Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1a7b5fd1-6fa9-4fed-b8d2-3f96a0979c18","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"India gazdasági ereje, Pakisztán ingatagsága és kettejük fegyverkezési versenye egyre veszélyesebbé teszi a viszályukat, amelyet ezúttal ismét sikerült lecsendesíteni. Kérdés, így lesz-e a következő alkalommal is.","shortLead":"India gazdasági ereje, Pakisztán ingatagsága és kettejük fegyverkezési versenye egyre veszélyesebbé teszi...","id":"20250517_hvg-india-pakisztan-tuzszunet-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a7b5fd1-6fa9-4fed-b8d2-3f96a0979c18.jpg","index":0,"item":"0b3ebe23-37b9-44db-a2d3-06518e0017ec","keywords":null,"link":"/360/20250517_hvg-india-pakisztan-tuzszunet-usa","timestamp":"2025. május. 17. 14:30","title":"Nem lesz béke India és Pakisztán között a kasmíri kérdés rendezéséig, márpedig ez belátható időn belül lehetetlen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96d2e9d9-5a23-4778-8def-c868305f76ae","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A család az M3-as autópályán ragadt be a forgalomba.","shortLead":"A család az M3-as autópályán ragadt be a forgalomba.","id":"20250518_Rendorok-dugo-vajudo-kismama-M3-autopalya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96d2e9d9-5a23-4778-8def-c868305f76ae.jpg","index":0,"item":"083a47b6-ac67-4e95-b192-8d523e322ca4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250518_Rendorok-dugo-vajudo-kismama-M3-autopalya","timestamp":"2025. május. 18. 13:12","title":"Rendőrök szabadították ki a dugóból a vajúdó kismamát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1dcb21a-0655-424d-9389-cc29634afab5","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A törökök elleni Nemzetek Ligája-osztályozón a magyar szurkolók rasszista rigmusokat skandáltak, pirotechnikai eszközöket használtak és tárgyakat dobáltak a pályára. Az MLSZ-nek 30 millió forintot kell fizetnie.","shortLead":"A törökök elleni Nemzetek Ligája-osztályozón a magyar szurkolók rasszista rigmusokat skandáltak, pirotechnikai...","id":"20250517_mlsz-magyar-valogatott-uefa-buntetes-rasszizmus-puskas-arena","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1dcb21a-0655-424d-9389-cc29634afab5.jpg","index":0,"item":"824d565d-1de6-4cee-8625-8498867356ec","keywords":null,"link":"/elet/20250517_mlsz-magyar-valogatott-uefa-buntetes-rasszizmus-puskas-arena","timestamp":"2025. május. 17. 14:55","title":"Sportszerűtlen szurkolás miatt pénzbüntetésre és felfüggesztett szektorbezárásra büntette a magyar válogatottat az UEFA","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c64e8ee0-6186-489b-bdb7-f44fd84700a6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A politikai elemző azt mondta Orbán Viktorról beszélve, hogy “az ilyen, régen hatalmon lévő emberek sorra buknak meg”, a bukás veszélye már közvetlen a kormányfőre nézve.","shortLead":"A politikai elemző azt mondta Orbán Viktorról beszélve, hogy “az ilyen, régen hatalmon lévő emberek sorra buknak...","id":"20250517_Tolgyessy-elmondta-miert-adhattak-be-pont-most-a-kulfoldi-tamogatasokat-ellehetetlenito-torvenyjavaslatot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c64e8ee0-6186-489b-bdb7-f44fd84700a6.jpg","index":0,"item":"389f68b4-8551-4042-beaf-d95db0b41f0e","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_Tolgyessy-elmondta-miert-adhattak-be-pont-most-a-kulfoldi-tamogatasokat-ellehetetlenito-torvenyjavaslatot","timestamp":"2025. május. 17. 12:28","title":"Tölgyessy: Megbillenőben a Fidesz, a veszély hatalmas érzete miatt jöttek elő a törvényjavaslattal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f91a0a49-c1d5-4c74-b45f-7f98488b4be1","c_author":"Parászka Boróka","category":"vilag","description":"Az urnazárás után közölt első exit poll szerint Nicusor Dan nyerhette a romániai államfőválasztást. George Simion EU-ellenes, szélsőjobboldali, magyarellenes jelölt első fordulós győzelme után tömegesen szavaztak a magyarok, a városiak és a fiatalok a romániai elnökválasztáson, a külföldön élők voksai dönthetik el a választást.","shortLead":"Az urnazárás után közölt első exit poll szerint Nicusor Dan nyerhette a romániai államfőválasztást. George Simion...","id":"20250518_George-Simion-Nicusor-Dan-romania-elnokvalasztas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f91a0a49-c1d5-4c74-b45f-7f98488b4be1.jpg","index":0,"item":"7c1df2b6-e82c-4200-ac71-e0223ef8be0f","keywords":null,"link":"/vilag/20250518_George-Simion-Nicusor-Dan-romania-elnokvalasztas-ebx","timestamp":"2025. május. 18. 20:08","title":"Exit poll: A rekordrészvétel George Simion ellenfelének jöhetett jól a román államfőválasztáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a74e2d79-97c4-4722-a04b-0ccbc5a79d08","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az egyik szerelvény vezetője figyelmen kívül hagyta a tilos jelzést, és elindult a szemből érkező vonat irányába.","shortLead":"Az egyik szerelvény vezetője figyelmen kívül hagyta a tilos jelzést, és elindult a szemből érkező vonat irányába.","id":"20250517_gysev-vonat-vasvar-zalaszentivan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a74e2d79-97c4-4722-a04b-0ccbc5a79d08.jpg","index":0,"item":"31b214a8-2303-4ad5-aeb9-214cd6b48c57","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_gysev-vonat-vasvar-zalaszentivan","timestamp":"2025. május. 17. 21:30","title":"Egymással szembe ment két vonat Vasvárnál, pár száz méteren múlt a baleset","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fec82f09-22fe-4234-9534-9a57cc9efec2","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"tudomany","description":"A szombat este történt New York-i vízi balesetben 19-en megsérültek, két ember meghalt.","shortLead":"A szombat este történt New York-i vízi balesetben 19-en megsérültek, két ember meghalt.","id":"20250518_Mexikoi-vitorlas-Brooklyn-hid-utkozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fec82f09-22fe-4234-9534-9a57cc9efec2.jpg","index":0,"item":"daf6d441-0fc4-48ca-9fbc-ceb44778e25c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250518_Mexikoi-vitorlas-Brooklyn-hid-utkozes","timestamp":"2025. május. 18. 09:37","title":"Videón, ahogy a Brooklyn hídnak ütközik a mexikói haditengerészet hajója – két halott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"A szombat este kiadott kormányrendeletek szerint megszűntek a korlátozások okai.","shortLead":"A szombat este kiadott kormányrendeletek szerint megszűntek a korlátozások okai.","id":"20250518_szaj-es-koromfajas-importtilalom-visszavonas-Gerecse-tura","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf.jpg","index":0,"item":"faffabe6-4cb3-44bd-ad75-8a4237dacde2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250518_szaj-es-koromfajas-importtilalom-visszavonas-Gerecse-tura","timestamp":"2025. május. 18. 08:53","title":"Visszavonták a száj- és körömfájás miatt elrendelt importtilalmat, megtarthatják a Gerecse-túrát is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Összeegyeztethető a hátsókerékhajtás, az izmos és nyomatékos motor, a széles kerekek, az angyalszem, az ültetett karosszéria és a takarékosság fogalma? Igen, amennyiben egy BMW 320d EfficientDynamics Edition autóról van szó. És vajon mi lett a vezetési élménnyel?
A vezetési élmény, köszöni szépen, jól van. Nem is hinnénk, ha nem tapasztalnánk. Kikanyarodásnál kövér gázra farol a bömös, csikorognak a kerekek, dolgozik az ESP. Valahogy nem így képzeljük el a zöldautót. Bármennyire is vaduljunk, a fogyasztás csak nem akar fokozódni, 5,5 liternél nem mutatott egy milliliterrel sem többet a fedélzeti számítógép, és ezt az értéket igazolta később a tankolást követő mérés is. Ez megnyugtató, ugyanakkor nem örültem annak, hogy a tervezett ötliteres átlagot nem sikerült elérnem. A 4,1 literes fogyasztást még a bajorok sem gondolhatták komolyan.
am
A tesztautó színe mindenkinek tetszett, vonzza a tekinteteket, akárcsak a LED-technikás lámpák, a kísérő- és fogadófény, az egyszerű, de a BMW-re oly jellemző felnik. Felszereltsége nem csúcs, de átlagon felüli: dupla automatikus klíma, állófűtés, sebességtartó, fény- és esőszenzor, kanyarkövető bixenon fényszórók, parkolás segéd első és hátsó szenzorokkal, ülésfűtés, beszédvezérlés, bluetoothos telefonálás, multifunkciós kormány, fényre sötétedő tükrök stb. Semmi sallang, mindenből csak a legfontosabb. Mintha céges megrendelésre rakták volna össze a kocsit. Az ára is ezt tükrözi: 12 millió forint. Amikor ezt megtudtam, meghökkentem. De akkor estem hanyatt igazán, amikor megnéztem a fogyasztásra optimalizált autó alapárát. A 320d EfficientDynamics Edition modell 9,999 millió forintba kerül. Pont annyiba, mint a 21 lóerővel erősebb, rövidebb váltóáttételezésű és dinamikusabban pörgethető sima 320d. Bevallom őszintén, gondolkodás nélkül a szén-dioxid pazarló változatot választanám. Tapasztalatból tudom, az sem fogyaszt sokkal többet. A korábbi, 177 lovas változat téli tesztelés során hétszáz kilométer alatt 5,5 litert evett meg. Az összkerékhajtású 320xd sem kért többet 6,8 liternél 100 kilométerenként.
A BMW legtöbb modelljében start-stop mérsékli a pazarlást, álló helyzetben leáll a motor, majd a kuplung (vagy az automaták esetében a gázpedál) kinyomásával újra beröffen. Takarékos megoldás, ám néha idegesítő. Már első nap leégett tarkómról a hajam szégyenemben, amikor a Kiscelli úton felfelé araszolva lassulás közben leállt az autó.
A kormányzást villanymotor segíti. Előnye a hagyományosan elterjedt hidraulikus rendszerekkel szemben, hogy csak a tényleges kormányzás ideje alatt igényel energiát. Ha egyenesen haladunk, vagy kanyarodás közben egy bizonyos helyzetben tartjuk kormányt, a villanymotor nem működik, következésképpen nem fogyaszt energiát sem. Amikor levesszük a lábunkat a gázról vagy fékezni kezdünk, a generátor elektromos árammá alakítja a gépkocsi mozgási energiáját, és azt az akkumulátor töltésére fordítja. Ennek eredményeképpen csökken a motornak az akkumulátor töltése miatti terhelése - így a fogyasztás is.
Futóműve kiváló, a ballonos gumik révén jól csillapít, kanyarban nagy tempónál hajlamos az alulkormányzottságra, jól tűri a kátyús utakat. Parkolni nehezebb, mint a normás hasmagasságú hármassal, könnyen leér az alja egyszerű járdára parkolásnál is.
A hatos sebességfokozat hosszú, hatosban gáz nélkül 59-cel szalad az autó, miközben 2 liter alatt fogyaszt. Száznál 1500-at, 130-nál 1800-at forog a főtengely hatodikban.
A motor hangos, főleg a beröffenés durva, olyankor nagyot rázkódik a váltó is, ami sajnos menet közben is nagyon vibrál. A váltó rövid úton jár, könnyedén kapcsolható, az egyes fokozat és a hátramenet összekeverhető.
Már a beülésnél kiderül, hogy szűk a hármas BMW, de ha jól beállítjuk az ülést és rátapadunk a kormányra nem érzünk semmiben hiányt (csak a kanyarokban). Kivéve, ha esetleg inni akarunk menet közben. Tesztautónkban nem volt ugyanis pohártartó, ami bizonyos esetekben kellemetlen, főként, ha a felismerés előtt már kibontottuk a hűsítőnket. A beltér BMW-sen elegáns, egyszerű és finom. A kapcsolók működése érthető, elrendezésük ergonomikus. A hátsó fertályt két személyre szabták, magas utasoknak szűkös. A csomagtartó mérete átlagos, szája szűk.
Igaza volt a BMW igazgatójának, ez nem egy autó, ez egy lebegő szalon. Új műfajt teremtettek márkán belül a bajorok: Gran Tourismo. A GT az egyik legjobb utazóautó, amiben valaha ültem. Méregdrága, felejthetetlen, gyors, kényelmes és nem fogyaszt sokat.
Különleges, a maga nemében páratlan autót dobott piacra a BMW. Az X3-as és az 1-es sorozat keresztezéséből szokatlan BMW-öszvér született. Azt nem tudtam végérvényesen eldönteni, hogy fiúknak vagy lányoknak való ez a drága szerszám, de az biztos, úgy megy, mint egy igazi BMW.
Innovációs napon mutatta be legújabb modelljeit Magyarországon a BMW. A gyártó első sorozatgyártású hibrid meghajtású járművei, az új BMW ActiveHybrid 7-es és ActiveHybrid X6 mellett a minden eddiginél takarékosabb 320d EfficientDynamics Edition és a Z4 legerősebb változata, az sDrive35is is bemutatkozott a magyar közönségnek. A hetes kivételével mindegyiket vezettük.
A BMW Z4 ünnepi ékszer. Nem alkalmas viselet a mindennapokon, de az ünnepeket szebbé varázsolja. Gyönyörű és feltűnő, egyedi és utánozhatatlan. Hogy a látvány ne legyen múló öröm, arról a klasszikus BMW vezetési élmény gondoskodott. 204 lóerő pont elég egy roadsterben.
Tavasz van, tűz a nap, megérdemlem, hogy kicsit kirúgjak a hámból. Végre arra használok egy BMW-t, amire a tervező szánták. Megyek vele, mint az állat.
Ha nem is ítélet, de védhető vélemény, hogy a hetes BMW a most kapható legjobb luxuslimuzin. Vezettem Maybach-ot, Audi A8-at, Volkswagen Phaetont, Jaguar XJ-t és Lexus LS-t - álomautók, de amit tudnak, azt mind nyújtja a megújult, ötödik generációs BMW 7. Nyomatékos belépő motorja a maga 245 lóerejével könnyedén, ha kell, sportosan mozgatja a kéttonnás terhet, miközben átlagfogyasztása 10 liter alatt marad.