Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e3eb477a-d73c-450b-b456-d25bfae2c26e","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"Olcsóbb lesz egy brit autó az Egyesült Államokban, mint egy kanadai vagy mexikói alkatrészekből összerakott amerikai.","shortLead":"Olcsóbb lesz egy brit autó az Egyesült Államokban, mint egy kanadai vagy mexikói alkatrészekből összerakott amerikai.","id":"20250509_amerikai-autoipar-brit-vam-megallapodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3eb477a-d73c-450b-b456-d25bfae2c26e.jpg","index":0,"item":"ec0f5021-b130-4213-9d8c-b0b9c79232ce","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250509_amerikai-autoipar-brit-vam-megallapodas","timestamp":"2025. május. 09. 13:46","title":"Az amerikai autóipar szereplői kiakadtak a britekkel kötött vámmegállapodáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ad6ccfaf-b517-4a5b-9e95-84ca503abfd1","c_author":"Üdülés Ausztriában","category":"brandchannel","description":"Az osztrák Alpok nyári élmények egész sorával várja az idelátogatókat. Szédítő magaslatok, kristálytiszta vizű tavak és számos lehetőség az aktív kikapcsolódásra – mutatjuk, mi az, amit nem érdemes kihagyni.","shortLead":"Az osztrák Alpok nyári élmények egész sorával várja az idelátogatókat. Szédítő magaslatok, kristálytiszta vizű tavak és...","id":"20250424_feelaustria_adrenalin_alpok_ausztria_nyaralas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad6ccfaf-b517-4a5b-9e95-84ca503abfd1.jpg","index":0,"item":"73b719f1-70d1-474d-9823-6c0470701c2d","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250424_feelaustria_adrenalin_alpok_ausztria_nyaralas","timestamp":"2025. május. 09. 19:30","title":"Nyaralás kilátással Schladming-Dachsteinben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Üdülés Ausztriában","c_partnerlogo":"70c878ef-b3d1-46f9-bb8b-a23cffee679c","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"84175356-0afa-4039-9e0d-1f9ac28f43ee","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A publicista szerint a volt miniszterelnök a magyar politika Darth Vadere lett.","shortLead":"A publicista szerint a volt miniszterelnök a magyar politika Darth Vadere lett.","id":"20250508_Puzser-Robert-Gyurcsany-Ferenc-DK-Dobrev-Magyar-Fidesz-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84175356-0afa-4039-9e0d-1f9ac28f43ee.jpg","index":0,"item":"5f4eb296-74eb-4288-b267-042e26233e7c","keywords":null,"link":"/elet/20250508_Puzser-Robert-Gyurcsany-Ferenc-DK-Dobrev-Magyar-Fidesz-ebx","timestamp":"2025. május. 08. 13:54","title":"Puzsér reagált Gyurcsány visszavonulására: 2006 óta először csapást mért Orbán Viktorra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d685ccd5-b1ae-46d7-b732-e50192fb9a28","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Ghibli többségi tulajdonosa a koronavírus-járvány körüli állami beszerzéseknél is felbukkant.","shortLead":"A Ghibli többségi tulajdonosa a koronavírus-járvány körüli állami beszerzéseknél is felbukkant.","id":"20250508_kinai-hatteru-ceg-magyar-honvedseg-vasuti-szallitasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d685ccd5-b1ae-46d7-b732-e50192fb9a28.jpg","index":0,"item":"88eb67e9-c1f2-424a-984b-16342b22e1f2","keywords":null,"link":"/kkv/20250508_kinai-hatteru-ceg-magyar-honvedseg-vasuti-szallitasok","timestamp":"2025. május. 08. 18:19","title":"Kínai hátterű cég bonyolítja a magyar honvédség vasúti szállításait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c74da1e0-6fd0-43ce-b4c4-e8aba574763d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Légicsapásokról és lelőtt drónokról számolt be India és Pakisztán is. A halálos áldozatok száma mindkét oldalon nőtt.","shortLead":"Légicsapásokról és lelőtt drónokról számolt be India és Pakisztán is. A halálos áldozatok száma mindkét oldalon nőtt.","id":"20250508_dron-india-pakisztan-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c74da1e0-6fd0-43ce-b4c4-e8aba574763d.jpg","index":0,"item":"f642235d-341f-4e29-b3b9-55235eeca671","keywords":null,"link":"/vilag/20250508_dron-india-pakisztan-tamadas","timestamp":"2025. május. 08. 15:09","title":"Drónokkal támadja egymást India és Pakisztán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c589b4d9-39e7-4966-965f-76b6ab011e31","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Felderítésre és támadásra is alkalmas lehet az a kínai drón, ami látszólag nem különösebben veszélyes – de ez csalóka. És nem is néz ki úgy, mint egy klasszikus drón.","shortLead":"Felderítésre és támadásra is alkalmas lehet az a kínai drón, ami látszólag nem különösebben veszélyes – de ez csalóka...","id":"20250509_kinai-kismeretu-dron-granatok-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c589b4d9-39e7-4966-965f-76b6ab011e31.jpg","index":0,"item":"c5f0650c-d338-4dfd-8901-2ab318bbbf88","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_kinai-kismeretu-dron-granatok-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. május. 09. 11:03","title":"Úgy néz ki, mint egy kávétermosz, és akkora is az új kínai drón, ami gránátokkal lepi meg az ellenséget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6d82593-4136-4d43-9694-eb44d8567be1","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nem reális az őszödi beszédhez hasonlítani a Tisza Párt által nyilvánosságra hozott hangfelvételt, de a hatása arra pont jó, amire az ellenzéki tábornak másfél évvel a választás előtt szüksége van.","shortLead":"Nem reális az őszödi beszédhez hasonlítani a Tisza Párt által nyilvánosságra hozott hangfelvételt, de a hatása arra...","id":"20250508_fidesz-oszsodi-beszed-lepkefing-horn-gabor-elemzes-magyar-peter-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6d82593-4136-4d43-9694-eb44d8567be1.jpg","index":0,"item":"cf67f93e-4cf0-4475-86d4-47a3f12ecde1","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_fidesz-oszsodi-beszed-lepkefing-horn-gabor-elemzes-magyar-peter-ebx","timestamp":"2025. május. 08. 14:58","title":"Nem Őszöd, de véletlenül sem lepkefing Magyar Péter hangfelvétele az elemző szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e554a2a9-b562-47e3-be0d-d079ac446f55","c_author":"Lendvai Ildikó","category":"360","description":"Egy elkötelezetten ellenzéki politikus számára nem lehet nagyobb dráma, mint hogy felsejlik a lehetőség: az „Orbán vagy Gyurcsány”-választást felválthatja az „Orbán és Gyurcsány”-csapdája – írja Lendvai Ildikó, aki az MSZP frakcióvezetője volt Gyurcsány Ferenc miniszterelnöksége idején. ","shortLead":"Egy elkötelezetten ellenzéki politikus számára nem lehet nagyobb dráma, mint hogy felsejlik a lehetőség: az „Orbán vagy...","id":"20250509_Gyurcsany-Ferenc-felszabaditotta-a-valasztoit-Lendvai-Ildiko-DK-Fidesz-Tisza-valasztas-ellenzek-baloldal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e554a2a9-b562-47e3-be0d-d079ac446f55.jpg","index":0,"item":"60a64f58-7129-4c3d-8486-85dd670da20c","keywords":null,"link":"/360/20250509_Gyurcsany-Ferenc-felszabaditotta-a-valasztoit-Lendvai-Ildiko-DK-Fidesz-Tisza-valasztas-ellenzek-baloldal","timestamp":"2025. május. 09. 13:43","title":"Lendvai Ildikó: Gyurcsány Ferenc felszabadította a választóit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha a realitások szilárd talaján állunk, nincs különb autó a Skoda Octavia RS-nél: izmos benzinmotor, látványos külső, kényelmes belső, biztonságos és megbízható működés, csipetnyi vezetési élmény – mindez baráti áron. Ezúttal hosszú úton tettük próbára, fagyban, jégben, hóviharban, lehetetlen küldetésként átmásztunk vele a didergő Hargitán is.
Más terveim voltak, egy összkerékhajtású kocsival akartam áthágni az erdélyi kapaszkodókat. Tudom, nevetségesen hangzik - ezt megerősítették mások is a gépjárműiparban -, hogy az autós újságírók egy része elszokott az autóvezetéstől. Ha esik az eső, netán a hó, már egyből 4x4 után kiáltanak, sóhajtoznak az ónos esőben és az első hóesés után áruházak parkolóiban kínlódnak a hólánccal. Én is az anyámasszony katonái közé tartozom, így meglehetősen fájt, amikor megtudtam, egy 200 lovas széles gumis, leültetett Octaviával vágok neki a 750 kilométeres útnak. Még azt is elfelejtettem a sokk hatására, hogy ez a kedvenc autóm. Ha korábban bárki megkérdezte, milyen autót vennék magamnak, ha megtehetném, ez az RS mindig ott bujkált a lehetőségek között. Valahogy olyan reálisnak tűnik, minden szempontból.
Aztán az istenek is ellenem esküdtek, bő havat jósoltak a meteorológusok indulásom napjára, ami be is jött: a leghidegebb és leghavasabb napon vágtam neki, félő volt, hogy elakadok. Lassan feloldódott a kapcsolatom a kocsival, és rájöttem, ha nem is 4x4-es az RS, de öröm vezetni (persze ezt tudtam fagyos viszonyunk előtt is, a nemzetközi bemutatón versenypályán is teszteltük). Szolnok után már a takarítatlan belső sávban előztem a sort, csak a rendületlenül szaporodó kátyúkat kellett kerülgetnem.
bcs
A Királyhágó meg sem kottyant, szép lassan csúszásmentesen teljesítettem a durva szerpentineket. A hóesésben nem vettem észre az ákosfalvi rövidítést (ami sokak szerint nem is rövidebb időben, de elkerüli Vásárhelyt), így még a Koronkával is megküzdöttem. A legdurvábbnak a Korond és Farkaslaka közötti Kalonda-tető bizonyult. A jeges havas úton nehéz volt megtartani a Skodát sötétben, sűrű hóesésben, amelyhez köd is társult. A Nagy- és a Kis-Küküllő vízválasztója nem fekszik magasan, csak 845 méteres, de annyira kiszámíthatatlanok a kanyarjai, hogy a szívem a torkomban dobogott. Ezek után a Cekend és a Tolvajos-tető gyerekjáték volt, a Lobogónál még egy korty friss borvíz is belefért az esti repertoárba. Hóláncra nem volt szükség, erős lélekjelenlétre annál inkább, meg arra, hogy ne vállaljak be túl sokat. Nem kell hősködni, ha a Dacia bírja, hadd előzzön, nekem jó itt a Roman teherautó mögött – nyugtattam magam. Így aztán nem csodálkoztam, amikor az 1900 kilométeres tesztelés végén 7,5 literre jött ki az átlagfogyasztás. Pedig városban 11-12 litert is jelzett a fogyasztásmérő.
Vannak gyenge pontjai az autónak, hármat találtam: a kormány túl nagy, a kormányzás túl indirekt, nem elég közvetlen. A futómű keménységét lehet élvezni, amit kifogásolnék, az a turbómotor vérszegénysége alacsony fordulaton, jobban szeretem a kettős feltöltésű motorokat. A motor és a kipufogó hangjával sem voltam megelégedve, a hátsó szárny és a LED-füzér, a nagy kerekek hiába hirdetik, hogy sportos autóban ülünk, nem halljuk. Nagyon nyomni kell a gázt, hogy életre kelljen.
A kétliteres turbómotor pörgetve nagyon vad, a DSG-váltó is csak sportfokozatban tereli versenypálya-hangulatba a vezetőt. A kellemetlen időjárás miatt nem hajtottam gyorsan, de azért autópálya-tempóval is haladtam, sőt fölötte is. 130 kilométer/órás sebességnél 3000-et, 160-nál 4000-et, 180-nál 4200-at, 200-nál 5000-et forog a főtengely. Előzni könnyű, szépen gyorsul a kocsi, kézzel is válthatunk, de az igazi brutalitását sportfokozatban mutatja meg az autó, ilyenkor megjön a hangja is, miután csak 3000-es fordulatnál kezd följebb váltani. A kickdown funkció érezhető, hatvannal hatosban poroszkálva nyomunk egy padlógázt, a pedál csattanására felüvölt a motor, kettesbe visszavált az automatika, kilő a gép.
bcs
Nagy hóban is könnyedén kapaszkodik az Octavia, néhányszor kikapcsolt ESP-vel indultam, hogy megkönnyítsem a dolgát. A hóval, jéggel telement a kerékjárati dob, így minden bekanyarodás erős hanghatásokkal, félelmetes csikorgással járt. Eleinte féltem, hogy megsérül valamilyen alkatrész. Örültem, hogy nem kell a hólánccal bajlódnom, mert egy papírlap sem fért be a kerék fölé.
A beltér kényelmét jó minőségű és gyorsan létrehozható Bluetooth-kapcsolat tette teljessé, még a szöveges üzenetek megjelenítésére is képes a rendszer. Az sms-ek a műszerfali kijelzőn olvashatók, ha fontosak, egy két mozdulattal a kormányról is a telefonunk memóriájába menthetjük. A telefont távoli SIM-módban használja, így a telefonunk adataihoz nem férünk hozzá, amíg aktív a kapcsolat. A bútorzat visszafogott, csak a sportos ülésekbe varrt RS-jelzés, az alumínium pedálok, a 270-ig skálázott kilométeróra, az egyedi kormány és az indításkor körbeszaladó fehér óramutatók jelzik, mit is tud valójában az autó.
Tesztautónk már 19 ezer kilométert futott, hibát nem találtam az erőltetett teszt során, nem nyikorgott, nem kattogott semmi, minden a helyén volt és minden működött, pedig ahogy láttam a szervizkönyvben, még nem esett át a 15 ezres szervizen. Az hogy cégautónak és családi autónak igen kedvelt, sokban köszönhető annak, hogy öten kényelmesen utazhatnak benne és csomagtartóját sok kombi is megirigyelné.
A környezetvédelmi kényszer és az unió nyomására lépett a VW-csoport, amikor bevezette modelljeiben az 1,6-os turbódízelt. Az Euro 5 normát teljesítő erőforrás immár az Octaviában is elérhető. Cégautónak kiváló választás, ám motorja hangos, vezetése unalmas.
Párizsban mutatta be a Skoda az Octavia szabadidő-változatát, amely tavasszal érkezik a hazai kereskedésekbe. Az Octavia Scout t alaj feletti szabad magassága 40 milliméterrel nagyobb, mint az Octavia Combié, és 16 milliméterrel meghaladja az Octavia Combi 4x4-esét, ezáltal tovább javult a terepjáró készsége, képessé vált a rossz kiépítésű és bakhátas utak gond nélküli legyőzésére is.
Ritka élmény szakadt a magyarok nyakába: szép magyar tájakon tesztelhettük nemzetközi menetpróbán az új Skoda Octavia csúcsmodelljeit, a sportos RS-t és a terepen is hadra fogható Scoutot. Az Octavia RS vezetése már magában is nagyszerű érzés, hát még ha igazi versenypályán kergethetjük a pacikat.
Mit tehet az ember, ha kap egy duplán teletankolt Octaviát? Felkeresi Magyarországot, majd ledöbben, milyen szép is a haza. Megtudtam, milyen fárasztó lassan, biztonságosan és takarékosan közlekedni. 1505,2 kilométert tettünk meg egy új, gázos Octaviával, fogyasztási versenyben.