Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bd72fdb0-cee8-4ac7-9253-031add7dd4ed","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Dacia Bigster első körben három különböző hajtáslánccal érhető el hazánkban.","shortLead":"A Dacia Bigster első körben három különböző hajtáslánccal érhető el hazánkban.","id":"20250206_magyarorszagon-a-legnagyobb-es-legdragabb-dacia-a-vadonatuj-bigster","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd72fdb0-cee8-4ac7-9253-031add7dd4ed.jpg","index":0,"item":"76b033d2-137e-4cda-b02b-eda9e594d8c4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250206_magyarorszagon-a-legnagyobb-es-legdragabb-dacia-a-vadonatuj-bigster","timestamp":"2025. február. 06. 07:21","title":"Magyarországon a legnagyobb és legdrágább Dacia, a vadonatúj Bigster","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"538b224c-597c-4bff-90d4-5f9d42089aab","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Csak semmi lazsálás: megjelent egy új futóalkalmazás, ami csak akkor hagyja, hogy szóljon a zene, ha épp mozog. ","shortLead":"Csak semmi lazsálás: megjelent egy új futóalkalmazás, ami csak akkor hagyja, hogy szóljon a zene, ha épp mozog. ","id":"20250205_walkstar-futo-alkalmazas-zene-megallitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/538b224c-597c-4bff-90d4-5f9d42089aab.jpg","index":0,"item":"4c447abb-5a83-436b-98c4-e62ba1490fa4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_walkstar-futo-alkalmazas-zene-megallitasa","timestamp":"2025. február. 05. 19:03","title":"Diszkrét terror: ez az app a zenét is megállítja, valahányszor szünetet tart futás vagy sétálás közben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8cd7c4d0-60d8-4c76-9567-c4a9daa9d7ca","c_author":"Bábel Vilmos","category":"360","description":"A CDU bevándorlásellenessége abban különbözik a Fideszétől, hogy nem akarja felerősíteni az emberekben meglévő legrosszabb rasszista, xenofób beidegződéseket. És ha tényleg megfordult a világ, és már a német CDU is migrációellenes, miért nem Friedrich Merz jön Budapestre Orbánhoz látogatóba, miért az AfD kancellárjelöltje?","shortLead":"A CDU bevándorlásellenessége abban különbözik a Fideszétől, hogy nem akarja felerősíteni az emberekben meglévő...","id":"20250205_migracio-fidesz-afd-cdu-bevandorlasellenesseg-nemet-valasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8cd7c4d0-60d8-4c76-9567-c4a9daa9d7ca.jpg","index":0,"item":"d7137d41-9768-4aa7-91ea-f710c0ae16e2","keywords":null,"link":"/360/20250205_migracio-fidesz-afd-cdu-bevandorlasellenesseg-nemet-valasztas","timestamp":"2025. február. 05. 11:00","title":"Orbán Viktornak igaza lett, mégsem halt bele az európai demokrácia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról, hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban. ","shortLead":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról...","id":"20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973.jpg","index":0,"item":"5ffb32e9-2406-483d-b368-d0b6f73d0bc4","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","timestamp":"2025. február. 06. 13:30","title":"Hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"1241be6f-88af-458d-b40a-e3300562ec6d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nem volt hiány az üveges tekintetű kitömött állatokból, falra szegezett agancsokból, pálinkából és mindenféle fegyvereket lóbáló gyerekekből a 31. fegyver-, horgász és vadászkiállításon a Hungexpón. A hely, ahol a leggazdagabb magyar, a szintén vadász Mészáros Lőrinc együtt nevet Semjén Zsolttal, a háttérben pedig Kovács Zoltán és Bayer Zsolt ciripel. ","shortLead":"Nem volt hiány az üveges tekintetű kitömött állatokból, falra szegezett agancsokból, pálinkából és mindenféle...","id":"20250206_Fehova-vadaszati-kiallitas-2025-galeria-Bayer-Semjen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1241be6f-88af-458d-b40a-e3300562ec6d.jpg","index":0,"item":"04e49848-2371-4a9c-8ddb-8e3afa407378","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Fehova-vadaszati-kiallitas-2025-galeria-Bayer-Semjen","timestamp":"2025. február. 06. 17:16","title":"Kitömött állatok és kitömött NER-vadászok – képeken Semjén, Mészáros, Bayer és a gidák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c33a909-d2e6-42f6-95aa-64f8f7a99f56","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szalkszentmártoni mellékhelyiség falai fából készültek, rajtuk az elmaradhatatlan műanyag fóliába csomagolt felirat hirdeti, hogy MÉG NEM ÜZEMEL.","shortLead":"A szalkszentmártoni mellékhelyiség falai fából készültek, rajtuk az elmaradhatatlan műanyag fóliába csomagolt felirat...","id":"20250205_32-millio-forintert-epitettek-nyilvanos-WC-t-Bacs-Kiskun-megyeben-szalkszentmarton-hadhazy-akos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c33a909-d2e6-42f6-95aa-64f8f7a99f56.jpg","index":0,"item":"553506ca-e968-4bd8-890b-5826ba77e2e9","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_32-millio-forintert-epitettek-nyilvanos-WC-t-Bacs-Kiskun-megyeben-szalkszentmarton-hadhazy-akos","timestamp":"2025. február. 05. 10:52","title":"Hadházy bemutatja: 32 milliónyi uniós pénzt költöttek egy nyilvános WC-re Szalkszentmártonban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szervezet vezetői nem ülhetnek a New York-i elefántcsonttoronyban, most tényleg változtatásokra van szükség – mondta a magyar külügyminiszter.","shortLead":"A szervezet vezetői nem ülhetnek a New York-i elefántcsonttoronyban, most tényleg változtatásokra van szükség – mondta...","id":"20250206_Szijjarto-Peter-szerint-valsagban-van-az-ENSZ-meg-kell-reformalni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090.jpg","index":0,"item":"6c8c5d0e-87b5-4767-9cfa-8abd20253468","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Szijjarto-Peter-szerint-valsagban-van-az-ENSZ-meg-kell-reformalni","timestamp":"2025. február. 06. 07:27","title":"Szijjártó Péter szerint válságban van az ENSZ, meg kell reformálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trump egy zsarnok, akit elég olcsón meg lehet venni. A demokratikus világ túl fogja élni a Trump-korszakot, de nem ígérkezik egyszerűnek. Az ügy, amelyben Orbán Viktor nemcsak Putyinnal, hanem El Salvador elnökével is egy követ fúj. Sajnos, Putyinnak igaza van, amikor azt hiszi, hogy az idő neki dolgozik. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Trump egy zsarnok, akit elég olcsón meg lehet venni. A demokratikus világ túl fogja élni a Trump-korszakot, de nem...","id":"20250206_Szijjarto-megvedte-Trump-tervet-hogy-az-USA-vegye-at-a-hatalmat-a-gazai-ovezetben-es-tegyek-azt-a-Kozel-Kelet-Rivierajava","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"baf7ea5f-b3b8-4a59-be05-da3ab176e70d","keywords":null,"link":"/360/20250206_Szijjarto-megvedte-Trump-tervet-hogy-az-USA-vegye-at-a-hatalmat-a-gazai-ovezetben-es-tegyek-azt-a-Kozel-Kelet-Rivierajava","timestamp":"2025. február. 06. 10:20","title":"Szijjártó megvédte Trump tervét, hogy az USA vegye át a hatalmat a gázai övezetben, és tegyék azt a Közel-Kelet Riviérájává","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Összeegyeztethető a hátsókerékhajtás, az izmos és nyomatékos motor, a széles kerekek, az angyalszem, az ültetett karosszéria és a takarékosság fogalma? Igen, amennyiben egy BMW 320d EfficientDynamics Edition autóról van szó. És vajon mi lett a vezetési élménnyel?
A vezetési élmény, köszöni szépen, jól van. Nem is hinnénk, ha nem tapasztalnánk. Kikanyarodásnál kövér gázra farol a bömös, csikorognak a kerekek, dolgozik az ESP. Valahogy nem így képzeljük el a zöldautót. Bármennyire is vaduljunk, a fogyasztás csak nem akar fokozódni, 5,5 liternél nem mutatott egy milliliterrel sem többet a fedélzeti számítógép, és ezt az értéket igazolta később a tankolást követő mérés is. Ez megnyugtató, ugyanakkor nem örültem annak, hogy a tervezett ötliteres átlagot nem sikerült elérnem. A 4,1 literes fogyasztást még a bajorok sem gondolhatták komolyan.
am
A tesztautó színe mindenkinek tetszett, vonzza a tekinteteket, akárcsak a LED-technikás lámpák, a kísérő- és fogadófény, az egyszerű, de a BMW-re oly jellemző felnik. Felszereltsége nem csúcs, de átlagon felüli: dupla automatikus klíma, állófűtés, sebességtartó, fény- és esőszenzor, kanyarkövető bixenon fényszórók, parkolás segéd első és hátsó szenzorokkal, ülésfűtés, beszédvezérlés, bluetoothos telefonálás, multifunkciós kormány, fényre sötétedő tükrök stb. Semmi sallang, mindenből csak a legfontosabb. Mintha céges megrendelésre rakták volna össze a kocsit. Az ára is ezt tükrözi: 12 millió forint. Amikor ezt megtudtam, meghökkentem. De akkor estem hanyatt igazán, amikor megnéztem a fogyasztásra optimalizált autó alapárát. A 320d EfficientDynamics Edition modell 9,999 millió forintba kerül. Pont annyiba, mint a 21 lóerővel erősebb, rövidebb váltóáttételezésű és dinamikusabban pörgethető sima 320d. Bevallom őszintén, gondolkodás nélkül a szén-dioxid pazarló változatot választanám. Tapasztalatból tudom, az sem fogyaszt sokkal többet. A korábbi, 177 lovas változat téli tesztelés során hétszáz kilométer alatt 5,5 litert evett meg. Az összkerékhajtású 320xd sem kért többet 6,8 liternél 100 kilométerenként.
A BMW legtöbb modelljében start-stop mérsékli a pazarlást, álló helyzetben leáll a motor, majd a kuplung (vagy az automaták esetében a gázpedál) kinyomásával újra beröffen. Takarékos megoldás, ám néha idegesítő. Már első nap leégett tarkómról a hajam szégyenemben, amikor a Kiscelli úton felfelé araszolva lassulás közben leállt az autó.
A kormányzást villanymotor segíti. Előnye a hagyományosan elterjedt hidraulikus rendszerekkel szemben, hogy csak a tényleges kormányzás ideje alatt igényel energiát. Ha egyenesen haladunk, vagy kanyarodás közben egy bizonyos helyzetben tartjuk kormányt, a villanymotor nem működik, következésképpen nem fogyaszt energiát sem. Amikor levesszük a lábunkat a gázról vagy fékezni kezdünk, a generátor elektromos árammá alakítja a gépkocsi mozgási energiáját, és azt az akkumulátor töltésére fordítja. Ennek eredményeképpen csökken a motornak az akkumulátor töltése miatti terhelése - így a fogyasztás is.
Futóműve kiváló, a ballonos gumik révén jól csillapít, kanyarban nagy tempónál hajlamos az alulkormányzottságra, jól tűri a kátyús utakat. Parkolni nehezebb, mint a normás hasmagasságú hármassal, könnyen leér az alja egyszerű járdára parkolásnál is.
A hatos sebességfokozat hosszú, hatosban gáz nélkül 59-cel szalad az autó, miközben 2 liter alatt fogyaszt. Száznál 1500-at, 130-nál 1800-at forog a főtengely hatodikban.
A motor hangos, főleg a beröffenés durva, olyankor nagyot rázkódik a váltó is, ami sajnos menet közben is nagyon vibrál. A váltó rövid úton jár, könnyedén kapcsolható, az egyes fokozat és a hátramenet összekeverhető.
Már a beülésnél kiderül, hogy szűk a hármas BMW, de ha jól beállítjuk az ülést és rátapadunk a kormányra nem érzünk semmiben hiányt (csak a kanyarokban). Kivéve, ha esetleg inni akarunk menet közben. Tesztautónkban nem volt ugyanis pohártartó, ami bizonyos esetekben kellemetlen, főként, ha a felismerés előtt már kibontottuk a hűsítőnket. A beltér BMW-sen elegáns, egyszerű és finom. A kapcsolók működése érthető, elrendezésük ergonomikus. A hátsó fertályt két személyre szabták, magas utasoknak szűkös. A csomagtartó mérete átlagos, szája szűk.
Igaza volt a BMW igazgatójának, ez nem egy autó, ez egy lebegő szalon. Új műfajt teremtettek márkán belül a bajorok: Gran Tourismo. A GT az egyik legjobb utazóautó, amiben valaha ültem. Méregdrága, felejthetetlen, gyors, kényelmes és nem fogyaszt sokat.
Különleges, a maga nemében páratlan autót dobott piacra a BMW. Az X3-as és az 1-es sorozat keresztezéséből szokatlan BMW-öszvér született. Azt nem tudtam végérvényesen eldönteni, hogy fiúknak vagy lányoknak való ez a drága szerszám, de az biztos, úgy megy, mint egy igazi BMW.
Innovációs napon mutatta be legújabb modelljeit Magyarországon a BMW. A gyártó első sorozatgyártású hibrid meghajtású járművei, az új BMW ActiveHybrid 7-es és ActiveHybrid X6 mellett a minden eddiginél takarékosabb 320d EfficientDynamics Edition és a Z4 legerősebb változata, az sDrive35is is bemutatkozott a magyar közönségnek. A hetes kivételével mindegyiket vezettük.
A BMW Z4 ünnepi ékszer. Nem alkalmas viselet a mindennapokon, de az ünnepeket szebbé varázsolja. Gyönyörű és feltűnő, egyedi és utánozhatatlan. Hogy a látvány ne legyen múló öröm, arról a klasszikus BMW vezetési élmény gondoskodott. 204 lóerő pont elég egy roadsterben.
Tavasz van, tűz a nap, megérdemlem, hogy kicsit kirúgjak a hámból. Végre arra használok egy BMW-t, amire a tervező szánták. Megyek vele, mint az állat.
Ha nem is ítélet, de védhető vélemény, hogy a hetes BMW a most kapható legjobb luxuslimuzin. Vezettem Maybach-ot, Audi A8-at, Volkswagen Phaetont, Jaguar XJ-t és Lexus LS-t - álomautók, de amit tudnak, azt mind nyújtja a megújult, ötödik generációs BMW 7. Nyomatékos belépő motorja a maga 245 lóerejével könnyedén, ha kell, sportosan mozgatja a kéttonnás terhet, miközben átlagfogyasztása 10 liter alatt marad.