Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"349d74dc-cb35-4b07-a8b1-f596d20dd5ad","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"kkv","description":"Csődbe ment a Tesla-vezetők által alapított svéd Northvolt, Európa egyik legértékesebb technológiai vállalata, az európai elektromos autóipar egyik kulcsszereplője. Az energiaátmenet területén erősödő kínai dominancia határozhatja meg a globális gazdaság jövőjét.","shortLead":"Csődbe ment a Tesla-vezetők által alapított svéd Northvolt, Európa egyik legértékesebb technológiai vállalata...","id":"20250313_northvolt-csod-Europa-akkumulator-remenyseg-kinai-domping-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/349d74dc-cb35-4b07-a8b1-f596d20dd5ad.jpg","index":0,"item":"db989c62-7d8e-48b6-8efd-48905d88402f","keywords":null,"link":"/kkv/20250313_northvolt-csod-Europa-akkumulator-remenyseg-kinai-domping-ebx","timestamp":"2025. március. 13. 05:28","title":"Elvérzett Európa óriási akkugyártó reménysége, semmi sem állíthatja meg a kínai előretörést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f2b76ef8-6cb2-405c-8823-a133c537d740","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A képviselő Orbán-álarcot öltött, és Majkát énekelgetett a performansz során.","shortLead":"A képviselő Orbán-álarcot öltött, és Majkát énekelgetett a performansz során.","id":"20250312_tordai-bence-sajtotajekoztato-talicska-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f2b76ef8-6cb2-405c-8823-a133c537d740.jpg","index":0,"item":"6b03f618-2181-47ef-8837-e6911bff6261","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_tordai-bence-sajtotajekoztato-talicska-baleset","timestamp":"2025. március. 12. 12:22","title":"Baleset vetett véget Tordai Bence szürreális sajtótájékoztatójának az orosz nagykövetség előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9dc4eab9-94a0-4923-bf74-a48c3db6ddf4","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"Egy nő, aki szerette a nácikat, meg nem is – dokumentumfilm készült Leni Riefenstahl eddig ismeretlen archívumából. A német film nácikkal különös kapcsolatot ápoló nagyasszonya fénnyel és árnyékkal dolgozott, és különös tehetséggel mosta egybe a kettőt.","shortLead":"Egy nő, aki szerette a nácikat, meg nem is – dokumentumfilm készült Leni Riefenstahl eddig ismeretlen archívumából...","id":"20250312_hvg-almaik-asszonya-leni_riefenstahl-film","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9dc4eab9-94a0-4923-bf74-a48c3db6ddf4.jpg","index":0,"item":"fd01e51a-dae5-49c0-b102-dcb93b8964f1","keywords":null,"link":"/360/20250312_hvg-almaik-asszonya-leni_riefenstahl-film","timestamp":"2025. március. 12. 19:30","title":"„Amíg a zsidók filmkritikát írhatnak, addig nekem nem lehet sikerem” – Leni Riefenstahl, a tehetséges szolgálólány megható meséje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2be40481-5399-4a2d-82f0-52103de43696","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után – derül ki a Medián friss felméréséből.","shortLead":"A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által...","id":"20250312_Median-Fidesz-Tisza-Orban-Magyar-Peter-afacsokkentes-inflacio-visszateres-elelmiszer-zoldseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2be40481-5399-4a2d-82f0-52103de43696.jpg","index":0,"item":"d952edf5-2713-495a-9e4e-8df9864595bf","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_Median-Fidesz-Tisza-Orban-Magyar-Peter-afacsokkentes-inflacio-visszateres-elelmiszer-zoldseg-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 17:16","title":"Medián: A fideszesek többsége is Magyar Péter áfajavaslatát kérné, nem Orbán visszatérítéses ígéretét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d84cd226-c82e-47af-9665-34327096590f","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Már annyira nem alap az Alaptörvény, hogy a tervezett módosítást követően a magyar állampolgárok közül sem mindenkit védene egyformán. A kettős állampolgárok magyar állampolgárságának a felfüggesztését és ezáltal a kiutasításuk lehetőségét megteremtő politikai eszközt más országok is bevethetik. Az „amerikai mintára” készült módosításnak nem az USA-ban, hanem a magyar történelem sötét időszakában van előképe.","shortLead":"Már annyira nem alap az Alaptörvény, hogy a tervezett módosítást követően a magyar állampolgárok közül sem mindenkit...","id":"20250312_hvg-ketelu-fegyver-kettos-allampolgar-felfuggesztes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d84cd226-c82e-47af-9665-34327096590f.jpg","index":0,"item":"58698f29-ddec-47f4-8d05-4d4c489eacea","keywords":null,"link":"/360/20250312_hvg-ketelu-fegyver-kettos-allampolgar-felfuggesztes","timestamp":"2025. március. 12. 12:42","title":"A határon túliakon csattanhat Orbánék ostora","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07df406e-37a2-475b-8e8f-9301c456af77","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Szövetségeseinkkel ennél jóval szigorúbb hangot szokott megütni a külügyminiszter.","shortLead":"Szövetségeseinkkel ennél jóval szigorúbb hangot szokott megütni a külügyminiszter.","id":"20250313_szijjarto-peter-tuzszunet-orosz-elutasitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07df406e-37a2-475b-8e8f-9301c456af77.jpg","index":0,"item":"a189e66b-c3a1-430f-b711-a8335857e730","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_szijjarto-peter-tuzszunet-orosz-elutasitas","timestamp":"2025. március. 13. 20:55","title":"Szijjártó szokatlanul szerényen kommentálta, hogy az oroszok elutasítják az ideiglenes tűzszüneti javaslatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"886800bc-b2c0-4459-8cf1-18bf3cd36d31","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A januári adatokhoz képest csökkent a különbség a Tisza Párt és a Fidesz között a Publicus szerint.","shortLead":"A januári adatokhoz képest csökkent a különbség a Tisza Párt és a Fidesz között a Publicus szerint.","id":"20250314_publicus-tisza-part-fidesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/886800bc-b2c0-4459-8cf1-18bf3cd36d31.jpg","index":0,"item":"344a1e24-56fe-4b13-a2e1-b0fe06e2a733","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_publicus-tisza-part-fidesz","timestamp":"2025. március. 14. 06:43","title":"Publicus: Két százalékkal vezet a Tisza Párt a Fidesszel szemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31d4acb5-0200-4df5-8cd2-74dc9bcaebdf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Toyota FT-Me körülbelül akkora, mint a régi kétszemélyes Smart.","shortLead":"A Toyota FT-Me körülbelül akkora, mint a régi kétszemélyes Smart.","id":"20250313_ime-a-toyota-ft-me-paranyi-uj-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31d4acb5-0200-4df5-8cd2-74dc9bcaebdf.jpg","index":0,"item":"b446f1d7-bb80-4b3c-bfc5-ed83e1ff79fb","keywords":null,"link":"/cegauto/20250313_ime-a-toyota-ft-me-paranyi-uj-villanyauto","timestamp":"2025. március. 13. 06:41","title":"Íme a Toyota parányi új villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Infiniti EX és M teszt: úrvezetőknek, plázacicáknak
szerző:
Izsák Norbert
Tetszett a cikk?
Mindkét Infiniti típust teszteltük már korábban, igaz, nem a magyar utakon. Ezúttal az is kiderült: a tökéletesen kezdő úrvezetők is hamar meg tudják szokni a japán prémium márkát.
Mit lehet tenni, ha a zseniális fiatal német séf által vezetett Château Hertelendy konyhájára invitálnak az infinitisek? Igaz, az egyetlen magyarországi Relais & Châteaux intézmény kicsit messze van Budapesttől, cserében viszont a japán prémium márka autóival suhanhatunk le Somogy megyébe. Nem is tétovázunk, s csak miután már beszíjaztuk magunkat, jut eszünkbe, hogy már mind a két autót volt szerencsénk tesztelni, jó, az M-et csak Olaszországban. Munkahipotézisként azt vetettük fel, a dízel M az M7-es autópályát is bírni fogja.
Infiniti
Amatőr a pályán Ebben aztán nem is kell csalódnunk. Gondolkodunk is, mit lehetne még írni az Infinitiről, amit még nem tettünk meg. Aztán ránk mosolyog a szerencse: kiderül, hogy kollégánk a konkurens sajtókonglomerátumtól még életében nem vezetett automata autót. Infinitit meg pláne nem. Ezért aztán gondolkodás nélkül átadjuk neki a volánt, és szűkre szabott kaján vigyorral az arcunkon elkezdjük jegyzetelni, hogyan vizsgázik az EX egy amatőr kezei között.
Infiniti
A kolléga kicsit sápadtan köti be magát, kiderül, még a 15 milliós szegmens vezetésében is szűznek tekinthető. Előbb a kéziféket nem találja (az amerikaipiac-érzékenység miatt bal lábbal lehet működtetni), majd időnként a legváratlanabb pillanatokban próbál kuplungolni – természetesen a széles fékpedált nyomkodva. Le a kalappal: az EX zokszó nélkül tűri a gyűrődést, nem fullad le, elegánsan rángat, talán csak a navigációs hölgy lágy hangja fordul egy árnyalatnyit sértődöttebbre.
A plázacicák is elboldogulnának vele Sose értettem, hogyan boldogulnak a szőke plázacicák az irdatlan terepjárókkal. Lehet, nem látnak ki belőlük, mégsem bőgnek le velük. Az EX tökéletesen alkalmas arra, hogy körömcipőben, friss jogsival vezessék, nem is értjük, miért csak néhány darab talált tavaly gazdára belőle. Pláne, úgy, hogy kategórián kívüli, hiszen ez volna „a világ első kupé-terepjáró crossovere”. A kolléga lassan belelendül, széles mosollyal váltogat mind a hét sebesség között, és még az sem zavarja meg, ha rászól, és leheletnyit befékez a sávelhagyó automatika. A távolságérzékelő tempomattól azonban még tart egy kicsit, ezért azt inkább kikapcsoljuk neki, ezt leszámítva, egy órán belül már úgy kezeli az EX-et, mintha mindig is Infinitit vezetett volna. Legközelebb már csak a parkolásnál bizonytalanodik el. Hiába noszogatjuk, nem bízik a tolatókamerában, a visszapillantó tükrökre hagyatkozik. Pedig az általunk eddig tesztelt márkák közül az Infinitié a legprecízebb tolatókamera, egyebek mellett szenzációs, hogy egy gomb megnyomásával mintegy felülnézetből körbepásztázhatjuk az egész autót. Nehéz vele hibázni.
Izsák Norbert
Az EX-hez képes a harmadik generációs luxus sportszedán, az M, már sokkal európaibb. A navigáció jobban kézre áll, és a beltér is rafináltabb luxust tükröz. Nemcsak sok fa és bőr van benne, hanem szofisztikált hajlatok, kanyarok, csavarok is árulkodnak a jó ízlésről – az Egyesült Államokban az M belső tere több dizájndíjat is elnyert. Senki nem panaszkodna arra, amikor az EX-be ül, hogy régimódi a dizájn (ámbár egy kicsit zavaró a műszerfalon a csöppet ódivatú piros kijelző), ám az M-be átülve legalább 5-6 év különbséget érzünk – az M javára. Olyannyira, hogy csak kicsit duzzogva ülünk később vissza az EX-be. Jóllehet ugyanaz a szimpatikusan dinamikus motor hajtja mindkettőt, az M halkabbnak tűnik. Ennek oka minden bizonnyal az aktív zajcsillapítóban keresendő. Aminek lényege, hogy két mikrofon folyamatosan feszülten figyeli a kabinban levő zajokat, és ha a dízelmotor bizonyos fordulatszámon bántóan kerregne, azonnal közbelép, és ellentétes fázisú hangokat bocsát ki az autó hangszóróin, amelyek kioltják a fülsértő zajokat.
Az igazi bónusz persze az lett volna, ha a már többször beharangozott hibrid modellel kerülhetünk közelebbi kapcsolatba, ám erre még sajnos várni kell. Addig csak ismételhetjük magunkat: akiknek túl nagypapás a Merci és a Lexus, a BMW és az Audi meg túl trendi, végre van választási lehetőségük, már csak azért is, mert az M kategóriájának egyik legtágasabb belsőjével próbál egy szeletet kihasítani magának a magyarországi luxusautó-piaci tortából.
Rómába invitálta e rovat szerkesztőjét az Infiniti harmadik generációs luxus sportszedánja bemutatójára. Mivel az illető inkább Opelt szeretett volna tesztelni Isztambulban, ezért muszáj Herkulesként az Infinitiben kevéssé járatos kollégára, azaz rám esett a sors. Az örök városból alig láttam valamit, viszont a tesztek során számos kisebb csodában volt részem.
Csak rövid idő, de esküszöm jó volt – szól a nóta. Egy-egy órát kaptunk az Infinit crossoverek kipróbálására. Ez az idő sok, ha az elhasznált benzin mennyiségét tekintjük, de kevés, ha a mellékvese velőállományában képződő adrenalin termelése a cél.
Komoly problémával szembesül az az újságíró, akinek nap nap után új tesztet kell írnia gyakorlatilag ugyanarról a modellről, amelybe egy kicsit más kárpitozást, autósrádiót, netán motort szereltek. Mit tesz ilyenkor a szemfüles skribler? Átpasszolja a melót valami nyeretlen kétévesnek, aki még életében nem látott hasonló kocsit, ő meg elmegy vígan nyaralni.
Se nem terepjáró, se nem kupé, se nem átlagos egyterű: mi az? Nos, az Infiniti szerint „a világ első kupé-terepjáró crossovere”. Ez volna az EX, aminek első dízelváltozatát teszteltük.