Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bb6afbe3-e381-475d-8bc3-2c2258d89bdd","c_author":"HVG","category":"360","description":"Magyar Péter arról beszélt: nemrég megsúgták neki, hogy a rendőrség át akarja kutatni az irodáját és munkatársainak lakását. A cél az, hogy a párt ne folytathassa a kampányt. A Tisza Pártról készített riportot a brit lap tudósítója.","shortLead":"Magyar Péter arról beszélt: nemrég megsúgták neki, hogy a rendőrség át akarja kutatni az irodáját és munkatársainak...","id":"20250309_The-Times-magyar-peter-orban-viktor-tisza-part-riport-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb6afbe3-e381-475d-8bc3-2c2258d89bdd.jpg","index":0,"item":"6345972f-0808-4720-a493-ace8f89541f6","keywords":null,"link":"/360/20250309_The-Times-magyar-peter-orban-viktor-tisza-part-riport-lapszemle","timestamp":"2025. március. 09. 09:00","title":"The Times: 15 éve nem fenyegette senki Orbán hatalmát annyira, mint Magyar Péter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98514647-fe7f-4c1f-98a0-33f9c14bb0f1","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Phenjan közölte, hogy egyetlen rossz lövés is háborúhoz vezethet, majd kilőtt több rakétát a Sárga-tenger felé.","shortLead":"Phenjan közölte, hogy egyetlen rossz lövés is háborúhoz vezethet, majd kilőtt több rakétát a Sárga-tenger felé.","id":"20250310_eszak-korea-ballisztikus-raketa-amerikai-del-koreai-hadgyakorlat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98514647-fe7f-4c1f-98a0-33f9c14bb0f1.jpg","index":0,"item":"41c4e57b-befe-4848-ba98-3c661f3107bc","keywords":null,"link":"/vilag/20250310_eszak-korea-ballisztikus-raketa-amerikai-del-koreai-hadgyakorlat","timestamp":"2025. március. 10. 10:23","title":"Észak-Korea ballisztikus rakéták kilövésével tiltakozott az amerikai-dél-koreai hadgyakorlat ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a88fa6c-ee96-437a-b7a1-463fd6c96db3","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az érintett részlegnél 133-an dolgoznak, közülük sokaknak ajánlottak állást más területen.","shortLead":"Az érintett részlegnél 133-an dolgoznak, közülük sokaknak ajánlottak állást más területen.","id":"20250310_spar-wolt-hazhozszallitas-elbocsatasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a88fa6c-ee96-437a-b7a1-463fd6c96db3.jpg","index":0,"item":"106b81c8-b9b9-4e74-9251-99bdaf2ac989","keywords":null,"link":"/kkv/20250310_spar-wolt-hazhozszallitas-elbocsatasok","timestamp":"2025. március. 10. 18:12","title":"Sok dolgozótól megválik a Spar, miután a Wolt-tal leszerződött a házhozszállításra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00787163-7716-4636-b859-c2c518e9fd04","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók szerint érdemes lenne a tudománykommunikációban felhasználni a humort, az ugyanis segíthet könnyebben befogadhatóvá tenni az információkat.","shortLead":"Amerikai kutatók szerint érdemes lenne a tudománykommunikációban felhasználni a humort, az ugyanis segíthet könnyebben...","id":"20250310_tudomanykommunikacio-vicc-humor-informacio-befogadasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00787163-7716-4636-b859-c2c518e9fd04.jpg","index":0,"item":"89be75c2-3bc2-4d36-aaea-642aedca0a91","keywords":null,"link":"/tudomany/20250310_tudomanykommunikacio-vicc-humor-informacio-befogadasa","timestamp":"2025. március. 10. 17:03","title":"És azt ismeri, hogy két tudós viccel? A jövőben gyakrabban találkozhat vele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"53a6c25b-1ea0-49e4-9e15-9093e0dbb157","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"A nyilvánvaló pénzügyi csőd felé meneteltünk – emlékszik vissza az 1995-ös stabilizációra Surányi György, az MNB akkori elnöke, aki a Bokros Lajos pénzügyminiszterrel együtt összeállított program egyik fő eredményének azt tartja, hogy az 1929–1933-as válság után ismét konvertibilis lett a magyar fizetőeszköz. Interjú.","shortLead":"A nyilvánvaló pénzügyi csőd felé meneteltünk – emlékszik vissza az 1995-ös stabilizációra Surányi György, az MNB akkori...","id":"20250310_hvg-suranyi-gyorgy-interju-bokros-csomag-bizalmi-toke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/53a6c25b-1ea0-49e4-9e15-9093e0dbb157.jpg","index":0,"item":"624973ca-4f38-4dd6-8ff3-f3050f9af85a","keywords":null,"link":"/360/20250310_hvg-suranyi-gyorgy-interju-bokros-csomag-bizalmi-toke","timestamp":"2025. március. 10. 11:30","title":"„Súgtak nekünk az IMF-től” – Surányi György a Bokros-csomag eddig nem ismert részleteiről mesélt a HVG-nek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf651f4f-dd7d-4956-a7d4-7a4b2773b196","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az anyák szja-mentessége és a nyugdíjasok áfa-visszatérítése lesznek a költségvetés sarokpontjai.","shortLead":"Az anyák szja-mentessége és a nyugdíjasok áfa-visszatérítése lesznek a költségvetés sarokpontjai.","id":"20250310_Nagy-Marton-2026-os-koltsegvetes-utemterv-aprilis-20","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf651f4f-dd7d-4956-a7d4-7a4b2773b196.jpg","index":0,"item":"6f925c14-d383-4e3b-982b-452df978cb62","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250310_Nagy-Marton-2026-os-koltsegvetes-utemterv-aprilis-20","timestamp":"2025. március. 10. 09:09","title":"Húsvétra ígéri Nagy Márton, hogy összeáll a jövő évi költségvetés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5004571c-1638-4f1c-9a4f-b369eb7db121","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Elég sokkoló lehet egy ilyet közelről megélni. ","shortLead":"Elég sokkoló lehet egy ilyet közelről megélni. ","id":"20250310_Video-szetrobbant-kamion-kereke-M3","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5004571c-1638-4f1c-9a4f-b369eb7db121.jpg","index":0,"item":"262f60d5-dcb4-4bdc-8de5-033fd1d5ab42","keywords":null,"link":"/cegauto/20250310_Video-szetrobbant-kamion-kereke-M3","timestamp":"2025. március. 10. 12:19","title":"Videó: Szétrobbant egy kamion kereke az M3-ason, pont egy autó mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54ec8fc0-092f-44f6-abe6-481765ea8da8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Porsche Taycan Turbo GT szedán még a kétajtós Porsche 911-re is rávert 1 másodpercet Interlagosban.","shortLead":"A Porsche Taycan Turbo GT szedán még a kétajtós Porsche 911-re is rávert 1 másodpercet Interlagosban.","id":"20250310_uj-rekordot-huzott-be-az-1108-loeros-legdurvabb-porsche-taycan-turbo-gt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54ec8fc0-092f-44f6-abe6-481765ea8da8.jpg","index":0,"item":"d897bf59-b8ff-4f84-ad00-10f414a80c37","keywords":null,"link":"/cegauto/20250310_uj-rekordot-huzott-be-az-1108-loeros-legdurvabb-porsche-taycan-turbo-gt","timestamp":"2025. március. 10. 07:59","title":"Új rekordot húzott be az 1108 lóerős legdurvább Porsche – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Formula 1 Grand Prix Torino egykori pályáján – a szép Valentino parkban, a Pó folyó partján az Umberto I és az...
A Formula 1 Grand Prix Torino egykori pályáján – a szép Valentino parkban, a Pó folyó partján az Umberto I és az Isabelle hidak között – a legendás autóversenyzők, Nuvolari és Ascari nyomvonalán próbáltuk ki először a 900 köbcentis kis fenevadat. Fenevad, hisz 85 lóerejét két henger és egy kis turbó munkájával adja le. Az autós forgalomtól elzárt parkban száz méterenként carabinierik és Fiat-megbízottak ügyeltek arra, hogy 20-30 kilométer/órás sebességnél ne menjünk gyorsabban, így csak a brummogást élvezhettük.
Az autó legizgalmasabb jellemzője a kispolszkis-wartburgos hang, ami a motorból felszakad. Már alapjáraton is vicces ahogy rázzák a hengerek a motort, a váltót és a kipufogót. A robogós hang gázadásra fokozódik, de a rázkódás ezres fordulat felett kisimul, 145 newtonméteres csúcsnyomatékát 1900-as fordulaton éri el, de a MultiAir technológia révén már 1500-as fordulaton 115 newtonméterrel (80 százalékkal) gazdálkodhatunk.
További képek a galériában. Kattintson a képre
am
A MultiAir rendszert a Fiat Powertrain (FPT) fejlesztette, elsőként az Alfa Romeo Mitóba szerelték 2009-ben. Az üzemanyag útját hengerenként, ezen belül ütemenként vezérli elektrohidraulikus rendszerével. A levegő direkt módon jut el a szívócsőtől a szelepekig. Nincs pillangószelep, a vezérműtengely és a szelepek közé egy olajjal telt kamrát tesznek, a kamrát szolenoid szelep nyitja és zárja. Zárt állapotban a kamra szilárd, és a motor úgy viselkedik, mint egy hagyományos benzinmotor, tehát a vezérműtengely közvetlenül irányítja a szelepet. Nyitott állapotban viszont függetlenedik tőle, így a nyitás mértékét és idejét rugalmasan lehet szabályozni. Ezt a vezérműtengelyre szerelt plusz bütykökkel érik el, amelyek forgáskor irányítják az elektrohidraulikus szelepeket. A motorelektronika így közvetlenül szabályozza a levegő és a benzin optimális keverékét, így tökéletesebb az égés, kevesebb a fogyasztás.
A turbó valóban hamar berántja az autót, gyorsan 100-on van a kiskocsi és még autópályán sem éreztem kevésnek a 85 lóerőt. 130 kilométer/órás sebességnél 3500-at forog a főtengely percenként, a menetzaj kellemes. Hallgatni nagyon jó az 500-ast, a menetpróba alatt alig kapcsoltuk be a rádiót, inkább élveztük a duót.
A kéthengeres erőforrás 23 százalékkal rövidebb és 10 százalékkal könnyebb, mint négyhengeres elődje, így a jövőben ne lepődjünk meg, ha elektromos rásegítést is kap. Pár éven belül tehát hibrid 500-asokkal furikázhatunk. A motor egyébként várhatóan a Pandában és a Lancia Ypsilonban is szerepet kap majd, bár ezt a nemzetközi sajtótájékoztatón sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánták.
am
A torinói bemutatón a start-stopos 85 lóerős turbós motort tettük próbára, de még idén a szeptemberi bevezetés idején másik két változatban is kapható majd a 900 köbcentis. A szívómotoros 65 lóerős, az erősebb turbós 105 lóerős. Azzal lesz csak igazi móka a vezetés. A literteljesítmény lenyűgöző: 116, 94, illetve 72 lóerő/liter (csak példaként a 325 lovas Opel Insignia OPC esetében ez az érték 112, a 211 lovas Audi TT Coupé TFSI esetében 106). Az FPT 200 szakembere 24 hónap alatt fejlesztette a motort, fehér lapon rajzolták meg, nem egy régi motort terveztek át. Lengyelhonban gyártják, 450 ezer egység az Bielsko-Biala-i üzem kapacitása. A gyáriak szerint ez a világ legzöldebb benzinmotorja.
Papíron 4,1 literes a fogyasztása az 500-asnak, dualogic váltóval csupán 4 liter. Papíron. Élesben mást tapasztaltunk, igaz az autók nagyon bejáratósak voltak. Autópályán és városban is kitaposta kollégám a kis 500-as lelkét, így nem csodálkoztunk a 9,2 literes átlagfogyasztáson. Vagyis inkább meglepődtünk. Nulláztam a fedélzeti számítógépet majd eco módra kapcsolva, lefulladás közeli állapotban vezettem vissza az autót a kiindulási pontra. Eco módban csak dadog a motor, alig megy, teljesen kialszik a lelkét tápláló parázs. Ne is csodálkozzunk ezen, hisz a nyomatékcsúcsot 100 Nm/1750-es fordulaton maximálja az elektronika. Városban és országúton haladtunk, de a fogyasztás csak nem alakult papírforma szerint. Sőt, a hegyi utakon mért kezdeti 9-ről alig tudtam letornázni 7,4 re (a fedélzeti számítógép szerint) az átlagot. Azért ez messze elmarad a 4,1 litertől. Többet majd akkor tudunk, ha itthon hosszabban is teszteljük az 500-ast.
Az új motor mellett az 500-as Blue&Me multimédiás rendszert is kapott, valamint hordozható TomTom navigáció, bixenon lámpák is rendelhetők hozzá, a sebességváltásban esedékességi jelzés segít.