Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c8f3bf61-4e34-4e0d-82c6-d1d8443e0208","c_author":"Proktis-M ","category":"brandchannel","description":"Az aranyér nem válogat: a hiedelemmel szemben nem csak az időseket érinti, ráadásul mindkét nem esetében gyakran előfordul. Mivel azonban kényes helyen van, nehezen beszélünk róla vagy kérünk tanácsot, így az azzal kapcsolatos hasznos és alapvető információk sem jutnak el hozzánk könnyen. ","shortLead":"Az aranyér nem válogat: a hiedelemmel szemben nem csak az időseket érinti, ráadásul mindkét nem esetében gyakran...","id":"20250228_ronthat-aranyere-allapotan-proktis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8f3bf61-4e34-4e0d-82c6-d1d8443e0208.jpg","index":0,"item":"fb5fc3a7-817f-4cdf-bf95-ef858e3986ed","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250228_ronthat-aranyere-allapotan-proktis","timestamp":"2025. március. 07. 16:30","title":"Sokat ronthat aranyere állapotán, ha ezt nem csinálja jól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proktis-M","c_partnerlogo":"a0e2b63f-e8d5-4c40-b3e8-aaa57a007b03","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"89fbe089-5c1e-4c8b-8aa3-1c3e0b8e94cb","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem állnak jól a dolgok az olasz márkánál. ","shortLead":"Nem állnak jól a dolgok az olasz márkánál. ","id":"20250307_Torolte-villanyhajtasu-szuperauto-projektjet-a-Maserati","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89fbe089-5c1e-4c8b-8aa3-1c3e0b8e94cb.jpg","index":0,"item":"7ec36c57-82a2-4a9d-8376-39303239d7d8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250307_Torolte-villanyhajtasu-szuperauto-projektjet-a-Maserati","timestamp":"2025. március. 07. 07:39","title":"Törölte villanyhajtású szuperautó projektjét a Maserati","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2c20901-e74d-483b-8f42-8081d63dfb1c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Volvo ES90 hazai indulóára hajszállal a lélektani 30 millió forintos határ alatt alakul.","shortLead":"A Volvo ES90 hazai indulóára hajszállal a lélektani 30 millió forintos határ alatt alakul.","id":"20250307_maris-magyarorszagon-a-volvo-es90-700-kilometeres-hatotavu-uj-villanyszedan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2c20901-e74d-483b-8f42-8081d63dfb1c.jpg","index":0,"item":"7c2abcbd-806b-4a6d-a6cd-757d752d35ec","keywords":null,"link":"/cegauto/20250307_maris-magyarorszagon-a-volvo-es90-700-kilometeres-hatotavu-uj-villanyszedan","timestamp":"2025. március. 07. 08:41","title":"Máris Magyarországon a Volvo 700 kilométeres hatótávú új villanyszedánja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"36140749-491c-45f1-a07c-69666d81e16c","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"A pénzügyi döntéseinket nem pusztán a logika, hanem az érzelmek, különféle mentális csapdák és társadalmi hatások is alakítják. A felelőtlen költekezést ezért csak stabil önismerettel és tudatossággal tudjuk elkerülni, különösen olyan időszakokban, amikor még az állam is fogyasztásra ösztönöz. Mit kell tudni a csoportnyomás hatásáról? Miért veszélyes a mentális könyvelés? És mi fán terem a hedonikus adaptáció?","shortLead":"A pénzügyi döntéseinket nem pusztán a logika, hanem az érzelmek, különféle mentális csapdák és társadalmi hatások is...","id":"20250307_Ha-tudja-hogy-mi-a-mentalis-konyveles-vagy-a-hedonikus-adaptacio-kevesebbet-fog-kolteni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/36140749-491c-45f1-a07c-69666d81e16c.jpg","index":0,"item":"3cf3fa71-0cfa-44a6-8bb3-b9cd02a0563a","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250307_Ha-tudja-hogy-mi-a-mentalis-konyveles-vagy-a-hedonikus-adaptacio-kevesebbet-fog-kolteni","timestamp":"2025. március. 07. 08:40","title":"Ha tudja, hogy mi a mentális könyvelés vagy a hedonikus adaptáció, kevesebbet fog költeni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a0b17bc9-a7dd-4035-87cd-53eabbc6e7cf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az elmúlt hónapban több, mint 75 százalékkal csökkentek a Tesla eladási Németországban.","shortLead":"Az elmúlt hónapban több, mint 75 százalékkal csökkentek a Tesla eladási Németországban.","id":"20250307_teljesen-beszakadtak-a-tesla-eladasok-a-nemeteknel-es-a-norvegoknal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0b17bc9-a7dd-4035-87cd-53eabbc6e7cf.jpg","index":0,"item":"c3558a86-58ce-4349-bb98-5c7167de3e22","keywords":null,"link":"/cegauto/20250307_teljesen-beszakadtak-a-tesla-eladasok-a-nemeteknel-es-a-norvegoknal","timestamp":"2025. március. 07. 07:21","title":"Teljesen beszakadtak a Tesla-eladások a németeknél és a norvégoknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33c2a927-3f9e-4f77-a295-81e631db4821","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az elemző úgy gondolja, felesleges most megkérdezni a magyarokat Ukrajna EU-csatlakozásáról, mert a folyamat akár tíz évig is eltarthat, és még az sem biztos, hogy megvalósulhat.","shortLead":"Az elemző úgy gondolja, felesleges most megkérdezni a magyarokat Ukrajna EU-csatlakozásáról, mert a folyamat akár tíz...","id":"20250307_racz-andras-orban-viktor-velemenynyilvanito-szavazas-ukrajna-tereles-unios-csatlakozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33c2a927-3f9e-4f77-a295-81e631db4821.jpg","index":0,"item":"0f0effb5-8b89-41e7-8553-be7bb9e1208a","keywords":null,"link":"/itthon/20250307_racz-andras-orban-viktor-velemenynyilvanito-szavazas-ukrajna-tereles-unios-csatlakozas","timestamp":"2025. március. 07. 17:15","title":"Rácz András szerint Orbán a vélemény-szavazással csak el akarja terelni a figyelmet arról, hogy megvétózta az EU katonai segélyét Ukrajnának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9244a7e-34c4-4978-81f4-00785dfc5b43","c_author":"Domány András","category":"tudomany","description":"Bodor József megbízatását egy hónapja még meghosszabbította Rogán Antal miniszterelnöki kabinetfőnök, csakhogy azóta elvesztette a terület felügyeletét.","shortLead":"Bodor József megbízatását egy hónapja még meghosszabbította Rogán Antal miniszterelnöki kabinetfőnök, csakhogy azóta...","id":"20250307_Megszunik-a-kormanyzati-informatika-miniszteri-biztosi-tisztsege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9244a7e-34c4-4978-81f4-00785dfc5b43.jpg","index":0,"item":"ed086860-49e9-4c50-927f-6c0b84565999","keywords":null,"link":"/tudomany/20250307_Megszunik-a-kormanyzati-informatika-miniszteri-biztosi-tisztsege","timestamp":"2025. március. 07. 21:16","title":"Megszűnik a kormányzati informatika miniszteri biztosi tisztsége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"721c6b3a-b34e-4a15-a777-086ddfe748bd","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Ez idén már a második ilyen balesete Elon Musk űrvállalatának, amelyik egy szép napon a Marsig szeretne eljutni.","shortLead":"Ez idén már a második ilyen balesete Elon Musk űrvállalatának, amelyik egy szép napon a Marsig szeretne eljutni.","id":"20250307_spacex-starship-robbanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/721c6b3a-b34e-4a15-a777-086ddfe748bd.jpg","index":0,"item":"64b68fd0-3ca0-41a8-92f4-888530905344","keywords":null,"link":"/tudomany/20250307_spacex-starship-robbanas","timestamp":"2025. március. 07. 07:16","title":"Percekkel az indítás után felrobbant a SpaceX űrhajója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Volvo S60 bemutató: ha megijedünk, elüti a gyalogost
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A középkategória újra felfedezi a kupé formát, az S60 vonalvezetése kedves a szemnek, és nem csak a férfiakénak.
A középkategória újra felfedezi a kupé formát, az S60 vonalvezetése kedves a szemnek, és nem csak a férfiakénak. Színvilága, finom, elegáns és kényelmes belső tere női döntéshozók és tehetős családanyák szívét is rabul ejti.
A kupékra jellemző karcsú tetővonalhoz egy új vállvonal társul az alsó rész mindkét oldalán, így egy finom, de határozott kettős hullám fut a fényszóróktól a hátsó lámpákig. A kettős hullám középen megtörik, ezért úgy tűnik, mintha az autó alacsonyabban ülne. Ezáltal összességében kecsesebbnek és laposabbnak hat. A szoborszerűen finom motorháztető és a rövid elülső és hátsó túlnyúlás szintén az autó sportosságát hangsúlyozza.
További képek a galériában, kattintson a képre!
am/Volvo
A fejlesztés során a futóműért felelős csapat átfogó megoldást dolgozott ki, és szinte minden, az autó vezetési tulajdonságait befolyásoló részletet gondosan finomítottak és módosítottak. Ide tartozik a fejlettebb kormánymű, a feszesebb rugók és perselyek, valamint az összes korábbi Volvónál jobb lengéscsillapítás. Az AWD (összkerék-meghajtás) rendszer szoftvere is módosult, hogy támogassa a négykerék-meghajtású változatokat (amely az alapfelszereltség része a T6, illetve opcionális a D5 modelleknél), így a lehető legtöbbet lehet kihozni a Volvo S60 új, sportos futóművéből. Az S60 valamennyi változata felszerelhető a fejlett, önszabályozó FOUR-C aktív futóművel. A FOUR-C aktív futómű módosításai és finomhangolásai a korábbi Volvóknál kényelmesebb vezetést biztosítanak. Az autót nem vezettük, így csak egy statikus bemutató élményével gazdagodtunk. Lehetőség volt ugyan beülni két kiváló pilóta – Michelisz Norbert és Wéber Gábor – mellé, akik egy 2T és egy T6-os modellel csapattak a Hungaroringen. Pár kör után elfogytak a kisebb motorral szerelt szépség fékei, új autót kellett csatasorba állítani.
A Volvo S60 új, dinamikus futóműve mellett számos elektronikus rendszer teszi még teljesebbé a sportos vezetési élményt. Az új, haladási szöget figyelő érzékelővel hamar felismerhető a megcsúszás veszélye. Így a dinamikus menetstabilizáló rendszer (Dynamic Stability and Traction Control, DSTC) hamarabb, és pontosabban tud közbelépni.
A kanyarstabilitás-fokozó rendszer egy új szolgáltatás, ami a nyomaték irányításával könnyíti meg a kanyarok bevételét. E technológia a DSTC-rendszer továbbfejlesztése. Kanyarodásnál a rendszer fékezi a belső kerekeket, és több nyomatékot irányít a külső kerékre. Így kisebb ívben lehet bevenni a kanyarokat, és elkerülhető az alulkormányzottság. A szedán több szolgáltatása a lehető legkisebb féktávolság elérését célozza, bármilyenek legyenek is a körülmények.
am/Volvo
Az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel forradalmi technikai megoldás. Érzékeli az autó elé lépő gyalogosokat, figyelmezteti rájuk a sofőrt, és ha az nem reagál időben, teljes erővel fékez. Vészhelyzetben a sofőrt először egy hangjelzés és a szélvédőre vetített kijelzőn megjelenő villogó fény figyelmezteti. Emellett az autó a fékeket is készenlétbe helyezi. Amennyiben a sofőr nem reagál a figyelmeztetésre és ütközés várható, a fékrendszer automatikusan teljes fékerővel működésbe lép. Az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel opció segítségével akár 35 kilométer/óra sebességnél is elkerülhető a gyalogosgázolás. Ennél nagyobb sebességnél a cél a lehető legjobban lelassítani az autót az ütközés előtt. A kisebb becsapódási sebesség jelentősen csökkenti a sérülés veszélyét. Például, ha 50 kilométer/óráról 25 kilométer/órára csökken a sebesség, a gyalogosészlelő rendszer akár 20 százalékkal, bizonyos esetekben akár 85 százalékkal csökkenti a halálos sérülés veszélyét.
A rendszert a mogyoródi bemutatón ki lehetett próbálni, én nem tettem, nem szeretek gyalogosokat elgázolni, még ha azok csak bábuk is. Sorra próbálták ki a kollégák a rendszert. A lényeg az, hogy 30 kilométer/órával haladjunk és ne vegyük el a gázt és ne fékezzünk. Pár újságírónak sikerült megállnia az áldozat előtt. Nem fékeztek és nem vették el a gázt – az intelligens védelem megmentette a gyalogos életét. Nem fékeztek és nem vették el a gázt – az intelligens védelem megmentette a gyalogos életét. Volt azonban, akinek ez nem sikerült – megijedt, elvette a gázt, ezáltal a rendszer kikapcsolt - és elcsapta 29 kilométer/órás sebességgel a gyalogos próbababát. Szerencsére csak a combja tört ketté. A fiaskó benne volt a pakliba, a Volvo képviselői hangsúlyozták, hogy olyan sok fejlett védelmi rendszer van az autóban, hogy sokszor nem tudni, melyik avatkozik be: kamera, radar, lézer. A látványos bemutató csupán arról győzött meg, hogy le a kalappal a technika előtt, de inkább vezessünk preventíven.
A gyalogosfelismerő és a gázolást elkerülő rendszer lényege amúgy is az, hogy akkor avatkozzék be, amikor már az emberi reakció túl lassú, ahhoz hogy elkerüljük a tragédiát. Az XC60-ban megismert City Safety rendszer alapáras az S60-ban – ez 4-30 kilométer/órás sebesség alatt teljesen megállítja egy akadály előtt az autót, ennél nagyobb sebességnél vészfékezéssel csökkenti az ütközés erejét. Az 590 ezer forintért kínált biztonsági csomag ezen felül tartalmaz: adaptív tempomatot, sorkövető asszisztenst, rövid követési távolságra figyelmeztetőt, ráfutásra figyelmeztetőt automatikus fékezéssel és gyalogosfelismeréssel, sávelhagyásra-, elalvásra és a holtérre figyelő rendszereket. A kitekintő kamera - kétoldalt figyel, hogy garázsból, vagy beláthatalan kereszteződésből biztonságosan kijussunk - tovább fokozza a gyalogosvédelmet.
[[ Oldaltörés (Motorok és árak) ]]
A forgalmazás kezdetekor az S60-ast két benzines és két dízel motorral kínálják. A T6 benzinmotorja 3,0 literes és a kisebb belső súrlódásnak köszönhetően a korábbi kiadásnál is fejlettebb, 304 lóerős, maximális nyomatéka pedig 440 Nm. 6,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára, csúcssebessége 250 kilométer/óra. A motor erejét a Volvo második generációs hatfokozatú Geartronic sebességváltója viszi át a kerekekre. Az új szelepeknek és az alacsonyabb súrlódásnak köszönhetően az eddiginél gyorsabban lehet sebességet váltani. A T6 alapváltozata AWD (összkerék-meghajtás) hajtással vásárolható meg 13,99 millió forintért.
Az új négyhengeres (Gasoline Turbocharged Direct Injection) motor 2 literes, és bőven elegendő, 203 lóerőnyi teljesítményt nyújt, nyomatéka pedig 1750-es fordulatszámon 300 Nm. Manuális váltóval 7,7 másodperc alatt, automata váltóval 8,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra. Csúcssebessége 235 kilométer/óra (kézi váltós), illetve 230 kilométer/óra (automata váltós). A 2.0T motoros, kézi váltós Volvo S60 7,9 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren (kombinált európai ciklus, előzetes adat). Alapára 9,39 millió forint.
További képek a galériában
am/Volvo
A Volvo által kifejlesztett új turbófeltöltéses technológia – a közvetlen befecskendezés és a kettős változó szelepvezérlés – az alacsony üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, valamint a nagy teljesítmény kombinációját kínálja széles fordulatszám tartományban – és mindezt kompakt kialakítással. A turbófeltöltő (K03) a motor maximális teljesítményéhez viszonyítva a legkisebb a piacon kaphatóak közül. Újdonság továbbá, hogy a gyűjtőcső és a turbófeltöltő is lemezacélból készült, így könnyebb a korábban használt öntvényeknél.
A választható motorok közé tartozik két öthengeres turbófeltöltéses dízelmotor is. A nagy teljesítményű, ikerturbós D5 motor 205 lóerő teljesítményt és 420 Nm nyomatékot ad le. Kézi és automata sebességváltóval egyaránt 7,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára. Csúcssebessége 235 (kézi váltós), illetve 230 kilométer/óra (automata váltós).
A D5 legújabb, 2009 tavaszán bemutatott változatában a teljesítmény és jó vezethetőség elvárásait két különböző méretű turbófeltöltővel érték el a mérnökök. A két feltöltő egymást váltva széles fordulatszám-tartományban képes biztosítani a nagyobb teljesítményt. Üzemanyag-fogyasztásuk kézi váltóval 5,9 liter/100 kilométer – a sajtóanyag szerint. Alapára: 10,19 millió forint.
Választható továbbá az új fejlesztésű kétliteres, 163 lóerő teljesítményű és 400 Nm nyomatékú D3 motor. Ezzel a motorral kézi és automata sebességváltóval is 9,2 másodperc alatt érhető el a 100 kilométer/órás sebesség. Csúcssebessége 220 kilométer/óra (kézi váltós), illetve 215 kilométer/óra (automata váltós). Az új öthengeres D3 (alapára 8,59 millió forint) alapvetően megegyezik a már forgalomban levő 2.4D motorral, azonban a löket csökkentésével kisebbé vált a hengerűrtartalom az optimális üzemanyag-fogyasztás eléréséhez. Kézi váltós kivitelben az üzemanyag-fogyasztás 5,2 liter/100 kilométerre csökkent (a sajtóanyag szerint). Mindkét turbófeltöltős dízelmotor kapható hatfokozatú automata sebességváltóval és hatfokozatú kézi sebességváltóval egyaránt. A D5 összkerék-meghajtással is megvásárolható.
Az új S60 modern szórakoztató-elektronikai rendszerrel van felszerelve, amelyen a zenelejátszó/rádió, a navigációs rendszer, a mobiltelefon, illetve az egyéb szolgáltatások információi a középkonzolba integrált 5-, illetve 7 hüvelykes színes kijelzőn jelennek meg. A kijelző magasan helyezkedik el, hogy a sofőr könnyebben az úton tarthassa a szemét. A menü nyelve természetesen magyar, a kormányról is vezérelhető, könnyen megtanulható és nagyon sokoldalú.