Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"db83cb87-ba5a-45d0-85a9-b2edfbcb2f16","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Darabszámban is a globális elitbe tartanak.","shortLead":"Darabszámban is a globális elitbe tartanak.","id":"20250509_BYD-globalis-terjeszkedes-Toyota-10-millio-auto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db83cb87-ba5a-45d0-85a9-b2edfbcb2f16.jpg","index":0,"item":"7dcd6410-0c97-4608-b207-bf8cc6481f95","keywords":null,"link":"/cegauto/20250509_BYD-globalis-terjeszkedes-Toyota-10-millio-auto","timestamp":"2025. május. 09. 08:16","title":"Úgy számol a BYD, hogy öt éven belül minden második autójukat Kínán kívül adják el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86b03366-af84-48dc-9d47-abac6372230c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Szerinte a kormánynak „nyilván minden információ a rendelkezésére áll”.","shortLead":"Szerinte a kormánynak „nyilván minden információ a rendelkezésére áll”.","id":"20250509_magyar-peter-ukrajna-magyar-kemek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86b03366-af84-48dc-9d47-abac6372230c.jpg","index":0,"item":"8ae3b635-4f79-4354-84b3-3b9fc44ab24a","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_magyar-peter-ukrajna-magyar-kemek","timestamp":"2025. május. 09. 12:26","title":"Magyar Péter: Orbánnak meg kell szólalnia az Ukrajnában elfogott magyar kémekről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dfe9ab7d-ab06-4e4f-96b1-67736c6f7cb3","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Összesen több tízmilliárd forintot csoportosítottak át.","shortLead":"Összesen több tízmilliárd forintot csoportosítottak át.","id":"20250509_koltsegvetes-modositas-rendelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dfe9ab7d-ab06-4e4f-96b1-67736c6f7cb3.jpg","index":0,"item":"6e6e028a-5f0d-4b32-b277-98e6a7f4be6c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250509_koltsegvetes-modositas-rendelet","timestamp":"2025. május. 09. 08:28","title":"Templomfelújítás, reptérüzemeltetés – ismét belenyúlt a kormány a költségvetésbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c11105cf-ef06-434c-83bc-f2edfb26640a","c_author":"Galicza Dorina ","category":"itthon","description":"Egy évvel ezelőtt több tucat tartalomgyártót hoztak Budapestre, itt a nagy sikerként elkönyvelt út második felvonása. A vendéglista és a program változott, de a luxusszállodák maradtak.","shortLead":"Egy évvel ezelőtt több tucat tartalomgyártót hoztak Budapestre, itt a nagy sikerként elkönyvelt út második felvonása...","id":"20250509_Ujabb-influenszer-trip-Magyar-Turisztikai-Ugynokseg-Gossip-Girl-Ed-Westwick-Haley-Kalil-Budapest-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c11105cf-ef06-434c-83bc-f2edfb26640a.jpg","index":0,"item":"de895300-06f2-4310-b7b7-d63cfc4330af","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_Ujabb-influenszer-trip-Magyar-Turisztikai-Ugynokseg-Gossip-Girl-Ed-Westwick-Haley-Kalil-Budapest-ebx","timestamp":"2025. május. 09. 12:52","title":"Újabb influenszertripet szervezett a Magyar Turisztikai Ügynökség, a Gossip Girl sztárját is elhozták Budapestre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bf74323-39d5-47da-b4eb-e6b5455ba919","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Különleges prototípust mutatott be a Realme: a GT 7 mobil módosított változata töltés, valamint üzemidő terén is egy új szint. De van egy rossz hír is a készülékkel kapcsolatban.","shortLead":"Különleges prototípust mutatott be a Realme: a GT 7 mobil módosított változata töltés, valamint üzemidő terén is egy új...","id":"20250509_realme-gt-7-10000-mah-akkumulator-320-wattos-toltes-okostelefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bf74323-39d5-47da-b4eb-e6b5455ba919.jpg","index":0,"item":"5a767984-bc2f-46a1-8474-bbef9dd3b073","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_realme-gt-7-10000-mah-akkumulator-320-wattos-toltes-okostelefon","timestamp":"2025. május. 09. 15:03","title":"320 wattos töltés, 10 000 mAh-s akkumulátor: szédületes mobilt villantott a Realme","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2fde715-fbea-4eee-b063-0afa8065a651","c_author":"Balogh Csaba","category":"tudomany","description":"Kamera helyett jelenlétszenzor lehet a megoldás a magánéletük védelmét szem előtt tartó felhasználók számára. Kipróbáltuk a Meross készülékét, amely akkor is felismeri, hogy a helyiségben van bent valaki, ha az mozdulatlan. Ezzel pedig biztonságon túl a kényelem is fokozható.","shortLead":"Kamera helyett jelenlétszenzor lehet a megoldás a magánéletük védelmét szem előtt tartó felhasználók számára...","id":"20250509_meross-matter-smart-presence-sensor-ms600-jelenleterzekelo-okosotthon-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2fde715-fbea-4eee-b063-0afa8065a651.jpg","index":0,"item":"1457115b-a04a-4f6f-b327-04707a60bac9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_meross-matter-smart-presence-sensor-ms600-jelenleterzekelo-okosotthon-teszt-velemeny","timestamp":"2025. május. 09. 20:03","title":"Ezt kapcsolhatja be a lakásában, aki kamerát semmiképp nem akar, de tudni szeretné, ha jár bent valaki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd711621-f931-4b6b-b06f-01022eb207ad","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Netflix új szabadalma azt ígéri, hogy a témaválasztáson felül magát az előzetest is az egyes felhasználók igényeihez igazítanák.","shortLead":"A Netflix új szabadalma azt ígéri, hogy a témaválasztáson felül magát az előzetest is az egyes felhasználók igényeihez...","id":"20250510_netflix-szabadalom-felhasznalo-egyedi-elozetes-trailer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd711621-f931-4b6b-b06f-01022eb207ad.jpg","index":0,"item":"bc5c0e92-1dff-4256-91dd-9c7205aaa600","keywords":null,"link":"/tudomany/20250510_netflix-szabadalom-felhasznalo-egyedi-elozetes-trailer","timestamp":"2025. május. 10. 08:03","title":"Újítás a Netflixen: ugyanahhoz a filmhez vagy sorozathoz mindenki más-más előzetest lát majd","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02e7dd84-95e8-4cde-bc11-0d175472d3c5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az új pápa pénteken tartotta meg első vatikáni miséjét, amelyen a hit hiányáról beszélt, és arról, hogy ez ellen sürgősen cselekednie kellene a katolikus egyháznak. ","shortLead":"Az új pápa pénteken tartotta meg első vatikáni miséjét, amelyen a hit hiányáról beszélt, és arról, hogy ez ellen...","id":"20250509_XIV-Leo-papa-vatikan-elso-mise-szent-peter-bazilika-roma-peru-amerika-prevost","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02e7dd84-95e8-4cde-bc11-0d175472d3c5.jpg","index":0,"item":"851fd256-c9d6-4792-86fa-ed9089601a36","keywords":null,"link":"/elet/20250509_XIV-Leo-papa-vatikan-elso-mise-szent-peter-bazilika-roma-peru-amerika-prevost","timestamp":"2025. május. 09. 18:59","title":"„Világítótorony a sötét éjszakákban” – mondta az egyházról XIV. Leó pápa első miséjén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem éppen Bálint-napi ajándék, de én ezt kaptam a sorstól és a BMW-től. Vezethettem az X5 M-et: 555 lóerő teljesítmény, 680 newtonméter maximális nyomaték, 4,7 másodperces gyorsulás, 275 kilométer/órás végsebesség. Egy sportkocsi durva adatai ezek, csakhogy az X5 terepjáró.
Még most is remegek, pedig azóta lenyomtam 600 kilométert egy 525d-vel. Egyszerűen indult a nap, alvás nélküli, átforgolódott éjszaka után – nem lehetett a szobában kikapcsolni a klímát, ami észveszejtően zúgott. Kihagytam volna a szállodai reggelit, de aztán mégis lementem a többiekhez, ha már lent voltam, magamba tömtem néhány apró zsömlét szalonnakrémmel. A sajtótájékoztató rendben lezajlott, figyeltem, amennyire tudtam, kevés olyan infót hallottam az új négyhengeres BMW turbómotorról, amit már a sajtóutat megelőzően ne tudtam volna. A napi program ismertetésénél az X-modellekért felelős kommunikátor közölte, hogy van egy meglepetés, az X1 xDrive28i modellek mellett vezethetünk X5 xDrive50i-t, X6 xDrive35i-t, X3 xDrive35i-t és az X5 M modellt is. Mindenki felhördült, de láttam az arcokon, hogy nem fogták fel, amit a saját fülükkel hallottak. Összepakoltunk, és sorba álltunk az kulcsokért. Én hagytam lehetőséget másoknak, nem gyúródtam, ám előttem senki sem kérte el a vágy titokzatos kulcsát. Nem zavartattam magam, határozottam rámutattam, mire a béemwés ember elmosolyodott, úgy, ahogy séf teszi, amikor a ház ajánlatát választjuk. Reggel 9 óra 30 perc volt, nem ittam semmit, de megrészegülten támolyogtam ki a parkolóba. Égette a kezemet a kulcs, úgy baktattam a kollégák között, mint egy győztes hadvezér.
bcs
Nem volt nehéz kiszúrni, hatalmas légbeömlői elárulták, hogy a két batár közül melyik az 555 lóerős. Amikor dupla-dupla kipufogóiból felüvöltött a battle metal, támaszkodnom kellett, nehogy elájuljak a gyönyörtől.
A szirupos bevezető nem öncélú, csak húzom az időt, próbálom magamban tartani az élményt, amely lehet, hogy egyszeri, soha meg nem ismételhető. Beülni a legerősebb X5-ösbe, beállítani a kormányt, a tükröket, a navigációt – eddig nincs különbség. A motorhang félelmetes, pedig az 50i sem semmi. Az is 407 lovas. Az első méterek már a csúcsra juttatnak, minden további kilométer ajándék az élettől. A vasparipa úgy indul meg, ahogy autó nem, csak egy rakéta, a Pegazus, vagy valami mesebeli lény, talán az unikornis, amikor felrepül. Gázfröccsre a levegő is belém szorul, félő, hogy a gyomrom az agyammal helyet cserél. Morajlására remegnek az ablakok, a csecsemők abbahagyják a sírást, a kecskék nem rágják a fakérget, és én abban reménykedek, hogy fenntartható, elnyújtható, bekebelezhető ez az érzés. Az első kilométerek során az ész még észnél van, a tízedik után már az ösztönök uralkodnak felettem. Bekapcsolom a sportfokozatot az automatikus váltón és kifordítom a világot az egyensúlyából. Tele gázzal küldöm az állatot. Üvölt, remeg az aszfalt, félelem tombol a járókelők szemében. Bár utolsóként indultam el, mindenkit leelőzök. Nincs az a forgalmi szituáció, amelynek ne előzés lenne a vége, a szabályok ebben az autóban kissé elpuhulnak. A táj összefolyik, már nem emlékszem hány hídján keltünk át a Szávának, de a morgás még mindig a fülemben van. Földrengésként rögzült belém. 10 óra 30 perckor aztán vége az eddigi életemnek. Odaadom másnak az autót, benne ülök, de már nem érdekel. Varázsa emlékeimben él tovább, a valóság szertefoszlik. Autópályán suhanunk 230-cal, na és - ez is csak egy autó. Megállunk, átülünk egy másik BMW-be, aztán egy újabba, aztán az 5-össel hazavezetek. De bennem még mindig a V8-as turbó zakatol, én már sohasem leszek olyan, mint voltam ma reggel.
bcs
[[ Oldaltörés (Izomautó izomagyúaknak) ]]
Első alkalommal készített szabadidős, összkerékhajtású terepjáróból sportos M modellt a BMW. Az X5 és X6 legerősebb kiviteleit nyolchengeres turbómotor hajtja 555 lóerős teljesítménnyel. Az azonos műszaki alapokra épülő X5 M és X6 M meghajtását a két típushoz eddig is elérhető 4,4 literes V8-as turbómotorra bízták, az M kivitel azonban jóval csípősebb. 680 Nm maximális nyomatéka 1500 és 5650-es fordulatszám között elérhető, ezzel az erővel tankot is lehet vontatni. Az X5 M hatfokozatú automata sebességváltóval rendelhető. A leültetett autó összkerékhajtása nem csak az első és hátsó kerekek között, hanem a két hátsó kerék között is dinamikusan osztja el a hajtást. Kiemelkedő képességei külső megjelenésében is határozottan kifejeződik. 20 hüvelykes felnijei egyediek, atlétikus idomai egy cél szolgálnak: minél több levegőt juttatni az égéstérbe.
Álló helyzetből 4,7 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás sebességet, az esztelen száguldásnak az elektronika 250 kilométer/óránál szab határt. A bátrabbak némi felár ellenében akár 275 kilométer/órával is repülhetnek.
bcs
Az M TwinPower Turbo a világ első olyan erőforrása, amely a két hengersort közösen kiszolgáló kipufogó-leömlővel, illetve a Twin Scroll rendszerű ikerturbó-feltöltővel készül. A két turbófeltöltő a katalizátorokkal együtt a hengersorok közötti V-térben helyezkedik el. A szívó és kipufogó csatornák e konstrukciós elvből adódó elrendezése mérsékelt hosszúságot és nagyobb keresztmetszeteket tesz lehetővé, jelentősen mérsékelve a kipufogóoldal nyomásveszteségeit.
A rendszer maximális töltőnyomása 1,5 bar. Megnövekedett teljesítményéhez illeszkedve, a V8-as aggregát kifejezetten e modellek számára továbbfejlesztett hűtőrendszerrel rendelkezik.
Az M TwinPower Turbo hatalmas ereje mellett a gazdaságosság jegyében is felvonultatja a csúcstechnikát, bár a 14 literes gyári fogyasztást a teszt során meg sem közelítettük, igaz a kezdeti 27 literes fogyasztás a próba végére 22 literre mérséklődött. A második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel együtt a BMW X5 M az efficient dynamics fejlesztési koncepció számos gazdaságossági megoldását is tartalmazza. A fékenergia-visszanyerés rendszerén túl ezek között szerepel az elektromos üzemanyag-szivattyú szállításának igény szerinti szabályzása és a légkondicionáló hajtásról leválasztható kompresszora, akárcsak a karosszéria elektronikus billenésstabilizálásának térfogatáram-szabályzású, így szintén a pillanatnyi szükséglet szerint működő hidraulikaolaj-ellátása is.
A BMW M modellben első ízben alkalmazott hatfokozatú automata sebességváltó közvetlen és gyors váltásokkal, direkt motorkapcsolattal és magas fokú kényelemmel járul hozzá a BMW X5 M nagy teljesítményű karakteréhez. Az új M sportautomata váltómű a középkonzolon elektronikus váltókarral egészül ki, s a normál D-üzemmód mellett még sportosabb kapcsolási karakterisztikával az S- illetve az M mód is a pilóta rendelkezésére áll.
A kézi fokozatválasztásra a kormánykerék M-stílusú alumínium kapcsolóbillentyűi segítségével nyílik lehetőség. A manuális üzemmódot jóval rövidebb fokozatváltási idők jellemzik, amit a forgatónyomatéki csúcsai mérséklésének újszerű megoldása, a hengerek igény szerinti egyenkénti lekapcsolása tesz lehetővé. Az M üzemmódban a szabályzás a jármű dinamikus vezetés mellett is kedvezőbb uralhatósága érdekében egészen a maximális fordulatszámértékig az éppen bekapcsolt fokozatot tartja, így itt nem kerülhet sor kényszerű felkapcsolásokra. M módban aktiválható a startautomatika. A szintén speciális M kivitelű, felületén bordákkal ellátott alumínium olajteknő még extrém sportos közlekedés mellett is mindenkor optimális hűtést biztosít a kenőolaj számára.
A kifejezetten a BMW X5 M és a BMW X6 M számára kifejlesztett, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul integral-IV többlengőkaros felfüggesztéseket tartalmazó futómű-konstrukciót merevebb első keresztkar-bekötéseivel és a hosszirányú karok hidroágyazásaival, valamint a hátsó segédváz szilárd felfüggesztéseivel az M-modellekre jellemző elasztokinematikai karakterisztika jellemzi. Mindkét modell már szériafelszereltségében szintszabályzással kiegészített hátsó légrugózással, illetve elektronikus szabályzású lengéscsillapítókkal (EDC) működő adaptive drive rendszerrel, illetve a karosszéria aktív billenésstabilizálási funkciójával készül. 10 milliméterrel mélyebbre süllyesztették a karosszériát, valamint merevebbek a rugók, átdolgozták a kiegészítő rugókat, háromutas támaszelemeket alkalmaztak.
Kormányberendezése a sebesség függvényében szabályozza a rásegítés mértékét. Ezzel éppúgy biztosítja a csekély kormányzási erőkifejtés jellemezte, kényelmes parkolást, mint a magas sebességtartományokban is jellemző pontos visszajelzéseket és rendkívül precíz irányíthatósági adottságokat. Az elöl 275/40 R 20, hátul 315/35 R 20 méretű gumiabroncsok választása szintén a jellemzően a hátsókerékhajtásra összpontosító karakter eredménye. E menetdinamikai szempontból ideális gumiabroncsméret-konfiguráció segíti a hátsó kerekek extrém magas vonóerejének hatékony átadását, mint a pontosan adagolható kormányzási utasításokat.
A legnagyobb BMW jó társ, megbízható, kényelmes, erős és drága. A legizmosabb bajor dízelmotorral teszteltük, 306 lóerő és 600 Nm fölött rendelkeztük. Akkora erő ez, hogyha két X5-öst összekötnénk, és ellenkező irányba hajtanánk, megindulnának a tektonikus lemezek és megnyílna köztük a föld.
Az amerikai Spartanburgban (Dél-Karolinában), 2008 márciusában gyártott BMW X5-be hibás stabilizátort szereltek be. A visszahívás csak néhány modellt érint.
A legnagyobb BMW visszatér, felújított változata 20 centivel nagyobb, mint elődje és két utassal többet szállíthat. Az autó alapkoncepciója nem változott, a nagy bömös továbbra is városi luxusterepjáró, minden ízében sportos és vad, ám kemény terepre továbbra sem ajánlatos vele bemerészkedni.