Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e7940e5b-9b74-40d8-bb92-063dc60be567","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A múlt heti elnökválasztás árnyékában szavaz Románia arról, hogy szélsőjobb kezébe adja-e a hatalmat. ","shortLead":"A múlt heti elnökválasztás árnyékában szavaz Románia arról, hogy szélsőjobb kezébe adja-e a hatalmat. ","id":"20241201_Magas-reszveteli-arannyal-startolt-a-voksolas-a-sorsdonto-roman-parlamenti-valasztasokon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7940e5b-9b74-40d8-bb92-063dc60be567.jpg","index":0,"item":"1941f264-5659-4691-937f-d2a30d70fbac","keywords":null,"link":"/vilag/20241201_Magas-reszveteli-arannyal-startolt-a-voksolas-a-sorsdonto-roman-parlamenti-valasztasokon","timestamp":"2024. december. 01. 10:02","title":"Magas részvételi aránnyal startolt a voksolás a sorsdöntő román parlamenti választásokon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42207e26-57d1-45dd-bd92-23e8ae2eb0f2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az amerikai TIME magazin idén is összeállította az év 200 legjobb találmányának listáját. Erről nem hiányozhatnak a szépségipari termékek sem, amelyek fejlesztését mára szinte mindig komoly tudományos kutatásokra alapozzák.","shortLead":"Az amerikai TIME magazin idén is összeállította az év 200 legjobb találmányának listáját. Erről nem hiányozhatnak...","id":"20241202_2024-legjobb-talalmanyai-time-200-lista-szepsegipar-oregedes-hajapolas-arcapolas-zuhanyzas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42207e26-57d1-45dd-bd92-23e8ae2eb0f2.jpg","index":0,"item":"e67457c2-f8e0-454b-8da7-16de4ede94f2","keywords":null,"link":"/tudomany/20241202_2024-legjobb-talalmanyai-time-200-lista-szepsegipar-oregedes-hajapolas-arcapolas-zuhanyzas","timestamp":"2024. december. 02. 07:08","title":"2024 legjobb találmányai: öregedés elleni szérum és menőbb zuhany","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Lereagálta a magyar valuta, hogy rontott az ország gazdasági kilátásain a Moody’s.","shortLead":"Lereagálta a magyar valuta, hogy rontott az ország gazdasági kilátásain a Moody’s.","id":"20241202_Beszakadt-a-forint-414-re-ugrott-az-euroarfolyam-Moodys-euro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b.jpg","index":0,"item":"8d6e9fb9-b45d-4383-a03d-fef8e6f0efcb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241202_Beszakadt-a-forint-414-re-ugrott-az-euroarfolyam-Moodys-euro","timestamp":"2024. december. 02. 08:55","title":"Beszakadt a forint, 414-re ugrott az euróárfolyam","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"672b9988-6207-4e0f-853e-8fce594bb047","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az ünnepi időszak Londonban is gyönyörű.","shortLead":"Az ünnepi időszak Londonban is gyönyörű.","id":"20241201_varkonyi-andrea-meszaros-lorinc-london","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/672b9988-6207-4e0f-853e-8fce594bb047.jpg","index":0,"item":"24a909c0-4801-45b4-be92-56f172b195b0","keywords":null,"link":"/elet/20241201_varkonyi-andrea-meszaros-lorinc-london","timestamp":"2024. december. 01. 21:49","title":"Örömhír: Várkonyi Andrea jól érzi magát Mészáros Lőrinccel Londonban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e99126ff-1ee0-4748-984b-5d09f1a6eff5","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A Forma–1-es legendáról több mint 1500, személyes adatot tartalmazó fájlt lopott el a korábbi testőrük, többek között a Schumacher balesete után készült képeket, videókat és a teljes orvosi kartonját is.","shortLead":"A Forma–1-es legendáról több mint 1500, személyes adatot tartalmazó fájlt lopott el a korábbi testőrük, többek között...","id":"20241202_michael-schumacher-zsarolas-csalad-pendrive-15-millio-euro-testor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e99126ff-1ee0-4748-984b-5d09f1a6eff5.jpg","index":0,"item":"a9e15d24-8e66-46a2-bb53-975f33a4a7f0","keywords":null,"link":"/sport/20241202_michael-schumacher-zsarolas-csalad-pendrive-15-millio-euro-testor","timestamp":"2024. december. 02. 10:40","title":"Minden részlet kiderült a Schumacher családját ért zsarolásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fa92c06-4b2d-43e2-baf1-58c6e60929a1","c_author":"Köves Gábor","category":"kultura","description":"Tilda Swinton és Julianne Moore arcának minden rezdülése mesteri, milyen kár, hogy néha megszólalnak a szereplők Pedro Almodóvar új filmjében. ","shortLead":"Tilda Swinton és Julianne Moore arcának minden rezdülése mesteri, milyen kár, hogy néha megszólalnak a szereplők Pedro...","id":"20241201_Eutanazia-eperrel-kritika-Almodovar-uj-filmjerol-A-szomszed-szobarol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fa92c06-4b2d-43e2-baf1-58c6e60929a1.jpg","index":0,"item":"c19c479c-c316-49b2-81ce-0b2840405e28","keywords":null,"link":"/kultura/20241201_Eutanazia-eperrel-kritika-Almodovar-uj-filmjerol-A-szomszed-szobarol","timestamp":"2024. december. 01. 15:30","title":"Eutanázia eperrel – kritika Almodóvar új filmjéről, A szomszéd szobáról ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b2abaf27-2145-4450-bac2-4958f8b08734","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Az angol és a liverpooli lapok is a meccs egyik legjobbjának látták a magyar középpályást.","shortLead":"Az angol és a liverpooli lapok is a meccs egyik legjobbjának látták a magyar középpályást.","id":"20241202_szoboszlai-dominik-liverpool-manchester-city-premier-league","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2abaf27-2145-4450-bac2-4958f8b08734.jpg","index":0,"item":"7305f7c7-d423-4b0a-88df-d9e60a89af01","keywords":null,"link":"/sport/20241202_szoboszlai-dominik-liverpool-manchester-city-premier-league","timestamp":"2024. december. 02. 06:34","title":"Lenyűgözte a brit sportsajtót Szoboszlai teljesítménye a Manchester City ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98114459-a258-4db9-9abd-c5abb6373dd5","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A felújítás drága mulatság és óriási nyűg is, időközönként mégis muszáj belevágni. Az ilyen megpróbáltatásokra érdemes felkészülni, legyen az a felújítás anyagi vagy gyakorlati oldala.","shortLead":"A felújítás drága mulatság és óriási nyűg is, időközönként mégis muszáj belevágni. Az ilyen megpróbáltatásokra érdemes...","id":"20241202_Kasszakulcs-podcast-lakasfelujitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98114459-a258-4db9-9abd-c5abb6373dd5.jpg","index":0,"item":"9b3f9d16-ed87-48e1-8cd5-37bd806e6fd9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241202_Kasszakulcs-podcast-lakasfelujitas","timestamp":"2024. december. 02. 06:00","title":"Hogyan tegyük gördülékennyé a felújítást? - Kasszakulcs #37","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Volvo S60 bemutató: ha megijedünk, elüti a gyalogost
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A középkategória újra felfedezi a kupé formát, az S60 vonalvezetése kedves a szemnek, és nem csak a férfiakénak.
A középkategória újra felfedezi a kupé formát, az S60 vonalvezetése kedves a szemnek, és nem csak a férfiakénak. Színvilága, finom, elegáns és kényelmes belső tere női döntéshozók és tehetős családanyák szívét is rabul ejti.
A kupékra jellemző karcsú tetővonalhoz egy új vállvonal társul az alsó rész mindkét oldalán, így egy finom, de határozott kettős hullám fut a fényszóróktól a hátsó lámpákig. A kettős hullám középen megtörik, ezért úgy tűnik, mintha az autó alacsonyabban ülne. Ezáltal összességében kecsesebbnek és laposabbnak hat. A szoborszerűen finom motorháztető és a rövid elülső és hátsó túlnyúlás szintén az autó sportosságát hangsúlyozza.
További képek a galériában, kattintson a képre!
am/Volvo
A fejlesztés során a futóműért felelős csapat átfogó megoldást dolgozott ki, és szinte minden, az autó vezetési tulajdonságait befolyásoló részletet gondosan finomítottak és módosítottak. Ide tartozik a fejlettebb kormánymű, a feszesebb rugók és perselyek, valamint az összes korábbi Volvónál jobb lengéscsillapítás. Az AWD (összkerék-meghajtás) rendszer szoftvere is módosult, hogy támogassa a négykerék-meghajtású változatokat (amely az alapfelszereltség része a T6, illetve opcionális a D5 modelleknél), így a lehető legtöbbet lehet kihozni a Volvo S60 új, sportos futóművéből. Az S60 valamennyi változata felszerelhető a fejlett, önszabályozó FOUR-C aktív futóművel. A FOUR-C aktív futómű módosításai és finomhangolásai a korábbi Volvóknál kényelmesebb vezetést biztosítanak. Az autót nem vezettük, így csak egy statikus bemutató élményével gazdagodtunk. Lehetőség volt ugyan beülni két kiváló pilóta – Michelisz Norbert és Wéber Gábor – mellé, akik egy 2T és egy T6-os modellel csapattak a Hungaroringen. Pár kör után elfogytak a kisebb motorral szerelt szépség fékei, új autót kellett csatasorba állítani.
A Volvo S60 új, dinamikus futóműve mellett számos elektronikus rendszer teszi még teljesebbé a sportos vezetési élményt. Az új, haladási szöget figyelő érzékelővel hamar felismerhető a megcsúszás veszélye. Így a dinamikus menetstabilizáló rendszer (Dynamic Stability and Traction Control, DSTC) hamarabb, és pontosabban tud közbelépni.
A kanyarstabilitás-fokozó rendszer egy új szolgáltatás, ami a nyomaték irányításával könnyíti meg a kanyarok bevételét. E technológia a DSTC-rendszer továbbfejlesztése. Kanyarodásnál a rendszer fékezi a belső kerekeket, és több nyomatékot irányít a külső kerékre. Így kisebb ívben lehet bevenni a kanyarokat, és elkerülhető az alulkormányzottság. A szedán több szolgáltatása a lehető legkisebb féktávolság elérését célozza, bármilyenek legyenek is a körülmények.
am/Volvo
Az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel forradalmi technikai megoldás. Érzékeli az autó elé lépő gyalogosokat, figyelmezteti rájuk a sofőrt, és ha az nem reagál időben, teljes erővel fékez. Vészhelyzetben a sofőrt először egy hangjelzés és a szélvédőre vetített kijelzőn megjelenő villogó fény figyelmezteti. Emellett az autó a fékeket is készenlétbe helyezi. Amennyiben a sofőr nem reagál a figyelmeztetésre és ütközés várható, a fékrendszer automatikusan teljes fékerővel működésbe lép. Az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel opció segítségével akár 35 kilométer/óra sebességnél is elkerülhető a gyalogosgázolás. Ennél nagyobb sebességnél a cél a lehető legjobban lelassítani az autót az ütközés előtt. A kisebb becsapódási sebesség jelentősen csökkenti a sérülés veszélyét. Például, ha 50 kilométer/óráról 25 kilométer/órára csökken a sebesség, a gyalogosészlelő rendszer akár 20 százalékkal, bizonyos esetekben akár 85 százalékkal csökkenti a halálos sérülés veszélyét.
A rendszert a mogyoródi bemutatón ki lehetett próbálni, én nem tettem, nem szeretek gyalogosokat elgázolni, még ha azok csak bábuk is. Sorra próbálták ki a kollégák a rendszert. A lényeg az, hogy 30 kilométer/órával haladjunk és ne vegyük el a gázt és ne fékezzünk. Pár újságírónak sikerült megállnia az áldozat előtt. Nem fékeztek és nem vették el a gázt – az intelligens védelem megmentette a gyalogos életét. Nem fékeztek és nem vették el a gázt – az intelligens védelem megmentette a gyalogos életét. Volt azonban, akinek ez nem sikerült – megijedt, elvette a gázt, ezáltal a rendszer kikapcsolt - és elcsapta 29 kilométer/órás sebességgel a gyalogos próbababát. Szerencsére csak a combja tört ketté. A fiaskó benne volt a pakliba, a Volvo képviselői hangsúlyozták, hogy olyan sok fejlett védelmi rendszer van az autóban, hogy sokszor nem tudni, melyik avatkozik be: kamera, radar, lézer. A látványos bemutató csupán arról győzött meg, hogy le a kalappal a technika előtt, de inkább vezessünk preventíven.
A gyalogosfelismerő és a gázolást elkerülő rendszer lényege amúgy is az, hogy akkor avatkozzék be, amikor már az emberi reakció túl lassú, ahhoz hogy elkerüljük a tragédiát. Az XC60-ban megismert City Safety rendszer alapáras az S60-ban – ez 4-30 kilométer/órás sebesség alatt teljesen megállítja egy akadály előtt az autót, ennél nagyobb sebességnél vészfékezéssel csökkenti az ütközés erejét. Az 590 ezer forintért kínált biztonsági csomag ezen felül tartalmaz: adaptív tempomatot, sorkövető asszisztenst, rövid követési távolságra figyelmeztetőt, ráfutásra figyelmeztetőt automatikus fékezéssel és gyalogosfelismeréssel, sávelhagyásra-, elalvásra és a holtérre figyelő rendszereket. A kitekintő kamera - kétoldalt figyel, hogy garázsból, vagy beláthatalan kereszteződésből biztonságosan kijussunk - tovább fokozza a gyalogosvédelmet.
[[ Oldaltörés (Motorok és árak) ]]
A forgalmazás kezdetekor az S60-ast két benzines és két dízel motorral kínálják. A T6 benzinmotorja 3,0 literes és a kisebb belső súrlódásnak köszönhetően a korábbi kiadásnál is fejlettebb, 304 lóerős, maximális nyomatéka pedig 440 Nm. 6,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára, csúcssebessége 250 kilométer/óra. A motor erejét a Volvo második generációs hatfokozatú Geartronic sebességváltója viszi át a kerekekre. Az új szelepeknek és az alacsonyabb súrlódásnak köszönhetően az eddiginél gyorsabban lehet sebességet váltani. A T6 alapváltozata AWD (összkerék-meghajtás) hajtással vásárolható meg 13,99 millió forintért.
Az új négyhengeres (Gasoline Turbocharged Direct Injection) motor 2 literes, és bőven elegendő, 203 lóerőnyi teljesítményt nyújt, nyomatéka pedig 1750-es fordulatszámon 300 Nm. Manuális váltóval 7,7 másodperc alatt, automata váltóval 8,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra. Csúcssebessége 235 kilométer/óra (kézi váltós), illetve 230 kilométer/óra (automata váltós). A 2.0T motoros, kézi váltós Volvo S60 7,9 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren (kombinált európai ciklus, előzetes adat). Alapára 9,39 millió forint.
További képek a galériában
am/Volvo
A Volvo által kifejlesztett új turbófeltöltéses technológia – a közvetlen befecskendezés és a kettős változó szelepvezérlés – az alacsony üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, valamint a nagy teljesítmény kombinációját kínálja széles fordulatszám tartományban – és mindezt kompakt kialakítással. A turbófeltöltő (K03) a motor maximális teljesítményéhez viszonyítva a legkisebb a piacon kaphatóak közül. Újdonság továbbá, hogy a gyűjtőcső és a turbófeltöltő is lemezacélból készült, így könnyebb a korábban használt öntvényeknél.
A választható motorok közé tartozik két öthengeres turbófeltöltéses dízelmotor is. A nagy teljesítményű, ikerturbós D5 motor 205 lóerő teljesítményt és 420 Nm nyomatékot ad le. Kézi és automata sebességváltóval egyaránt 7,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára. Csúcssebessége 235 (kézi váltós), illetve 230 kilométer/óra (automata váltós).
A D5 legújabb, 2009 tavaszán bemutatott változatában a teljesítmény és jó vezethetőség elvárásait két különböző méretű turbófeltöltővel érték el a mérnökök. A két feltöltő egymást váltva széles fordulatszám-tartományban képes biztosítani a nagyobb teljesítményt. Üzemanyag-fogyasztásuk kézi váltóval 5,9 liter/100 kilométer – a sajtóanyag szerint. Alapára: 10,19 millió forint.
Választható továbbá az új fejlesztésű kétliteres, 163 lóerő teljesítményű és 400 Nm nyomatékú D3 motor. Ezzel a motorral kézi és automata sebességváltóval is 9,2 másodperc alatt érhető el a 100 kilométer/órás sebesség. Csúcssebessége 220 kilométer/óra (kézi váltós), illetve 215 kilométer/óra (automata váltós). Az új öthengeres D3 (alapára 8,59 millió forint) alapvetően megegyezik a már forgalomban levő 2.4D motorral, azonban a löket csökkentésével kisebbé vált a hengerűrtartalom az optimális üzemanyag-fogyasztás eléréséhez. Kézi váltós kivitelben az üzemanyag-fogyasztás 5,2 liter/100 kilométerre csökkent (a sajtóanyag szerint). Mindkét turbófeltöltős dízelmotor kapható hatfokozatú automata sebességváltóval és hatfokozatú kézi sebességváltóval egyaránt. A D5 összkerék-meghajtással is megvásárolható.
Az új S60 modern szórakoztató-elektronikai rendszerrel van felszerelve, amelyen a zenelejátszó/rádió, a navigációs rendszer, a mobiltelefon, illetve az egyéb szolgáltatások információi a középkonzolba integrált 5-, illetve 7 hüvelykes színes kijelzőn jelennek meg. A kijelző magasan helyezkedik el, hogy a sofőr könnyebben az úton tarthassa a szemét. A menü nyelve természetesen magyar, a kormányról is vezérelhető, könnyen megtanulható és nagyon sokoldalú.