Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c813742e-ec81-4013-897c-f0929ed6b6ca","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az alkoholfüggőségével küzdő színész négy nehéz éven van túl. ","shortLead":"Az alkoholfüggőségével küzdő színész négy nehéz éven van túl. ","id":"20250120_Molnar-Gusztav-rehab-kezeles-munka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c813742e-ec81-4013-897c-f0929ed6b6ca.jpg","index":0,"item":"b370a78c-3c6f-41f7-a1f8-0b85f98b0f45","keywords":null,"link":"/elet/20250120_Molnar-Gusztav-rehab-kezeles-munka","timestamp":"2025. január. 20. 11:05","title":"Molnár Gusztáv: Négy színházi bemutatóm lesz az évadban, márciustól színészmesterséget oktatok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e5b11e90-eb4b-49da-be41-75cfaa1c8de3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Nem akar politikai oldalhoz sorolni, komoly kritikával kezeli a teljes politikai elitet, és kikéri magának, ha valaki megkérdőjelezi a magyarságát az egyetnemértés miatt – erről posztolt a Csurran, cseppen zajos visszhangja után. ","shortLead":"Nem akar politikai oldalhoz sorolni, komoly kritikával kezeli a teljes politikai elitet, és kikéri magának, ha valaki...","id":"20250120_Majka-Csurran-cseppen-reakcio-Facebook-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5b11e90-eb4b-49da-be41-75cfaa1c8de3.jpg","index":0,"item":"e52855d5-8b24-4d70-96ec-462ce6e9e236","keywords":null,"link":"/elet/20250120_Majka-Csurran-cseppen-reakcio-Facebook-ebx","timestamp":"2025. január. 20. 15:35","title":"Majka az új daláról: Nem kívánok politikai oldalakhoz sorolni, elsősorban a szórakoztatásra született","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6420dd75-ea5d-41c6-89ca-8f520e9170f1","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A régi-új elnök a beiktatása után rögtön aláírt egy sor intézkedést.","shortLead":"A régi-új elnök a beiktatása után rögtön aláírt egy sor intézkedést.","id":"20250121_donald-trump-kegyelem-rendelet-capitoliumi-zavargasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6420dd75-ea5d-41c6-89ca-8f520e9170f1.jpg","index":0,"item":"5c821445-fc0a-4387-9225-fadc588122ab","keywords":null,"link":"/vilag/20250121_donald-trump-kegyelem-rendelet-capitoliumi-zavargasok","timestamp":"2025. január. 21. 05:38","title":"Kilépett a WHO-ból és a párizsi klímaegyezményből, de a capitoliumi zavargások 1600 résztvevőjének is kegyelmet adott Trump - íme, az első intézkedései","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13d8d385-82ba-403e-bf26-97d41dee9a56","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az elkövető és védője pedig felmentés érdekében fellebbezett.","shortLead":"Az elkövető és védője pedig felmentés érdekében fellebbezett.","id":"20250120_Sulyosbitas-fellebbezes-ugyeszseg-sajat-lanyat-molesztalo-ferfi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13d8d385-82ba-403e-bf26-97d41dee9a56.jpg","index":0,"item":"f6db9186-1d09-4531-9aff-a472b19cd951","keywords":null,"link":"/itthon/20250120_Sulyosbitas-fellebbezes-ugyeszseg-sajat-lanyat-molesztalo-ferfi","timestamp":"2025. január. 20. 09:50","title":"Súlyosbításért fellebbezett az ügyészség a saját lányát molesztáló férfi ügyében, akit 14 évre ítéltek el első fokon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a3a9ec7-9f37-4ce2-b700-1c4ca943ebbd","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Két projektet is támogattak, derült ki az agrárminiszter egy írásbeli kérdésre adott válaszából.","shortLead":"Két projektet is támogattak, derült ki az agrárminiszter egy írásbeli kérdésre adott válaszából.","id":"20250121_rovarfeherje-gyartas-allami-tamogatasa-mezogazdasag-nagy-istvan-takarmanygyartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a3a9ec7-9f37-4ce2-b700-1c4ca943ebbd.jpg","index":0,"item":"34f85d86-fa06-4449-8e4d-18a89004cd44","keywords":null,"link":"/kkv/20250121_rovarfeherje-gyartas-allami-tamogatasa-mezogazdasag-nagy-istvan-takarmanygyartas","timestamp":"2025. január. 21. 09:27","title":"Majd 1,7 milliárd forinttal tolta meg a kormány a rovarfehérje-gyártást, még úgy is, hogy „a magyarok elsöprő többsége nem kér a rovarfehérjét tartalmazó élelmiszerekből”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12e7449e-38ef-495f-8f09-2bcc1c285079","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kormány szerint minden rendben van, és különben is, DK és Tisza Párt.","shortLead":"A kormány szerint minden rendben van, és különben is, DK és Tisza Párt.","id":"20250120_Magyar-orvosi-kamara-MOK-Belugyminiszterium-betegek-ellatasa-finanszirozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12e7449e-38ef-495f-8f09-2bcc1c285079.jpg","index":0,"item":"676c549b-4e97-4925-80f3-565aa81896e5","keywords":null,"link":"/itthon/20250120_Magyar-orvosi-kamara-MOK-Belugyminiszterium-betegek-ellatasa-finanszirozas","timestamp":"2025. január. 20. 14:06","title":"Az orvosi kamara és a belügy napok óta azon vitatkozik, el tudják-e látni időben a betegeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67b317f5-a437-46a5-8a75-e84d525a7b28","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Politikai elemzők reagáltak a toplistákat vezető Csurran, cseppen című számra. ","shortLead":"Politikai elemzők reagáltak a toplistákat vezető Csurran, cseppen című számra. ","id":"20250121_Politikai-elemzok-szolaltak-meg-Majka-uj-szama-kapcsan-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67b317f5-a437-46a5-8a75-e84d525a7b28.jpg","index":0,"item":"5565870c-e9dc-43e7-a93b-6dd8c0c36230","keywords":null,"link":"/elet/20250121_Politikai-elemzok-szolaltak-meg-Majka-uj-szama-kapcsan-ebx","timestamp":"2025. január. 21. 13:10","title":"Pusztító lehet, van okuk aggódni – politológusok arról, hogy milyen hatása lehet Majka új dalának a Fideszre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"790b508a-ed9a-4825-9ebd-bbfa17d8b87b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A szentendrei HÉV vonalon, a Vasút sor melletti szakasznál történt az eset.","shortLead":"A szentendrei HÉV vonalon, a Vasút sor melletti szakasznál történt az eset.","id":"20250119_A-HEV-elgazolt-egy-embert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/790b508a-ed9a-4825-9ebd-bbfa17d8b87b.jpg","index":0,"item":"6cfe909e-8844-48ec-a91f-9ea48e9d8cd3","keywords":null,"link":"/itthon/20250119_A-HEV-elgazolt-egy-embert","timestamp":"2025. január. 19. 15:49","title":"A HÉV elgázolt egy embert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Letisztult vonalaival a márka legfrissebb stílusjegyeit viseli a Peugeot 308.
Letisztult vonalaival a márka legfrissebb stílusjegyeit viseli a Peugeot 308. A háromféle kivitel (ötajtós, CC és SW) modern és elegáns, a kötelező divatot követve már LED-es nappali fényt is kapott (a második felszereltségi szinttől). A kombi is jobban néz ki a korábbi kissé suta változatnál, a CC elég szexi, hogy a Riviérán mutatkozzunk vele, a GTI pedig egyenesen vadállat külsőt kapott. A xenonlámpák házát sötétítették, 18-as könnyűfém felnijei feketék, és a dupla kipufogó diszkréten szórja bele a világba a 200 lóerős mivoltából fakadó káros anyagait.
Peugeot 308 bemutató - fotók
bcs
Meg is bocsátjuk neki az öblös étvágyát, mert a sorban ott virítanak a mikrohibridek, amelyeket ezúttal kézi váltóval is lehet választani. Egyik tesztautónk egy kézi váltós kombi volt e-HDi motorral. 112 lóereje bősegesnek bizonyult, a robotváltó bólogatását elfelejthetjük, és gyűjtögethetjük a fogyasztásmentes perceket a dugóban.
A mikrohibrid 308-as 20 kilométer/órás sebesség alatt (robotizált váltóval 8 kilométer/óra alatt) felengedett kuplunggal, üres fokozatban lekapcsolja a motort, így városi forgalomban jelentős üzemanyag-megtakarítást érhetünk el vele. Országúton, autópályán nincs értelme, aki sokat használja városban, csak az fogja értékelni. A stop-start rendszer 400 ms alatt, vibrációmentesen dolgozik, a vezető a meglepő csendről és a műszerfalon felvillanó kéken világító eco feliratról vesz tudomást a működéséről. A mikrohibrid dízel meglepően halk, kifinomultan dolgozik, bővelkedik nyomatékban. A hatfokozatú váltó kifejezetten pontos, a robotizált megoldás kompromisszumokat igényel.
Peugeot 308 bemutató - fotók
bcs
A Peugeot 308 futóműve kitűnően csillapít, szervokormányának rásegítése visszafogott, parkoláskor erőt igényel a manőverezés, a kormány túl nagy, a dízellel nen lehet sportosan kanyarodni – a kanyargyilkos GTi-t nem volt módunk kipróbálni, a magyar piac nem túl kedvező az autós újságíróknak. Információnk szerint a 200 lovas változatot nem is forgalmazzák Magyarországon.
A mikro-hibrid technika mellett a következők járulnak hozzá a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez: autónként átlagosan 25 kilós súlycsökkentés, 16 hüvelykes gumik, nagyon csekély gördülési ellenállással, optimalizálták a legújabb motornemzedéket (VTi, THP, HDi Euro 5), 0,28-as alaktényező, vezérelt olajszivattyú az 1,6 literes HDi motorban, optimalizált generátorvezérlés egyes motorokon, elektromos szervokormány.
Peugeot 308 bemutató - fotók
bcs
2011 nyarától 98 gramm/kilométeresre javul a most 104 gramm/kilométer (robotváltóval) szén-dioxid kibocsátás. A teszt során nem sikerült levinni a fogyasztást, a kombival 6,7 literes átlagot értünk el a provance-i lankákon. Kipróbáltuk a 163 lovas automatikus váltóval szerelt izmos dízelt is, amely játszi könnyedséggel repítette az autót, igaz, lazán lenyelt 8,7 liter gázolajat száz kilométerenként.
A motorkínálat négyféle benzinmotorból (98-200 LE, az utóbbi az exkluzív GTi változaté) és a négyféle dízelből (92-163 LE) álló hajtómű-választékot. Az alapkivitel ötajtós 92 lovas 1,6 literes Hdi motorral 110 gramm/kilométerrel szennyezi a levegőt.
[[ Oldaltörés (Dizájn és technika) ]]
Az új 308 designja finoman testesíti meg a Peugeot márka aktuális stílusjegyeit. Miközben a méretek változatlanok maradtak, az új vonalak a lehető legszorosabban követik az autó szerkezeti egységeit, kiemelve atlétikus karakterét, az orrkiképzésnek a lebegő hűtőmaszk ad friss megjelenést. A feketére fényezett műanyag védőelemek vékonyabbak lettek, így határozottabban dominál a fém. Ugyanez érvényes a kisebb méretű, osztatlan légbeömlőre is. Selyemfényű króm csillog az új hűtőmaszkon, míg a vízszintes díszlécek feketék vagy krómozottak lehetnek, a karosszéria jellegének (limuzin, CC vagy SW) megfelelően.
Peugeot 308 bemutató - fotók
bcs
Az autót szélesnek és az útba gyökerezettnek mutató első köténybe kétfunkciós (nappali menetfény és helyzetjelző), bumeráng-alakú lámpákat süllyesztettek, amelyek a változattól függően elérhetők. A különböző intenzitású fénydiódák, és a fényvonal éjjel-nappal felismerhetővé teszi az új 308-at. A géptető V-alakú orrészét úgy tervezték át, hogy a lehető legszorosabban illeszkedjék az autó szerkezeti elemeire. Az új, kettős anyagú márkaembléma oroszlánja büszkén feszít a géptető elején, krómkeretes feketére fényezett alapon. Az első köténynél kezdődő alsó oldalvonal a hátsó lökhárítóig tart. A limuzin körülölelő köténye a robusztusság és a jó minőség hatását adja, sportosságról pedig a spoiler mellett két betét gondoskodik, amelyek felszereltségtől függően krómozottak is lehetnek. Az SW masszív alsó részét és hátsó lámpáit úgy tervezték meg, hogy széles legyen a csomagtartó nyílása. A tágas helyre a bepakolást alacsony küszöb segíti. Erőteljes a CC hátulja is, amelynek vízszintes tagolása megmutatja a jármű szélességét. Ehhez járul a csomagtér-fedél domborulata a spoiler alatt, a krómozott rendszámtábla-keret és az alsó diffúzor. A sárvédőkre ráforduló, rubinszínű fénydiódás lámpák fényfüggönyként szélesítik a sziluettet, sajátos és látványos megjelenést adva a 308 CC-nek.
A beltér stílusos, kellemes, a kapcsolók elérhető távolságban vannak, a vezetőt jól kiszolgálja a technika. A nagy dízelben JBL zenecucc kényeztetett. A mikrohibrid bőr-szövet ülései jobban tartottak, mint a Féline felszereltségű teljesen bőr székei. A GTi változat sportüléseit vörös díszöltéssel varrják, támláját pedig emblémával látják el. A kormánykerék alumíniumgyűrűjén GTi felirat látszik. Sötétre színezett hátsó ablakok, sötétített keréktárcsák (Storm Grey) és a Xenon fényszórók titánszínű kerete teszi teljessé az 1.6 literes THP 200 LE motorhoz illő sportos, rámenős fellépést. A 308 CC belsejében szembe ötlik az integrált fejtámlás négy ülés eleganciája, és a műszerfal opcionális, teljes bőrborítása, különféle színárnyalatokban, amelyek túrakocsis hangulatot teremtenek. Az elöl ülők komfortérzetét fokozza, hogy meleg levegőt fúj a nyakukra az airwave, így zavartalanul lehet élvezni a nyitott autózást.
Peugeot 308 bemutató - fotók
bcs
A limuzin és az SW első könyökszélessége 1464 mm, amely 1492-re nő a kupé-kabrió változatban. A hátsó méret 1471, illetve 1321 mm. Nincs hiány tárolókban sem, ezek térfogata összesen 42 liter. A 308 SW akár hét főt is fedélzetére vehet a kiegészítő hátsó ülések jóvoltából – a kipróbált tesztautók ötülésesek voltak. A csomagtartó átlagos, az ötajtósban 348 literes, a kombiban 508 literes. A CC utasai 403 literrel gazdálkodhatnak, ha fenn van a tető. Kabrióként, amikor a tető elsüllyed a csomagtartóban, még mindig marad 226 liternyi hely a poggyásznak (VDA szerinti adatok). Kupéból kabrióvá, vagy vissza, mindössze 20 másodperc az átalakulás.
A 308 limuzin és SW kapható a napfényt beeresztő panoráma-üvegtetővel is. A teljes üvegfelület ilyenkor 4,86, illetve 5,58 négyzetméter. Elektromos működtetésű árnyékoló roló tartozik hozzá. Az utazás kellemességéhez az opcionális kétzónás klíma járul hozzá. Aktívszenes légszűrője nem engedi be az utastérbe a szénhidrogének szagát.
Peugeot 308 bemutató - fotók
bcs
e-HDi mikro-hibrid technika
Az 508 után az új Peugeot 308 a márka második autótípusa, amelyben benne van az új generációs stop-start rendszerrel működő e-HDi mikrohibrid technika. Alapja az 1,6 literes HDi Euro 5 dízelmotor és az önindítóként is működő generátor. Vezérlése (volt control) lassuláskor energiát termel vissza az akkumulátorba, meggkönnyítve a következő indítózást (e-booster). Eredményei: 15 százalékos fogyasztáscsökkenés városban, 5 g/km szén-dioxid-csökkenés városi ciklusban, 40 százalékkal gyorsabb újraindítás (400 ms) az önindítós stop-starthoz képest, motorleállítás 20 km/óra alatt manuális sebességváltóval (robotváltó esetén 8 km/óra), jobban vezethető (csendes, rezgésmentes).
Peugeot 308 bemutató - fotók
bcs
A második generációs önindító-generátor teljesítménye 2,2 kW, élettartama 600 000 újraindítás. A vezető, ha úgy hozza kedve, egy gombbal kikapcsolhatja a stop-start funkciót.
Az új 308-nak már az egyik legnépszerűbb motorjának, az 1.6 literes HDi 112 LE FAP változathoz is adják az e-HDi technikát, kétféle sebességváltóval (manuális vagy robot). Ez újdonság, hiszen korábban csak a BVMP6 elektronikus felügyeletű robotváltóhoz állt rendelkezésre az e-HDi technika. Magyarországon a 112 lovas dízel csak mikrohibrid változatban kapható. Alapára 5,539 millió forint.
Peugeot 308 bemutató - fotók
bcs
A június bevezetéskor a legdrágább modell Allure felszereltséggel a kétliteres dízel automata, amelyért 7,039 millió forintot kérnek el, az induló modell Acces felszereltsége megegyezik a mostanival, nincs jelentős árváltozás (csak az április általános 50 ezer forintos átlaggal növelte meg árait a hazai importőr), a 98 lovas 1,4 literes VTi motorral szerelt ötajtóst 4,599 ezer forintért kaphatjuk meg.