Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f353aaac-7a87-4828-b561-c3865943abc0","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Parlament (EP) két szakbizottsága támogatta az európai védelmi ipar megerősítéséről szóló jogszabályjavaslatot. A Fidesz ellene, a Tisza Párt az új jogszabály mellett foglalt állást. Ez a program a magyar uniós elnökség egyik prioritása volt, de nem sikerült a tagállamok körében közös álláspontot kialakítaniuk a magyar tárgyalóknak.","shortLead":"Az Európai Parlament (EP) két szakbizottsága támogatta az európai védelmi ipar megerősítéséről szóló...","id":"20250425_europai_parlament_vedelem_biztonsag_fidesz_tisza-part","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f353aaac-7a87-4828-b561-c3865943abc0.jpg","index":0,"item":"51518767-ca1b-4a1a-8e4c-c960661257ad","keywords":null,"link":"/eurologus/20250425_europai_parlament_vedelem_biztonsag_fidesz_tisza-part","timestamp":"2025. április. 25. 15:05","title":"A közös európai védelmen csattant össze a Tisza és a Fidesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"efaf8499-ca8a-41c3-9f7e-beb8f069ce37","c_author":"Mátraházi Zsuzsa","category":"360","description":"A 2031 című előadás rendezője és írója 2021-ig a Színház- és Filmművészeti Egyetemre járt, de a diplomájukat már külföldön vették át.","shortLead":"A 2031 című előadás rendezője és írója 2021-ig a Színház- és Filmművészeti Egyetemre járt, de a diplomájukat már...","id":"20250424_hvg-2031-Katona-Jozsef-Szinhaz-Kamra-Dohy-Balazs-Biro-Zsombor-Aurel-SZFE","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efaf8499-ca8a-41c3-9f7e-beb8f069ce37.jpg","index":0,"item":"915d76e5-9ae5-4ac2-a476-8a1b32bb0fd6","keywords":null,"link":"/360/20250424_hvg-2031-Katona-Jozsef-Szinhaz-Kamra-Dohy-Balazs-Biro-Zsombor-Aurel-SZFE","timestamp":"2025. április. 24. 16:00","title":"Osztálytalálkozó a hetedik kétharmados Orbán-kormány idején – a régi SZFE-ihlette darab a Kamrában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18d458b5-3f94-4a4a-8acc-22c2af2223d6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Autóbalesetben. ","shortLead":"Autóbalesetben. ","id":"20250424_21-eves-koraban-meghalt-a-valogatott-magyar-kezilabdazo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18d458b5-3f94-4a4a-8acc-22c2af2223d6.jpg","index":0,"item":"bef8ce4b-51c9-432b-9b4d-30a00afff0c2","keywords":null,"link":"/itthon/20250424_21-eves-koraban-meghalt-a-valogatott-magyar-kezilabdazo","timestamp":"2025. április. 24. 19:13","title":"21 éves korában autóbalesetben meghalt az U-válogatott magyar kézilabdázó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed161f5c-46a8-4c97-9f23-975d7d31117f","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Az elkövetőt még aznap elfogták a rendőrök.","shortLead":"Az elkövetőt még aznap elfogták a rendőrök.","id":"20250424_Megprobalta-eladni-az-autojat-de-kiloktek-a-jarmubol-a-probakor-alatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed161f5c-46a8-4c97-9f23-975d7d31117f.jpg","index":0,"item":"714b27d0-efce-4895-a9ad-0215de104795","keywords":null,"link":"/cegauto/20250424_Megprobalta-eladni-az-autojat-de-kiloktek-a-jarmubol-a-probakor-alatt","timestamp":"2025. április. 24. 07:56","title":"Megpróbálta eladni az autóját, de kilökték a járműből a próbakör alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"758b288e-0118-4edf-a0a7-2a038463f5a6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A hatóságok hamar a helyszínre érkeztek, elkapták és gyorsított eljárással bíróság elé állították a férfit. ","shortLead":"A hatóságok hamar a helyszínre érkeztek, elkapták és gyorsított eljárással bíróság elé állították a férfit. ","id":"20250425_bomba-fenyegetes-granat-nagykanizsa-husvethetfo-segelyhivo-bejelentes-bunugy-buncselekmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/758b288e-0118-4edf-a0a7-2a038463f5a6.jpg","index":0,"item":"f379265e-4cb1-4453-9a44-18572e4439c1","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_bomba-fenyegetes-granat-nagykanizsa-husvethetfo-segelyhivo-bejelentes-bunugy-buncselekmeny","timestamp":"2025. április. 25. 14:02","title":"Zavarta a nagykanizsai férfit a húsvéthétfőn tartott zenés mulatság, bombákkal és gránátokkal fenyegetőzve hívta fel a rendőröket ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d6ba2ac-f749-4085-8e0b-d1fc58f69ee1","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Így csökkentenék a játékosok terhelését.","shortLead":"Így csökkentenék a játékosok terhelését.","id":"20250424_Eltorolheti-az-UEFA-a-ketszer-tizenot-perces-hosszabbitast-BL-ben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d6ba2ac-f749-4085-8e0b-d1fc58f69ee1.jpg","index":0,"item":"2aa89931-9237-47f9-bce5-4ec7871df466","keywords":null,"link":"/sport/20250424_Eltorolheti-az-UEFA-a-ketszer-tizenot-perces-hosszabbitast-BL-ben","timestamp":"2025. április. 24. 20:27","title":"Eltörölheti az UEFA a kétszer tizenöt perces hosszabbítást BL-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f2c56f5-2ecb-49d1-91f1-5755f33c16c0","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Míg zajlik a vita, hogy a kormány végre rendbe rakja vagy éppen romba dönti a közösségi közlekedést, Tiborcz István érdekeltsége az állami tulajdonból megszerzett vasúti fuvarozócég után egy olyan buszos vállalkozásba is bevásárolta magát, amelynek Lázár János reformjai nyithatnak most új piacot.","shortLead":"Míg zajlik a vita, hogy a kormány végre rendbe rakja vagy éppen romba dönti a közösségi közlekedést, Tiborcz István...","id":"20250424_hvg-lazar-janos-kozossegi-kozlekedes-vitezy-david-tiborcz-istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f2c56f5-2ecb-49d1-91f1-5755f33c16c0.jpg","index":0,"item":"1d38a9f9-399b-4b9f-9b8f-57afd1f66a1b","keywords":null,"link":"/360/20250424_hvg-lazar-janos-kozossegi-kozlekedes-vitezy-david-tiborcz-istvan","timestamp":"2025. április. 24. 09:00","title":"Orbán veje pótolhatatlan, övé lehet a nagy vonatpótlóbiznisz is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"440e5c80-4ab8-43bc-b2b7-0898d34db396","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Amazonnak meg kellene négyszereznie a gyártás sebességét, ha 2026 nyarára szeretne 1600 műholdat Föld körüli pályára állítani.","shortLead":"Az Amazonnak meg kellene négyszereznie a gyártás sebességét, ha 2026 nyarára szeretne 1600 műholdat Föld körüli pályára...","id":"20250424_amazon-urinternet-project-kuiper-muhold","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/440e5c80-4ab8-43bc-b2b7-0898d34db396.jpg","index":0,"item":"aa715e43-aad3-4246-bb69-57ae5ead3675","keywords":null,"link":"/tudomany/20250424_amazon-urinternet-project-kuiper-muhold","timestamp":"2025. április. 24. 12:03","title":"Gond van az Amazon űrinternet-projektjével, nagyon lassan készülnek a műholdak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Komoly problémával szembesül az az újságíró, akinek nap nap után új tesztet kell írnia gyakorlatilag ugyanarról a modellről, amelybe egy kicsit más kárpitozást, autósrádiót, netán motort szereltek. Mit tesz ilyenkor a szemfüles skribler? Átpasszolja a melót valami nyeretlen kétévesnek, aki még életében nem látott hasonló kocsit, ő meg elmegy vígan nyaralni.
Valami ilyesmi történt esetünkben is. E rovat legendás szerkesztője egy amatőrre bízta a dízel Infiniti FX kulcsait, ő meg elsuhant messze földre kipihenni a sok utazgatás, pezsgőzgetés és a márkakereskedőkkel való egyezkedés fáradalmait. Persze máris pontosítanunk kell: az ipszilonért kiáltó nevű Infiniti kulcsait nem kaptuk meg, csupán néhány percig élvezhettük az új autó nyújtotta örömöket.
Mondjuk, túl sok értelmét nem láttuk a Váci út forgatagában kerek 13 percen át cammogni, akárhogy is hegyeztük a fülünket, éleztük a szemünket, és masszíroztuk a lábunkat, miközben szóval tartottuk a biztonsági okok miatt mellénk ültetett infinitis értékesítőt, alig hallottunk, láttunk, éreztünk valamit a dízelmotorból. Jó, volt neki dízel hangja, a szélvédőn át nagyjából annyit látunk, mint az X-Trailből (két pajzán domborulatot valahol a motorháztető elejénél), a jobb lábunk rugdalózására meg egy kicsit lomhán ébredő, ám annál virgoncabban gyorsuló autót. A benzines motorokhoz képest biztos tök jó a fogyasztása, szépen váltogat az automata az egyes és a kettes között, ám ennél többet nem tudtunk meg a „tesztvezetés” során. Sőt, mivel hamar kiadták az utunkat, még a néhány száz kilóval könnyebb EX-ben sem tudtuk kipróbálni az új motort.
Autómenedzser
De hagyjuk a morgolódást, mert nyilván nem gondolta komolyan az Infiniti, hogy szűk negyedóra alatt valóban megmutatja majd, mit tud a dízeles kocsi. Az esemény tulajdonképpen csak afféle önleleplezés, önigazolás volt. „Helló fiúk, tényleg van dízelünk, és még gurul is!” – nagyjából ennyi értéke volt a napnak, no meg egypár vastagbukszás érdeklődő elbűvölése. Mindkét apropó elérte a célját: a japán prémiummárka 21 éves fennállása óta most először pakolt gázolajos erőforrást néhány modelljébe, s (tudva, hogy tucatnyi ember már látatlanban megrendelte a dízel crossovert) nyilván többen szánták el magukat e nap tapasztalatai alapján a vásárlásra.
Lehet, felbőszítek néhány szakértőt, de az Infiniti nem BMW-paródia, még csak nem is BMW-versenytárs – igaz, ők maguk is szokták japán béemvézni magukat. Mégis, Kelet-Közép-Európában a BMW a kopaszok választása, legalábbis ez a kép rögzült az autós társadalomban. Az Infinitihez eddig még nem tapadt semmilyen negatív bélyeg, legfeljebb a bömösök néznek rájuk szánakozóan, mi több, lesajnálóan. Pedig nem kéne arcoskodniuk, nem olyan rossz egy háromliteres dízeltől az 550 newtonméter és a 238 lóerő. A 21-es felnikre húzott kerekekkel elég merész látvány, annak ellenére, hogy az egész karosszéria valami teljes kategóriafelettiséget sugall. Nem doboz, nem kisautó, nem nagyautó, crossover, na. Van benne némi könnyed elegancia, mintha a gyártók sem vették volna teljesen komolyan magukat.
Ugyanez az exkluzivitás köszön vissza a belső térben is. Komolyan kell venni, mert rettentő minőségi (pl. a magnézium kormányváltó fülei), ugyanakkor visszafogott is. A külső és a belső harmonizál, nem érzünk disszonanciát. Nem ismerjük a benzinmotort, ezért csak akkor érzékelünk némi zavart az erőben, amikor finoman nyomjuk le a gázpedált: a gázolajos motorral, kis lábnyomás után kifejezetten teherautónak gondolnánk az FX-et. Gondolkodik a váltáson, hangja is van, és a fekvőrendőrön is zajosan döccen át.
Nagyjából egy árban van a benzines és a dízel csúcs FX, mindkettő 19 millió forint körüli áron vihető el, ámbár utóbbi városban nyilván kábé feleannyit eszik. Persze, Amerikában, ahova eredetileg az Infiniti készült, 20 évvel ezelőtt nem dőltek a kardjukba az emberek, ha pár gallonnal többet kellett a tankba tölteni. Hiába is győzködnek a budapesti szalonban, hogy ezek a modellek már totálisan európaisodott Infinitik, nem hiszünk nekik. Lehet, jobb minőségű pár belső anyag, mert az öreg kontinens vásárlóit már nem lehet megtéveszteni olcsóbb cuccokkal, mégis, az Infiniti, mint koncepció, amerikás dolog. Nagy, bőrös, kényelmes (legalábbis elől), tekintélyt parancsoló, és végletekig a különcködni vágyó és minőségi kényeztetést elváró fogyasztók számára épült. Ráadásul nem is túl nagy csomagtartóval, hiszen aki az Újvilágban hetente költözködni akar, úgyis platós kisteherautót vesz – persze bevásárlókocsinak ez is jó, 6-7 cipelősszatyor ebbe is gond nélkül elfér. Kit érdekel Amerikában a széles motorválaszték, könnyű parkolhatóság? Bőven elég egy, maximum két benzines, oszt’ jónapot. Fogadjunk, nem a középnyugati ranch-tulajdonosok sírták ki a dízelmotort, meg a körbelátó kamerákat a parkolás megsegítésére!
Jó hír az is, hogy a márka a gyermekbetegségeket már rég kinőtte, ifjúkorában a japán Lincolnnak is csúfolták a Q45-öt annak pocsék kormányozhatósága miatt – az FX-ben már kifejezetten élvezetesen lehet tekergetni a kormányt. Mindez azonban szinte másodlagos. Minden bizonnyal a korai vásárlók fogják hamarosan eldönteni, milyen imázsa lesz Magyarországon az Infinitinek. Mi drukkolunk nekik, s ha a kereslet és a kínálat egymásra talál, velük fogunk örülni: a budapesti forgalomban tulajdonképpen elfér néhány vicces kinézetű crossover – még akkor is, ha belül kicsit furcsán is duruzsol az a dízelmotor.
A Nissan luxusmárkáját, az Infinitit a Moszkvai Nemzetközi Autókiállításon vezették be ünnepélyesen az oroszországi piacra. Az értékesítés kezdetén a modellválaszték egyelőre az FX crossover gépkocsira és az M nagyteljesítményű luxus szedánra terjed ki. Mindkét modellt 3,5 literes V6-os és 4,5 literes V8-as motorral kezdik forgalmazni a moszkvai és szentpétervári márkakereskedők.
Csak rövid idő, de esküszöm jó volt – szól a nóta. Egy-egy órát kaptunk az Infinit crossoverek kipróbálására. Ez az idő sok, ha az elhasznált benzin mennyiségét tekintjük, de kevés, ha a mellékvese velőállományában képződő adrenalin termelése a cél.
Az Intellichoice.com, az elégedettségi mérésekre szakosodott AutoPacific szervezettel együttesen bejelentette, hogy az Infiniti QX56-os modell az összes jármű-kategóriát figyelembe véve győzött „Az autósok választása 2006” felmérésben Amerikában.