Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"47134688-24e1-4c50-a96c-ce19e3474941","c_author":"Mátraházi Zsuzsa","category":"360","description":"Kalocsa: már a cím is többértelmű. Utalhat egyszerűen az alföldi városra, de – mivel egy ufószál is végigfut a történeten – a magyar csillagászok felfedezte 82092 Kalocsa kisbolygóra is vonatkozhat.","shortLead":"Kalocsa: már a cím is többértelmű. Utalhat egyszerűen az alföldi városra, de – mivel egy ufószál is végigfut...","id":"20250411_hvg-Erdos-Virag-Kalocsa-konyv-szindarab","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/47134688-24e1-4c50-a96c-ce19e3474941.jpg","index":0,"item":"a1de0d68-0dfe-454b-bc5b-c8f4a9882371","keywords":null,"link":"/360/20250411_hvg-Erdos-Virag-Kalocsa-konyv-szindarab","timestamp":"2025. április. 11. 16:15","title":"Az űrből pottyant lány megismeri a budapesti rögvalóságot Erdős Virág új regényében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec2b49be-d66f-4381-bb3e-588d77911cce","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színész gyógyultnak tekinti magát, de az orvosok ezt addig nem jelenthetik ki, amíg öt évig tünetmentes nem lesz.","shortLead":"A színész gyógyultnak tekinti magát, de az orvosok ezt addig nem jelenthetik ki, amíg öt évig tünetmentes nem lesz.","id":"20250410_Reviczky-Gabor-a-rakbetegsegerol-En-tudom-hogy-tunetmentes-vagyok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec2b49be-d66f-4381-bb3e-588d77911cce.jpg","index":0,"item":"5585e814-31a3-4f17-a41a-8d8a3fa15576","keywords":null,"link":"/elet/20250410_Reviczky-Gabor-a-rakbetegsegerol-En-tudom-hogy-tunetmentes-vagyok","timestamp":"2025. április. 10. 11:56","title":"Reviczky Gábor: Én tudom, hogy nincs már rákom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f35bdbee-ae80-4df0-b6d6-105e04061023","c_author":"Rácz Gergő","category":"kkv","description":"A stagnálás már pozitívumnak tekinthető, a K&H Bank legújabb nagyvállalati helyzetképe alapján az itthon működő nagy cégek amennyire bizonytalanok, annyira optimistán látják saját jövőjüket. A pénzintézet a kormányzatétól jócskán elmaradó növekedést vár idén a hazai gazdaságban.","shortLead":"A stagnálás már pozitívumnak tekinthető, a K&H Bank legújabb nagyvállalati helyzetképe alapján az itthon működő...","id":"20250410_KH-Bank-nagyvallalati-felmeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f35bdbee-ae80-4df0-b6d6-105e04061023.jpg","index":0,"item":"20ed8b43-b57a-49a8-ac05-353de9eb23b0","keywords":null,"link":"/kkv/20250410_KH-Bank-nagyvallalati-felmeres","timestamp":"2025. április. 10. 16:23","title":"Egyszerre aggódnak és optimisták az itthoni nagy cégek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bfa93f63-b1a4-4972-a53e-1671ef84ea2b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Orbán Viktor januárban azt ígérte, Donald Trump elnökké választása a magyar emberek zsebére, családok költségvetésére is jó hatással lesz. Ehelyett a háború továbbra sem ért véget, Trump a magyar gazdaságot is sújtó vámháborút indított, aminek indoklásában a magyarországi korrupció is szerepel, de még Rogán Antalt sem sikerült levetetni a szankciós listáról. Megkérdeztük Gulyás Gergely minisztert, akkor mégis milyen előnyökkel jár a Trump-adminisztráció, és kiderült az is, hogy Rogán Antal szerint nem is a feleségéé azok a sok millió forintot érő luxuscikkek, amikkel fotózkodott. De akkor kié? Videón a HVG kormányinfós kérdései, és a válaszok.","shortLead":"Orbán Viktor januárban azt ígérte, Donald Trump elnökké választása a magyar emberek zsebére, családok költségvetésére...","id":"20250410_trump-elonyok-rogan-felesege-taska-kormanyinfo-kerdesek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfa93f63-b1a4-4972-a53e-1671ef84ea2b.jpg","index":0,"item":"ffcd0d1d-45a1-47f8-9f38-611efdd608aa","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_trump-elonyok-rogan-felesege-taska-kormanyinfo-kerdesek-ebx","timestamp":"2025. április. 10. 13:14","title":"Mit profitáltak Trumpból a magyarok, Rogán Barbara lízingelte a luxustáskát? – a HVG kérdései a kormányinfón ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"576460de-8f0a-4ce1-9085-179e1671df9b","c_author":"Farkas Zoltán","category":"gazdasag","description":"Hiába értékelte át gazdasági prognózisát a kormány, az még mindig túl bizakodó.","shortLead":"Hiába értékelte át gazdasági prognózisát a kormány, az még mindig túl bizakodó.","id":"20250411_Kopint-Tarki-prognozis-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/576460de-8f0a-4ce1-9085-179e1671df9b.jpg","index":0,"item":"5f7a7aaf-13c9-4090-b2d7-9d2587304e58","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250411_Kopint-Tarki-prognozis-2025","timestamp":"2025. április. 11. 11:31","title":"Kopint-Tárki az idei évről: 1,7 százalékos növekedés, 5,2 százalékos infláció, átlagosan 410 forintos euró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09bacbab-973c-43ca-b60b-d11b7010ecdb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy áramellátási megszakító meghibásodása okozott zárlatot, emiatt kábeleket kellett kicserélni.","shortLead":"Egy áramellátási megszakító meghibásodása okozott zárlatot, emiatt kábeleket kellett kicserélni.","id":"20250410_2es-metro-meghibasodas-kabelcsere-zarlat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09bacbab-973c-43ca-b60b-d11b7010ecdb.jpg","index":0,"item":"5660c1e1-240d-459a-a2b4-9ec358ce39bf","keywords":null,"link":"/itthon/20250410_2es-metro-meghibasodas-kabelcsere-zarlat","timestamp":"2025. április. 10. 05:21","title":"Elhárították a hibát, újra a teljes vonalon jár a 2-es metró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05611583-5cfc-441b-8579-0bed0d8ebf8a","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Napjainkban sokszor már az is bonyolult, hogy az ember számontartsa a társadalom különféle generációit, az X-től a milleniumi nemzedéken át a Z-, illetve az alfa-generációig. Az eltérő korosztályoknak sok mindenről határozott – és erősen különböző – véleménye van, nem kivétel ez alól az elektromos autózás sem. De vajon mire vágynak a mostani ötvenes-hatvanasok, negyvenes-ötvenesek és a húszas-harmincasok?","shortLead":"Napjainkban sokszor már az is bonyolult, hogy az ember számontartsa a társadalom különféle generációit, az X-től...","id":"20250409_fordmagyarorszag_elektromos_Ford_Puma_Gen-E","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05611583-5cfc-441b-8579-0bed0d8ebf8a.jpg","index":0,"item":"42c5835c-ba04-4399-8d9c-94dd59c50746","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250409_fordmagyarorszag_elektromos_Ford_Puma_Gen-E","timestamp":"2025. április. 10. 11:30","title":"Generációk útján – Mit keresünk a volán mögött?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"dbf12ae2-8ca3-4be2-bf01-d1892dbc75fc","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A főváros szeretné megoldani a rakodással kapcsolatos problémákat is, ezért hamarosan indul az üzlettulajok igényeinek felmérése.","shortLead":"A főváros szeretné megoldani a rakodással kapcsolatos problémákat is, ezért hamarosan indul az üzlettulajok igényeinek...","id":"20250411_egyseges-kinezet-nagykorut_bringasztrada-bkk-felujitas-palyazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dbf12ae2-8ca3-4be2-bf01-d1892dbc75fc.jpg","index":0,"item":"e2db3670-0b2d-47f0-b779-e630166c4ac0","keywords":null,"link":"/kkv/20250411_egyseges-kinezet-nagykorut_bringasztrada-bkk-felujitas-palyazat","timestamp":"2025. április. 11. 15:37","title":"Egységes kinézetet kaphatnak a Nagykörút üzletei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A ráncfelvarrott Skoda Fabia 1,2 TSI nemes ötvözete egy jó formájú, használható, praktikus, értékálló és értéktartó kisautónak, valamint egy modern, korszerű, könnyű, gazdaságos, dinamikus és takarékos motornak. A test és lélek egysége nem csupán prózai, élmény az autó vezetése. És ez komoly dicséret egy nem sportos kisautónak.
am
Könnyű dolgom van, mert kedvelem ezt az autót, feleségemnek is ilyen van. Az elfogultság tehát garantált, pedig a Skoda Fabia megérdemli az objektivitást. Mert jó autó, ár-érték arányban verhetetlen, ezzel a motorral pedig egyenesen főnyeremény.
A feleségem majd elalélt, amikor kipróbálta ezt a Fabiát. Felcsillantak a szemei, és bizonygatta, hogy lám, a negyedik henger milyen sokat jelent. Nem érdekelte, hogy turbós, hogy Euro 5-ös, hogy 86 lóerős. Nem az a baj, hogy a mienk 70 lovas, hanem hogy háromhengeres – sommázta a helyzetet. Ez meg négy, egészen más érzés. Mi tagadás, nem tudtam vitatkozni vele. Ugyanakkor örültem neki titokban, hogy nem a négyhengeres 1,4-est vettük anno. A 4-500 ezer forintos felár hitele a mai frank/forint árfolyamon áttörné a családi kassza tűréshatárát. A turbó áráról nem is beszélve.
Az 1,2 literes négyhengeres kis turbómotorral szerelt változat alapára 3,44 millió forint, de ezért egy fapados változatot kapunk. Az általunk tesztelt Ambiente felszereltségbe klímaberendezés, első elektromos ablakemelők, elektromos tükrök, tárolók is beletartoztak, de a tesztautónk még néhány extrával is büszkélkedett: 16 hüvelykes könnyűfém kerekek 196 ezerért, ESP 113 ezerért, kanyarkövető ködfényszórók 30 ezerért, tempomat 35 ezerért, metálfény 106 ezerért. A tesztautó ára így 4,215 milló forintra rúgott.
A felfrissített Fabia és Roomster megjelenését az új tervezésű hűtőrács és a háromdimenziós hatást keltő fényszórók határozzák meg, utóbbiak jóval szélesebb kialakításukkal a járművek elejének vízszintes vonalait emelik ki. Lemértem, a régi Fabia motorfedelén középen végighúzódó domborulat kisebb, mint egy arasz, a ráncfelvarrott változaté nagyobb és a megnövelt logóban csúcsosodik ki.
Ne is keressünk sok változást, hátulról azonos az autó. Orra optikailag szélesebb lett az új 3D-s lámpatestekkel, megváltozott a hűtőrács formája, új a kormány, új a klímakonzol, alapáras a projektoros fényszóró, feláras a kanyarkövető lámpa, új a légbefúvó nyílások szegélyének krómberakása, az Octavia tipográfiáját kapták meg a műszerfal órái, és a fedélzeti számítógép. A lényeg azonban a motorfrissítés: az új 1,2 literes TSI erőforrás kisebbik (86 lóerős) változata játszi könnyedséggel mozgatja Fabiát.
Futóműve kemény, de rossz úton nem büntet, tapad a kanyarban az aszfaltra, nem pattog le az ívről, bár a sportos vezetést akadályozza a nem túl precíz, túlszervózott, steril kormány. A váltó katonásan precíz, ötfokozatú. A sebességváltásban elektronika segít, mutatja, mikor érdemes fel- és visszaváltani.
Kiválóan gyorsul ötösben 80-ról 120-ra, autópályán is könnyed az előzés, kisautókat megszégyenítő módon rugalmas. A pályán és országúton sokat vagyunk kénytelenek alvó ügynökök mögött a belső sávban autózni. Vagy nem veszik észre a kis Fabiát, vagy nem hiszik el, hogy gyorsabbak vagyunk. Előbb-utóbb mindenki megadja magát, bő gázzal, gurgulázó turbóval jelezzük neki, hogy itt az ideje ritmust váltani, vagy a jobbra tarts szabályt alkalmazni.
3000-es fordulat fölött izmos hang jellemzi, pörgetve érezzük erejét, szereti a visszaváltásokat, a turbó alacsony fordulatnál halott, bátran kell nyomni a gázt. Ennek persze a fogyasztási oldalon érezhetjük a hátrányát. Nálam ez nem okozott fejfájást: a 300 kilométeres vegyes (városban és országúton) teljesített teszt során 5,9 liter benzint fogyasztott az autó, kevesebbet, mint a feleségem háromhengeres turbómentes Fabiája.
Az autó kényelmes és nem csupán elöl, hanem hátul is, kategóriája legnagyobb utasterét kínálja. A személyek mellett a csomagok szállítására is kifejezetten alkalmas, csomagtartója 315 literes, amivel egy kategóriával feljebb sem aratna szégyent. Egyetlen általam tapasztalt hibája, hogy a korábban tesztelt 1,2 literes turbós erőforrásokhoz hasonlóan, ebben az autóban is hallani halk ciripelést a motortérből, álló autónál, alapjárati üzemben. Állítólag valami típusbetegség, nem tudni a pontos okát. Mindenesetre zavaró, nem is a hang, hanem a tudat, hogy valami rendellenesen mocorog.
Sose hittem volna, hogy élvezni fogom a ráncfelvarrott Fabia menetpróbáját. Titokban a 180 lovas Fabia RS-re vágytam, de az csak pár hét múlva készül el Mlada Boleslavban. A skodások azonban kitettek magukért, az Athén környéki mélykék tengerparton minden új motor-, szín-, és karosszéria-változatot kipróbálhattunk.
A Skoda egyre több dual modellt kínál, az Octavia régi és új típusa, a Roomster és a Praktik mellett az új Fabia is kérhető gázos hajtással. Vajon megéri?
Egymás után teszteltük a kiskombik bajnokának benzines és dízel változatát. A két autó közt nincs nagy különbség, de mindkét motornak vannak előnyei és hátrányai. Lássuk ezeket.