvezhettük az új autó nyújtotta örömöket.
Mondjuk, túl sok értelmét nem láttuk a Váci út forgatagában kerek 13 percen át cammogni, akárhogy is hegyeztük a fülünket, éleztük a szemünket, és masszíroztuk a lábunkat, miközben szóval tartottuk a biztonsági okok miatt mellénk ültetett infinitis értékesítőt, alig hallottunk, láttunk, éreztünk valamit a dízelmotorból. Jó, volt neki dízel hangja, a szélvédőn át nagyjából annyit látunk, mint az X-Trailből (két pajzán domborulatot valahol a motorháztető elejénél), a jobb lábunk rugdalózására meg egy kicsit lomhán ébredő, ám annál virgoncabban gyorsuló autót. A benzines motorokhoz képest biztos tök jó a fogyasztása, szépen váltogat az automata az egyes és a kettes között, ám ennél többet nem tudtunk meg a „tesztvezetés” során. Sőt, mivel hamar kiadták az utunkat, még a néhány száz kilóval könnyebb EX-ben sem tudtuk kipróbálni az új motort.
Autómenedzser
De hagyjuk a morgolódást, mert nyilván nem gondolta komolyan az Infiniti, hogy szűk negyedóra alatt valóban megmutatja majd, mit tud a dízeles kocsi. Az esemény tulajdonképpen csak afféle önleleplezés, önigazolás volt. „Helló fiúk, tényleg van dízelünk, és még gurul is!” – nagyjából ennyi értéke volt a napnak, no meg egypár vastagbukszás érdeklődő elbűvölése. Mindkét apropó elérte a célját: a japán prémiummárka 21 éves fennállása óta most először pakolt gázolajos erőforrást néhány modelljébe, s (tudva, hogy tucatnyi ember már látatlanban megrendelte a dízel crossovert) nyilván többen szánták el magukat e nap tapasztalatai alapján a vásárlásra.
Lehet, felbőszítek néhány szakértőt, de az Infiniti nem BMW-paródia, még csak nem is BMW-versenytárs – igaz, ők maguk is szokták japán béemvézni magukat. Mégis, Kelet-Közép-Európában a BMW a kopaszok választása, legalábbis ez a kép rögzült az autós társadalomban. Az Infinitihez eddig még nem tapadt semmilyen negatív bélyeg, legfeljebb a bömösök néznek rájuk szánakozóan, mi több, lesajnálóan. Pedig nem kéne arcoskodniuk, nem olyan rossz egy háromliteres dízeltől az 550 newtonméter és a 238 lóerő. A 21-es felnikre húzott kerekekkel elég merész látvány, annak ellenére, hogy az egész karosszéria valami teljes kategóriafelettiséget sugall. Nem doboz, nem kisautó, nem nagyautó, crossover, na. Van benne némi könnyed elegancia, mintha a gyártók sem vették volna teljesen komolyan magukat.
Ugyanez az exkluzivitás köszön vissza a belső térben is. Komolyan kell venni, mert rettentő minőségi (pl. a magnézium kormányváltó fülei), ugyanakkor visszafogott is. A külső és a belső harmonizál, nem érzünk disszonanciát. Nem ismerjük a benzinmotort, ezért csak akkor érzékelünk némi zavart az erőben, amikor finoman nyomjuk le a gázpedált: a gázolajos motorral, kis lábnyomás után kifejezetten teherautónak gondolnánk az FX-et. Gondolkodik a váltáson, hangja is van, és a fekvőrendőrön is zajosan döccen át.
Nagyjából egy árban van a benzines és a dízel csúcs FX, mindkettő 19 millió forint körüli áron vihető el, ámbár utóbbi városban nyilván kábé feleannyit eszik. Persze, Amerikában, ahova eredetileg az Infiniti készült, 20 évvel ezelőtt nem dőltek a kardjukba az emberek, ha pár gallonnal többet kellett a tankba tölteni. Hiába is győzködnek a budapesti szalonban, hogy ezek a modellek már totálisan európaisodott Infinitik, nem hiszünk nekik. Lehet, jobb minőségű pár belső anyag, mert az öreg kontinens vásárlóit már nem lehet megtéveszteni olcsóbb cuccokkal, mégis, az Infiniti, mint koncepció, amerikás dolog. Nagy, bőrös, kényelmes (legalábbis elől), tekintélyt parancsoló, és végletekig a különcködni vágyó és minőségi kényeztetést elváró fogyasztók számára épült. Ráadásul nem is túl nagy csomagtartóval, hiszen aki az Újvilágban hetente költözködni akar, úgyis platós kisteherautót vesz – persze bevásárlókocsinak ez is jó, 6-7 cipelősszatyor ebbe is gond nélkül elfér. Kit érdekel Amerikában a széles motorválaszték, könnyű parkolhatóság? Bőven elég egy, maximum két benzines, oszt’ jónapot. Fogadjunk, nem a középnyugati ranch-tulajdonosok sírták ki a dízelmotort, meg a körbelátó kamerákat a parkolás megsegítésére!
Jó hír az is, hogy a márka a gyermekbetegségeket már rég kinőtte, ifjúkorában a japán Lincolnnak is csúfolták a Q45-öt annak pocsék kormányozhatósága miatt – az FX-ben már kifejezetten élvezetesen lehet tekergetni a kormányt. Mindez azonban szinte másodlagos. Minden bizonnyal a korai vásárlók fogják hamarosan eldönteni, milyen imázsa lesz Magyarországon az Infinitinek. Mi drukkolunk nekik, s ha a kereslet és a kínálat egymásra talál, velük fogunk örülni: a budapesti forgalomban tulajdonképpen elfér néhány vicces kinézetű crossover – még akkor is, ha belül kicsit furcsán is duruzsol az a dízelmotor.
A Nissan luxusmárkáját, az Infinitit a Moszkvai Nemzetközi Autókiállításon vezették be ünnepélyesen az oroszországi piacra. Az értékesítés kezdetén a modellválaszték egyelőre az FX crossover gépkocsira és az M nagyteljesítményű luxus szedánra terjed ki. Mindkét modellt 3,5 literes V6-os és 4,5 literes V8-as motorral kezdik forgalmazni a moszkvai és szentpétervári márkakereskedők.
Csak rövid idő, de esküszöm jó volt – szól a nóta. Egy-egy órát kaptunk az Infinit crossoverek kipróbálására. Ez az idő sok, ha az elhasznált benzin mennyiségét tekintjük, de kevés, ha a mellékvese velőállományában képződő adrenalin termelése a cél.
Az Intellichoice.com, az elégedettségi mérésekre szakosodott AutoPacific szervezettel együttesen bejelentette, hogy az Infiniti QX56-os modell az összes jármű-kategóriát figyelembe véve győzött „Az autósok választása 2006” felmérésben Amerikában.