Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"50ca64c3-7b0d-49b7-a5d1-cff58494b8c1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Május végén várható döntés az ügyben.","shortLead":"Május végén várható döntés az ügyben.","id":"20250428_nagy-marton-arresstop-kiterjesztes-meghosszabbitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50ca64c3-7b0d-49b7-a5d1-cff58494b8c1.jpg","index":0,"item":"ec981736-d629-4f63-a9ef-8f16db8e32f4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250428_nagy-marton-arresstop-kiterjesztes-meghosszabbitas","timestamp":"2025. április. 28. 12:07","title":"Nagy Márton szerint nagy az esély arra, hogy a kormány meghosszabbítja az árrésstopot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"921f5d5a-e42b-401a-b080-96494e9e53ba","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az ellenzék ellen indított petícióra erősítene rá a Nemzeti Ellenállás Mozgalom.","shortLead":"Az ellenzék ellen indított petícióra erősítene rá a Nemzeti Ellenállás Mozgalom.","id":"20250428_mem-plakatkampany-magyar-peter-tisza-part","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/921f5d5a-e42b-401a-b080-96494e9e53ba.jpg","index":0,"item":"4c7b22d4-c9ec-4bbb-a2c8-e69765795347","keywords":null,"link":"/itthon/20250428_mem-plakatkampany-magyar-peter-tisza-part","timestamp":"2025. április. 28. 17:59","title":"Mém- és plakátkampányt indítanak Magyar Péter ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ddbb278-284e-42b3-9fb5-54dd0d87e763","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Duna Furnace Dunai Vasmű Kft. felszámolás alatt áll, az április 7-én kiírt nyilvános részvételi felhívásra pedig nem érkezett be ajánlat.","shortLead":"A Duna Furnace Dunai Vasmű Kft. felszámolás alatt áll, az április 7-én kiírt nyilvános részvételi felhívásra pedig nem...","id":"20250428_Dunaferr-utodceg-Duna-Furnace-Dunai-Vasmu-Kft-felszamolasi-eljaras-nincs-vevo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ddbb278-284e-42b3-9fb5-54dd0d87e763.jpg","index":0,"item":"ba3f02b6-6732-4f60-b662-7d70b28894aa","keywords":null,"link":"/kkv/20250428_Dunaferr-utodceg-Duna-Furnace-Dunai-Vasmu-Kft-felszamolasi-eljaras-nincs-vevo","timestamp":"2025. április. 28. 15:05","title":"Senkinek sem kell a Dunaferr-utódcég","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c9c1147-ad71-4ad3-9590-c4483add635c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Megéri Lázárinfóra járni, hátha el lehet kapni a minisztert egy kis kivételezésre. Belák Sándornak sikerült.","shortLead":"Megéri Lázárinfóra járni, hátha el lehet kapni a minisztert egy kis kivételezésre. Belák Sándornak sikerült.","id":"20250429_Lazar-Janostol-lehet-szivessegeket-kerni-kis-dijmentessegeket-peldaul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c9c1147-ad71-4ad3-9590-c4483add635c.jpg","index":0,"item":"760b0fa6-f183-4462-996e-64b3f0838866","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250429_Lazar-Janostol-lehet-szivessegeket-kerni-kis-dijmentessegeket-peldaul","timestamp":"2025. április. 29. 07:30","title":"Lázár Jánostól lehet szívességeket kérni, kis díjmentességeket például","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50ca64c3-7b0d-49b7-a5d1-cff58494b8c1","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A keretszerződés megkötése nem „rendelés”, „vétel” stb.","shortLead":"A keretszerződés megkötése nem „rendelés”, „vétel” stb.","id":"20250429_Jatek-a-szavakkal-az-NGM-tagadja-hogy-a-kormany-48-milliard-forintert-rendelt-autokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50ca64c3-7b0d-49b7-a5d1-cff58494b8c1.jpg","index":0,"item":"8df15fd8-5c18-47d7-981b-7999fae433a8","keywords":null,"link":"/kkv/20250429_Jatek-a-szavakkal-az-NGM-tagadja-hogy-a-kormany-48-milliard-forintert-rendelt-autokat","timestamp":"2025. április. 29. 09:00","title":"Játék a szavakkal: az NGM tagadja, hogy a kormány 48 milliárd forintért „rendelt” autókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"81fe76d3-8918-45e9-a21b-ef23c57c1e88","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Három éven belül több ellenőrzésen is elbuktak.","shortLead":"Három éven belül több ellenőrzésen is elbuktak.","id":"20250428_NAV-ellenorzes-birsag-budapest-bolt-bezaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/81fe76d3-8918-45e9-a21b-ef23c57c1e88.jpg","index":0,"item":"6e7e7361-c40e-4b7e-b981-0df0db50f947","keywords":null,"link":"/kkv/20250428_NAV-ellenorzes-birsag-budapest-bolt-bezaras","timestamp":"2025. április. 28. 11:18","title":"Hatszor nem adott nyugtát a közel-keleti kisbolt, maximális bírságot dobott nekik a NAV","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"64599d03-78a4-4e95-ad0b-4b34735deb05","c_author":"Lakos Gábor","category":"kultura","description":"Képeink a III. Krúbi és a csirkék bosszúja című koncertről. ","shortLead":"Képeink a III. Krúbi és a csirkék bosszúja című koncertről. ","id":"20250428_krubi-koncert-kepek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64599d03-78a4-4e95-ad0b-4b34735deb05.jpg","index":0,"item":"8e884ead-99a4-41e5-85d4-022fdac10c39","keywords":null,"link":"/kultura/20250428_krubi-koncert-kepek","timestamp":"2025. április. 28. 11:56","title":"Így álltak bosszút Krúbin a csirkék a Budapest Parkban – fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae14eccd-5ed5-4989-ba69-d5ccbf810b82","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A védőnőknek visszamenőleg kell adatot szolgáltatniuk arról, hogy tavaly hány forint térítést kaptak. ","shortLead":"A védőnőknek visszamenőleg kell adatot szolgáltatniuk arról, hogy tavaly hány forint térítést kaptak. ","id":"20250428_veszprem-csolnoky-ferenc-korhaz-vedono-kikuldetesi-koltseg-ellenorzes-kunetz-zsombor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae14eccd-5ed5-4989-ba69-d5ccbf810b82.jpg","index":0,"item":"552b6c52-08d3-4432-811f-c5fc1d1bb441","keywords":null,"link":"/itthon/20250428_veszprem-csolnoky-ferenc-korhaz-vedono-kikuldetesi-koltseg-ellenorzes-kunetz-zsombor","timestamp":"2025. április. 28. 15:06","title":"A veszprémi kórház szerint nem vonták meg a védőnők benzinpénzét, de ellenőrzést indítottak, és addig felfüggesztették a kifizetést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem a megújult Ibiza lesz a Seat megmentője, a csinosítás, amin átesett csak jóindulattal nevezhető ráncfelvarrásnak, inkább csak a márkaarculat egységesítésének és a manapság egyre divatosabb szögletesítésnek lehetünk szemtanúi. Ha nem a megváltót keressük benne, csalódni nem fogunk, az Ibiza fain kisautó: feszes, gyors, takarékos.
Az Ibiza a Seat kelendő típusa, eddig már több mint 500 ezren választották. Az Ibiza vásárlói többnyire fiatalok. Az Ibiza sosem nézett ki rosszul, de soha nem is tűnt ki a kisautók mezőnyéből. Megújult, de alapvonásait megtartotta, a ráncfelvarrás morcosabb arcot és modernebb külsőt adott, de nem vitték túlzásba. Kár. A Seatra és az Ibizára is ráférne egy kiadós formabontás. Jó fiúnak ott a csoporton belül a Skoda, a Seat igazán lehetne durva, feltűnő, az érzelmekre sokkal intenzívebben rájátszó termék. Sosem hittem volna, de visszasírom az auto emocion szlogent.
Az Ibiza technológiája modern: a legújabb generációs, korszerű TDI és TSI erőforrásokat DSG sebességváltókkal és start/stop rendszerrel kombinálták. A modellkínálat továbbra is széles – a kompakt háromajtós Ibiza SC-től a sokoldalú ötajtós Ibizán, illetve a praktikus Ibiza ST kombin át takarékos, kilométerenként 89 gramm szén-dioxid-kibocsátást kínáló Ibiza E-Ecomotive-ig és a sportos, 110 kW (150 LE) teljesítményű Ibiza FR-ig. Az Ibiza hozzánk áprilisban érkezik, a menetpróbán a 105 lóerős, háromajtós 1,6-os dízelt, és a 105 lóerős turbós benzines ötajtós változatát vezettük.
Seat
A DSG-váltóval szerelt 1,2 TSI immár a belépő felszereltségi szinten is kapható (alapára DSG nélkül 3,538 millió forint), a rövid teszten kiválóan bizonyított, hibát nem találtunk benne, ha kellett pörgött, és 7,4 literrel beérte 100 kilométerenként. A 105 lóerő csodákra nem képes, padlógáznál érezni a tétovázást, a rugalmasságán a váltón kapcsolható sportmód javít.
Autópályán jobban tetszett a dízel, amelynek 250 Nm-es nyomatéka intenzívebb kigyorsításokat tesz lehetővé, mint a benzines, ötsebességes váltóval a háromajtós kivitel beérte 5,4 liter gázolajjal száz kilométerenként. Kanyarban mindkét autó jól viselkedetett, a biztos útfogásban az elektronikus differenciál sokat segített.
Újdonság az érintőképernyős hordozható navigációs berendezés, amely az audiorendszer, a fedélzeti számítógép és a telefon-kihangosító funkcióit is ellátja egyben. Miközben a rendszer az Ibiza fedélzeti elektronikájának integrált részét képezi, el is távolítható, így az autón kívül is használható. A navigáció TomTom, a Barcelona körüli utakon nagy hasznát nem vettük, sokkal inkább eltévedtünk vele, mint nélküle.
Áttervezték a hűtőmaszkot és az elsőm valamint a hátsó lökhárítókat, ami különösen hangsúlyos szerepet kapott a sportos Ibiza FR modelleknél. A fényszórók szögletes stílusa a Seat új formanyelvét fémjelzi. A fényszórók két halogén változatban, illetve opcióként bixenon világítással és LED-es nappali menetvilágítással is rendelhetők. Ez utóbbi követi a fényszórók formáját, egyedi világító ismertetőjegyként szolgálva, akárcsak az opciós LED-es hátsó lámpák. Az FR alapfelszereltségének része, a többi modellhez pedig opcióként rendelhető az integrált kanyarvilágítással rendelkező nagyméretű ködfényszóró. Az FR felszereltség pazar, feldobja az egyébként szegényes belterű kocsit, a az alul vágott tömzsi kormány és a bőr ülések a maximum pontot kapják tőlem. A kesztyűtartó érezhetően nagyobb lett (10,7 literre nőtt), egy Nikon nagy objektívvel kényelmesen elfér benne.
Az utastér a végletekig minimalista és letisztult. Csomagtere 284, vagy 292 literes, a hátsó üléspad mozgatható. Az Ibiza ST kombi 430 liternyi helyet kínál puttonyában, az ülések lehajtásával akár 1164 literesre bővíthető. A sajtóanyag szerint akár két kerékpár is elfér a csomagtartóban – természetesen leszerelt első kerekekkel.
Az Ibiza motorkínálata gazdag. A benzines erőforrások skálája Magyarországon az ősrégi 1,2 literes, 44 kW teljesítményű (70 LE) motortól indul (más piacokon ez a típus 60 LE változatban jelenik meg), és egészen az igencsak fürge, kompresszorral és turbófeltöltővel ellátott 1.4 TSI erőforrásig terjed. A 110 kW (150 LE) és az alapfelszereltséghez tartozó DSG sebességváltó párosa mindössze 7,8 másodperc alatt gyorsítja az Ibizát 100 km/h-s sebességre, és még tovább, egészen a 212 km/h-s végsebesség eléréséig. Az új Ibiza esetében ez az erőforrás immár a kombi ST változathoz is rendelhető. Hatékony az Ibiza 1.2 TSI Ecomotive, amelynek korszerű, 77 kW (105 LE) teljesítményű motorja már 1550 percenkénti fordulatszámtól jelentkező 175 newtonméteres legnagyobb nyomatéka mellett a sajtóanyag szerint 5,1 liternyi üzemanyaggal is beéri száz kilométerenként – részben az alapfelszereltséghez tartozó start/stop rendszernek köszönhetően.
A gazdaságosság csúcsa az automatikus motorleállítás- és indítás rendszerével is ellátott Ibiza 1.2 TDI E-Ecomotive. Átlagos üzemanyag-fogyasztását 3,4 literre ígéri a Seat, ami kiemelkedő, 89 gramm/kilométeres szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg, karosszériaváltozattól függetlenül. A kocsi 55 kW-os (75 LE) teljesítményt és tiszteletre méltó, 180 newtonméteres legnagyobb nyomatékot kínál. Az Ibiza dízel kínálatának sportos ékköve a 2.0 TDI 105 kW-os (143 LE) teljesítménnyel. Ennek végsebessége 210 km/h, amely 4,6 literes átlagos üzemanyag-fogyasztással párosul. Az Ecomotive modellek hozzánk később érkeznek.
A futóművet frissítették, az ESP (menetstabilizáló) és az XDS (elektronikus differenciálzár) (100 lóerőtől) nehéz helyzetekben is gondoskodnak a biztonságról. Az Ibiza 14-17 hüvelykes, sportos, új dizájnt kapott kerekeken gördül.
Az Ibiza felszereltségi szintjeit is átdolgozták, a karosszéria formájától függetlenül. A Reference alapmodell a legfontosabb kényelmi és biztonsági jellemzők tárházát kínálja. A hazai választékban az alapfelszereltség tartalmazza: ABS, elektrohidraulikus szervokormány, elektromos ablakemelők, négy légzsák, manuális klíma, állatható magasságú vezetőülés és kormány, multifunkciós kormány, központi zár, ESP, visszagurulásgátló és guminyomás-érzékelő. E fölött áll a Style változat. Az Ibiza FR sportos hangulatot biztosít első és hátsó hangsúlyos dizájnelemeivel, könnyűfém keréktárcsáival és bőrbevonatú kormánykerekével. A Cupra csúcsmodellre az év közepéig még várnunk kell.
A legolcsóbb Ibiza az 1,4 literes motorral szerelt háromajtós SC, amelyért 2,958 millió forintot kérnek, az ötajtós ugyanezzel a motorral 3,299 millió forint, az 1,2 TSI-vel szerelt változat 3,538 millió forint, a legolcsóbb kombi (1,4-es) 3,5 millió forint.
Szerettem volna látni az arcát annak a két szlovák testvéremnek, akik megpróbáltak kétoldalról lenyomni a Hungária körúton valamelyik este. Esélyük sem volt. A kis Seat könnyedén hagyta faképnél a hathengeres turbódízel ML-osztályosokat. Nem egy, nem két és nem három lámpánál. Még arra sem volt időm, hogy rájuk mosolyogjak. Tetszettek volna inkább Seat Ibiza SC Cupra Bocanegrát venni.
Kisautóból van dögivel. A versenytársaktól nehezen különböztetik meg magukat a gyártók, a Seatra még régen ráaggatták a sportos, emocionális jelzőket. És mit szóljon mindehhez az Ibiza? Bárhogy méregetjük, sem nem sportos, sem nem izgalmas a kocsi - bár más baja nincs. Az importőr ezt a helyzetet csinos felszereltséggel kívánja megoldani: sportosságot és emóciókat kínál felárért.
Látványosan más, mint a többi. Városban lehet vele pattogni, ám az autópályán nem segít a tuningruha, erőtlen és rugalmatlan, de legalább szép. Előjáték az Ibiza Cuprához. Reméljük lesz az is.