Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7364d801-c323-46f4-a62a-a21808f59b2c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trump 10%-os vámot helyezett kilátásba, ami háromszoros növekedést vetít előre. Így Orbán gyorsan szembesülhet azzal, hogy kicsiny és nyílt gazdasága számára sokat nem számít a személyes kapcsolat, ha kereskedelmi háború robban ki az USA-val.","shortLead":"Trump 10%-os vámot helyezett kilátásba, ami háromszoros növekedést vetít előre. Így Orbán gyorsan szembesülhet azzal...","id":"20250205_trump-orban-amerikai-szankciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7364d801-c323-46f4-a62a-a21808f59b2c.jpg","index":0,"item":"5a027766-8bea-4f61-a871-cd4e87a90816","keywords":null,"link":"/360/20250205_trump-orban-amerikai-szankciok","timestamp":"2025. február. 05. 07:30","title":"Trump ide vagy oda, Orbán imádkozhat a gazdaságért, ha jönnek az amerikai szankciók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b33f10f6-5647-483d-829f-d66e16e3210a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A magyar családok egyre bátrabban és egyre többet költenek, csak ezt decemberben épp más országokban tették meg, emiatt 55 milliárd forint hiányzik a decemberi forgalomból.","shortLead":"A magyar családok egyre bátrabban és egyre többet költenek, csak ezt decemberben épp más országokban tették meg, emiatt...","id":"20250206_ngm-kozeposztaly-kiskereskedelem-csokkenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b33f10f6-5647-483d-829f-d66e16e3210a.jpg","index":0,"item":"f5b04fdc-dd0f-42ea-a420-9c2bf1c2054b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250206_ngm-kozeposztaly-kiskereskedelem-csokkenes","timestamp":"2025. február. 06. 09:22","title":"Az NGM szerint decemberben nem keveset költött, csak külföldön volt a középosztály","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e77cec8-4e65-4b78-8fd7-c5914fcc8789","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színész a Saturn-díjátadón mondott köszönőbeszédében figyelmeztetett a mesterséges intelligencia filmipari felhasználásának veszélyeire, valamint David Lynchről is megemlékezett.","shortLead":"A színész a Saturn-díjátadón mondott köszönőbeszédében figyelmeztetett a mesterséges intelligencia filmipari...","id":"20250205_Nicolas-Cage-Nem-hagyhatjuk-hogy-robotok-almodjanak-helyettunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e77cec8-4e65-4b78-8fd7-c5914fcc8789.jpg","index":0,"item":"9b69d147-8a93-4fb6-8a72-502e5b65e0ff","keywords":null,"link":"/elet/20250205_Nicolas-Cage-Nem-hagyhatjuk-hogy-robotok-almodjanak-helyettunk","timestamp":"2025. február. 05. 16:00","title":"Nicolas Cage: Nem hagyhatjuk, hogy robotok álmodjanak helyettünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6daad53a-a324-4f6e-a395-db4c01c0b7b4","c_author":"HVG","category":"360","description":"Újabb vállalatot indított el az a magántőkealap, amely néhány nappal az állam és az arab befektető közötti szerződés megkötése előtt került birtokon belülre a Rákosrendező környéki 85 hektáron.","shortLead":"Újabb vállalatot indított el az a magántőkealap, amely néhány nappal az állam és az arab befektető közötti szerződés...","id":"20250205_Mini-Dubaj-Newfield-Invest-Progressus-Magantokealap-Grand-Budapest-Garancsi-Istvan-Habony-Arpad-Halko-Gabriella","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6daad53a-a324-4f6e-a395-db4c01c0b7b4.jpg","index":0,"item":"dae18216-8f2b-449b-aa09-dfb49a084354","keywords":null,"link":"/360/20250205_Mini-Dubaj-Newfield-Invest-Progressus-Magantokealap-Grand-Budapest-Garancsi-Istvan-Habony-Arpad-Halko-Gabriella","timestamp":"2025. február. 05. 16:50","title":"Újabb céggel támadnak Mini-Dubaj haszonlesői","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17495fe1-b0b1-4f47-8281-197dc30c45bd","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Rickard Andersson büntetlen előéletű volt és legálisan tartott lőfegyvert.","shortLead":"Rickard Andersson büntetlen előéletű volt és legálisan tartott lőfegyvert.","id":"20250205_orebroi-lovoldozes-elkoveto-rickard-andersson","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17495fe1-b0b1-4f47-8281-197dc30c45bd.jpg","index":0,"item":"3c2ce9c8-c83b-47c7-9b10-9cb87290d931","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_orebroi-lovoldozes-elkoveto-rickard-andersson","timestamp":"2025. február. 05. 18:35","title":"A svéd sajtó megnevezte az örebrói lövöldözés elkövetőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab8462e5-e55e-4c24-8992-2d6b6f4c4e4e","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Nem csak az Orbán-varázs tört meg, a Fidesznek a közéletet tematizáló képessége is megkopott a kegyelmi botrány óta. Míg korábban úgy érezhették a kormánypártiak, hogy az igazság, az erő és a siker oldalán állnak, mára inkább ciki lett fideszesnek lenni. ","shortLead":"Nem csak az Orbán-varázs tört meg, a Fidesznek a közéletet tematizáló képessége is megkopott a kegyelmi botrány óta...","id":"20250205_hvg-mamutok-es-kisnyulak-fidesz-orban-tisza-magyar-peter-kegyelmi-botrany-evfordulo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab8462e5-e55e-4c24-8992-2d6b6f4c4e4e.jpg","index":0,"item":"17f9353e-73a0-4c47-8b19-5752fd19149a","keywords":null,"link":"/360/20250205_hvg-mamutok-es-kisnyulak-fidesz-orban-tisza-magyar-peter-kegyelmi-botrany-evfordulo","timestamp":"2025. február. 05. 06:30","title":"Egy éve állt le a gőzhenger: ma már többnyire Magyar Péter után fut a Fidesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a44bfb1-5d04-4970-af00-417b55ae120e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a patinás japán járgány egészen a 80-as évek elejére tekeri vissza az idő kerekét.","shortLead":"Ez a patinás japán járgány egészen a 80-as évek elejére tekeri vissza az idő kerekét.","id":"20250205_alig-255-kilometerrel-var-uj-gazdara-ez-a-42-eves-mazda-626","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a44bfb1-5d04-4970-af00-417b55ae120e.jpg","index":0,"item":"c6efb608-c72e-4694-ab3d-6e5691e0e500","keywords":null,"link":"/cegauto/20250205_alig-255-kilometerrel-var-uj-gazdara-ez-a-42-eves-mazda-626","timestamp":"2025. február. 05. 07:21","title":"Alig 255 kilométerrel vár új gazdára ez a 42 éves Mazda 626","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"372098ba-3f28-4f5d-b70d-c1a81ef16c39","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A roncsok keresését folytatják a hatóságok.","shortLead":"A roncsok keresését folytatják a hatóságok.","id":"20250205_washington-usa-legikatasztrofa-repulo-helikopter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/372098ba-3f28-4f5d-b70d-c1a81ef16c39.jpg","index":0,"item":"cd9e9de0-e312-409f-9bb1-2a134eaefd5f","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_washington-usa-legikatasztrofa-repulo-helikopter","timestamp":"2025. február. 05. 07:15","title":"Megtalálták a múlt heti washingtoni légi katasztrófa valamennyi áldozatának holttestét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mi újat tudnak mondani egy suzukis „évértékelő” sajtótájékoztatón? A menedzsment derekasan helytállt, de sok nóvummal nem tudott szolgálni: a lózungok helyett asztal melletti beszélgetésfoszlányokból igyekeztünk feltérképezni az esztergomi gyár 2011-es esélyeit, majd Hiszasi Takeucsit is vallatóra fogtuk.
Ha asztrológusok volnánk, azt mondanánk, Magyarország lassan kilépett a Suzuki csillagképéből, és a Föld kiszámíthatatlan precessziós mozgásától függ, hogy visszatér-e még oda. Nagyjából ennyit lehetett kideríteni a Kogart étteremben megrendezett elegáns gasztroeseménnyel egybekötött Suzuki-sajtótájékoztatón. A vezetők nagyon kitettek magukért és bravúros kommunikációs fordulatokkal magyarázták a bizonyítványukat. Jó, ezt azért nem volt olyan nehéz, mert globálisan nem teljesített olyan rosszul a Suzuki: tavalyi 22,9 milliárd eurós forgalma hét százalékos bővülést jelent, világszerte 2,6 millió autót és közel 3 millió motort értékesített. A japán piacon pedig úgy happolták el a Nissan elől a harmadik helyet, hogy mindössze 20 ezer autóval maradtak le a második Honda mögött. Utóbbi 645 ezer, míg a Suzuki 625 ezer gépjárművet értékesített – persze mindkét cég jóval elmarad a több, mint egymillió kocsival magasan vezető Toyota mögött.
Fő az optimizmus Kevésbé muzsikált jól Európában a Suzuki. Az öreg kontinensen alig 243 ezer kocsi talált gazdára, ami mindössze 1,4 százalékos piaci részesedést jelent. A legtöbb kocsi, szám szerint 18 ezer, Németországban fogyott. Jóllehet Magyarországon 170 031 autót gyártottak le, abból mindössze 2600 darabot sikerült itthon eladni. A japán cég mégis optimista: az ő olvasatukban már az is siker, hogy a 2009-es 180 ezer legyártott gépkocsihoz képest csak 10 ezerrel esett vissza az esztergomi gyár termelése.
Túl sok optimizmusra a tekintetben nincs ok, hogy korábban 13 éven át a Suzukikból fogyott a legtöbb Magyarországban, ma pedig be kell érniük a 7. hellyel. Ezt azzal is indokolják, hogy a válság miatt új autókat többnyire cégek vesznek, márpedig a Suzuki eddig nem igazán tudott betörni a flottapiacra. Amint az néhány asztal mellett elkapott beszélgetésfoszlányból kiderült, néhány éve a rendőrség majdnem lecserélte a Lada Nivákat négykerék-meghajtású SX4-esekre, de végül nem jutott pénz a drága beruházásra.
Esztergomi milliomos Idén két dologgal vigasztalódhatnak a magyarországi Suzuki-hívek: egyrészt április 24-én ünnepli 20. évfordulóját a Magyar Suzuki Rt., másrészt, ha minden a tervek szerint halad, nyáron fog a kétmilliomodik Magyarországon gyártott Suzuki legurulni az esztergomi gyártósorról. Ezek inkább kézzelfogható örömforrások, mint azok az internetes kommentek, amiket Hiszasi Takeucsi úr olvasott fel. Bizonyos „vidor” hozzászóló szerint Swiftje „brutális kocsi”, amivel rendszeresen „lesurrannak Csíksomlyóra”, ráadásul négyen. A hozzászóló szerint kocsija „elnyűhetetlen, hólánc nélkül is felvisz a havas hegyekbe”. Egy másik bátor kommentelő pedig Suzukijával bármikor kiállna bárkivel a kategóriájában egy gyorsulási versenyre, míg más rendszeresen előzi és alázza 120 lovas SX4-esével a BMW-ket.
A fenti hozzászólásokat inkább nem kommentálnánk, tény viszont, hogy a megújult, és elképesztően jó minőségű Swift nem fogy úgy, mint ahogyan azt talán sokan remélték - idén januárban kereken kilencet (az MGE adatai szerint nyolc 1,2 literest és egy 1,3 literest) adtak el Magyarországon. Igaz, ez már nem olyan olcsó népautó, mint elődei voltak, s mint tudjuk, a magyar közönség igencsak árérzékeny. Az sem segíti a japánokat Európában, hogy a franciák és a németek így-úgy, innovációra, munkahelyteremtésre eurómilliókkal támogatják saját autógyártóikat, miáltal nem ritkán nevetségesen olcsón, és feltehetően a valós előállítási ár alatt lehet néhány modellhez hozzájutni. Arról már nem is szólva, hogy a jen erősödése miatt a Suzukik árának 15-20 százalékát kitevő motor-váltó blokkot egyre borsosabb áron tudja csak beszerezni a Magyar Suzuki Rt. A gondokat tovább növelheti, hogy néhány éve, éppen a válság beköszöntére készült el a gyárbővítés, ám hiába az extra, összesen évi 300 ezer autó összeszerelését lehetővé tevő kapacitás, ha nem lehet, csak félgőzzel termelni. Néhány Suzukis vezetőt pedig kifejezetten bosszant, hogy míg a konkurens magyarországi autógyártók termékeit már eddig is preferálta az állami szektor, addig Suzukiból arányait tekintve sokkal kevesebbet vásároltak a közigazgatásban dolgozók számára.
Az eddigi legjobb Swift, és az egyik legkomolyabb Suzuki. Hét nap után erre a következtetésre jutottunk. A japán márka a gyermekbetegségeket kinőtte, és felnőtt a modern autók követelményeihez.
Három és fél éves kislányom percekig állt és elkerekedett szemmel bámulta az Altót. Majd kijelentette, szerinte ez a világ legszebb autója. Majd beültünk és elhallgatott. Az elkényeztetett kölyök ugyanis kicsit kevesellte bent a helyet.
Ez már majdnem Amerika. Megtörölhetjük gyöngyöző homlokunkat és izzadt tenyerünket: Magyarországon is kapható az első olyan Suzuki, amit direkt az amerikai piacra, az ottani igények maximális figyelembevételével gyártottak. És ott sem tudtak eladni. Vajon ki tudjuk-e deríteni, miért?