Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a2cb42f7-70a2-4d30-89eb-ff5d9047ce16","c_author":"Domány András","category":"vilag","description":"„Nem engedhetjük, hogy az ellenfél sokkal jobban fel legyen fegyverezve, miközben nekünk meg van kötve a kezünk” – érvelt Donald Tusk miniszterelnök a szejmben.","shortLead":"„Nem engedhetjük, hogy az ellenfél sokkal jobban fel legyen fegyverezve, miközben nekünk meg van kötve a kezünk” –...","id":"20250521_lengyel-parlament-taposoaknak-parlamenti-szavazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a2cb42f7-70a2-4d30-89eb-ff5d9047ce16.jpg","index":0,"item":"26e0e1a9-3e0f-4065-8d51-aaf506412585","keywords":null,"link":"/vilag/20250521_lengyel-parlament-taposoaknak-parlamenti-szavazas","timestamp":"2025. május. 21. 13:11","title":"A lengyel parlament elé kerül a taposóaknákat tiltó egyezmény felmondása az orosz fenyegetés miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02ff3837-3bb1-4479-abd4-ec96fea1dc82","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Mindezt egy súlyos rizsválság közepén sikerült közölnie, miközben a boltokban a rizs ára a tavalyi szinthez képest is a kétszeresére ugrott.","shortLead":"Mindezt egy súlyos rizsválság közepén sikerült közölnie, miközben a boltokban a rizs ára a tavalyi szinthez képest is...","id":"20250521_japan-rizsvalsag-botrany-miniszter-lemondas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02ff3837-3bb1-4479-abd4-ec96fea1dc82.jpg","index":0,"item":"1db72b47-af81-4993-90b1-c8a3dfe519f4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250521_japan-rizsvalsag-botrany-miniszter-lemondas","timestamp":"2025. május. 21. 05:57","title":"Lemondott a japán mezőgazdasági miniszter, miután azzal dicsekedett, hogy ő ingyen kapja a rizst","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6826a878-96d1-4851-a064-8f4ded8b396a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"“Ne úgy ölelj, hogy ne kapjak levegőt közben”","shortLead":"“Ne úgy ölelj, hogy ne kapjak levegőt közben”","id":"20250521_Brody-Janos-uzent-az-Orban-Viktor-fele-Harcosok-Klubjanak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6826a878-96d1-4851-a064-8f4ded8b396a.jpg","index":0,"item":"b95e5441-4605-4702-be80-5260eca8ac23","keywords":null,"link":"/elet/20250521_Brody-Janos-uzent-az-Orban-Viktor-fele-Harcosok-Klubjanak","timestamp":"2025. május. 21. 11:04","title":"Bródy János üzent az Orbán-féle Harcosok Klubjának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55f8bad0-cab0-4788-b77e-4a1e7821bf01","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ez sem rossz, de 2023-ban még jobban ment az előadónak.","shortLead":"Ez sem rossz, de 2023-ban még jobban ment az előadónak.","id":"20250521_Kovacs-Akos-bt-je-tavaly-282-millios-nyereseget-termelt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55f8bad0-cab0-4788-b77e-4a1e7821bf01.jpg","index":0,"item":"983f21f8-3d02-474c-a516-b0129b0a99dd","keywords":null,"link":"/kkv/20250521_Kovacs-Akos-bt-je-tavaly-282-millios-nyereseget-termelt","timestamp":"2025. május. 21. 18:05","title":"Kovács Ákos bt.-je tavaly 282 milliós nyereséget termelt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6349e917-3de8-41db-82b6-b3e306edbea8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy nemzetközi kutatócsoport éveken át vizsgálta az ülés agyra gyakorolt hatását, az eredmény pedig egyértelműnek tűnik.","shortLead":"Egy nemzetközi kutatócsoport éveken át vizsgálta az ülés agyra gyakorolt hatását, az eredmény pedig egyértelműnek tűnik.","id":"20250521_agykutatas-ulo-eletmod-mozgas-agy-egeszsege-alzheimer-kor-demencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6349e917-3de8-41db-82b6-b3e306edbea8.jpg","index":0,"item":"da3db42d-b66f-4156-ac9e-5a46ed8ba5b3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250521_agykutatas-ulo-eletmod-mozgas-agy-egeszsege-alzheimer-kor-demencia","timestamp":"2025. május. 21. 20:03","title":"Ez történik az agyával, ha túl sokat üldögél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60e3c0cf-ecba-458b-91d4-4a0249e9ae9e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A lapok jobb áttekinthetőségét és a memóriaspórolást is segíti az a funkció, ami most egészen más helyen lesz fellehető a Google Chrome-ban.","shortLead":"A lapok jobb áttekinthetőségét és a memóriaspórolást is segíti az a funkció, ami most egészen más helyen lesz fellehető...","id":"20250520_google-chrome-kereses-a-lapok-kozott-funkcio-modositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60e3c0cf-ecba-458b-91d4-4a0249e9ae9e.jpg","index":0,"item":"6d92232f-9d7e-4d79-83f6-d955df70f4df","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_google-chrome-kereses-a-lapok-kozott-funkcio-modositas","timestamp":"2025. május. 20. 17:03","title":"Költözik a Chrome egyik fontos funkciója – ne keresse megszokásból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3dee85a0-c965-4b31-bdb3-a9f4043c2911","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Számos problémát, betegséget előidézhetünk, ha feláldozzuk a kényelmet a divat oltárán.","shortLead":"Számos problémát, betegséget előidézhetünk, ha feláldozzuk a kényelmet a divat oltárán.","id":"20250521_kenyelmetlen-cipo-magassarku-hatasa-betegseg-lab-problema","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3dee85a0-c965-4b31-bdb3-a9f4043c2911.jpg","index":0,"item":"a4bceb80-b233-4a84-ae0e-88657c699a24","keywords":null,"link":"/elet/20250521_kenyelmetlen-cipo-magassarku-hatasa-betegseg-lab-problema","timestamp":"2025. május. 21. 05:31","title":"Lehet, hogy csinos, de a hatása pusztító – így teszi tönkre a lábunkat a kényelmetlen cipő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1399f639-798a-43b2-99bb-14ea79bee36f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"12 helyszínt vizsgált Kijev, ahol új atomreaktorokat lehetne építeni – ezek egyike a világ egyik legismertebb ukrán régiója, Csernobil, amelynek egyes területein mai napig magas a sugárzás.","shortLead":"12 helyszínt vizsgált Kijev, ahol új atomreaktorokat lehetne építeni – ezek egyike a világ egyik legismertebb ukrán...","id":"20250520_csernobil-zona-ukrajna-kismeretu-atomreaktorok-smr-telepitese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1399f639-798a-43b2-99bb-14ea79bee36f.jpg","index":0,"item":"0e662114-6c6b-4a09-b7ed-dac71e46c53b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_csernobil-zona-ukrajna-kismeretu-atomreaktorok-smr-telepitese","timestamp":"2025. május. 20. 15:45","title":"Csernobilban építhet új atomreaktorokat Ukrajna","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem a megújult Ibiza lesz a Seat megmentője, a csinosítás, amin átesett csak jóindulattal nevezhető ráncfelvarrásnak, inkább csak a márkaarculat egységesítésének és a manapság egyre divatosabb szögletesítésnek lehetünk szemtanúi. Ha nem a megváltót keressük benne, csalódni nem fogunk, az Ibiza fain kisautó: feszes, gyors, takarékos.
Az Ibiza a Seat kelendő típusa, eddig már több mint 500 ezren választották. Az Ibiza vásárlói többnyire fiatalok. Az Ibiza sosem nézett ki rosszul, de soha nem is tűnt ki a kisautók mezőnyéből. Megújult, de alapvonásait megtartotta, a ráncfelvarrás morcosabb arcot és modernebb külsőt adott, de nem vitték túlzásba. Kár. A Seatra és az Ibizára is ráférne egy kiadós formabontás. Jó fiúnak ott a csoporton belül a Skoda, a Seat igazán lehetne durva, feltűnő, az érzelmekre sokkal intenzívebben rájátszó termék. Sosem hittem volna, de visszasírom az auto emocion szlogent.
Az Ibiza technológiája modern: a legújabb generációs, korszerű TDI és TSI erőforrásokat DSG sebességváltókkal és start/stop rendszerrel kombinálták. A modellkínálat továbbra is széles – a kompakt háromajtós Ibiza SC-től a sokoldalú ötajtós Ibizán, illetve a praktikus Ibiza ST kombin át takarékos, kilométerenként 89 gramm szén-dioxid-kibocsátást kínáló Ibiza E-Ecomotive-ig és a sportos, 110 kW (150 LE) teljesítményű Ibiza FR-ig. Az Ibiza hozzánk áprilisban érkezik, a menetpróbán a 105 lóerős, háromajtós 1,6-os dízelt, és a 105 lóerős turbós benzines ötajtós változatát vezettük.
Seat
A DSG-váltóval szerelt 1,2 TSI immár a belépő felszereltségi szinten is kapható (alapára DSG nélkül 3,538 millió forint), a rövid teszten kiválóan bizonyított, hibát nem találtunk benne, ha kellett pörgött, és 7,4 literrel beérte 100 kilométerenként. A 105 lóerő csodákra nem képes, padlógáznál érezni a tétovázást, a rugalmasságán a váltón kapcsolható sportmód javít.
Autópályán jobban tetszett a dízel, amelynek 250 Nm-es nyomatéka intenzívebb kigyorsításokat tesz lehetővé, mint a benzines, ötsebességes váltóval a háromajtós kivitel beérte 5,4 liter gázolajjal száz kilométerenként. Kanyarban mindkét autó jól viselkedetett, a biztos útfogásban az elektronikus differenciál sokat segített.
Újdonság az érintőképernyős hordozható navigációs berendezés, amely az audiorendszer, a fedélzeti számítógép és a telefon-kihangosító funkcióit is ellátja egyben. Miközben a rendszer az Ibiza fedélzeti elektronikájának integrált részét képezi, el is távolítható, így az autón kívül is használható. A navigáció TomTom, a Barcelona körüli utakon nagy hasznát nem vettük, sokkal inkább eltévedtünk vele, mint nélküle.
Áttervezték a hűtőmaszkot és az elsőm valamint a hátsó lökhárítókat, ami különösen hangsúlyos szerepet kapott a sportos Ibiza FR modelleknél. A fényszórók szögletes stílusa a Seat új formanyelvét fémjelzi. A fényszórók két halogén változatban, illetve opcióként bixenon világítással és LED-es nappali menetvilágítással is rendelhetők. Ez utóbbi követi a fényszórók formáját, egyedi világító ismertetőjegyként szolgálva, akárcsak az opciós LED-es hátsó lámpák. Az FR alapfelszereltségének része, a többi modellhez pedig opcióként rendelhető az integrált kanyarvilágítással rendelkező nagyméretű ködfényszóró. Az FR felszereltség pazar, feldobja az egyébként szegényes belterű kocsit, a az alul vágott tömzsi kormány és a bőr ülések a maximum pontot kapják tőlem. A kesztyűtartó érezhetően nagyobb lett (10,7 literre nőtt), egy Nikon nagy objektívvel kényelmesen elfér benne.
Az utastér a végletekig minimalista és letisztult. Csomagtere 284, vagy 292 literes, a hátsó üléspad mozgatható. Az Ibiza ST kombi 430 liternyi helyet kínál puttonyában, az ülések lehajtásával akár 1164 literesre bővíthető. A sajtóanyag szerint akár két kerékpár is elfér a csomagtartóban – természetesen leszerelt első kerekekkel.
Az Ibiza motorkínálata gazdag. A benzines erőforrások skálája Magyarországon az ősrégi 1,2 literes, 44 kW teljesítményű (70 LE) motortól indul (más piacokon ez a típus 60 LE változatban jelenik meg), és egészen az igencsak fürge, kompresszorral és turbófeltöltővel ellátott 1.4 TSI erőforrásig terjed. A 110 kW (150 LE) és az alapfelszereltséghez tartozó DSG sebességváltó párosa mindössze 7,8 másodperc alatt gyorsítja az Ibizát 100 km/h-s sebességre, és még tovább, egészen a 212 km/h-s végsebesség eléréséig. Az új Ibiza esetében ez az erőforrás immár a kombi ST változathoz is rendelhető. Hatékony az Ibiza 1.2 TSI Ecomotive, amelynek korszerű, 77 kW (105 LE) teljesítményű motorja már 1550 percenkénti fordulatszámtól jelentkező 175 newtonméteres legnagyobb nyomatéka mellett a sajtóanyag szerint 5,1 liternyi üzemanyaggal is beéri száz kilométerenként – részben az alapfelszereltséghez tartozó start/stop rendszernek köszönhetően.
A gazdaságosság csúcsa az automatikus motorleállítás- és indítás rendszerével is ellátott Ibiza 1.2 TDI E-Ecomotive. Átlagos üzemanyag-fogyasztását 3,4 literre ígéri a Seat, ami kiemelkedő, 89 gramm/kilométeres szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg, karosszériaváltozattól függetlenül. A kocsi 55 kW-os (75 LE) teljesítményt és tiszteletre méltó, 180 newtonméteres legnagyobb nyomatékot kínál. Az Ibiza dízel kínálatának sportos ékköve a 2.0 TDI 105 kW-os (143 LE) teljesítménnyel. Ennek végsebessége 210 km/h, amely 4,6 literes átlagos üzemanyag-fogyasztással párosul. Az Ecomotive modellek hozzánk később érkeznek.
A futóművet frissítették, az ESP (menetstabilizáló) és az XDS (elektronikus differenciálzár) (100 lóerőtől) nehéz helyzetekben is gondoskodnak a biztonságról. Az Ibiza 14-17 hüvelykes, sportos, új dizájnt kapott kerekeken gördül.
Az Ibiza felszereltségi szintjeit is átdolgozták, a karosszéria formájától függetlenül. A Reference alapmodell a legfontosabb kényelmi és biztonsági jellemzők tárházát kínálja. A hazai választékban az alapfelszereltség tartalmazza: ABS, elektrohidraulikus szervokormány, elektromos ablakemelők, négy légzsák, manuális klíma, állatható magasságú vezetőülés és kormány, multifunkciós kormány, központi zár, ESP, visszagurulásgátló és guminyomás-érzékelő. E fölött áll a Style változat. Az Ibiza FR sportos hangulatot biztosít első és hátsó hangsúlyos dizájnelemeivel, könnyűfém keréktárcsáival és bőrbevonatú kormánykerekével. A Cupra csúcsmodellre az év közepéig még várnunk kell.
A legolcsóbb Ibiza az 1,4 literes motorral szerelt háromajtós SC, amelyért 2,958 millió forintot kérnek, az ötajtós ugyanezzel a motorral 3,299 millió forint, az 1,2 TSI-vel szerelt változat 3,538 millió forint, a legolcsóbb kombi (1,4-es) 3,5 millió forint.
Szerettem volna látni az arcát annak a két szlovák testvéremnek, akik megpróbáltak kétoldalról lenyomni a Hungária körúton valamelyik este. Esélyük sem volt. A kis Seat könnyedén hagyta faképnél a hathengeres turbódízel ML-osztályosokat. Nem egy, nem két és nem három lámpánál. Még arra sem volt időm, hogy rájuk mosolyogjak. Tetszettek volna inkább Seat Ibiza SC Cupra Bocanegrát venni.
Kisautóból van dögivel. A versenytársaktól nehezen különböztetik meg magukat a gyártók, a Seatra még régen ráaggatták a sportos, emocionális jelzőket. És mit szóljon mindehhez az Ibiza? Bárhogy méregetjük, sem nem sportos, sem nem izgalmas a kocsi - bár más baja nincs. Az importőr ezt a helyzetet csinos felszereltséggel kívánja megoldani: sportosságot és emóciókat kínál felárért.
Látványosan más, mint a többi. Városban lehet vele pattogni, ám az autópályán nem segít a tuningruha, erőtlen és rugalmatlan, de legalább szép. Előjáték az Ibiza Cuprához. Reméljük lesz az is.