Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b63bcf96-6d1c-43a6-a30d-cfbe34f00679","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Tuzson Bence miniszter szerint a magyar rendszer példaértékű Európában.","shortLead":"Tuzson Bence miniszter szerint a magyar rendszer példaértékű Európában.","id":"20250428_Ev-vegeig-minden-megyeben-aldozatsegito-kozpont-nyilik-es-akar-az-online-zaklatas-ellen-is-lehet-segitseget-kerni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b63bcf96-6d1c-43a6-a30d-cfbe34f00679.jpg","index":0,"item":"b0435c17-9f39-4aca-9420-d11da41ee9b8","keywords":null,"link":"/itthon/20250428_Ev-vegeig-minden-megyeben-aldozatsegito-kozpont-nyilik-es-akar-az-online-zaklatas-ellen-is-lehet-segitseget-kerni","timestamp":"2025. április. 28. 08:06","title":"Év végéig minden megyében áldozatsegítő központ nyílik, és akár anyagi segítséget is lehet kérni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c0f6e1c6-7e64-44f3-ab9e-d5629d7bfdaf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egyszerre fapados és modern, de legfőképp olcsó lenne az új pickup. ","shortLead":"Egyszerre fapados és modern, de legfőképp olcsó lenne az új pickup. ","id":"20250428_Amazon-vezer-Jeff-Bezos-villanyautoiban-tekeros-ablak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c0f6e1c6-7e64-44f3-ab9e-d5629d7bfdaf.jpg","index":0,"item":"bab124ea-8dd0-42e3-a1c5-6ace371aa621","keywords":null,"link":"/cegauto/20250428_Amazon-vezer-Jeff-Bezos-villanyautoiban-tekeros-ablak","timestamp":"2025. április. 28. 08:33","title":"Tekerős ablakok, de alig 9 millió forintos ár, ilyenek lesznek az Amazon-vezér Jeff Bezos autói","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1363f3b5-afe2-4fa8-9123-e382c21ab9f9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy 3D-nyomtatott rakétahajtóművel, a készülő eredeti másával teszteli a NASA azt, hogy milyen lesz landolni a Holdon a jövőbeni emberes küldetésekkel. Ebben ugyanis van némi kockázat.","shortLead":"Egy 3D-nyomtatott rakétahajtóművel, a készülő eredeti másával teszteli a NASA azt, hogy milyen lesz landolni a Holdon...","id":"20250428_nasa-raketa-hajtomu-teszt-artemis-hold-talaj-regolit-artemis-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1363f3b5-afe2-4fa8-9123-e382c21ab9f9.jpg","index":0,"item":"2beb6c9d-a3ba-4b2e-aa77-490b6767f191","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_nasa-raketa-hajtomu-teszt-artemis-hold-talaj-regolit-artemis-program","timestamp":"2025. április. 28. 11:03","title":"Több mint 30-szor gyújtott be a NASA a „majdnem-hajtóművet”, és erre nagyon jó oka volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"776e3edb-cc9a-47c9-9db9-0ad010e6e1dd","c_author":"Lyreco Central Europe","category":"brandcontent","description":"Az irodaszerek változékony piacán 1 híján 100 éves múltra visszatekintő Lyreco termékkínálatának és logisztikájának fejlesztésén túl a tanácsadói hálózat finomhangolásával igyekszik megőrizni vezető szerepét. Mikulas Herskovic-csal, a Lyreco Central Europe ügyvezető igazgatójával beszélgettünk fenntarthatóságról, a munkahelyi jóllét biztosításáról, a stabil ügyfélkapcsolatok kialakításáról, valamint arról, mi lesz a vállalat fókuszában a következő években Magyarországon.","shortLead":"Az irodaszerek változékony piacán 1 híján 100 éves múltra visszatekintő Lyreco termékkínálatának és logisztikájának...","id":"20250320_irodaszer-fenntarthato-megoldasok-munkahelyi-jollet-lyreco","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/776e3edb-cc9a-47c9-9db9-0ad010e6e1dd.jpg","index":0,"item":"70ab956e-fecf-4c6f-97e0-14909f12bdee","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250320_irodaszer-fenntarthato-megoldasok-munkahelyi-jollet-lyreco","timestamp":"2025. április. 27. 19:30","title":"Az irodaszereken túl – fenntartható megoldásokkal a munkahelyi jóllétért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"921f5d5a-e42b-401a-b080-96494e9e53ba","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az ellenzék ellen indított petícióra erősítene rá a Nemzeti Ellenállás Mozgalom.","shortLead":"Az ellenzék ellen indított petícióra erősítene rá a Nemzeti Ellenállás Mozgalom.","id":"20250428_mem-plakatkampany-magyar-peter-tisza-part","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/921f5d5a-e42b-401a-b080-96494e9e53ba.jpg","index":0,"item":"4c7b22d4-c9ec-4bbb-a2c8-e69765795347","keywords":null,"link":"/itthon/20250428_mem-plakatkampany-magyar-peter-tisza-part","timestamp":"2025. április. 28. 17:59","title":"Mém- és plakátkampányt indítanak Magyar Péter ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6f9d5ac-7cf2-4710-9c67-cfd72cc508ad","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"A kockázatelemző modellek egyre fejlettebbek, a NAV elnöke szerint „érdemes” bevallani a lakáskiadásból származó jövedelmeket. A bevallást új fejlesztés teszi egyszerűbbé.","shortLead":"A kockázatelemző modellek egyre fejlettebbek, a NAV elnöke szerint „érdemes” bevallani a lakáskiadásból származó...","id":"20250429_A-NAV-raszall-a-lakaskiadokra-cserebe-segit-bevallani-az-adot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6f9d5ac-7cf2-4710-9c67-cfd72cc508ad.jpg","index":0,"item":"bc63c3ae-1718-4bc9-b744-f9db9ac6160f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250429_A-NAV-raszall-a-lakaskiadokra-cserebe-segit-bevallani-az-adot","timestamp":"2025. április. 29. 10:05","title":"A NAV rászáll a lakáskiadókra, cserébe segít bevallani az adót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c0956ed-eaf9-4e57-b4e4-ff23eec099b8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hiába adja meg a felhasználó regisztrációkor, hány éves, ez a ChatGPT-t látszólag nem zavarja – így akár egy 13 évessel is beszélget durva szexuális fantáziákról egy teszt szerint. Az OpenAI is megszólalt az ügyben.","shortLead":"Hiába adja meg a felhasználó regisztrációkor, hány éves, ez a ChatGPT-t látszólag nem zavarja – így akár egy 13 évessel...","id":"20250429_openai-chatgpt-szexualis-beszelgetesek-gyerekek-kiskoruak-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c0956ed-eaf9-4e57-b4e4-ff23eec099b8.jpg","index":0,"item":"2079f377-5136-4c26-885e-7fbf90359b42","keywords":null,"link":"/tudomany/20250429_openai-chatgpt-szexualis-beszelgetesek-gyerekek-kiskoruak-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. április. 29. 09:23","title":"Az OpenAI chatbotja is szexchatel gyerekekkel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a946d68-f99c-46da-8589-7457e9d41640","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"„Ha idén a Budapest Pride-on a rendőrség ellenünk fordul, akkor valami végleg eltörik a rendszerben” – írta az influenszer-műsorvezető.","shortLead":"„Ha idén a Budapest Pride-on a rendőrség ellenünk fordul, akkor valami végleg eltörik a rendszerben” – írta...","id":"20250428_Steiner-Kristof-a-rendoroknek-uzent-A-tortenelem-hosei-nem-azok-akik-vakon-engedelmeskednek-a-hatalomnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a946d68-f99c-46da-8589-7457e9d41640.jpg","index":0,"item":"a60b8447-204a-4567-9ee7-b1f4bff87e72","keywords":null,"link":"/elet/20250428_Steiner-Kristof-a-rendoroknek-uzent-A-tortenelem-hosei-nem-azok-akik-vakon-engedelmeskednek-a-hatalomnak","timestamp":"2025. április. 28. 13:50","title":"Steiner Kristóf a rendőröknek üzent: „A történelem hősei nem azok, akik vakon engedelmeskednek a hatalomnak”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Frissült idén az Opel Corsa, de az Opel rátett egy lapáttal a ráncfelvarrásra: fiatalos, izgalmas színekben pompázó színes változatban is kínálják a kisautót. Az 1,4 literes benzinmotorral tettük próbára a népszerű Corsát.
A Color Edition néven futó széria látványos színkombinációkat, sötétített hátsó ablakokat, sportos felfüggesztést, 16-17 hüvelykes könnyűfém felniket, fém pedálokat, ködlámpákat, multifunkciós kormányt, látványos kipufogóvéget, fényezett tükröket, tempomatot, fedélzeti számítógépet, sebességfüggő szervokormányt tartalmaz.
bcs
1,2 literes, 85 lovas motorral a színes variáns három-, vagy öt ajtóval 3,415 millió forinttól, 1,4 literes motorral 3,489 forinttól kapható. Tesztautónkat jól felszerelték: a kettős fényezés 100 ezer, a 17-es kerekek légkondival, bicskakulccsal, távnyitóval, elektromos ablakokkal elöl 375 ezerért, a négy légzsák 83 ezer, fűthető kormánykerék és első ülések 68 ezer, tolatásérzékelő 61 ezer, isofix-ülések 20 ezer, aktív fejtámlák 40 ezer, navigáció USB-vel 165 ezer – ami összesen közel 4,4 millióra rúg. (Az ESP-t 125 ezer forintért mérik, hat légzsákkal együtt csomagban 100 ezer forint.)
bcs
Szép az autó, tetszett a sárga és a fekete klasszikus kombinációja. (A fekete tetőt elsőre nem vesszük észre, ha meg igen, azt hisszük, panoráma üvegtető.) Az autó egyik leglátványosabb eleme a fekete felni, kár, hogy a hátsók mögött dobfékek lapulnak, elrontják a sportos összhatást. Mert nagyon pöpec a kicsi autó, a sportos kipufogóvég is izmokról árulkodik. Az izmok azonban szétfolynak a színes köntösben, a krómozott vég hangtalan, a kocsi erőtlen. De nem is várhatunk többet, a Color Edition egy optikai-kényelmi csomag, a motor maradt változatlan: 1,4-es alap. Városban nincs is vele semmi gond, pörgetve szépen húz, a nyomatékszegény erőforrás, a hatodik sebesség úgy kellene neki, mint egy falat kenyér. A váltást jelzés segíti, így kímélve a motort a magas fordulatszámtól, a sofőrt pedig a túlzott tankolási költségektől.
bcs
Nem fullad le könnyen, lámpától lámpáig elfogadhatóan gyorsul, 100 kilométer/órás sebességig csendes, fölötte kínlódik, mint egy reluxa alá szorult darázs. 100-nál 3000-et, 130-nál négyezret forog a főtengely, a kocsi dinamikája felszívódik, szépen tartja a pályatempót, de inkább városi autó. Fogyasztásban nem bajnok, az 500 kilométeres teszten mért hétliteres átlagfogyasztás nem kirívóan jó érték, de nem is ad okot a bosszúságra. Annál inkább idegesítőbb a kézi váltó pontatlansága, amely a harmadik fokozattal nincs kibékülve, legszívesebben kihagyná és ugrana ötösbe. Az Astra és az Insignia sokkal precízebb váltót kapott, a Corsának még fel kell nőnie testvéreihez.
A feszesre szabott kormány túl feszes, izeg-mozog, a legkisebb érintésre is kanyarodik az autó, muszáj erős marokkal fogni, és finom mozdulatokkal állandóan kell korrigálni. Kanyarban ennek megfelelően sportosan viselkedik az autó, enyhén túlkormányzott.
Futóműve kiváló, az úthibákról nem vesz tudomást, magyar utakra szabták. A peres gumik ellenére sem üt fel, sportos, de nem kellemetlen. Jól fordul, jó vezetni.
[[ Oldaltörés (Tágas és kényelmes) ]]
Az Opel Corsa négyméteres hossza ellenére tágas autó, sőt, hátul is kényelmesen el lehet férni, magam mögött nagy a térd- és lábhely, a fejemet sem verem be a tetőbe, a vállam nem ér hozzá az ajtóhoz, csak a könyökömnek van útban a kartámasz.
bcs
A színes beltér ízlés kérdése, legalább nem mondhatjuk unalmasnak. Sok a kemény műanyag, a multifunkciós kormány sárga cérnával varrott, jó fogású. Három egér mozink is van, a fedélzeti számítógép kijelzője a műszerórák között kapott helyet, az időt és a dátumot a régi Opelekben megszokott módon a középkonzol tetején lévő sárga kijelzős monitoron látjuk, a feláras bluetoothos, mp3-as, érintőképernyős navigáció pedig az elavult klímakapcsolók fölött kapott helyet. Azonban még így is nagyon lent van, menet közben alig használható, mélyre kell lenéznünk, ami veszélyt jelent a közlekedésben. Ha valaki ül még a kocsiban, javasoljuk, hogy inkább ő navigáljon. Az úti cél beállítása csak álló helyzetben ajánlott, könnyen félrenyomhatunk a kijelzőn, ami bosszúságot okoz, és veszélyt a vezetésben. A telefonnal könnyedén és biztonságosan kapcsolódik a rendszer, az USB-csatoló és a 12 voltos csatlakozó kézre esik.
bcs
Pohártartóból három van az autóban, az oldalzsebek kielégítőek, a kesztyűtartó használható. A kategória átlagának megfelelő csomagtartó duplapadlós, méretét a pótkerék kihagyásával megnövelték, a defektjavító, kompresszoros készlet a csomagtartó oldalába beépítve kapott helyet. Kettős a padló, így különböző szinteken pakolhatunk. Hátrány, hogy csak egyben dönthető a hátsó üléstámla, de a dupla padlóval sík felületet alkothatunk.
Kissé unottan készültünk az Opel Corsa-sajtóútra, elvégre – gondoltuk – tavaly már minden kiderült a kisautóról. Ezzel szemben bőven értek meglepetések. Először azon döbbentünk meg, mennyi fejlesztenivalót találtak az opeles mérnökök és dizájnerek az autó belsején. Igaz, eltelt már jó néhány esztendő a Smart megjelenése óta, de csak mostanság ébredtek rá Rüsselsheimben, hogy a fiatalabb generációk nem érik be néhány ósdi színnel, manapság mindenki saját kénye-kedve szerint óhajtja „berendezni” az autóját. S lőn csoda: mióta a Corsa ezernyi kombinációban rendelhető (vö. Corsa Art Collection és Color Edition), az eladások megugrottak, s ma már ilyen színességben újragondolt modellből adják el a kocsik ötödét.
Az új Corsát messziről ki lehet szúrni. Megjelenése érzelmet kelt, gazdag felszereltsége, erős dízelmotorja és kényelmes futóműve lenyűgöző, beltere azonban felemás.
Sem Jacob Grimm, sem Mary Shelley, sem maga Frankenstein doktor nem hitte volna el az Opel PR-osok meséjét a megújult Corsáról, ezért a nemzetközi sajtóbemutatón szóba sem került a külső és a belső ráncfelvarrás. A motorok, a futómű és a kormányzás azonban tényleg változtak. Kipróbáltuk a megújult Opel Corsát.