Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"01fbc6ac-bbb3-4fa3-af76-9080b3c93cfc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Séta közben vette észre a gazdi, hogy szokatlan kolbászok hevernek a parkban.","shortLead":"Séta közben vette észre a gazdi, hogy szokatlan kolbászok hevernek a parkban.","id":"20250102_kolbasz-kutya-mergezes-buncselekmeny-Hodmezovasarhelyen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01fbc6ac-bbb3-4fa3-af76-9080b3c93cfc.jpg","index":0,"item":"760245ed-57fe-44da-a4d2-c808ec560520","keywords":null,"link":"/elet/20250102_kolbasz-kutya-mergezes-buncselekmeny-Hodmezovasarhelyen","timestamp":"2025. január. 02. 12:17","title":"Szöges kolbásszal próbáltak kutyákat megölni Hódmezővásárhelyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5385bc3c-a1ab-463d-a5a5-757e871b9bbf","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Annak jár a dunai kilátás, aki kifizeti az 1500 forintos díjat.","shortLead":"Annak jár a dunai kilátás, aki kifizeti az 1500 forintos díjat.","id":"20250102_kordon-halaszbastya-panorama-lezaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5385bc3c-a1ab-463d-a5a5-757e871b9bbf.jpg","index":0,"item":"7f124293-73fc-42fe-ace4-0627a8d32ba8","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_kordon-halaszbastya-panorama-lezaras","timestamp":"2025. január. 02. 15:07","title":"Lekordonozták a Halászbástyát, csak azok élvezhetik a panorámát, akik fizetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"912c7ae2-08c3-4300-811b-15859274b0c0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A közhasználatúnál sokkal gyorsabb, és egy pillanatra sem szakad meg: speciális 5G-s hálózatot készített a kínai hadsereg, hogy kiszolgálják a hadászatban alkalmazott egyre több robotikus eszközt.","shortLead":"A közhasználatúnál sokkal gyorsabb, és egy pillanatra sem szakad meg: speciális 5G-s hálózatot készített a kínai...","id":"20250102_kina-katonai-5g-halozat-robotok-kiszolgalasa-sebesseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/912c7ae2-08c3-4300-811b-15859274b0c0.jpg","index":0,"item":"eed8e98a-9945-439a-8e90-f9e5b7145230","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_kina-katonai-5g-halozat-robotok-kiszolgalasa-sebesseg","timestamp":"2025. január. 02. 15:03","title":"Katonai 5G-t fejlesztett Kína, drónok az antennái, és egyszerre 10 000 robotot tud kiszolgálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bdc65c95-1bc2-4aa5-9c60-9cee6b19cf14","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A változtatás kritikusai attól tartanak, hogy iszlamista irányzatot vesz az oktatás, az új oktatási miniszter eleinte apró változtatásokat ígért, ami nem egészen tükrözi a valóságot.","shortLead":"A változtatás kritikusai attól tartanak, hogy iszlamista irányzatot vesz az oktatás, az új oktatási miniszter eleinte...","id":"20250103_Nagy-felhaborodast-valtott-ki-hogy-a-sziriai-atmeneti-kormany-hozzanyult-az-alaptantervhez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bdc65c95-1bc2-4aa5-9c60-9cee6b19cf14.jpg","index":0,"item":"e4fe9957-db82-4775-ba36-54c140e9999f","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_Nagy-felhaborodast-valtott-ki-hogy-a-sziriai-atmeneti-kormany-hozzanyult-az-alaptantervhez","timestamp":"2025. január. 03. 09:32","title":"Nagy felháborodást váltott ki, hogy a szíriai átmeneti kormány hozzányúlna az alaptantervhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e759e46d-8156-4076-8a46-a2c60e90f4dc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A nyomok részben hosszú nyakú növényevőktől, részben ragadozóktól származtak, néhol keresztezték is egymást. ","shortLead":"A nyomok részben hosszú nyakú növényevőktől, részben ragadozóktól származtak, néhol keresztezték is egymást. ","id":"20250103_Dinoszaurusz-labnyom-lelet-Oxfordshire","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e759e46d-8156-4076-8a46-a2c60e90f4dc.jpg","index":0,"item":"352e107e-9823-4486-8807-d68afa1c020b","keywords":null,"link":"/elet/20250103_Dinoszaurusz-labnyom-lelet-Oxfordshire","timestamp":"2025. január. 03. 15:30","title":"Dinólábnyomok tömkelegét tárták fel egy angliai kőfejtőben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcec15df-ba5c-4f8d-a23a-a6f6ccda8229","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Sajnos két ünnepnap is hétvégére esik.","shortLead":"Sajnos két ünnepnap is hétvégére esik.","id":"20250103_hosszu-hetvegek-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcec15df-ba5c-4f8d-a23a-a6f6ccda8229.jpg","index":0,"item":"7a790230-b59f-49b1-b38d-6f76d69cd284","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250103_hosszu-hetvegek-2025","timestamp":"2025. január. 03. 16:35","title":"Mutatjuk, mennyi hosszú hétvégénk lesz idén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0913b75b-f79b-4249-b150-a5da630a3982","c_author":"Gergely Márton","category":"360","description":"A végzetes ostobaság az volt, hogy nem láttuk a veszélyét, hogy kétharmaddal korlátlan hatalmat lehet szerezni – mondja a január 2-án nyolcvanéves Haraszti Miklós. Az egykori ellenálló, volt SZDSZ-es politikus egy színes forradalom esélyét látja a mai Magyarországon.","shortLead":"A végzetes ostobaság az volt, hogy nem láttuk a veszélyét, hogy kétharmaddal korlátlan hatalmat lehet szerezni – mondja...","id":"20250102_hvg-haraszti-miklos-interju-rendszervaltas-Kadar-Orban-rendszer-Magyar-Peter-alkotmanyossag-szines-forradalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0913b75b-f79b-4249-b150-a5da630a3982.jpg","index":0,"item":"b93b9403-8f8e-48dd-8bce-ef10d25acf48","keywords":null,"link":"/360/20250102_hvg-haraszti-miklos-interju-rendszervaltas-Kadar-Orban-rendszer-Magyar-Peter-alkotmanyossag-szines-forradalom","timestamp":"2025. január. 02. 10:30","title":"Haraszti Miklós: Minden kleptokrácia az arany vécékefén bukott el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"253b59e1-fd06-46ef-ba1e-a179cd57b9fd","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Sussex hercegnéje séfekkel és barátokkal nevetgél, málnával tortát díszít, és mézet szüretel Kaliforniában, közben fontos életbölcsességeket oszt meg.","shortLead":"Sussex hercegnéje séfekkel és barátokkal nevetgél, málnával tortát díszít, és mézet szüretel Kaliforniában, közben...","id":"20250103_Tippekkel-es-trukkokkel-jelentkezik-a-konyhabol-Meghan-Markle-uj-musoraban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/253b59e1-fd06-46ef-ba1e-a179cd57b9fd.jpg","index":0,"item":"2db0f783-976a-4f77-8dd9-721cb7b71610","keywords":null,"link":"/elet/20250103_Tippekkel-es-trukkokkel-jelentkezik-a-konyhabol-Meghan-Markle-uj-musoraban","timestamp":"2025. január. 03. 12:59","title":"Meghan Markle konyhai tippek-trükkök műsorral jön a Netflixre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Új piaci szegmensben jelent meg az Audi, az Audi Q3 a kompaktkategória prémium SUV-modellje. Számos műszaki megoldását a luxus kategóriából kapta. Sajnos az árát is.
Bár a nemzetközi sajtótájékoztatón nem volt téma, ott izzott a levegőben a kérdés, az újabb belső kannibalizmust hogyan nyeli le a VW-csoport. A Tiguannal azonos padlólemezre épített, ám annál sokkal kifinomultabb, technikai és kényelmi berendezéseit tekintve gazdagabb és drágább modell a motorokon kívül nem sokban osztozik a wolfsburgi hobbiterepjáróval – a gyártó elképzelései szerint egy kaszttal feljebb keresi vásárlóit a Q3. A célcsoportok bemutatásakor feltűnt, hogy az Audi nem számít 30 év alatti vásárlókra, ha megnézzük az árlistát, talán megértjük, miért: a legolcsóbb Q3 Magyarországon 9,17 millió forintba kerül (elsőkerékhajtással, 140 lovas dízelmotorral). Ha ez soknak tűnik, nézzük meg a konkurens BMW X1 árlistáját – egyik 19, másik egy híján húsz. A Mercedes lemaradta a versenyben, a BLK-nak vagy GLC-nek tervezett kompakt SUV még nincs a piacon. Az X1-es BMW-nek van még pár jó hónapja, a spanyol Martorellben júniustól készülő Q3 ősszel érkezik a kereskedésekbe, hozzánk csak novemberben.
bcs
Biztonságos, és csendes autózást kínáló karosszériája nagyszilárdságú acélfajtákat tartalmaz. A kompakt autó tömege (elsőkerékhajtással) 1445 kilogramm, ebből a karosszéria csupán 301 kiló. A motorfedél és a csomagtér-ajtó alumíniumból készül, 8,8, illetve 10,8 kilogrammosak, azaz feleannyit nyomnak, mint az acélból készült hagyományos alkatrészek.
bcs
Az újdonság légellenállási együtthatója (cw) 0,32-es értékével különösen alacsonynak számít. Zárt, burkolt padlólemez, spoilerek, új kidolgozású hűtőmaszk csökkentik a légellenállást. Az Audi új kompakt SUV-modelljének hosszúsága 4,39, szélessége 1,83, míg magassága 1,59 méter.
A Q3 választható LED-es nappali fényéről két LED-lámpa és egy U alakú fényvezető cső gondoskodnak, az egység teljesítménye csupán 10 watt. A hátsó LED-csík két lámpácskája 2 wattos. A kanyarodás jelzését 21 LED-del, a féklámpa fényét 18-cal oldották meg. Az autót rendelhetjük kanyarodó xenonlámpákkal és automatikus távfénnyel is (ez a forgalomtól és az úton lévő fényviszonyoktól függően automatikusan fel- és lekapcsolja a távolsági fényszórót). De sosem elég a fénydiódákból, bent is izzik a technika, az ajtókat, a kapcsolókat, a lábteret, a belső tükröt, a Bose hangszórókat LED-fények teszik láthatóvá és a belteret komfortosabbá.
bcs
Az Audi Q3 elöl olyan tágas, mint egy Q5, hátul olyan mértéktartó, mint az A3 – öt ember befér, négy kényelmesen. Csomagtartója alaphelyzetében 460 literes, az osztott hátsó üléstámlái lehajtásával 1365 literig bővíthető. Míg a tetősín a szériafelszereltséget gazdagítja, a kocsi sokoldalúsága és mindennapos használhatósága különböző extraként kapható csomagrendező elemekkel fokozható.
Az Audi Q3 szériafelszereltsége bőséges: a chorus rádió éppúgy benne van, mint a légkondicionáló berendezés, illetve számos biztonsági rendszer, például a frissített ESP. Extralistája hosszú, az elektromos állítású, fűthető bőrülésektől az elektromosan nyíló panorámaablakig több millió forintot elkölthetünk bevásárláskor. A parkoló-asszisztens igény szerint önműködően manőverezi az autót a parkolóhelyre, miközben a vezetőnek csupán a gázadásról és a fékezésről kell gondoskodnia. A rendszer oldalirányban is érzékeli a feltűnő akadályokat és idejében figyelmezteti a vezetőt. Az Audi side assist radarérzékelői segítségével könnyíti a sávváltási manővereket, míg az Audi active lane assist – akár enyhe kormánykorrekciókkal is – az éppen igénybe vett forgalmi sáv biztonságos tartását segíti. A sebességhatár-kijelzés a fontos közlekedési jelzéseket ismeri fel és mutatja a vezetőnek. Ez újdonság a Q-modelleknél. A 60 gigás merevlemezes meghajtóval működő MMI navigation plus rendszer kihajtható 7 hüvelyk képátlójú, színes monitora nagyfelbontású háromdimenziós hatású grafikákat jelenít meg. A Google Earth képe állandó 3G-kapcsolat révén szinte élő útvonaltervezést biztosít, bár kissé későn jelzi a kanyarodást. Olyan tökéletes a felbontása, hogy félő, elbambulunk. A Bose hangrendszere összesen 465 watt teljesítménnyel és 14 hangszóróval működik, de van olcsóbb 8, 10 hangszórós hifi is.
A későbbiekben Audi connect néven jelenik meg a választékban a WLAN-hotspot technikával felvértezett online csomag, amellyel a Q3 modellek az internetre csatlakozhatnak és a kocsiban akár 8 kütyü is szörfölhet a neten, illetve a rendszer segítségével aktuális és pontos információkat kapunk a választott útvonal pillanatnyi forgalomterheléséről.
[[ Oldaltörés (Négy motor és egy ötödik) ]]
Az Audi Q3 két TDI-és két TFSI-motorral érkezik a piacra. A négy négyhengeres erőforrás egyaránt a közvetlen befecskendezés és a turbófeltöltés technikáinak fejlett kombinációját valósítja meg, amelyet a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) és az automatikus motorleállítás és -indítás (start-stop) rendszerei egészítenek ki. Teljesítménytartományuk 125 kW (170 LE) és 155 kW (211 LE) között húzódik. A 103 kW (140 LE) teljesítményű 2.0 TDI erőforrás és az elsőkerékhajtás változata a későbbiekben várható, annak a Q3-nak papíron 5,2 literes lehet a fogyasztása. A teszten kipróbált kocsik ennek a többszörösét is bezabálták, de ezt a svájci lassító forgalomnak köszönhetjük, ahol a lamborghinis, ferraris és aston martinos fiatalok egyetlen szórakozása a lámpától-lámpáig gyorsulás (miközben soha nem lépik át a megengedett 50, 60 kilométeres korlátot). Az erősebb dízel 177 lóerős.
bcs
A 211 lovas benzinmotor hozza az elvárhatót, de nem úgy mozgatja a kocsit, mint ahogy egy Golf GTI-t. Az összkerékhajtás és a terepjárós forma, valamint a jármű tömege miatt nem érezzük túl sportosnak az autót. A 177 lovas dízel 380 Nm-es nyomatéka révén jobb választásnak tűnt, a 140 lovas változat erőssége, hogy kapható elsőkerékhajtással is, így jelentősen olcsóbb.
A titkos favoritra még várni kell, nem tisztázott mikor érkezik a piacra (várhatóan jövő ősszel) a győriek büszkeségével, a tavalyi év motorjának választott 2,5 literes, öthengeres turbós erőforrással szerelt csúcsmodell (ezt a motort teszteltük korábban az Audi TT RS-ben és az Audi RS3-ban is). Mindenesetre mi már jól kipróbáltuk az izomállatot, amely még prototípusként állt a tesztparkban, jóformán azt sem tudhattuk meg, hány lóerős. Szó volt arról, hogy a szériaváltozat 300 lovas lesz, a kocsi adatlapján 310 lóerőt írtak fel a németek, a hivatalos forgalmijában pedig 250 kW szerepelt, ami 340 lóerőt jelent. Mindegy, az adatokon nem érdemes fennakadni, a kocsi bitang jó ezzel a motorral, a svájci kisvárosok nyugalmát minduntalan megzavartuk 0-50 kilométer/órás sprintekkel. Józan ember nem megy gyorsabba, az éves fizetését is kockáztatja, ha megfogják a subarus zsaruk.
Tanult kolléga megpróbálkozott egy házi gyártmányú launch controllal (még a nagymamájától tanulta), ami annyira jól sikerült, hogy miközben a nem túl egyértelmű német forgalmit olvasgattam az anyósülésen egy kisebb eszméletvesztésen is átestem, amikor beindult az öt henger kikapcsolt ESP-vel, padlógázzal, fékről leugrással. Részben a gyönyör, részben a rosszullét felelt az ájulás közeli élményért, ugyanezt a 211 lovas benzinessel nem lehetett eljátszani, a dízellel nem is próbálkoztunk.
Az Audi négy induló motorváltozatát egyaránt hidraulikus lamellás tengelykapcsolóval működő quattro állandó összkerékhajtással kombinálja. Az erősebb TDI- és TFSI-változatok már szériakivitelben a hétfokozatú S tronic sebességváltóhoz csatlakoznak. Az opciós Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer automatikus, dinamikus és komfort fokozata mellé újat, egy efficiency üzemmódot (hatékonyság: szabadon futás, fékenergia-visszanyerés, start-stop rendszer) kapott (akárcsak az A6-osban), amelyben a gázelvételt követően az Audi Q3 a tengelykapcsoló kiemelésével szabadon gördülhet. Kívánságra az Audi e váltóművéhez kormánykerék-kapcsolóbillentyűket is kínál. A benzines változat start-stopja hamarabb és szebben indít újra, mint a dízelé.
Kézi váltóval nem vezettük a kocsit, meg voltunk elégedve a duplakuplungos egységgel, bár néha érdemes volt kézzel is váltani a kormány mögötti kapcsolókkal. Az összkerékhajtás aszfalton kijátszhatatlan, füves úton szépen lehet csúsztatni az autót, és ha sikerül valamelyik kerekét a levegőbe emelni (mint ahogy az egyik képünkön), akkor láthatjuk, hogyan működik az ESP programjaként az elektronikus differenciálzár (az elsőkerekes változatnál csak az első, a quattrónál mindkét tengelyen dolgozik).
A Q3 futóműve elöl MacPherson, hátsó felfüggesztései négykaros konstrukciók, szervokormánya elektromechanikus. Az elektromechanikus rögzítőfék és az emelkedő-asszisztens egyaránt az alapfelszereltség része, amelyekhez a későbbiekben a lejtőn ereszkedést segítő asszisztensrendszer is társul. Az Audi drive select szabályzórendszer segítségével a vezető a jármű számos főegységének működését – köztük az extrafelszerelésként rendelhető adaptív csillapítás-szabályzással – négy üzemmód szerint szabhatja egyéni igényeire.
Az Audi Q3 hasmagassága nem túl megengedő, csupán 17 centi, nagyon ne merészkedjünk vele terepre. Ráadásul az S-line csomagban kapható sportos futómű még 2 centivel lejjebb engedi a kocsi testét, így a terepezés ki van zárva.
Aki politikusként nem vágyik Audira, annak én azt tudom mondani, hogy annyit is ér. Jó autó az új Audi A6-os, és lelki fülünkkel szinte halljuk a parlamenti zokogókórust, amiért a válságra való tekintettel a képviselők olcsóbb kocsikba kénytelenek helyezni törvényhozói ülepüket.
Öthengeres, 340 lóerős turbómotor, 250 kilométer/órás végsebesség, 4,6 másodperces százas sprint, hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó, quattro összkerékhajtás, 19 hüvelykes keréktárcsák. Mindez egy magyar autóban, az első győri kompakt járműben. A technikai adatok letaglózóak, az autó vezetése megdöbbentő, felejthetetlen élmény. Brutális teljesítményéhez elképesztő ár társul, Győr új büszkeségének alapára 16 millió forint fölötti.
Óriásiak az elvárások a legkisebb Audival szemben, nem is csoda, hisz az A1-es az egyik legdrágább kisautó a világon. A minőségi elvárásokat könnyedén teljesíti az Audi-génekkel feljavított VW Polo, de magas ára elriasztja az érdeklődőket.
Nem kell megijedni, a Q7-es nem változott meg, csak új, Euro 5-ös motorokat kapott. Takarékosabb, könnyebb erőforrásai ugyanolyan játszi könnyedséggel mozgatják a behemótot, mint a korábbi változatok. Hatsebességes automatikus váltóját nyolcsebességesre cserélte az Audi.